Skoda Octavia 5 RS 2.0 TFSI 507Ps
Με τον Άγγελο γνωριζόμαστε από παλιά, εποχές Sunday Battle για να σας δώσω να καταλάβετε. Τότε είχε στην κατοχή του ένα Peugeot 207 RC LeMans, ένα μάλιστα από τα πιο γρήγορα που κυκλοφορούσαν εκείνη την περίοδο. Από τη στιγμή, όμως, που παντρεύτηκε και έγινε και πατέρας, ήταν αναγκασμένος να προχωρήσει στην αγορά ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Το Octavia 5 έδειχνε ιδανικό, αλλά το μικρόβιο της βελτίωσης τον έτρωγε μέσα του, οπότε έβαλε λίγο πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη και πήρε την έκδοση RS με τον 2.0TFSI κάτω από το καπό, με σκοπό να το βελτιώσει. Λίγο... Εξωτερικά, όσο προσεκτικός κι αν είσαι, δεν θα δεις πραγματικά τίποτα. Τα πάντα είναι καμουφλαρισμένα. Το intercooler είναι βαμμένο μαύρο, οι ζάντες είναι οι εργοστασιακές, βαμμένες μαύρες, ενώ μέχρι και το τελικό της εξάτμισης είναι το εργοστασιακό με τις δύο μικρές μπούκες! Όταν είσαι μέσα όμως ο θόρυβος που ακούγεται από την εξάτμιση δεν ταιριάζει με τα 200Ps. Κάτι περίεργο συμβαίνει εδώ, που θα το μάθετε παρακάτω. Ο Άγγελος είναι ένας χαρακτηριστικός τύπος ποντικιού. Και αυτό φαίνεται κοιτώντας τόσο το Octavia του, όσο και τις αναρτήσεις του στο Facebook, που ισχυρίζεται ότι είναι 1.6 TDI!
Κατευθείαν στα βαθιά
Αντίθετα με το RC, το καημένο το Octavia βούτηξε κατευθείαν στα βαθιά. Κατευθείαν big turbo και όχι κανένα παιδικό, επέλεξε ψαγμένο turbo από τη γκάμα της Precision. Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για το PT5558, με μέγιστη παροχή για 590Ps και billet φτερωτές. Για μικρό χρονικό διάστημα κυκλοφορούσε με αυτό το turbo και με εργοστασιακό κινητήρα. Για να βγάλει όμως το 100% των δυνατοτήτων του, ο κινητήρας έπρεπε να γίνει σφυρήλατος, κάτι το οποίο φυσικά δεν άργησε να γίνει. Τα πιστόνια είναι της DP, με 83mm διάμετρο και κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία, οι μπιέλες είναι από την Integrated Engineering και προέρχονται από τη σειρά Tuscan και στο εξωτερικό έχουν δοκιμαστεί σε αυτοκίνητα με περισσότερα από 1.000Ps. Η νέα σχεδίαση των μπιελών I-beam της σειράς Tuscanπαρέχει αυξημένη στρεπτική ακαμψία και μειωμένη μηχανική καταπόνηση κατά ποσοστό 20% συγκριτικά με άλλες σφυρήλατες μπιέλες. Κλασσική λύση για το καπάκι του κινητήρα είναι οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής από τη Supertech και τα ελατήρια, επίσης από την ίδια εταιρεία. Πριν το μπλοκ του κινητήρα σφραγιστεί με το καπάκι, μπήκαν και οι custom εκκεντροφόροι από την Boubis Cams και μετά ο κινητήρας και σφραγίστηκε με μπουζόνια της ARP. Για τη παραπάνω εργασία, ο Άγγελος επέλεξε την Tsekouras Tune and Service και, μόλις οι εργασίες ολοκληρώθηκαν, το αυτοκίνητο ανέλαβε η Pantelis Exhaust. Αρχικά κατασκευάστηκε η πολλαπλή εξαγωγής με 44mm διατομή σε όλους του αυλούς. Επειδή το Octavia χρησιμοποιείται σχεδόν καθημερινά, η Pantelis