Toyota Aygo 1.3T Glanza 135PS
Loose-loosesituation
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι, αν κάνεις κόντρα με ένα Aygo, είσαι χαμένος από χέρι. Αν το περάσεις, δεν μπορείς να το πεις πουθενά, γιατί θα σου πουν, «σώπα, ρε μεγάλε? Πέρασες το Aygo?». Αν από την άλλη σε περάσει... απλά κλαις και το παίρνεις μαζί σου στον τάφο. Τώρα θα μου πεις, τι πιθανότητες υπάρχουν να με περάσει ένα Aygo? Σωστά, είναι πολύ λίγες. Όχι όμως μηδενικές. Βλέπετε, υπάρχουν μερικοί τύποι, που δε κυνηγούν τόσο τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, αλλά περισσότερο τους ενδιαφέρει η πλάκα, ο χαβαλές και η καζούρα. Όλοι ξέρουμε ότι ένα ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς αυτοκίνητο είναι γρήγορο και αποτελεσματικό, αλλά δεν έχει πλέον τον ανάλογο χαβαλέ. Ειδικά κάτι κοντράκηδες, που το παίρνουν το θέμα τόσο σοβαρά, ώστε να βρίζονται και να τσακώνονται για κάτι που υποτίθεται ότι έφτιαξαν για διασκέδαση, είναι για κλάματα. Σαν κάτι παλικαράκια, που πηγαίνουν το παιδάκι τους να παίξει μπάλα με την ομάδα του δημοτικού και βρίζουν από την εξέδρα σαν να είναι στη θύρα 7.
Γιατί Aygo?
Γιατί το αυτοκίνητο και η βελτίωση είναι χόμπι, είναι πλάκα, είναι διασκέδαση και, για εμένα, όσο πιο κουλό και αστείο, τόσο το καλύτερο. Και αυτό εδώ το μπουζουκάκι είναι πολύ αστείο, γιατί μπορεί να περιμένεις να ακούσεις τον ήχο της τουρμπίνας από οτιδήποτε περνάει από δίπλα σου, αλλά από Aygo δεν το περιμένεις! Και μάλιστα αυτό εδώ δεν έχει και σκάστρα, με αποτέλεσμα να κάνει αυτό το πολύ δυνατό τσουφτσουφτσουφ στο άφημα του γκαζιού, που λέγεται turbochatter και όσοι το αναγνώριζαν στο δρόμο και δεν νόμιζαν ότι φτερνίστηκε κάποιο γαϊδούρι, κοίταζαν με έκπληξη και θαυμασμό. Δεν είναι βολίδα, δεν έχει πάτημα και στήσιμο, αλλά είναι πολύ γρήγορο για Aygo, με τρελό στήσιμο για Aygo και ακόμα πιο καλά φρένα για Aygo. Είναι βελτιωμένο με Β κεφαλαίο. Επίσης, το project βρίσκεται ακόμα σε ενδιάμεσο στάδιο, αυτό του engine swap, με τον 4Ε-FTE να είναι σε εντελώς εργοστασιακή μορφή. Ο ιδιοκτήτης του μου είπε ότι έχει σκοπό να το βελτιώσει, φθάνοντας κοντά στα 250-300Ps και εκεί θα αρχίσει το τρελό γέλιο, γιατί άλλο να χάσεις μία κόντρα από ένα Aygo κι άλλο να σου ρίξει το αδόξαστο.
If it fits, it sits
Μία έκφραση, που συνήθως χρησιμοποιείται για γάτες, που στριμώχνονται όπου βρουν, κολλάει γάντι και εδώ που, αν δείτε το μηχανοστάσιο, θα καταλάβετε. Ο 4E-FTE της Toyota κούμπωσε γάντι στο στενάχωρο engine bay του Aygo και φυσικά μαντεύετε ποιος τον έχει χώσει εκεί μέσα, έτσι? Ποιος άλλος από τον Σωτήρη της Stroked Up? Όταν βλέπεις βελτιωμένο Toyota και ειδικά με engine swap, αμέσως εκεί πάει το μυαλό σου. Το μοτέρ είναι από κάποιο σφαγμένο γιαπωνέζικο Glanz aκαι το σασμάν είναι από ατμοσφαιρικό Starlet 1,3 που όπως έχουμε δει, αντέχει αρκετά περισσότερα άλογα. Το μόνο πρόβλημα, που υπάρχει σε αυτό το αυτοκίνητο, είναι ότι το εργοστασιακό μοχλικό του συμπλέκτη στο Aygo είναι με ντίζα, ενώ στο Starlet ήταν υδραυλικό, με αποτέλεσμα το πετάλι να είναι περίπου όσο βαρύ είναι και σε ένα Countach, αλλά και αυτό είναι κάτι για το οποίο θα βρεθεί τρόπος να επιλυθεί, πιθανώς με κάποιο πεντάλ από ...JCB. Οι βάσεις για να τοποθετηθούν όλα αυτά είναι χειροποίητες, αλλά με λάστιχα από κάποιο άλλο μοντέλο της Toyota και τα περιφερειακά είναι ακόμα περιορισμένα γιατί όπως είπαμε, το αυτοκίνητο είναι μεν έτοιμο και κυκλοφορεί, αλλά έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να φτάσει στην τελική μορφή, που το θέλουν. Αυτά λοιπόν τα ολίγα, αλλά απαραίτητα να τοποθετηθούν περιφερειακά είναι μία χειροποίητη εξάτμιση, που κατασκεύασε ο Σκριβάνος με 63,5mmδιατομή, ένα Custom made in china aftercooler (δεν ξεχνιόμαστε έτσι?) με τις σωληνώσεις του και ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος. Ούτε πρόγραμμα δεν έχει ακόμα, αφού ο Σωτήρης σκοπεύει να του βάλει έναν άγραφο εγκέφαλο της Ultratec, που υποστηρίζει και οθόνη απεικόνισης των λειτουργιών του κινητήρα, εξαλείφοντας την ανάγκη για περαιτέρω όργανα ελέγχου. Γι’ αυτόν το λόγο δεν ασχολήθηκαν προς το παρόν ούτε με το αν δουλεύει το στροφόμετρο. Για την τροφοδοσία χρειάστηκε άλλη μία πατέντα, αφού το κέλυφος της τρόμπας του Glanza δεν ταίριαζε με το ρεζερβουάρ του Aygo κι έτσι χρειάστηκε να χρησιμοποιηθεί το εργοστασιακό, αλλά με το τρομπάκι του Glanza μέσα. Επίσης το Aygo δεν είχε ρυθμιστή πίεσης στη μπεκιέρα με επιστροφή στο ρεζερβουάρ, αλλά το ρυθμιστή τον είχε πάνω στην τρόμπα, οπότε χρειάστηκε να φτιαχτεί και μία γραμμή για την επιστροφή της βενζίνης από τη μπεκιέρα του 4E-FTE. Από ανάρτηση πάντως και φρένα είναι έτοιμο, όπως και από τροχούς, μιας και φοράει μία ρυθμιζόμενη coilover της XYZ, καθώς και ένα kit φρένων με τετραπίστονες δαγκάνες της Galferκαι χαρακτούς δίσκους μέσα από τις πολύ όμορφες JapanRacingJR1 των 15in. Τα λάστιχα του είναι τα παλιά GoodyearEagleF1 σε διάσταση 195/45και όταν τα είδα, κουφάθηκα, που υπάρχουν ακόμα, γιατί τα ίδια λάστιχα φορούσα και εγώ σε ένα Punto GT 14 χρόνια πριν!
Πως είναι λοιπόν ένα Aygoμε 135Ps?
Νορμάλ. Σχεδόν σαν να το έβγαζε έτσι η Toyota. Έτσι κι αλλιώς μπορεί να σας ξεγελάει στο μάτι, αλλά το Aygo δεν είναι μικρότερο από το Starlet. Αντιθέτως έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και μεγαλύτερο μετατρόχιο! Απλώς δεν έχει καθόλου προβόλους και έτσι κερδίζει σε συνολικό μήκος, αλλά σαν πάτημα στο δρόμο είναι μεγαλύτερο. Με την ανάρτηση μάλιστα αυτή και τα φρένα, νομίζεις ότι οδηγείς ένα μικροσκοπικό hot hatch, που καλό θα ήταν να είχε και μερικά Ps παραπάνω. Δεν είναι -σε καμία περίπτωση- τρενάκι του τρόμου, αφού και στρίβει και φρενάρει και τη δύναμη βάζει κάτω εύκολα. Δεν το είχαν ζυγίσει ακόμα για να δούμε πόσα κιλά πήρε, αλλά οι χρόνοι, που σημείωσε, με πολύ προσεκτικές αλλαγές ταχυτήτων, γιατί το παιδί, που το έχει, ανησυχούσε για το σασμάν, ήταν 7,81sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και 15,91secγια το τετρακοσάρι, χρόνοι που μπορεί να μην εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα ενός σημερινού hot hatch, αλλά αυτό είναι Aygo και για τα δεδομένα ενός Aygo δεν είναι απλά εντυπωσιακοί, αλλά διαστημικοί χρόνοι. Για παράδειγμα, για το 0-100km/h ένα εργοστασιακό Aygoκάνει 14,2 (ή αλλιώς 2,5 χρόνια), επομένως η βελτίωση στον τομέα αυτό υπολογίζεται σε 55% λιγότερο χρόνο. Είναι, δηλαδή, όπως ένα αυτοκίνητο, που ενώ χρειάζεται 8 sec για το 0-100km/h, να το πετυχαίνει σε 3,4 sec. Για τις ρεπρίζ δεν το ψάχνω καν, γιατί θα μου χαλάσει το κομπιουτεράκι. Έτσι, λοιπόν, αυτό εδώ το διαβολάκι άλλαξε ταυτότητα και από ένα μικρό αυτοκινητάκι πόλης -και μόνο πόλης- έγινε ένα μεγάλο πειραχτήρι των φαναριών και αναμένεται να γίνει ακόμα μεγαλύτερο. Δεν βλέπω την ώρα να το ξαναμετρήσουμε και να δείξει το V-Box κοντά στα 6sec! Ε ρε γέλια!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| TUNED BY
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,28 0-80 5,98 0-100 7,81 0-120 10,95 0-140 14,26 0-160 19,51 0-180 25,89
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,41 80-110 4,07
4η KM/H SEC 100-140 9,76
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2,91 @ 45,20 60 5,25 @ 70,90 100 7,11 @ 92,93 200 10,61 @ 116,02 400 15,91 @ 145,81
| ROLL ME 2A SEC 60-120 7,54 60-160 19,00
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
To νέο Compass είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, με σημαντικές αναβαθμίσεις στα στοιχεία που εστιάζουν οι Ευρωπαίοι οδηγοί: το στιλ, την τεχνολογία την α...