Smart 451 Off Road 100Ps

Γιατί... έτσι.
Τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα είναι αυτά που δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Εξάλλου αν ένα τέτοιο Smart είχε νόημα, θα το έβγαζε και το εργοστάσιο. Τι σημασία έχεις όμως; Ο φίλος μας εδώ, ο Γιάννης από την South Auto Pro στην Γλυφάδα, έκατσε μόνος του και τροποποίησε αυτό εδώ το 451 γιατί... έτσι! Ούτε τίποτα τρομερό εκτός δρόμου είναι, αφού είναι πισωκίνητο, ούτε τίποτα γρήγορο είναι, αφού με ατμοσφαιρικό χιλιάρι δεν γ@.... ποτέ κανείς, ούτε πιο οικονομικό, ούτε πιο πρακτικό είναι. Είναι όμως μοναδικό, συγκεκριμένα σίγουρα το μοναδικό στην Ελλάδα και πιθανότατα σε όλη την Ευρώπη, πανέμορφο, ιδιαίτερο και τρομερά χαβαλεδιάρικο! Αν χρειαστεί μάλιστα θα σε πάει και στον καρόδρομο, κάτι που το καθιστά ιδανικό αυτοκίνητο διακοπών, σε νησί όμως, να το βάλεις δηλαδή στο καράβι και να πας, γιατί αν είναι να κάνεις ταξίδι στην εθνική με αυτό, άστο. Είναι όμως μπιμπελό, με πολύ όμορφα γραφικά, διχρωμία και δεν περνάει από πουθενά απαρατήρητο. Η παράξενη αυτή σαγρέ -Protector- βαφή που έχει είναι heavy duty, ειδική για εκτός δρόμου οχήματα που χρησιμοποιούνται μέσα σε δάση και καλλιέργειες, αφού δεν γδέρνεται με τίποτα όταν περνάει μέσα από κλαδιά, ένα παράπονο που έχουν όλοι σχεδόν οι επαγγελματίες από τα καινούργια αγροτικά οχήματα, που, όπως μου έχουν πει σε συζητήσεις που κάναμε όταν είχαμε για δοκιμή το Ford Ranger Raptor, δεν παίρνουν καινούργια αγροτικά γιατί είναι πολύ βαριά και βουλιάζουν στην λάσπη, αλλά και γιατί γδέρνονται με το παραμικρό και τα λυπούνται. Δεν είναι τετρακίνητο, αλλά όπου η πρόσφυση από τα δύο τρακτερωτά M/S επαρκεί, θα περάσει «αέρα». Να βρει η κοιλιά του κάτω με τέτοιο ύψος και τέτοιο μεταξόνιο αποκλείεται, εκτός αν πας να κατέβεις ορθή γωνία. Είναι ψηλωμένο με lift kit των 50mm της εταιρείας Daystar από την οποία έχει αγοράσει και την προέκταση για την κολώνα του τιμονιού, αφού η εμπρός γέφυρα έχει μετατοπιστεί κι αυτή 50mm προς τα εμπρός για να μην βρίσκουν οι τροχοί στους θόλους. Για τον ίδιο λόγο χρειάστηκε και μια αντιστρεπτική με μακρύτερα μπράτσα, όπου με πατέντα ταίριαξε αυτή από ένα Mercedes C-class W203. Το εμπρός σύστημα που είναι και το μεγαλύτερο κεφάλαιο αυτής της μετατροπής συμπληρώνουν τα ρυθμιζόμενα coilovers της Bilstein και φυσικά οι τροχοί που είναι οι ζάντες από το Smart Pure 450 με 10αρι offset που, σαν να μην έφτανε, έχουν τοποθετήσει και 35mm αποστάτες της Lampa. Για τα πολύ δύσκολα έχει και κρυμμένο πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα έναν εργάτη της Rudimpex, ισχύος 1.750lbs. 100 άλογα ατμοσφαιρικό Smart; Τόσα το έχουν μετρήσει ο Γιάννης με τον προγραμματιστή του, Άρη Κολυζά από την RT Dynamics, όπου στην αρχή που μου το είπε ο Γιάννης του είπα «αδερφέ, ατμοσφαιρικό Smart 100 άλογα; Δεν μου βγαίνουν τα κουκιά...», αλλά δεν μου είχε πει πως έχουν ανοίξει το μοτέρ και το έχουν βελτιώσει, νόμιζα πως είχε μόνο περιφερειακά, δηλαδή το φίλτρο της BMC, το πρόγραμμα που μου είχε πει στο τηλέφωνο και την εξάτμιση που χαλάει τον κόσμο με τα σκασίματά της, κατασκευασμένη από την Exhaust Flow Δανελάτος με απόληξη Akrapovic. Άκουγα λοιπόν όση ώρα πηγαίναμε για την φωτογράφιση τα σκασίματα, έδειχνε να πηγαίνει και λίγο σβέλτα για Smart με λάστιχα από τρακτέρ... και λέω, τι γίνεται; Μετά μου έσκασε το παραμύθι πως έχει σκαμμένο και γυαλισμένο καπάκι, με oversize +1mm βαλβίδες Ferrea και custom εκκεντροφόρους από τη Boubis Cams. Έχει στείλει και την συμπίεση στον Θεό (11,8:1) για να δουλεύουν σωστά και τα έκκεντρα με φλάντζα κεφαλής της Nava Linea Sport και το έχει κάνει κανίβαλο. Τώρα μάλιστα αδερφέ μου, έτσι ναι, γίνεται 100.