Exhaust έχει φτιάξει ένα σύστημα με κλαπέτο, όπου ανάλογα με το αν αυτό είναι ανοιχτό ή κλειστό, τα καυσαέρια περνάνε είτε από το εργοστασιακό τελικό καζανάκι, αν αυτό είναι κλειστό, είτε από μία σκέτη σωλήνα από μπροστά ως πίσω, όταν το κλαπέτο ανοίγει! Φοβερό! Μετά κατασκευάστηκαν οι σωληνώσεις του intercooler και η σωλήνα εισαγωγής αέρα, παρέα με μία θερμοασπίδα για να μη «ρουφάει» ζεστό αέρα από το μηχανοστάσιο. Η σωλήνα εισαγωγής έχει διατομή 100mm και καταλήγει σε ένα σύστημα εισαγωγής αέρα της Intergrated Engineering, επίσης 100mm. Το δοχείο αναθυμιάσεων είναι χειροποίητο και μέσα φιλοξενεί φίλτρα της Intergrated Engineering. Τέλος, η πλαστική πολλαπλή εισαγωγής αντικαταστάθηκε με την αλουμινένια της RPCΜotorsport, η οποία έχει αναμονές για 4 extra μπεκ καυσίμου ή ψεκασμού μεθανόλης, που στην προκειμένη περίπτωση προέρχεται από τη Snow Performance.
Πάμε Revlimit?
Εκτός από τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου, η Revlimit εξόπλισε το RS με το ολοκληρωμένο kit τροφοδοσίας καυσίμου που διαθέτει. Το kit περιλαμβάνει την αντλία υψηλής πίεσης της Autotech, μπεκ αυξημένης παροχής -που μόνο η Revlimit γνωρίζει τα specs τους- και χειροποίητη πλεξούδα για τα μπεκ. Σειρά είχε το πρόγραμμα και στο δυναμόμετρο της Revlimit το αυτοκίνητο -μετά τον προγραμματισμό- απέδωσε 507Ps στις 7.100rpm, με 61,5kgm ροπής στις 5.326rpm, με την πίεση στο turbo να είναι στα 2bar. Σημαντικό να τονίσουμε ότι το δυναμόμετρο της Revlimit θεωρείται από τα πλέον «αυστηρά» στην Ελλάδα, αλλά ποτέ δεν έδωσα μεμονωμένα βάση στα νούμερα της δυναμομέτρησης, το θέμα είναι στο δρόμο τι κάνει.
Μπαμπά, μην τρέχεις
Μην τρέχεις, γιατί μπορεί και να απογειωθείς. Κυριολεκτικά καταπίνει χιλιόμετρα σαν τρελό και σίγουρα θα έδειχνε περισσότερα άλογα με την πίεση που κάναμε τις μετρήσεις. Με 3η σχέση στο κιβώτιο, κάνει για το 80-100km/h 2,07sec και για το 100-140km/h 2,18Sec, η PT5558 σπουλάρει από χαμηλά και αυτός ήταν ο λόγος που δεν επέλεξαν κάποιο μεγαλύτερο turbo, όπως η PT6062 ή PT6262. Για το 60-200km/h με 2α χρειάστηκε μόλις 8,83sec, ενώ στο 60-160km/h, το V-BOX έγραψε 5,97sec και στην ίδια μέτρηση για το 100-200km/h 6,67sec. Από στάση έγραψε 13,35sec για το τετρακοσάρι με 2,75sec για τα πρώτα 18 μέτρα, με 5,86sec για να πιάσει τα 100km/h και τερματίζει στα 400m με 199,17km/h. Όσοι ξέρουν, καταλαβαίνουν ότι το Octavia δεν αστειεύεται στα πολλά χιλιόμετρα. Τα 199km/h έξοδο με 2,75sec 18άρι λένε πολλά... Η μετάδοση δείχνει να μην καταλαβαίνει από τα 61kgm ροπής, με το εργοστασιακό βολάν και το Sachs Performance οργανικό set συμπλέκτη. Εκτός αυτού, το πρόγραμμα της Revlimit υποστηρίζει εξελιγμένες λειτουργίες, όπως user adjustable Launch Control, Flat-shift και διάφορα άλλα. Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που κάνει αλλαγές ο Άγγελος. Είναι τόσο γρήγορος, που ένα DSG χλωμιάζει μπροστά του!
