Το Menu του Autorep, μέρος 1ο

Το Menu του Autorep, μέρος 1ο

Κ164!?!

Με μια γκρίζα και μια μαύρη, ξεμπερδεύεις μια και καλή. Ο λόγος για την K164 της Forch, που βγαίνει σε γκρίζα για του Ιάπωνες και Μαύρη για τους Αμερικάνους και Ευρωπαίους, προκειμένου να μην χαλάμε και το ΟΕΜ look. Είναι αρκετά παχύρρευστη και κατάλληλη για διάκενα ακόμη και άνω του 0,5mm(μολονότι η Forch ντρέπεται να γράψει για τόσο μεγάλα διάκενα, αλλά στην πράξη έχουμε στεγανοποιήσει και τέτοια, βλ. Νεροφαγώματα σε μπλοκ και κυλινδροκεφαλές, αλουμινένια κελύφη θερμοστάτη κ.ο.κ). Αντέχει σε θερμοκρασίες από -50 μέχρι 260 oC, και μέχρι 315οCγια σύντομα διαστήματα. Θα γίνει το δεξί σου χέρι: είναι κατάλληλη για το 95% των εργασιών στεγανοποίησης, δεν σπάει ποτέ από συστολές – διαστολές (bye-bye διαρροές για πάντα), και διατίθεται σε πεπιεσμένο σωληνάριο με σκανδάλη κι ακροφύσιο για να την εφαρμόζεις πανεύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Είναι ιδανική για καθρέφτες, κάρτερ, βαλβιδοκάπακα, θερμοστάτες, κάπάκια σανζμάν και διαφορικών. Φυσικά δεν περιέχει οξέα και είναι Sensor Safe, οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος για οτιδήποτε το ηλεκτρονικό. Μιλάμε για πραγματικό πασπαρτού! Και επίσης, έχει το πλεονέκτημα ότι δεν κολλάει σαν το στρείδι στο βράχο, ούτε θέλει σφυροκάλεμο για να την αφαιρέσεις όταν κάποια στιγμή ξαναλύσεις στο στεγανοποιημένο εξάρτημα (περισσότερα επ' αυτού σε λίγο).

Reinzosil

Το ταίρι της, στον κλάδο της σιλικόνης, είναι η Reinzosilτης Reinz. Και αυτή είναι μια Sensor Safe RTV, μαύρoυ χρώματος, που διατίθεται πεπιεσμένο σωληνάριο 200ml ή σε συμβατικό σωληνάριο 70ml τύπου... Kolynos. Παίζει στο θερμοκρασιακό εύρος -50 μέχρι 300oC(για σύντομο διάστημα, μέχρι 250 σταθερά). Είναι σχεδόν εξίσου σκληροτράχηλημε την K164, αλλά καταλληλότερη για μικρότερα διάκενα (λ.χ. κάσες σανζμάν), καθώς είναι πιο μαλακή και λεπτόρρευστη. Ετσι έχεις την πολυτέλεια να σφίξεις μια και καλή χωρίς να κοιτάξεις πίσω σου, και χωρίς να ρισκάρεις να εκτοπιστεί από τη συναρμογή λόγω υψηλής  σύσφιξης. Τα διάκενα κάτω του 0,1mm σφραγίζουν σχεδόν αμέσως, ενώ για μεγαλύτερα διάκενα πρέπει να περιμένεις ένα χρόνο ωρίμανσης της τάξης του 0,1-0,2mm ανά ώρα, αναλόγως της εξωτερικής θερμοκρασίας. Στην περίπτωση του σανζμάν, μέχρι να το ξαναβάλεις επάνω στο αυτοκίνητο, είναι ήδη έτοιμο να το γεμίσεις βαλβολίνη! Η Reinzosilεξασφαλίζει και πολύ καλή συγκόλληση, που σημαίνει ότι αν έχεις αλληλεπικαλυπτόμενα εξαρτήματα (λ.χ. μια αντλία νερού που οι βίδες της σφίγγουν και τον καθρέφτη), δεν χρειάζεται να την ξαναεφαρμόζεις σε όλες τις συναρμογές επειδή έλυσες το εξωτερικό εξάρτημα. Στην περίπτωση αυτής της αντλίας νερού, για παράδειγμα, μπορείς να αντικαταστήσεις την αντλία μόνο και να μην έχεις διαρροές, επειδή δεν έλυσες και στεγανοποίησες απ' την αρχή όλο τον καθρέφτη!

Προσοχή στα λιπαρά

Αμφότερες αυτές οι RTVέχουν μια και μόνο απαίτηση: να έχεις απολιπάνει πλήρως (με σπρέι καθαρισμού, πανί / χαρτί και αέρα) τις επιφάνειες συναρμογής. Τα πρόσωπα πρέπει να είναι πλήρως απαλλαγμένα από λιπαρότητα και υγρασία, αλλιώς η στεγανοποίηση κινδυνεύει, αφού σε κάποια από τις επιφάνειες η κόλλα δεν θα έχει πρόσφυση με το μέταλλο ή το πλαστικό. Ναι μεν υπάρχουν κάποιες Loctiteπου ψιλοανέχονται λίγη λιπαρότητα, αλλά δεν τις έχω χρειαστεί ποτέ, αφού πάντα υπάρχει (με λίγη υπομονή) η δυνατότητα απολίπανσης. Και κάτι ακόμα, οι κόλλες για τις οποίες σας μίλησα είναι ακατάλληλες για τη στεγανοποίηση καυσίμων, αφού οι υδρογονάνθρακες τις καταστρέφουν. Αλλά αυτό ισχύει πάνω – κάτω για όλες τις RTV. Για πιο “ειδικές” περιπτώσεις σε εμφανείς στεγανοποιήσεις μετρίων θερμοκρασιών (μέχρι 200 oC για σύντομα διαστήματα), υπάρχει η μικρή ξαδέρφη που ακούει στο όνομα Reinzosil-t. Είναι διαφανής, ανθεκτική σε ακτίνες UV, όζον, λιπαντικά, καύσιμα και αλατόνερο. Είναι ό,τι πρέπει για σταγανοποίηση προβληματικών φαναριών, τσιμουχών σε τζάμια – παρμπρίζ, καθώς και για ηλεκτρικές συνδέσεις.

