Suzuki Vitara 4WD 1.6DDIS 120Ps Auto
Ακόμα ένα
Με κινητήρα βενζίνης, με τετρακίνηση, με κινητήρα diesel, με χειροκίνητο… Τα έχουμε οδηγήσει όλα τα νέα Suzuki Vitara. Ποια η διαφορά αυτού που δοκιμάζουμε τώρα? Μα, φυσικά, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο συνδυάζεται άψογα με την τετρακίνηση. Γενικώς, το νέο Vitara αποτελεί μία άκρως επιτυχημένη αναβίωση μίας κλασσικής και δοκιμασμένης συνταγής, που η Suzuki φρόντισε να μην πειράξει πολύ. Εμφανισιακά, θα λέγαμε ότι σκίζει, ειδικά σε αυτό το ιδιαίτερο μπλε χρώμα που είχαμε για δοκιμή. Γκάμα κινητήρων και εξοπλισμού υπάρχει μεγάλη και, πλέον, με την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) και με τετρακίνηση, έχει δημιουργηθεί ένα πακέτο το οποίο δύσκολα συναντάται σε αυτήν την τιμή, με αυτές τις επιδόσεις και με αυτόν τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα.
Γνώριμο πακέτο
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός 1.6DDiS με τα 120Ps και τη μπόλικη ροπή των 32,6kgm. Για τους «μυημένους» στην αυτοκίνηση, θα γνωρίζετε ότι πρόκειται για τον 1.6 Multijet της Fiat, ο οποίος φοριέται και στο Jeep Renegade. Επομένως, δεν θα αργήσετε να κάνετε την εξίσωση και να σκεφτείτε ότι και το σασμάν προέρχεται από τη Fiat και είναι το γνωστό διπλού συμπλέκτη που εκείνη το ονομάζει TCT. Στην περίπτωση, όμως, του Vitara φαίνεται να έχει γίνει ένα καλύτερο «ταίριασμα» με την τετρακίνηση της Suzuki, αλλά και με τη ρύθμιση της ECU του σασμάν, το οποίο μοιάζει πιο γρήγορο και άμεσο. Κάτι που παρατηρείς εύκολα και στην αρχή προβληματίζεσαι είναι ότι, όταν εκκινείς τον κινητήρα το πρωί και το δίπτυχο μοτέρ-σασμάν είναι κρύα, οι αλλαγές σχέσεων, ειδικά από 1η σε 2α και από 2α σε 3η, γίνονται σε σχετικά υψηλές στροφές, πράγμα που σε κάνει να κοιτάς το στροφόμετρο περίεργα. Μόλις οι βαλβολίνες και τα λάδια ζεσταθούν, τότε όλα γίνονται πιο γλυκά και σε πιο χαμηλές στροφές. Ψάχνοντας -γιατί αυτή είναι η δουλειά μας- μάθαμε ότι αυτό συμβαίνει για να ζεσταθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται ο καταλύτης, άρα να αποδίδει πιο άμεσα και, κατ’ επέκταση, να βγαίνουν λιγότεροι ρύποι όσο το δυνατόν ταχύτερα. Άπαξ και φτάσουν όλα στην ιδανική θερμοκρασία, οδηγώντας, θαυμάζεις το «δέσιμο» που έχει κάνει το μοτέρ με το σασμάν πάνω στο αμάξωμα του τετρακίνητου Vitara. Παράλληλα, το κιβώτιο συνεργάζεται ιδανικά και με το σύστημα start-stop, με γρήγορη σύμπλεξη-αποσύμπλεξη μόλις αφήνεις το πόδι σου από το φρένο. Η αμεσότητα στο γκάζι θυμίζει κινητήρα βενζίνης και όχι diesel, κάτι που στα μοντέλα της Fiat με τον 1.6 Multijet δεν το έχουμε ζήσει. Βέβαια, κάτι που οφείλουμε να σημειώσουμε είναι ότι ο κινητήρας δεν περνά απαρατήρητος, αφού κάνει αρκετό θόρυβο, είτε κρύος είτε ζεστός.
Cool
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενες δοκιμές του Vitara, η τετρακίνηση δεν έχει κάποιο hardcore setup, αφού δεν υπάρχει κεντρικό διαφορικό. Όμως χάρη στις 4 διαφορετικές ρυθμίσεις (Auto, Sport, Snow και Lock) θα κάνει μια χαρά τη δουλειά της και, μάλιστα, σε διαδρομές με πατημένο χώμα σας επιτρέπει να παίξετε με την ουρά χωρίς φόβο. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο, τα θερμαινόμενα-suede καθίσματα της πλούσιας έκδοσης GLX σε κρατάνε συμπαθητικά και τα φρένα δεν θα σε προδώσουν. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι κλασσικός Suzuki και δεν εντυπωσιάζει με τους παρεχόμενους, για μια οικογένεια, χώρους, ενώ και η ποιότητα των πλαστικών υπολείπεται ελαφρώς έναντι του ανταγωνισμού. Βέβαια, για να λέμε και την αλήθεια,ότανγνωρίζεις ότι αγοράζεις τετρακίνητο diesel, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στα 26.960 ευρώ, δεν περιμένεις τις τρομερές πολυτέλειες και ραφινάρισμα υψηλής ραπτικής. Με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Vitara μεταμορφώνεται σε ένα ιδιαίτερα πρακτικό, άνετο και οικονομικό «τζιπ», που στα χρήματά του δύσκολα θα βρει αντίπαλο. Και όταν λέμε οικονομικό, αναφερόμαστε σε νούμερα που πέφτουν και κάτω των 7lt/100km, αν δεν παρασυρθείς από το «ζωντανό γκάζι» του.
Μας άρεσε (+)
Γρήγορο σασμάν
Αμεσότητα στο γκάζι
Παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά
Κατανάλωση
Δεν μας άρεσε (-)
Ποιότητα πλαστικών
Θόρυβος κινητήρα
Σχετικά μικρός χώρος αποσκευών
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης Suzuki Vitara 1.6DDiS TCSS 120PS 4WD: €26.960
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης εξάτμισης μεταβλητής γεωμετρίας της Garrett
ΒΑΡΟΣkg 1.295
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους 4 τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/55
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 120/3.750
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 32,6/ 1.750
0-100km/h 12,4sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 180
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 118
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,2
Δοκιμής (lt/100km) 7,1
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο ορειβάτης Reinhold Messner ανεβαίνει με Opel Vivaro-e και Zafira-e Life στις Άλπεις.