Secma F16 Roadster
Mini car
Η Secma είναι μία εταιρεία με έδρα το Aniche της Γαλλίας, η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα με προσανατολισμό την οδηγική ευχαρίστηση και τις επιδόσεις. Με αρκετές δεκάδες κατοχυρωμένες πατέντες στο ενεργητικό της, η Secmaσχεδιάζει και εξελίσσει όλα τα μέρη και τα εξαρτήματα των οχημάτων της in-houseκαι για τα μηχανικά τους μέρη αλλά και για πολλά από τα εξαρτήματα της καμπίνας χρησιμοποιεί έτοιμες και δοκιμασμένες λύσεις από μεγάλους Γάλλους κατασκευαστές, όπως η Renault και το PSA Group. Τα ηλεκτρικά μέρη είναι και αυτά από καταξιωμένες εταιρείες, όπως Hella, Valeo, Bosch και τα ελαστικά των οχημάτων της είναι Michelin. Γι’ αυτόν το λόγο η Secmaείναι ο μοναδικός κατασκευαστής εναλλακτικών οχημάτων ανοιχτού τύπου (buggy) που έχει πάρει έγκριση τύπου ΙΧ αυτοκινήτου για όλα τα μέρη και τα εξαρτήματα λειτουργίας, περνώντας τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές EURO 6 και όχι τετράτροχων moto (L7e) ή οποία έχει και περιορισμούς ασφαλείας όπως το όριο ιπποδύναμης στα 20Ps. Αυτό σημαίνει ότι για το F16 Roadster νομικά ισχύει ό,τι ακριβώς και για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της αγοράς και μπορείς να το χρησιμοποιείς κανονικά, παντού και πάντα. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από υψηλής αντοχής πολυαιθυλένιο πάνω σε ένα σωληνωτό σασί από ανοξείδωτο ατσάλι, ενώ το καπό και τα φτερά είναι από ABS/ΡΜΜΑ. Έχει μήκος 2.750mm (σχεδόν όσο ένα Smart), πλάτος 1.760mm και ύψος μόλις 1.100mm. Το μεταξόνιό του είναι 2 μέτρα και το βάρος του μόλις 560kg με κατανομή 40/60. Το ρεζερβουάρ είναι ενσωματωμένο στο κέντρο του αμαξώματος, εκεί που θα βρισκόταν το τούνελ της μετάδοσης, αν είχε τον κινητήρα μπροστά και έχει χωρητικότητα 26lt.
Χαμός!
Όπως καταλαβαίνετε, δεν περνάς από πουθενά με αυτό το αυτοκίνητο χωρίς να σε δουν όλοι και να εισπράξεις και τα ανάλογα επιφωνήματα ενθουσιασμού. Από petrolheads, γυναίκες, ακόμα και πιτσιρικάδες! Μάλιστα έκανα το λάθος να περάσω έξω από γυμνάσιο την ώρα του σχολάσματος, όπου φυσικά έκλεισε ο δρόμος και δεν έφευγα με τίποτα, αν δεν το έβγαζαν 450 φωτογραφίες. Γενικά, αν ψάχνεις τρόπο για να ξεχωρίζεις από τη μάζα, τον βρήκες. Φυσικά θα πρέπει να κάνεις μερικές σοβαρές παραχωρήσεις σε θέματα άνεσης και εργονομίας, μιας και δεν έχει πουθενά χώρο για να αφήσεις ούτε ένα πακέτο τσιγάρα χωρίς να την κοπανήσει στην πρώτη στροφή ή στο πρώτο απότομο ξεκίνημα. Έχει όμως μία μικρή σχαρίτσα για να δέσεις μία τσάντα ή μία μικρή βαλίτσα πίσω. Να την δέσεις όμως καλά, γιατί εύκολα σου την βουτάει κάποιος από μηχανάκι, τον οποίο, αν μπλεχτεί στο χέρι του, μπορείς και να τον σέρνεις μερικά χιλιόμετρα κάνοντας τον ανήξερο. Ποτηροθήκες ή χώρο αποθήκευσης κινητών, πορτοφολιού και λοιπά, απλά ξεχάστε τα! Δεν συνηθίζω να γκρινιάζω για την ποιότητα των υλικών κατασκευής, μιας και είμαι της λογικής ότι τα πλαστικά του ταμπλό ούτε θα τα φάω, ούτε θα τα χαϊδεύω... αλλά εδώ μιλάμε για μία κατασκευή με τιμή ίδια με αυτήν ενός μικρού hot hatch, οπότε δεν είναι άδικο να πεις ότι τα πλαστικά στο εσωτερικό, αν και γερά και ειδικά για τη στιβαρότητα του πλαισίου, θα μπορούσαν να έχουν πολύ καλύτερο φινίρισμα και συναρμογή. Έστω και με ένα τρίψιμο και μία βαφή. Αν έκανε τα μισά χρήματα, δεν θα έλεγα τίποτα, αλλά με €21.000 περιμένεις κάτι καλύτερο από το εσωτερικό του F16 Roadster.
