Suzuki Swift Sport 1.4BoosterJet 162wHp

Suzuki Swift Sport 1.4BoosterJet 162wHp

Είδος προς εξαφάνιση

Δεν μιλάω γενικά για τα hot-hatches, αλλά γι’ αυτά του B-segment, τα σωστά, τα ορθόδοξα. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για να προσφέρουν οδηγική απόλαυση σε ενθουσιώδεις οδηγούς, κυρίως νέους, τα οποία έχουν σαν βασική προϋπόθεση πρώτα το χαμηλό κόστος και μετά τις επιδόσεις. Θα μου πείτε υπάρχουν πολλά από τη μεγαλύτερη κατηγορία, αλλά τα 40 και τα 50 χιλιάρικα που κοστίζουν εκείνα τα αυτοκίνητα, όπως το Focus ST, το Megane RS και το Civic Type-R, συγγνώμη αλλά δεν μου κάνουν, όπως δεν κάνουν και σε κανέναν άλλο, αν κρίνω από το πόσα έχω δει στους δρόμους. Μόνο το Hyundai i30N έχει λογική τιμή για την κατηγορία και ελπίζω το μικρό του αδερφάκι, το i20N, που έρχεται όπου να 'ναι, να ακολουθήσει τα χνάρια του. Όλη αυτή η κατάσταση στην αγορά έχει αφήσει το Ford Fiesta ST ουσιαστικά μόνο του, να αλωνίζει στις καρδιές και τα γκαράζ των πιτσιρικάδων, με το Suzuki Swift Sport, το οποίο υπολείπεται όμως αισθητά σε ιπποδύναμη κοστίζοντας σχεδόν το ίδιο, να ακολουθεί. Αυτό όμως είναι κάτι που σε ένα βαθμό διορθώνεται, έτσι δεν είναι; 

 

Απλή συνταγή

Απλή και δοκιμασμένη, εδώ και πάρα πολλά πλέον χρόνια, το αγαπημένο μας πρώτο στάδιο και λίγα ακόμη περιφερειακά, που μεταμορφώνει τα καινούργια αυτοκίνητα, ουσιαστικά και αξιόπιστα, καθώς διατηρεί όλα τα εργοστασιακά εξαρτήματα, τα οποία απλά λειτουργούν στο maximum των δυνατοτήτων τους. Μάλιστα αυτό συμβαίνει μόνο υπό πλήρες φορτίο, δηλαδή σπάνια και όχι συνεχόμενα, (δεν θα τρέξει στο Le Man το αμάξι...), οπότε δεν χρειάζεται και δραστικές αλλαγές για να αντέχει. Με ένα πρόγραμμα από την ACE Motorsport για να ανέβει η πίεση και να ρυθμιστεί ο ψεκασμός και η ανάφλεξη από την αρχή και μία ελεύθερη εξάτμιση από την Mavroidakos Racing Exhaust, διαμέτρου 63,5mm από την τουρμπίνα και μετά, είμαστε εντάξει. Ο καταλύτης είναι μεταλλικός με 200 κυψέλες και έχει μόνο ένα τελικό. Ο ήχος της είναι μπάσος, μεστός και χωρίς να βουίζει ή να ακούγεται υπερβολικά δυνατά, με λίγα λόγια η εξάτμιση είναι super. Η εισαγωγή είναι custom αλουμινένια με φιλτροχοάνη της Raemco και θέση για τον αισθητήρα του MAF που έφτιαξε ο Μαυροϊδάκος, ενώ το intercooler είναι της Energie Racing Parts, με σωληνώσεις και κολάρα της SRP. Stage 1+ δηλαδή, ευκολάκι, χωρίς πολλά-πολλά και με ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πόσο ουσιαστικό; 162 άλογα στους τροχούς, μία αύξηση δηλαδή κατά 32wHp, με επιπλέον 6,5kgm ροπής. Τέλειο!

Optimum

Να σας πω και κάτι... για εμένα ένα καινούριο αυτοκίνητο είναι μέχρι εκεί! Δεν βρίσκω το νόημα να αγοράσει κάποιος καινούριο αμάξι και να πάει να το κάνει μπαμπούλα, εκτός αν έχει άπειρα λεφτά, όπου και πάλι δεν έχει νόημα γιατί με τα λεφτά της βελτίωσης θα αγόραζε κάτι ακόμα καλύτερο από την αρχή και πάει λέγοντας μέχρι να φτάσουμε σε καμία Bugatti ξέρω 'γω. Δεν θα έβγαζα ποτέ μια καλή καινούρια τουρμπίνα, για παράδειγμα, για να βάλω aftermarket μεγαλύτερη σε κανένα αυτοκίνητο με λιγότερα από 60.000km. Πιστεύω ότι αν είναι να αρχίσεις τις «μεγάλες δουλειές», να ανοίξεις μοτέρ, να βάλεις μπιέλες, έμβολα, μπεκ, τουρμπίνα κτλ, ας είναι τουλάχιστον αυτά που θα πετάξεις «δουλεμένα», να έχουν κάνει τα χιλιόμετρά τους ή ακόμα καλύτερα να θέλουν έτσι κι αλλιώς αλλαγή. Από την άλλη μπορεί να είναι και δικό μου «κουσούρι» αυτό.. γι' αυτό είμαι και χοντρός, γιατί όσο φαγητό έχει στο τραπέζι θα το φάω, απαγορεύεται να πεταχτεί φαγητό στα σκουπίδια, τρελαίνομαι. Ας γυρίσουμε όμως στο αυτοκίνητο του Βασίλη. Λοιπόν, όπως είπαμε και στην αρχή, έτσι όπως είναι αυτό εδώ το Swiftάκι είναι τέλειο. Έχει τα άλογα που του λείπουν από το εργοστάσιο, ειδικά στην τελευταία έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα, που είναι ελαφρώς πιο αδύναμο (129 έναντι 140Ps) από αυτό εδώ και πλέον είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να λέγεται πραγματικό Hot-hatch το 2021, γιατί κακά τα ψέματα, τα 130Ps την σήμερον ημέρα, είναι πολύ λίγα. Ακόμα και τόσο ελαφρύ που είναι το μικρό Suzuki, έτσι ήταν και το Fiat Punto GT πριν 25 χρόνια, απλά έκαιγε τα διπλά. Ακριβώς όπως το έχει κάνει μάλιστα εδώ ο Βασίλης το είχα κάνει και εγώ, μάλιστα όταν του το είπα, μου λέει, «α, είσαι της αρχαιολογίας»...γιατί νόμιζε ότι το έκανα τώρα. «Καινούργιο το είχα πάρει» του λέω. ΠΟΤΕ? μου λέει. ΤΟΤΕ του λέω... και μετά με κοίταξε με συμπόνοια και μια εσάνς σεβασμού, γιατί το 1996 δεν είχε γεννηθεί ακόμα.