Πολυουρεθάνες

Εδώ ερχόμαστε στη φλαντζόκολλα του... Χρυσού Ιωβηλαίου! Δεν είναι άλλη από τη Reinzoplastτης Reinz. Το μπλε αυτό υλικό, που κατασκευάζεται με δικαιώματα πατέντας της Rolls Royce (εξ ου και σε πολλά μαγαζιά θα ακούσετε την προσφώνηση “Κολλα Rolls Royce), είναι μια κόλλα που δεν πήζει ΠΟΤΕ. Λέγεται ότι είναι η κόλλα που έλυσε δια παντός το πρόβλημα των Merlinπου πετούσαν τα Spitfire, (μέχρι το '43 έκαιγαν φλάντζα κατά βούληση και με χαρακτηριστική συχνότητα), επιτρέποντας στους συμμάχους να ξηλώσουν τη Luftwaffe από τον αέρα κατά το Β' παγκόσμιο μακελειό. Είναι φανταστική για μικρά διάκενα μέχρι 0,2mm, και την έχουμε χρησιμοποιήσει άπειρες φορές με 100% επιτυχία σαν... dressingσε φλάντζες κυλινδροκεφαλών, όταν το μπλοκ είναι λίγο πέτσικο αλλά δεν υπάρχει η δυνατότητα ή η πολυτέλεια να λυθεί για πλάνισμα. Επίσης, την έχουμε χρησιμοποιήσει σε φλάντζες κυλινδροκεφαλών σε μεγάλα εξακύλινδρα ή οκτακύλινδρα σε σειρά μπλοκ (κάποτε κυκλοφορούσαν και τέτοια, ο δε Λαυρέντης έχει αναπαλαιώσει κάμποσα!), αφού με ένα μέτρο φλάντζα, όλο και κάτι θα θελήσει να “ξεθυμάνει”. Η Reinzoplastείναι ιδανική για στεγανοποίηση προσώπων χωρίς ενδιάμεση φλάντζα, γι' αυτό και τη χρησιμοποιώ σε πολλές κλίνες εκκεντροφόρων, όταν δεν υπάρχει αγωγός λαδιού μέσα στη συναρμογή. Επειδή είναι σχετικά παχύρρευστη και κολλώδης, είναι εύκολο να βουλώσει κάποιον ελαιαγωγό. Οπότε θέλει προσοχή και φειδώ στην εφαρμογή. Ομως δεν μασάει από καύσιμα (είτε ωμά, είτε διαλυμένα στο στεγανοποιούμενο λάδι), τη φορτίζεις αμέσως μετά τη σύσφιξη (δεν χρειάζεται να περιμένεις να πήξει, αφού είπαμε ότι δεν πήζει ποτέ!), έχει διάρκεια ζωής πάνω από τρία χρόνια στο ράφι (και σχεδόν άπειρο στο ψυγείο), και καθαρίζει πανεύκολα στην αποσυναρμολόγηση. Εννοείται ότι δεν μοντάρω καμία φιμπερένια / περμανιτένια / χάρτινη φλάντζα άν δεν την πασαλείψω με Reinzoplast. Επίσης, ένα λεπτό film Reinzoplastέχει σώσει κάμποσα δυσεύρετα o-ringsπου δεν μπορούσαν να αντικατασταθούν την κρίσιμη στιγμή! Κι άλλο ένα μυστικό: η Reinzoplast, στην ουσία, δεν είναι άλλη από τη Hylomar M. Επειδή όμως Hylomar δεν βρίσκεις εύκολα από πρώτο χέρι εισαγωγέα, ενώ τη Reinzoplast τη βρίσκεις όπου πωλούνται φλάντζες Reinz. Επίσης, πριν από πενήντα χρόνια, και να ήθελες δεν έβρισκες Hylomar σε ελληνικό ράφι! Επειδή όπως είπα παραπάνω, η Reinzoplastθέλει προσοχή όταν ζυγώνει ελαιαγωγούς, για ασφαλέστερη και ευκολότερη εφαρμογή μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε πινελάκι καλλιγραφίας, είτε τη νέα Hylomarσε σπρέι!

Και κάπου εδώ παρατάω τις κόλλες...

...βουτάω τις γυναίκες μου (σύζυγο και κόρη) και πάμε να δροσιστούμε σε καμιά πλαζ. Δεν κλείσαμε όμως με το θέμα, σάς είπα για πέντε κόλλες, έτσι τα λέμε σ' ένα μήνα με τις αναερόβιες, τις φλαντζόκολλες εξατμίσεων και με τους εύκολους τρόπους αφαίρεσης της όποιας χρησιμοποιημένης φλαντζόκολλας, προετοιμάζοντας το έδαφος για το επόμενο μοντάρισμα.

Αρθρογράφος

 

Nissan V2G

Nissan V2G

Nissan, E.ON Drive και Imperial College επισημαίνουν τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της τεχνολογίας Vehicle-to-Grid (V2G).