Octavia 1.6TDI
Αφού τελειώσαμε με τις μετρήσεις, στο γυρισμό, με το κλαπέτο κλειστό, δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβεις τι πραγματικά κρύβει κάτω από το καπό του. Όχι 500 δεν το λες, αλλά ούτε καν 300Ps! Η κύλιση σε χαλαρούς ρυθμούς είναι επίσης τόσο ομαλή που πραγματικά σε ξεγελάει. Μην ανεβάσει πίεση μόνο, εκεί τα πράγματα αλλάζουν, αφού κοντράρει supercar για πλάκα! Είναι τόσο ωραίο και ξεκούραστο στην οδήγηση, που πραγματικά δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι αυτό το μεγάλο και άνετο αμάξι, που έχεις στα χέρια σου, είναι ταυτόχρονα ένα κτήνος που κάνει 6,6sec για τα 100-200km/h! Το κουλό είναι ότι στις μετρήσεις, εκτός του ότι ήμασταν δύο άτομα μέσα, στο χώρο των αποσκευών κουβαλάγαμε μια μεγάλη εργαλειοθήκη, που άνετα ζύγιζε 40 κιλά, μαζί με ένα βαρέλι αγωνιστικής βενζίνης και το δοχείο με τις μεθανόλες γεμάτο!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.008cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1
DP custom πιστόνια 83mm
Ιntegrated Tuscan μπιέλες
ARP μπουζόνια κεφαλής
Ατσάλινα καβαλέτα
ARP βίδες
Supertech ελατήρια βαλβίδων
Supertech retainers
Supertech βαλβίδες
Boubis Cams custom εκκεντροφόροι
Snow performance water methanol system
Pantelis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής 44mm
Pantelis Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm με κλαπέτο
TiAL external wastegate 44mm
TiAL σκάστρα 50mm
Mishimoto R Line intecrooler
Pantelis Exhaust σωληνώσεις intercooler
RPC πολλαπλή εισαγωγής
Precision PT5558 billet turbo
Pantelis Exhaust custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
Integrated φίλτρα αναθυμιάσεων λαδιού
Pantelis Exhaust custom θερμοασπίδα φίλτρου εισαγωγής
Integrated φιλτροχοάνη 100mm
Pantelis Exhaust 100mm σωλήνας εισαγωγής
Autotech αντλία βενζίνης υψηλής
Revlimit μπεκ καυσίμου
Revlimit πλεξούδα μπεκ
Revlimit βαλβίδα PRV 165bar
DW 265 αντλία καυσίμου
Revlimit ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance οργανικό δισκόπλατο
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
PBC πολυόργανο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
BC Type BR πλήρως ρυθμιζόμενη coilover
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές ζάντες 7,5Jx18in
SportActive GT 235/45 ελαστικά
TUNED BY:
Revlimit
Εμμανουήλ Ροΐδη 76,
Πάτρα
Τηλ.: 26130 21 195
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,31
0-80 4,74
0-100 5,86
0-120 7,42
0-140 8,49
0-160 10,07
0-180 11,53
0-200 13,89
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,75 @ 49,15
60 5,00 @ 84,92
100 6,74 @ 109,65
200 9,27 @ 149,10
400 13,35 @ 199,17
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,07
100-140 2,18
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,45
60-160 5,97
60-200 8,83
100-200 6,67
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το σύνθημα της Audi ήταν και παραμένει «Vorsprung durch Technik», δείχνοντας την δέσμευση της μάρκας για την καινοτόμο κινητικότητα.