Nissan Silvia S14Α V8 Biturbo 1.100Ps

Nissan Silvia S14Α V8 Biturbo 1.100Ps

The Ukrainian Missile

Ο Dmitriy Illyuk είναι ο 35άχρονος σήμερα Ουκρανός drifter, που εμείς τον γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Drift All Stars της ProAction Racing, τον Οκτώβριο του 2012, στο λιμάνι του Λαυρίου. Η πρώτη εκείνη εμφάνιση του Ουκρανού «χτύπησε» το λιμάνι του Λαυρίου ως κεραυνός εν αιθρία! Ποιός είναι αυτός? Από πού ήρθε? Τι «φοράει» το αμάξι του και γιατί, στο διάολο, πηγαίνει έτσι, αναρωτιούνταν όλοι! Πρωτόγνωρα γρήγορος στην είσοδο και τη ροή του, προκλητικά επιθετικός και ασφυκτικά πιεστικός στη φάση της επίθεσης στα διπλά περάσματα, με μεγάλες γωνίες και πολύ καπνό, ο Illyuk εκτόξευσε εκείνο το διήμερο την αναγνωρισιμότητα και τη δημοτικότητά του στους θεατές, τους κριτές, τους Έλληνες και Κύπριους συναθλητές του, που έκτοτε γνωρίζουν ότι έχουν να κάνουν με έναν σοβαρά υπολογίσιμο, αμείλικτο αντίπαλο μέσα στην πίστα. Δια πυρός και σιδήρου, με ουκ ολίγες επαφές, αλλά και μία θεαματική έξοδο, που συζητιέται μέχρι και σήμερα στα πηγαδάκια των drifters (ποιός δεν θυμάται την μάχη του Illyuk με τον Κύπριο Γιώργο Χριστοφόρου-Ela Koko, το «ζώο» τουρμπάτο+nitro Ε30 των 600Ps και το ιπτάμενο Silvia, που προσγειώθηκε πάνω στα σακιά με άμμο μπροστά στους θεατές!), ο Illyuk κατάφερε εκείνο το βράδυ, με ένα «πληγωμένο» Silvia, να ανέβει στο 3ο σκαλί του βάθρου. Ο Illyuk, με το χαμογελαστό παρουσιαστικό και το προφίλ του «παιδιού της διπλανής πόρτας», με τις φήμες να λένε ότι φτιάχνει το Silvia μόνος του, έχοντας ταξιδέψει παρέα με τον κολλητό του με ένα van και ένα τρέϊλερ από την Ουκρανία, ήταν δίχως άλλο η έκπληξη και η προσωπικότητα της ημέρας! Μπορεί να ξάφνιασε όλους εμάς, η αλήθεια όμως είναι ότι ο ίδιος ήταν ήδη αρκετά εξοικειωμένος με το πόντιουμ! Ήδη από το 2002, όταν και αγόρασε το Nissan RPS13, ο Illyuk ξεκίνησε με δυναμικές εμφανίσεις σε events τύπου Autoslalom/Gymkhana, ενώ θεωρείται ο πρώτος Ουκρανός drifter, αφού μέχρι εκείνη τη στιγμή το drift ήταν μία έννοια άγνωστη στην Ουκρανία. Ακολούθησαν αγώνες dragracing, slalom και mini rally έως το 2005, με τον Illyuk να αφήνει και εκεί το στίγμα του, ήταν όμως ξεκάθαρο ότι αυτό, που τον είχε πραγματικά κερδίσει, ήταν το drift. To 2008, o Illyuk κερδίζει το «Dorifuto», το 1ο Ουκρανικό Πρωτάθλημα drift με 5 συνολικά αγώνες μέσα στη σεζόν, ενώ το 2009 είναι ο πρώτος Ουκρανός, που εμφανίζεται σε πανευρωπαϊκό αγώνα drift, στο King of Europe της Ουγγαρίας, φτάνοντας στην τελική 8άδα πριν το Silvia παραδώσει πνεύμα. Έκτοτε, ο Illyuk παίρνει μέρος σε διάφορα drift events στην Ευρώπη, κερδίζοντας την 1η θέση στο King of Drift στη Σλοβακία το 2010, την 2η θέση στο Ουκρανικό πρωτάθλημα το 2010-2011, την 3η θέση στο King of Europe 2011 στη Ρουμανία και λίγες εβδομάδες αργότερα, εκπροσωπώντας τη χώρα του, την 2η θέση στο Battle of the Nations στην Πολωνία. Την επόμενη χρονιά, οι επιτυχίες του Dmitriy εκτοξεύονται: 20 συμμετοχές σε αγώνες, 15 podiums, 7 χρυσά και 6 ασημένια κύπελλα στις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές διοργανώσεις, King of Europe, Drift All stars, Eastern European Drift Championship, ενώ ταυτόχρονα στέφεται πρωταθλητής στο EEDC 2012 και στα εγχώρια UDC Series (Ukraine Drift Championship) και UDS Series (Ukraine Drift Series).

