Suzuki Swift 4G63 AWD 350+Ps

Suzuki Swift 4G63 AWD 350+Ps

Born to Drive

Η εμπλοκή και διάκριση της οικογένειας Grant στο Βρετανικό Motorsport, εύλογα έδωσε τα ερεθίσματα στον πιτσιρικά Terry να καβαλήσει μηχανάκι στην ηλικία των 5 ετών, να πιάσει τιμόνι και να αλωνίζει φάρμες και αλάνες ένα χρόνο αργότερα, στην ηλικία των 6 ετών, να κυριαρχεί στην ενηλικίωσή του στους ιδιαίτερα διαδεδομένους σε Βρετανία, Ιρλανδία, Βέλγιο και Ολλανδία Banger Races (ασφάλτινοι και χωμάτινοι αγώνες με παλιά αυτοκίνητα σε οβάλ ή σχήματος «8» πίστες), να εμπλακεί με τα Hot Rods, διάφορα Saloon Racing Πρωταθλήματα, φτάνοντας να εκπροσωπεί τη Μεγάλη Βρετανία, στα μέσα της δεκαετίας του 90, στο Legends Racing Series στην Αμερική. Κάπου εκεί, το 1995, ο Terry ξεκινάει τα stunts, με live εκπομπή στο BBC, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά στα χρονικά, σε συνεργασία με τον τότε άσσο της F1 Johny Herbert, να βγει και να ξαναμπεί σε εν κινήσει αυτοκίνητο! Σήμερα, έχοντας πετύχει και καταρρίψει 23 Ρεκόρ Guinness, ο Terry Grant θεωρείται ένας από τους κορυφαίους stuntmen παγκοσμίως, με shows σε κορυφαία events, όπως στο Race Of Champions στο Παρίσι, στο World Rallcross, στο London Motorshow και στο TV studio του Guinness World Records στη Μαδρίτη. Ο Terry, εδώ και μερικά χρόνια, συνεργάζεται στενά με την Guinness, ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, συμμετέχει σε τηλεοπτικά shows, κάνει ακροβατικά. Η Guinness προσδίδει αξιοπιστία στα εγχειρήματά του, είτε αποφασίσει να σπάσει ένα ρεκόρ, που κρατάει χρόνια, είτε να κάνει ένα νέο. Οποιαδήποτε και αν είναι η πρόκληση, ο Terry δίνει πάντα το 110% της ψυχής, των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του, ώστε να ευχαριστήσει θεατές, διοργανωτές και παραγωγούς. Παρουσιάζοντας συνεχώς νέα stunts, αυτοκίνητα και custom κατασκευές, το θέαμα, που προσφέρει κάθε φορά ο Terry Grant, είναι υπεράνω προσδοκιών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η General Motors, Saab, Vauxhall, Nissan, TVR και πιο πρόσφατα η Jaguar-βλέπε F-Pace Loop the Loop, συνεργάζονται μαζί του κάθε φορά που το ζητούμενο είναι θέαμα, που κόβει την ανάσα, σε απόλυτα ελεγχόμενο και ασφαλές περιβάλλον. Με χορηγούς του την Monster Energy, την Power Maxed, την Steel Seal και J-B Weld, ο Terry είναι βέβαιο ότι δεν θα κάτσει σε ησυχία…

Top Gear, Live World Tour

Στο Gymkhana Grid The European Gauntlet, που έγινε φέτος στην Ελλάδα, στο Μαραθώνα, δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει ο Terry Grant, που τρέφει μία ιδιαίτερη συμπάθεια για τη χώρα μας και το ένθερμο κοινό της. Μαζί του, εκτός από το θηρίο Range Rover Sport SVR (Supercharged, 5.0lt V8, με 550Ps), στο οποίο πρόσφατα στρίμωξε 16 τολμηρούς συνεπιβάτες και τους πήγε βόλτα στους…2 τροχούς (!) φυσικά, Terry Grant είναι αυτός, έφερε και ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον…Suzuki Swift! Το συγκεκριμένο Swift είχε κατασκευαστεί-τροποποιηθεί από τη Βρετανική SHP Engineering, ώστε να χρησιμοποιείται στα shows του Live World Tour του Top Gear, κάνοντας ένα και μόνο stunt: donuts σε μία πλατφόρμα 6 μέτρων, 4 μέτρα πάνω από το έδαφος! Προκειμένου να το πετύχει αυτό, έγινε τετρακίνητο, με μηχανικά μέρη και μετάδοση από Mitsubishi EVO VI RS, τα αμορτισέρ έδωσαν τη θέση τους σε σιδερόβεργες, για να μην παίρνει καθόλου κλίσεις το αμάξωμα και απέκτησε τετραδιεύθυνση. «Αρκούσε» να στρίψεις όλο το τιμόνι, να σανιδώσεις, να μείνεις στο γκάζι και το Swiftάκι «βίδωνε» πάνω στην αιωρούμενη πλατφόρμα με μανία και πολύ καπνό! Στο τέλος της περιοδείας του, η παραγωγή του Top Gear αποφάσισε να πουλήσει το αυτοκίνητο μαζί με την «προίκα» του, περνώντας έτσι στα χέρια του Terry Grant, χωρίς ο ίδιος να αποφασίσει τι ακριβώς θα κάνει με αυτό. Στην πορεία, ανακάλυψε ότι με λίγες επιπλέον επεμβάσεις, εκτός από διασκεδαστικό και θεαματικό, μπορούσε να γίνει και αποτελεσματικό, τόσο ώστε να το χρησιμοποιήσει απέναντι στα τετρακίνητα τέρατα του Gymkhana Grid. Χρειαζόταν όμως δουλειά και το deadline για την SHP Engineering για το αποτέλεσμα που βλέπετε και το θέαμα που όλοι απολαύσαμε στον αγώνα, ήταν μόλις…3 εβδομάδες!

