Seajets Acropolis Rally 2017
Το Seajets Acropolis Rally διοργανώνεται από την ΟΜΑΕ, με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Δήμο Λαμιέων, καθώς και τους δήμους Αμφίκλειας-Ελάτειας, Δελφών, Δωρίδος, Μώλου-Αγ. Κωνσταντίνου με έδρα τα Καμένα Βούρλα και το Επιμελητήριο Φθιώτιδας.
Μία διοργάνωση τέτοιας εμβέλειας, ωστόσο, δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί χωρίς τη συμπαράσταση των χορηγών του αγώνα, με την Seajets να βρίσκεται για τρίτη συνεχή χρονιά στο Ράλλυ Ακρόπολις, με την ιδιότητα του Χορηγού Ονομασίας, την ΕΚΟ, μέλος του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, να αποτελεί τον επίσημο χορηγό, καθώς και το Υπουργείο Τουρισμού με τον ΕΟΤ. Ο αγώνας περιλάμβανε 12 ειδικές διαδρομές, με το συνολικό μήκος των ειδικών να φτάνει τα 229,74km και οι συμμετοχές έφτασαν τις 73 και διακρίνονται όχι μόνο για τον αριθμό τους, αλλά και για την ποιότητά τους.
Harsh Enviroment
Αυτήν τη φορά δεν ήταν οι καιρικές συνθήκες, που έμελλε να κάνουν δύσκολο το έργο ανθρώπων και μηχανών, αλλά οι ειδικές διαδρομές και ο εν γένει χαρακτήρας του αγώνα. Τα ελαστικά και τα φρένα των αγωνιστικών αυτοκινήτων ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο απ’ ό,τι σε κάθε άλλο γύρο του ERC, πιστοποιώντας, για ακόμα μία φορά, ότι το Ακρόπολις είναι ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες ράλλυ. Η διαχείριση των ελαστικών και η φθορά τους έκριναν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις και στο τέλος της ημέρας ξεχώρισε αυτός, που κατάφερε να αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα. Αυτός, που γεύτηκε τη χαρά της νίκης, δεν ήταν άλλος από τον δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης, Kajetan Kajetanowicz, που με το Ford Fiesta R5 κατάφερε να επικρατήσει για δεύτερη φορά στο Seajets Ράλλυ Ακρόπολις. Η νίκη του μόνο εύκολη δεν ήταν, αφού χρειάστηκε να επιστρέψει στην κορυφή μετά τα προβλήματα, που αντιμετώπισε στο πρώτο σκέλος με δύο κλαταρισμένα ελαστικά. Οδήγησε πολύ γρήγορα τη δεύτερη μέρα, αλλά παράλληλα είδε όλους τους αντιπάλους του να αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων. Αρχικά, ο νεαρός -και πολλά υποσχόμενος- Λετονός, Nikolay Gryazin, με το Skoda Fabia R5, βρισκόταν στην κορυφή μέχρι και την 5η ειδική, στη διαδρομή, όμως, μεταξύ της 5ης και 6ης ε.δ., το Skoda Fabia R5 τυλίχθηκε στις φλόγες, πιθανόν από πρόβλημα στο ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να τελειώσει άδοξα η προσπάθειά του. Ο Nasser Al-Attiyah αντιμετώπισε πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση του Ford Fiesta R5, ήδη από την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο. Ο οδηγός από το Κατάρ, που ξεκίνησε το δεύτερο σκέλος όντας επικεφαλής της κατάταξης, έπεσε 3ος, αλλά η κατάσταση έγινε ακόμα χειρότερη, αφού το πρόβλημα επαναλήφθηκε και στο δεύτερο πέρασμά του από την ίδια ειδική, κάτι που τελικά τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Την ίδια ώρα, ο Bruno Magalhaes, ο οποίος ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στη 2η θέση, είδε την τύχη να του γυρίζει την πλάτη από την αρχή της δεύτερης ημέρας. Το Skoda Fabia R5 παρουσίασε από το πρωί πρόβλημα στο κιβώτιο, το οποίο δεν αποκαταστάθηκε ούτε στο μεσημεριανό service, με αποτέλεσμα ο ίδιος να ολοκληρώσει, έπειτα από τεράστια προσπάθεια. Η καλύτερη ανταμοιβή του, πάντως, έπειτα από όλα όσα αντιμετώπισαν οι αντίπαλοί του, ήταν το 2ο σκαλί του βάθρου.
