Saab 9-3 Turbo 2,8 V6 404Ps
Σπάνιο!
Πάντα τα λάτρευα αυτά τα αυτοκίνητα. Γενικά, με τραβάει οτιδήποτε δεν είναι mainstream και παράλληλα ξεχωρίζει θετικά. Δεν θα αγόραζα ποτέ ένα αυτοκίνητο απλά και μόνο επειδή δεν υπάρχουν πολλά όμοια, όταν, όμως, αυτό το αυτοκίνητο είναι αξιόλογο, αλλά παράλληλα και σπάνιο, τότε σίγουρα θα το προτιμούσα. Ειδικά αυτό εδώ το μοντέλο, του φίλου μας του Νίκου από την Carbon Off, όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί, πριν περίπου 10 χρόνια, έλεγα ότι, αν θα αγόραζα ποτέ cabrio, αυτό θα ήταν το μόνο που θα κοιτούσα και θυμάμαι που είχαν γυρίσει όλα τα κεφάλια προς το μέρος μου με ένα βλέμμα απορίας, τύπου «κάτι θα έφαγε πάλι ο βλάκας και τον πείραξε». Φυσικά, τότε μιλούσα για το δίλιτρο Aero, αλλά ο Νίκος το πήγε ακόμα πάρα πέρα και πήρε το V6 2,8lt! Ή την κάνουμε την τρέλα ή παίζουμε.
Φτιάχνει κανένας Saab?
Εννοείται! Καταρχάς, οι Σουηδοί και γενικότερα οι Σκανδιναβοί είναι γνωστοί για την αγάπη τους στα βελτιωμένα αυτοκίνητα, με άπειρα δείγματα από κτήνη που έχουν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να μην έχουν και εταιρείες βελτιώσεων για τα «παιδιά τα δικά τους», όπως είναι τα Saab και τα Volvo, ακόμα κι αν διοικητικά τα δεύτερα δεν ανήκουν πια εκεί και τα πρώτα ανήκουν στο παρελθόν. Πάντως πιστεύω ότι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο το όνομα της Saab κάποια στιγμή θα επανέλθει, γιατί και μεγάλο κοινό έχει, αλλά και είναι συνώνυμο της ποιότητας και της ασφάλειας. Δύσκολο να πάει χαμένο. Έχουν λοιπόν τουλάχιστον δύο εταιρείες που ασχολούνται με αυτά και το 9-3 του Νίκου τις έχει τιμήσει και τις δύο, αφού φοράει προϊόντα τους. Η πρώτη έχει σήμα τον τάρανδο (μόνο το σήμα να μου έδειχναν και την πληροφορία ότι είναι εταιρεία βελτιώσεων, θα έλεγα είναι Σουηδική και φτιάχνει Saab) και λέγεται Hirsch Performance. Είναι ο επίσημος βελτιωτής της Saab, όπως είναι η ΑΒΤ, πχ, για την VW. Από αυτήν ο Νίκος πήρε τα φανταστικά σε ποιότητα, εμφάνιση και εφαρμογή πλαστικά διακοσμητικά, όπως τη μάσκα, το εμπρός spoiler και τον πίσω διαχύτης, αλλά και το kit των εμπρός φρένων με δίσκους διαμέτρου 345mm. Άλλος ένας βελτιωτής για Saab είναι και η Maptun, από την οποία προέρχονται η «φασόν» τουρμπίνα, που απλώς γράφει πάνω Maptun και κατά τα άλλα είναι αγνώστου πατρός και τα δύο τελικά καζανάκια με απολήξεις παρόμοιες με τις εργοστασιακές. Όπως μου δήλωσε ο Νίκος, ήθελε να μοιάζουν με τις εργοστασιακές «για να πιάνει πελάτες». Η υπόλοιπη εξάτμιση -από το Turbo μέχρι τα τελικά- είναι χειροποίητη από τον Σκριβάνο, με αγωνιστικό καταλύτη της HKS και έχει ηλεκτρικό κλαπέτο, που απομονώνει το ένα τελικό για περισσότερο ήχο. Φοράει επίσης μεγαλύτερα μπεκ της Bosch, φίλτρο αέρος της Κ&Ν με τροποποιημένο φιλτροκούτι και σκάστρα της Forge με χειροποίητο αντάπτορα, ώστε να ταιριάξει στο συγκεκριμένο τούρμπο. Τέλος, ένα μεγαλύτερο intercooler της Forge, με σωληνώσεις επίσης από τον Σκριβάνο, φροντίζει να ψύχει επαρκώς τον αέρα και όλα αυτά κατάφεραν να τα συντονίσουν σωστά στο συνεργείο Trikalos Racing στη Λάρισα, με τον προγραμματισμό του εγκεφάλου να γίνεται από τον Γιώργο Κούτση στην Microchips Tuning. Το αποτέλεσμα είναι να βγάλει ο V6 της GM 404Ps και ένα σκασμό ροπή, συγκεκριμένα 56,5kgm, η οποία δεν είναι και ιδιαίτερα διαχειρίσιμη από στάση ακόμα και από λάστιχα σαν τα Michelin pilot supersport, τα οποία είναι ομολογουμένως εξαιρετικά. Φυσικά και ο δίσκος του συμπλέκτη θα είχε γίνει σαν καμμένη γάτα, αν ήταν ο εργοστασιακός, αλλά ευτυχώς δεν είναι, γιατί το σετ συμπλέκτη είναι αλλαγμένο με ένα ενισχυμένο πλατό με εξάφτερο kevlar δίσκο. Με αυτά τα ολίγα, λοιπόν, και αφού υπάρχουν τα κυβικά, η δύναμη βγαίνει αβίαστα και εύκολα, αλλά όχι όσο χαμηλά θα περίμενε κανείς από ένα σχεδόν τρίλιτρο μοτέρ και γι’ αυτό υπεύθυνη είναι η αγνώστου πατρός τουρμπίνα που λέγαμε πριν, η οποία -κατά πάσα πιθανότητα- είναι κινεζικής προελεύσεως, που λέει και ο Ζήκος, γιατί έχει τα γράμματα ανάσκελα και είναι για διώξιμο, ώστε τη θέση της να πάρει κάποια κανονική μοντέρνα ρουλεμανάτη, η οποία και νωρίτερα θα ανοίγει και περισσότερα άλογα θα βγάζει.
Γκάζι?
Μπα... πρέπει να είναι τα πιο ήρεμα 400Ps που έχω δει στη ζωή μου. Δεν κάνει για αυτή τη δουλειά αυτό το αυτοκίνητο. Είναι GrandTourer, πώς το λένε, θα το χαρακτήριζα «σουλάτσο». Είναι πολύ βαρύ, με αργό σασμάν, με μαλακή ανάρτηση, με ωραίο ήχο, αλλά για εκκινήσεις και κόντρες δεν κάνει. Φαίνεται και από τους χρόνους που γράφει ότι δεν είναι κατασκευασμένο γι’ αυτή τη χρήση. Δεν θέλει. Αφού να φανταστείτε, το μετρήσαμε μία φορά με τον Νίκο, είδα ότι δεν έχει γράψει καλούς χρόνους και πάλι του είπα, άστο Νίκο, μην το παιδεύουμε, δεν πρόκειται να γράψει χρόνους αυτό το αυτοκίνητο ούτε με τα ΜΑΤ. Αλλά εδώ που τα λέμε, ποιος αγοράζει 2,8ltV6 cabrioSaab για να κάνει κόντρες, ρε φίλε; Κανονικά δεν έπρεπε να το μετρήσουμε καθόλου και να σας περιγράψω μόνο το πόσο ωραίο είναι να το οδηγείς με την οροφή ανοιχτή, ειδικά σε μία συννεφιασμένη μέρα σαν αυτή της δοκιμής ή ακόμα καλύτερα νύχτα σε ένα παραλιακό δρόμο πηγαίνοντας όσο πιο αργά γίνεται για να μην τελειώσει η διαδρομή. Ξέρετε, οδήγηση δεν είναι μόνο «βάζω την ταυτότητα στα δόντια και ό,τι γίνει», υπάρχει και άλλο, το οποίο όσο μεγαλώνει κανείς το εκτιμά περισσότερο. Δεν λέμε να μην έχει το αυτοκίνητο καμία σπορ νότα, εξάλλου αυτό εδώ έχει, μην τρελαθούμε, 404Ps είναι, δεν είναι καμία μουργκάνα. Απλά είναι στα καλύτερά του, όταν ρολλάρει ήρεμα και όταν χρειαστεί, θα πατήσει μία ταχύτητα για να προσπεράσει ή έτσι απλά, για πλάκα. Επίσης εντύπωση μου έκανε ότι, αν και υφασμάτινη και τεράστια η οροφή του, με μία δεκαετία στην πλάτη της, μέχρι τα 240km/h, που πατήσαμε, δεν την άκουσα καθόλου. Σαν να ήταν coupe το αυτοκίνητο -Στέφανος Χίος modeON- και βλέπεις άλλα, να μην τα μαρτυρήσω τώρα, που είναι καινούρια και καλά premium, που σφυρίζουν ακόμα και οι ηλιοροφές κλειστές!!! Έτσι δεν είναι Mini? E? -Στέφανος Χίος modeOFF-. Έτσι, λοιπόν, είναι αυτό το «περίεργο» -για τα «δεδομένα» του PowerAutomotiveMagazine- αυτοκίνητο. Ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει ποιότητα απ’ όπου και να το πιάσεις και που βάζω στοίχημα ότι, αν και cabrio, αν το γυρίσεις ανάποδα και το ακουμπήσεις μαλακά στην άσφαλτο, ούτε το παρμπρίζ δεν θα ραγίσει και αυτό είναι το τίμημα που πλήρωσε τελικά η Saab, γιατί, όταν της έδινε η GM ένα Vectra και της έλεγε, άλλαξε ταμπλό, σήματα και φανάρια και πούλα το σαν Saab, αυτή άλλαζε το 80% του αυτοκινήτου, απαντώντας τους «εμείς δεν πουλάμε σκουπίδια».
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός (cc): 2.792 Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 89x74,8 Συμπίεση: 9,5:1 Turbo Maptun Performance Τελικά εξάτμισης Maptun Μπεκ bosch 440 Φίλτρο αέρος Κ&Ν Σκάστρα forge Downpipe και midpipe Σκριβάνος Kαταλύτης HKS Intercooler της Forge Πρόγραμμα Microchips Tuning | TUNED BY Trikalos Racing Βόλου 140, Λάρισα τηλ: 2410 571940 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Ενισχυμένο πλατό με εξάφτερο kevlar δίσκο | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Hirsch Performancebig brake kit μεδίσκους 345mm |
| ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες εργοστασιακές 8j x 18in Λάστιχα Michelin pilot supersport 225/45/18 |
DYNOTEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dimsport της Microchips Tuning Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 404/5.700 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 56,5/4.600 Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2 Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 144% | ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Μάσκα της Hirsch Performance Εμπρός ποδιά Hirsch Performance Διαχύτης Hirsch Performance |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SECSTOCKCAR* 0-60 4.12 0-80 5.38 0-100 6.48 0-120 9.05 0-140 11.06 0-160 13.86 0-180 16.68 0-200 20.73 0-220 25.14 0-240 30.01 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4.62 80-110 3.16 4η KM/H SEC 100-140 5.35 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ MSEC @ KM/H 18 2.94 @ 45.51 60 5.36 @ 79.80 100 6,93 @ 103.69 200 10.06 @ 128.03 400 14,89 @ 166,28 | Roll on SEC 60-120 5.03 60-160 9.74 100-200 13.62 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Cupra αντιμετωπίζει τις πιο ακραίες αγωνιστικές συνθήκες καθώς ξεκινά η εναρκτήρια σεζόν της σειράς αγώνων Extreme E.