Πώς πάει;
Στον δρόμο θα περίμενες να είναι «Χάρος» με το αυξημένο ύψος και τα μεγάλα ζαντολάστιχα, αλλά δεν είναι. Το σώζει η σφιχτή ανάρτηση που δεν το αφήνει να γέρνει και το κρατάει επίπεδο με την άσφαλτο, έτσι αισθάνεσαι σιγουριά να το στρίψεις, μπορεί και περισσότερη απ’ όση πρέπει. Ακόμα και τούμπες να το φέρεις όμως, έτσι όπως είναι σαν ζάρι, έχεις μία στις έξι να ξανακάτσει στις ρόδες του και να συνεχίσεις τον χαβαλέ. Τραβάει τα βλέμματα από όπου κι αν περάσεις, ειδικά στο «δικό του κοινό», το οποίο σε κυνηγάει να σε ρωτήσει «τι Smart είναι αυτό και πού το βρήκες». Από δύναμη, δεν περιμένεις και κανένα θαύμα, αφού δεν μπήκαμε καν στην διαδικασία να το μετρήσουμε γιατί θα μας έπιανε καμία πείνα μέχρι να ολοκληρώσει το τετρακοσάρι, ενώ για να φτάσει σε μια ταχύτητα άξια αναφοράς, θα έπρεπε να πληρώσουμε διόδια. Δεν είναι οι επιδόσεις ο σκοπός του όμως, οπότε δεν μας νοιάζει.
Μας νοιάζει σαφώς περισσότερο ότι είναι μία πρωτότυπη κατασκευή που έγινε για να χαρίζει χαμόγελα στο πέρασμά της και για να μπορεί να ανέβει και σε κανένα πεζοδρόμιο, εκεί που τα άλλα Smart δεν θα τολμήσουν ή να φτάσει σε εκείνη την απόκρημνη παραλία παρέα με τα νοικιάρικα Jimny/Samurai και τα λοιπά σκληροτράχηλα off roaders. Στην τελική, αν μείνει πουθενά, θα το «κοτσάρει» από τον εργάτη από δέντρο ή σε κανένα αγροτικό και θα το βγάλει με την μία. Όπως και να έχει πάντως, το μόνο που δεν μπορείς να πεις γι’ αυτό το Smart είναι πως είναι αδιάφορο και αυτό είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας που τα 9/10 αυτοκίνητα είναι αποστειρωμένα και καθώς πρέπει. Αυτός ο ατμοσφαιρικός μίνι κάφρος, με τα σκασίματα από την εξάτμιση και τους τροχούς έξω από το αμάξωμα, είναι ένα όχημα ελεύθερου χρόνου, τον οποίο ακόμα και αν δεν έχεις, θα τον δημιουργήσεις εξαιτίας του.
TUNED BY:
South Auto Pro
Αρχιπελάγους 40 και Προύσης 20 Α, Γλυφάδα
Τηλ: 210 96 14 109
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΥΠΟΣ: Τρικύλινδρος με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 999cc
Διάμετρος διαδρομή: 72mm x 81,8mm
Σχέση συμπίεσης: 11,8:1
Kit εισαγωγής με φίλτρο της BMC
Χειροποίητη εξάτμιση από την Exhaust Flow Δανελάτος με απόληξη Akrapovic
Μεταλλική φλάντζα κεφαλής Nava LineaSport
Reprofiled εκκεντροφόροι Boubis Cams
Oversize +1,0mm βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής της Ferrea
Porting και γυάλισμα στους αυλούς
Ivam οδηγοί βαλβίδων
Πρόγραμμα ECU από την RT Dynamics
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Πρόγραμμα TCU RT Dynamics
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Βαφή Protector
Customcarbonκαπό/αεροτομή/καθρέφτες από την HandymanShop
Εργάτης της Rudimpex ισχύος 1.750lbs
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Body lift 50mm της Daystar
Custom εμπρός γέφυρα
Ζαμφόρ από Mercedes-Benz C200 W203
Ρυθμιζόμενα coilovers Bilstein
Αποστάτες 35mm της Lampa
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες Smart 450 Pure 5,5J x 15in
Λάστιχα Rockblade Rock 757 M/T 215/75
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η τέταρτη γενιά του Fabia συνεχίζει την παράδοση της Skoda την τελευταία δεκαπενταετία, με κορυφαίες επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητο...