Renault Clio 1,5dCi 110Ps
Ανανέωση
Διακριτική μεν, εμφανής δε, μιας και το Clio ήταν ήδη από τα ομορφότερα, αν όχι το ομορφότερο στην κατηγορία του. Οι αλλαγές, λοιπόν, στην εμφάνιση περιορίστηκαν σε φωτιστικά LED, που είναι πλέον σχεδόν «must», ειδικά για το νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνεται κυρίως ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά και στους προφυλακτήρες και στις ζάντες. Στο εσωτερικό, η χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό δίνει μία αίσθηση ποιότητας. Στο θέμα των χώρων, το Clio έχει ικανοποιητικούς -για τέσσερις επιβάτες- χώρους, με 300lt πορτ μπαγκάζ, αλλά όχι και με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Η οθόνη αφής 7in με το σύστημα R-LINK Evolution ή Media Nav Evolution, στην έκδοση Dynamic, σου δίνει πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, στο τηλέφωνο, στα πολυμέσα και στο σύστημα πλοήγησης. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες, που απλώς τις αναφέρουμε για να δείξουμε τις αλλαγές που έγιναν στο facelift και φυσικά την καλύτερη την κρατήσαμε τελευταία. Αυτή είναι η έκδοση του 1.5 dCi, με τα 110Ps και 26kgm, διαθέσιμα από τις 1.750rpm. Τη δυνατότερη δηλαδή εκδοχή του γνωστού μπαλαντέρ 1,5lt diesel της Renault, που πλέον έχω χάσει το λογαριασμό του πόσα αυτοκίνητα τον φοράνε. Από Dacia μέχρι Nissan, Mercedes και σε λίγο μάλλον και η Mitsubishi, είναι ένας κινητήρας που έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του όσο λίγοι. Δεν το απογειώνει το Clio, ακόμα και τώρα, αλλά είναι αισθητά καλύτερο από τις εκδόσεις με τα 75 και 90Ps σε όλη την κλίμακα των στροφών. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας καλός του σύμμαχος πάντως και στην οικονομία και στο εύρος των σχέσεων. Τα 11,2sec, που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 0-100km/h, είναι μία συντηρητική τιμή, κάτι που δεν μπορώ να πω και γι’ αυτήν της κατανάλωσης που είναι μεν εξαιρετικά χαμηλή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι 3,5lt/100km. Τα 5,3lt/100km είναι μία πιο ρεαλιστική τιμή και ίσως με λίγη περισσότερη σύνεση να πέσει και λίγο κάτω από τα 5,0lt. Μια σύνεση που είναι λίγο δύσκολο να δείξει κανείς με ένα αυτοκίνητο που δεν είναι καθόλου βαρετό στην οδήγηση και δείχνει πάντα πρόθυμο να παίξει.
Είναι παιχνίδι?
Πόσο παιχνίδι μπορεί να είναι ένα Diesel? Αυτοί οι κινητήρες μπαίνουν στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας με έναν και μόνο σκοπό. Την εξοικονόμηση καυσίμου. Δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος ένα μικρό αυτοκίνητο 1.200kg να είναι diesel. Παρόλα αυτά, το Clio διατηρεί την καλή καρότσα και το ζωντανό του στήσιμο σε συνδυασμό με τη «γαλλική» άνεση της ανάρτησης του, αλλά με κόστος την ελαφριά αίσθηση του τιμονιού, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες. Θα μπορούσα να πω ότι είναι ένας πολύ καλός συμβιβασμός αυτός που έχουν πετύχει οι μηχανικοί της Renault ανάμεσα σε άνεση και ζωντανή συμπεριφορά, κάτι φυσικά για το οποίο φημίζονται. Το Clio και μέσα στην πόλη θα είναι οικονομικό και άνετο, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί με υψηλές ταχύτητες, άνετα, ξεκούραστα και με χαμηλό επίπεδο θορύβου. Τέλος, το Clio παραμένει ένας πρωταγωνιστής στην κατηγορία, έχει -κατά τη γνώμη μου- την καλύτερη εμφάνιση από όλα, με τα μυώδη φτερά του και τις ζουμερές καμπύλες του, αλλά, στην έκδοση της δοκιμής, η τιμή των σχεδόν 18.000 είναι υψηλή. Όσο πλήρης και να είναι ο εξοπλισμός, όσο καλός και να είναι ο κινητήρας, σε αυτά τα λεφτά υπάρχει και Megane. Βενζινοκίνητο μεν, αλλά Megane.
Μας άρεσε (+)
Άνεση
Εμφάνιση
Κατανάλωση
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή ακριβών εκδόσεων
Σχετικά δύσχρηστο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
Τιμή βασικής έκδοσης: €11.860
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €17.910
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με 1 εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή από αλουμίνιο Κυβισμός: 1.461cc Διάμετρος x Διαδρομή: 76mm x 80,5mm Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1 Τροφοδοσία: Common rail, υπερτροφοδότης Βάρος (kg): 1.204 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: MacPherson με κάτω τριγωνικά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες Πίσω: Ταμπούρα 9in | ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων Διαφορικό: Ελεύθερο |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):110/4.000 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 26/ 1.750 0-100km/h (sec): 11,2 Τελική Ταχύτητα (km/h): 194 | ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 6J x 16in Ελαστικά: 195/55 R16 |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ C02 (gr/km): 90
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 3,5 Δοκιμής (lt/100km): 5,3 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Vision 148, η ομάδα που ασχολείται με ανακατασκευές, είναι έτοιμη να δώσει σάρκα και οστά στο Ford Sierra RS500 μετά από 37 χρόνια.