The little spinner

Το 5θυρο Swiftάκι είχε ήδη δεχθεί εκτεταμένες επεμβάσεις από την SHP Engineering, για τις αρχικές ανάγκες του stunt του Top Gear. Ολόκληρο το εμπρός μέρος μεταποιήθηκε, ώστε να γίνει εφικτή η τοποθέτηση της εμπρός γέφυρας, του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, του κινητήρα, του κιβωτίου και της μετάδοσης ενός Mitsubishi EVO VI RS. Το μεταξόνιο έχει διατηρηθεί ανέπαφο, τα μετατρόχια όμως έχουν φαρδύνει αισθητά, εξού και το νέο STX Styling body kit με τα φουσκωμένα φτερά. Ο καθρέπτης του μηχανοστασίου, το κεντρικό τούνελ, ολόκληρο το πάτωμα, το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, το roll cage, όλα είναι custom made από την SHP Engineering. Η πεταλιέρα είναι της Wilwood και η κολώνα του τιμονιού, custom made και αυτή, στα μέτρα του Terry Grant. Εκτεταμένη τροποποίηση έχει δεχθεί και το πίσω μέρος, με custom θόλους, ώστε να τοποθετηθεί ακόμα μία, μπροστινή (!), ανάρτηση και άκρα από EVO VI RS! Έτσι το Swift «φοράει» coilover kit της D2 μπροστά-πίσω, με ελατήρια 500lb μπροστά, 450lb πίσω, όπως και ρυθμιζόμενα top mounts σε όλους τους τροχούς. Αυτούσια έχουν μεταφερθεί και τα φρένα του EVO VI, με 4πίστονες Brembo δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους 320mm μπροστά και 2πίστονες Brembo με αεριζόμενους δίσκους 305mm πίσω. Λες και δεν έφταναν οι ιδιομορφίες αυτού του Swift, οι πίσω τροχοί στρίβουν μηχανικά παίρνοντας γωνία έως και 35ο. Στο χώρο αποσκευών, δύο ανοξείδωτα ρεζερβουάρ χρησιμοποιούνται, το ένα για καύσιμο και το άλλο για το νερό, που -κατά βούληση- ψεκάζεται με μπεκ εσωτερικά των θόλων στα λάστιχα, ώστε να μην υπερθερμαίνονται. Ο 4G63 κινητήρας έχει δεχθεί ένα απλό rebuild, διατηρεί όμως τα εργοστασιακά του εντόσθια, έχει αφαιρεθεί ο άξονας εξισορρόπησης και έχει τοποθετηθεί ένα λίγο μεγαλύτερο turbo, ικανό για 350+Ps και μπόλικη extra ροπή. Στα περιφερειακά, custom είναι ολόκληρη η εξάτμιση από το downpipe και πίσω, στην εισαγωγή έχει τοποθετηθεί μία φιλτροχοάνη, το ψυγείο νερού είναι αλουμινένιο της Koyorad και η ηλεκτρονική διαχείριση γίνεται πλέον από μια stand alone ECU της Pectel. Στη μετάδοση, που τρώει το πολύ «ξύλο», έχει τοποθετηθεί ένας HKS Stage 2 συμπλέκτης, ένα Ralliart transfer box, ενισχυμένο εμπρός διαφορικό, καινούρια oem ημιαξόνια, ενώ η SHP Engineering έχει ανακατασκευάσει με καινούρια δισκάκια το πίσω διαφορικό. Οι έγκυρες επεμβάσεις της SHP Engineering, με την καθοδήγηση του Terry, φρεσκάρισαν αλλά κυρίως ζωντάνεψαν το Swiftάκι, που στο Gymkhana Grid The European Gauntlet κατάφερε να κλέψει μέρος της παράστασης, μπαίνοντας σφήνα στα τέρατα τετρακίνητα! Εμάς, μια φορά, μας κέντρισε το ενδιαφέρον και θεωρήσαμε ότι θα θέλατε να το δείτε στις σελίδες μας.

      

BOX: Ο TerryGrant και τα 23 Ρεκόρ Guinness:

Νοέμβριος 2004: 3 αυτοκίνητα σε ταυτόχρονα donut από έναν οδηγό.