Σε χρόνους;

Η διαφορά που έχει λοιπόν από το εργοστασιακό μπορεί απλά κοιτώντας τους αριθμούς να μην φαντάζει τόσο μεγάλη, αλλά είναι. Για παράδειγμα, στο ίδιο ακριβώς σημείο είχα μετρήσει και το πορτοκαλί δημοσιογραφικό Swift Sport Hybrid και είχε κάνει 0,7sec περισσότερο στο τετρακοσάρι (15,71sec έναντι 14,98sec), με 7,8 επιπλέον km/h στην ταχύτητα εξόδου (148,85km/h έναντι 156,63km/h). Τα 0,7sec όμως με 150km/h είναι σχεδόν 30 μέτρα και τα 30 μέτρα είναι 6 καρότσες και οι 6 καρότσες είναι αντίο ζωή, την έχεις παρατήσει την κόντρα πριν κουμπώσεις τρίτη. Η διαφορά με το 140άρι εργοστασιακό Swift Sport στο 400άρι είναι 0,56sec (15,54sec έναντι 14,98sec).

Αν είχε και καινούρια λάστιχα ή μάλλον αν δεν είχε ακόμα τα εργοστασιακά με 43.000km, θα είχε ακόμα μεγαλύτερη διαφορά. Πάντως για να είμαι δίκαιος και να μπορέσω να το συγκρίνω σωστά, το πήρα από τον Βασιλάκη και το μέτρησα και αυτό μόνος μου, χωρίς συνοδηγό, όπως είχα μετρήσει και το εργοστασιακό πορτοκαλί και το λευκό. Εν κινήσει, οι διαφορές είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές, ειδικά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, όπου η αεροδυναμική αντίσταση παίζει μεγαλύτερο ρόλο από το βάρος και εκεί παίζει μεγαλύτερο ρόλο η δύναμη, γι’ αυτό και μέχρι τα 100km/h έχουν διαφορά 0,64sec, ενώ στα 180km/h έχουν 2,61sec. Μάλιστα αυτό εδώ πρόλαβε να βγάλει 200km/h στα 28sec, ενώ του δημοσιογραφικού Swift Sport δεν του έφτασε ο δρόμος.

Πολύ ωραίο λοιπόν έχει γίνει το Σουζουκάκι του φίλου μας του Βασίλη, ο οποίος τώρα περιμένει απλά να παλιώσει λίγο ακόμα ή να τινάξει τα πέταλα αυτή η τουρμπίνα ή να είναι ανάδρομος ο Ερμής, κάτι, μια αφορμή για να το βελτιώσει κι άλλο... τι να πεις... νιάτα!   

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.373cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 82mm

Σχέση συμπίεσης: 10:1

Μεταλλικός καταλύτης 200cpsi

Εξάτμιση χειροποίητη 63,5mm από την Mavroidakos Racing Exhaust

Intercooler Energie Racing Parts

Κολάρα σιλικόνης SRP

Σκάστρα Forge 004

Φίλτρο αέρος Raemco

Custom αλουμινένια εισαγωγή από την Mavroidakos Racing Exhaust

Αναπρογραμματισμός ECU ACEMotorsport

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

PRD 600 boost controller

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 6,5Jx17in

Ελαστικά 195/45

TUNED BY:

ACE Motorsport

Ασκληπιού 4, Πειραιάς 185 45

Τηλ: 210 41 01 250

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

DYNO TEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της ACE Motosport

Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 162/5.700

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 26/3.700

Στάδιο βελτίωσης: Stage 1+

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +26%

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC    STOCK CAR

0-60                 3,88            3,99

0-80                 5,20             5,58

0-100               7,21             7,85

0-120               9,09             10,37

0-140               11,48           13,77

0-160               15,60            17,73

0-180               21,27            23,88

0-200               27,98

ROLL-ON      SEC

60-120             5,21

60-160             11,72

100-200           20,77

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,74     @        45,24

60        5,12     @        78,13

100      6,75     @        95,71

200      9,97     @        128,32

400      14,98   @        156,63

 

Αρθρογράφος

 

Alfa Romeo Racing ORLEN - Grand Prix Αυστρίας

Alfa Romeo Racing ORLEN - Grand Prix Αυστρίας

Η επιστροφή στην αγωνιστική δράση βρήκε τον οδηγό της Alfa Romeo Racing Orlen, Antonio Giovinazzi να πραγματοποιεί έναν αλάνθαστο αγώνα και τελικά να ...