Αληθινό παιχνίδι
Οδηγικά, σε έναν έμπειρο και «παλιό» οδηγό, που έχει προλάβει αυτοκίνητα όπως τα Ford Escort MKII ή τα Opel Kadett και Ascona, θα του τα θυμίσει με τη δύναμη που απαιτούν τα χειριστήρια, αλλά όχι και με τη συμπεριφορά του, που είναι σαφώς καλύτερη. Είναι τόσο μεγάλο το πλεονέκτημα που έχει από το χαμηλό βάρος, τα διπλά ψαλίδια εμπρός και το χαμηλό ύψος του, που θυμίζει περισσότερο kartcross παρά αυτοκίνητο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας προέλευσης Renault, με τα 105Ps και τα 15kgm ροπής, δεν εντυπωσιάζει ούτε με τη δύναμη, ούτε με την ευστροφία του και είναι απλά καλός ή μάλλον φαίνεται αρκετά καλός λόγω του χαμηλού βάρους. Είναι όμως ένα μοτέρ που έχει σχεδιαστεί για αυτοκίνητα με πολύ περισσότερο βάρος και έτσι η έμφαση, που έχει στις μεσαίες στροφές λειτουργίας, εδώ δεν χρειάζεται. Καλύτερα να είχε 2kgm λιγότερη ροπή και 30Ps περισσότερα ψηλά. Επίσης, το πεντάρι κιβώτιο φαίνεται ότι δεν είναι για μία τέτοια κατασκευή, αφού η πρώτη είναι τόσο κοντή για τη μάζα του, που είναι σχεδόν άχρηστη. Τo F16 Roadster είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό, ειδικά μέσα στα στενά της πόλης, αφού είναι φοβερά άμεσο και ευέλικτο, κάτι φυσικά που αποτελεί μειονέκτημα στον αυτοκινητόδρομο, που, με ταχύτητες άνω των 140km/h, γίνεται «τρενάκι του τρόμου». Σε αυτές τις ταχύτητες πρέπει να είσαι 100% συγκεντρωμένος στην οδήγηση, αφού ακόμα και μικρές κινήσεις στο τιμόνι μπορούν να είναι αρκετές για να αλλάζεις λωρίδες! Έτσι κι αλλιώς, όμως, δεν θα μπορέσεις να ταξιδέψεις με τέτοιες ταχύτητες για πολύ ώρα. Από πλευράς επιδόσεων, είναι πολύ γρήγορο μέχρι τα 100-120km/h, όπου το χαμηλό βάρος του δίνει τεράστιο πλεονέκτημα, αλλά μετά η κακή αεροδυναμική σχεδίαση το φρενάρει και ειδικά μετά τα 160km/h, όπου γίνεται κυριολεκτικά πόλεμος, επιταχύνει αρκετά πιο αργά και έχει και δυσκολία στο να κρατήσει σταθερά την πορεία του, οπότε καλό είναι να μην το επιχειρήσετε εκτός πίστας. Επίσης καλό είναι να αποφεύγετε τους δρόμους με κίνηση μεγάλων φορτηγών, γιατί δεν σας βλέπουν και θα σας λιώσουν σαν κατσαρίδα. Τα φρένα, σε ένα όχημα χωρίς ABS και ειδικότερα χωρίς υποβοήθηση, είναι μεγάλη επιστήμη, την οποία η Secmaσίγουρα δεν κατέχει. Ο συνδυασμός τρόμπας, δαγκάνας, τροχού και δρόμου, για να επιτευχθεί το σωστό φρενάρισμα, δεν είναι απλή υπόθεση και θέλει πολύ μεγάλη μελέτη, ώστε η διαδρομή του πεντάλ να είναι γραμμικά ανάλογη της δύναμης πέδησης. Στο παρελθόν μάλιστα υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα που δεν είχαν καλά φρένα και το πρόβλημα δεν λυνόταν με δυνατότερα σερβό ή δαγκάνες, γιατί από εκεί που φρέναραν λίγο, αμέσως μετά μπλοκάριζαν. Το F16 έχει πολύ σκληρό πεντάλ, με μέτρια αίσθηση και μπλοκάρει τους μπροστινούς τροχούς του πολύ εύκολα. Πρέπει να το συνηθίσεις για να καταφέρεις να φρενάρεις σωστά και αν αμέσως μετά οδηγήσεις κανονικό αυτοκίνητο, να έχεις στο νου σου ότι πρέπει να «καλιμπράρεις» πάλι το δεξί πόδι για να μην βγεις από το παρμπρίζ στο πρώτο φανάρι. Ίσως ο συνδυασμός να δουλεύει καλύτερα σε πίστα ή σε πολύ καλή άσφαλτο, αλλά εκεί δουλεύουν όλα καλύτερα. Το ίδιο ισχύει και για το πεντάλ του συμπλέκτη, που είναι με ντίζα και σου φτιάχνει τετρακέφαλο και γάμπα. Όλα του τα χειριστήρια είναι έτσι, «αντρικά» και «macho». Τόσο αντρικά, που δύσκολα θα μπορέσει να το κάνει έστω και μία βόλτα η φίλη σας, εκτός αν είναι η Κατερίνα Δαλάκα. Για τον ενθουσιώδη πάντως οδηγό, που δεν τον πειράζει να κάνει πολλές παραχωρήσεις σε άνεση και εργονομία, είναι ένα φανταστικό παιχνίδι με πραγματικά διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, το οποίο δεν χρειάζεται να το κουβαλάει με τρέιλερ από πίστα σε πίστα και μπορεί να το ευχαριστηθεί ακόμα και από το σπίτι μέχρι το περίπτερο. Είναι σίγουρα ένα ακριβό παιχνίδι, ένα «ειδικό» παιχνίδι, που μπορούν να εκτιμήσουν λίγοι και έμπειροι στην τέχνη της οδήγησης. Θα το αγόραζα; Δεν ξέρω... αν είχα πολλά λεφτά, ναι.
Μας άρεσε (+)
Ξεχωριστός χαρακτήρας
Αγνή οδική συμπεριφορά
Αμεσότητα αντιδράσεων
Επιδόσεις
Δεν μας άρεσε (-)
Υψηλή τιμή
Μέτρια φρένα
Ποιότητα κατασκευής
Πολύ σκληρά χειριστήρια
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €20.899
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 1.598cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 79,5mm x 80,5mm •Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 •Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων •Βάρος (kg): 560 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Διπλά ψαλίδια •Πίσω: Υστερούντες βραχίονες |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους πίσω τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 15in εμπρός, 16in πίσω •Ελαστικά: 195/50 R15 εμπρός, 225/45 R16 πίσω |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):105/5.750 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 15/3.750 •0-100km/h (sec): 5,9 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ •C02 (gr/km): 131
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ •Ονομαστική (lt/100km): 5,9 •Δοκιμής (lt/100km): - | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,38 0-80 3,90 0-100 6,02 0-120 8,93 0-140 13,20 0-160 21,18
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2,76 80-110 3,21
4η KM/H SEC 100-140 7,78 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2,18 @ 57,03 60 4,31 @ 82,05 100 5,89 @ 99,02 200 9,11 @ 121,16 400 14,49 @ 144,43 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αν το απλό i3 δεν σου φτάνει, τότε το i3S είναι φτιαγμένο για ‘σένα. Δεν είναι απλά πιο δυνατό, αλλά είναι και πιο εντυπωσιακό. Εξάλλου το S ακούει στ...