Ιανουάριος 2006: Περισσότερα ταυτόχρονα donut από έναν οδηγό, 4 στον αριθμό.

Ιούνιος 2006: Περισσότερα συνεχόμενα donut με αυτοκίνητο, 73 στον αριθμό.

Ιούνιος 2006: Περισσότερα donut με αυτοκίνητο, με τον οδηγό στην οροφή, 9 στον αριθμό.

Οκτώβριος 2006: Διάσχιση με VauxhallAstraVXR στις 2 ρόδες, από κενό 68cmμεγαλύτερο από το ύψος του αυτοκινήτου.

Οκτώβριος 2007: Περισσότερα donut με αυτοκίνητο, με τον οδηγό στην οροφή, 10 στον αριθμό.

Ιανουάριος 2008: Περιστροφή 180ο –J-turn-, με Renault Twingo, ενώ κινείται με όπισθεν, μόλις +18cm από το μήκος του αυτοκινήτου.

Φεβρουάριος 2008: Παρκάρισμα με Renault Twingo, με όπισθεν, σε χώρο 15cm μεγαλύτερο από το μήκος του αυτοκινήτου.

Δεκέμβριος 2008: Περισσότερα συνεχόμενα donut με αυτοκίνητο, 86 στον αριθμό.

Φεβρουάριος 2009: Ρεκόρ μικρότερου κενού που πέρασε αυτοκίνητο στους 2 τροχούς, μόλις 48cm.

Μάρτιος 2010: Ρεκόρ ταχύτερης αλλαγής τροχού σε αυτοκίνητο εν κινήσει, 3min 10sec.

Απρίλιος 2010: Μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς, 6 στον αριθμό.

Ιούλιος 2011: Περισσότερα συνεχόμενα donut με αυτοκίνητο, 161 στον αριθμό.

Ιούλιος 2011: Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου σε δύο τροχούς, με Nissan Juke, στο Goodwood Festival of Speed.

Ιούνιος 2012: Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου με την όπισθεν στο Goodwood Racecourse σε 1min 37,2sec.

Δεκέμβριος 2012: Περισσότερα donut με αυτοκίνητο, με τον οδηγό στην οροφή, 25 στον αριθμό.

Ιούνιος 2013: Περισσότερα donut με αυτοκίνητο, σε χρόνο 100sec, 39 στον αριθμό.

Δεκέμβριος 2014: Μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς, 15 στον αριθμό.

Ιούνιος 2015: Ταχύτερη κάλυψη ενός μιλίου σε δύο τροχούς, σε 2min 10sec, με Nissan Juke Nismo RS, στο Goodwood Festival of Speed.

Σεπτέμβριος 2015: Υψηλότερο loop-the-loop με αυτοκίνητο σε ύψος 19 μέτρα, με Jaguar F-Pace.

Νοέμβριος 2015: Μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων σε αυτοκίνητο που κινείται στους 2 τροχούς, 16 στον αριθμό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.997cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 85mm x 88mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1

 

TUNING SPECS

Mitsubishi EVO 6 intercooler

Custom σωληνώσεις intercooler & κολλάρα σιλικόνης

Koyorad, αλουμινένιο ψυγείο νερού

Stock 4G63 κινητήρας, δίχως άξονα εξισορρόπησης

Stage 2 turbo

Custom εξάτμιση από downpipe και πίσω

Pectel management system

Ενισχυμένες βάσεις κινητήρα

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά: D2 coilover kit, 500lb ελατήρια, ρυθμιζόμενα top mounts

Πίσω: D2 coilover kit, 450lb ελατήρια, ρυθμιζόμενα top mounts

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Mitsubishi Ralliart transfer box, HKS Stage 2 συμπλέκτης, custom modified πολύδισκο διαφορικό, ενισχυμένες βάσεις κιβωτίου, SHP Engineering rebuilt και re-shimmed πίσω διαφορικό

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

OEM Suzuki Swift 5door, STX styling body kit, αυξημένο μετατρόχιο, τροποποιημένο εμπρός μέρος, κινητήρας, κιβώτιο, ημιαξόνια, γέφυρα και κρεμαγιέρα από Mitsubishi EVO 6 RS, custom πίσω θόλοι με μπροστινή ανάρτηση Mitsubishi EVO 6 RS, τετραδιεύθυνση, custom roll cage   

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: OEM Mitsubishi Evo VIBrembo 4πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 320mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

Πίσω: OEM Mitsubishi Evo VIBrembo 2πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 305mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

Team Dynamics 7,5Jx17in, ελαστικά Advan A048 215/45/17 μπροστά-πίσω

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Ακύρωση του GP Ρωσίας ζητούν οι οδηγοί

Ακύρωση του GP Ρωσίας ζητούν οι οδηγοί

Την ακύρωση του Ρώσικου Grand Prix ζητούν οι οδηγοί της Formula 1, ως αποτέλεσμα της χτεσινής εισβολής στην Ουκρανία.