Μάχη για Βάθρο
Και για την 3η θέση, όμως, η εξέλιξη του αγώνα ήταν συναρπαστική! Προς στιγμήν, εκεί βρέθηκαν οι Σωκράτης Τσολακίδης-Χάρης Δήμος με το Skoda Fabia R5, αλλά μία έξοδός τους, στο πρώτο πέρασμα από την ειδική διαδρομή Ρεγκίνι 1, είχε ως αποτέλεσμα να «πληγώσουν» το σύστημα διεύθυνσης και να τεθούν εκτός διεκδίκησης μιας θέσης στο βάθρο. Λίγο αργότερα, η εγκατάλειψη του Al-Attiyah έφερε τον Murat Bostanci 3ο, αλλά με μικρή διαφορά από τους Γιώργο Φιλιππίδη-Λεωνίδα Μαχαίρα και τον Grzegorz Grzyb, αμφότερους με Skoda Fabia R5. Οι τρεις τους μπήκαν στην τελευταία ε.δ. με την 3η θέση «ανοιχτή». Αυτός που στάθηκε ικανότερος ή πιο τυχερός ήταν ο Πολωνός Grzegorz Grzyb, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι ο αγώνας τελειώνει μόνο στη ράμπα του τερματισμού. Νωρίτερα, τόσο ο Τούρκος οδηγός με το Ford Fiesta όσο και ο Γιώργος Φιλιππίδης είχαν από μία έξοδο στην τελευταία ειδική, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Με όλες αυτές τις εναλλαγές στην κορυφή, 4ος τερμάτισε ο νεαρός Αλέξανδρος Τσουλόφτας, στην πρώτη του εμφάνιση με το Citroen DS3 R5, μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Στην 6η θέση ακολούθησε ο Ιταλός Zelindo Melegari με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος κατέκτησε και τη νίκη στην κατηγορία ERC2. O Τούρκος Bugra Banaz με το Ford Fiesta ήταν ο μεγάλος νικητής στην κατηγορία ERC3. Όπως η πρώτη ημέρα, έτσι και η δεύτερη προσμετρούσε ξεχωριστά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Εκεί, μετά τα προβλήματα των Γιώργου Φιλιππίδη και Σωκράτη Τσολακίδη, την 1η θέση κατέκτησε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με το Citroen DS3 R5. Με δεδομένο το γεγονός ότι ο Κύπριος οδηγός δεν βαθμολογείται στο Ελληνικό Πρωτάθλημα, οι βαθμοί του πρώτου κατέληξαν στα χέρια των Γιάννη Μπαντούνα-Κώστα Σούκουλη με το Lancer EVO VI, που -μετά τη νίκη τους στο Ολυμπιακό Ράλλυ στην αρχή της χρονιάς- βάζουν πλώρη για τίτλο! Με τους Θέμη Χαλκιά και Λευτέρη Αλυγιζάκη να εγκαταλείπουν από έξοδο και ψυγείο αντίστοιχα, οι Βασίλης και Παναγιώτης Δρυμούσης βρήκαν την ευκαιρία και σκαρφάλωσαν στο βάθρο με το Subaru Impreza, μπροστά από τους Χρυσόστομο Καρέλλη-Ηλία Παναγιωτούνη. Το πλήρωμα του Peugeot 208 R2 κινήθηκε και πολύ γρήγορα και κατέκτησε τη νίκη στην F2, τερματίζοντας μπροστά από τους Σωκράτη Τσολακίδη-Χάρη Δήμο με το Skoda Fabia R5, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Κάπως έτσι, γράφτηκε ο επίλογος του Seajets Rally Acropolis 2017, ενός αγώνα που έγινε πραγματικότητα κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, ενός αγώνα που ανέκαθεν δοκίμαζε οδηγούς και μηχανές και που κάθε χρόνο δικαιώνει πολλούς από τους χαρακτηρισμούς του σκληρού, απρόβλεπτου και δραματικού και τον έχουν κάνει να αποτελεί έναν από τους πλέον κλασικούς αγώνες ράλλυ παγκοσμίως!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai κατέκτησε πλήθος βραβείων σε όλη την Ευρώπη σε διάφορες κατηγορίες σχεδίασης, προϊόντων, τεχνολογιών και βιωσιμότητας.