 

From RPS13 to S14 to «Drako»

Δεν ήταν μόνο το στυλ οδήγησης του Ουκρανού, που τον έκανε να ξεχωρίζει, αλλά και εκείνο το πετσοκομμένο, πρόχειρα συναρμολογημένο εξωτερικά, μάχιμο μέχρι βαθιά μέσα στο πετσί του κατασκεύασμα, ένα αγωνιστικό πραγματικό σκυλί του πολέμου, εκείνο το λευκό, σωληνωτό εν μέρει, SilviaS13, που χανόταν μέσα στον πυκνό καπνό των εξαϋλωμένων πίσω ελαστικών, αφήνοντας σε κοινή θέα μόνο τη μούρη και τις φλόγες από το πλαϊνό external. Με βάρος 970kg και ιπποδύναμη στα 600Ps από τον SR22VET (με κυλινδροκεφαλή από SR20VE, oversized inconel βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων και retainers από τιτάνιο, σφυρήλατα CP πιστόνια και Brian Crower μπιέλες, ένα Garrett GTX3576 turbo, ID 2000 μπεκ, custom spec πολλαπλή εισαγωγής & εξαγωγή-εξάτμιση της Oleg Zaytcev Dynotech), το S13 εξοπλιζόταν επιπλέον με σειριακό κιβώτιο της Drenth, έναν R3C συμπλέκτη της OS Giken, διαφορικό από R33 Skyline με custom τελική σχέση μετάδοσης 4,11:1, 2 way μπλοκέ επίσης της OS Giken και R33 Skyline ημιαξόνια. Η διαχείριση γινόταν από μία stand alone ECUM800 της Motec, με custom καλωδίωση και προγραμματισμό από την Ουκρανική DynotechΟ Dmitriy συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξη των front&rearkits ψαλιδιών της Wisefab για τα S13, πραγματοποιώντας δοκιμές σε διαφορετικής χάραξης και συντελεστών πρόσφυσης πίστες, ώστε τα kits να τελειοποιηθούν και να είναι διαθέσιμα προς πώληση. Η Feal Suspension είναι η coilover ανάρτηση, που συναντάμε σε όλα τα Silvia του Dmitriy, ενώ από αμάξι σε αμάξι φαίνεται να περνούν και οι 4πίστονες AP Racing δαγκάνες εμπρός, οι 2πίστονες Brembo πίσω και το υδραυλικό χειρόφρενο της Wilwood. Το S13 χάρισε αμέτρητες δυνατές στιγμές στον Dmitriy, τον μύησε στην τεχνική του drift, τον έφερε στο προσκήνιο, τον καταξίωσε και τον οδήγησε πολλές φορές στην κορυφή. Έτσι, παρά την παράδοση της σκυτάλης στο «αδερφό» S14, το S13 εξακολουθεί να βρίσκεται στην κατοχή του Dmitriy, δίχως πρόθεση από τον ίδιο να το αποχωριστεί. Είναι βλέπετε και ο πιτσιρικάς γιός του, που ακολουθεί… Το νεότερο Silvia, πριν φτάσει να «τερατοποιηθεί», όπως το βλέπετε εδώ, πέρασε από ένα παρόμοιο του S13 set-up, με SR20VET κορμό, SR20VE κυλινδροκεφαλή, όμοια περιφερειακά και απόδοση, αλλά με Vipec V88 ECU στη θέση του Motec.

 

The «Drako» atlast

Η έλευση του S14 στην ομάδα του Dmitriy Illyuk σηματοδότησε μία νέα εποχή έρευνας και εξέλιξης. Η προετοιμασία της νέας καρότσας θα έπρεπε να είναι τέτοια, ώστε η τελευταία να είναι σε θέση να διαχειριστεί ιπποδύναμη διπλάσια από αυτήν του προκατόχου S13! Αν δεν το πιάσατε, μιλάμε για στόχο τα 1.000+Ps! Οι επεμβάσεις στο εμπρός και πίσω μέρος, εκ πρώτης όψης, δείχνουν τρομακτικές, αφού παντού βλέπεις σωλήνες να μπλέκονται μεταξύ τους, συνθέτοντας όμως εν τέλει έναν κυριολεκτικά απόρθητο κλωβό ασφαλείας. Ειδικά πίσω από τις πόρτες, η ενίσχυση είναι το κάτι άλλο! Τα εξωτερικά πάνελ του αμαξώματος έχουν αντικατασταθεί όλα με πλαστικά μέρη του custom bodykit της Dmitriy Illyuk Motorsport Custom με ονομασία Rocket Bunny Boss 2 kit. Τα πλαϊνά τζάμια είναι φυσικά από lexan, ενώ το πίσω πολύ απλά δεν υπάρχει και δεν νομίζω ότι το ξέχασαν ή το έκαναν για να γλιτώσουν βάρος, αλλά από κάπου πρέπει να βγαίνει και ο καπνός από τα λάστιχα, που εγκλωβίζεται στην καμπίνα και που, πιστέψτε μας, είναι πάααρα πολύς! Στο πίσω μέρος του Silvia έχουν μετακομίσει -ως είθισται στα driftάδικα με κτηνώδη μοτέρ- το ψυγείο νερού της Αμερικάνικης C&R Radiators, το καθόλου ευκαταφρόνητο σε μέγεθος δοχείο μεθανόλης της Snow Performance, καθώς και το δοχείο λαδιού του κινητήρα, που πλέον έχει σύστημα λίπανσης με ξηρό κάρτερ της ARE (Armstrong Race Engineering). Ο Dmitriy χρησιμοποιεί και στο S14 τα coilovers της Feal Suspension στην ανάρτηση, καθώς και τα front&rear Nissan Silvia kit της Wisefab, με πλήρως ρυθμιζόμενα ψαλίδια και κόντρα μπάρες. Μέσα από τους εμπρός τροχούς των 7Jx17in διακρίνονται καθαρά οι 4πίστονες AP Racing δαγκάνες, με τα RC8 τακάκια της Carbonne Loraine και τους χαρακτούς -τύπου «μαργαρίτα»- αεριζόμενους δίσκους με διάμετρο 330mm. Στον πίσω άξονα, οι τροχοί είναι μεγαλύτεροι, 10,5Jx18in και τα φρένα μικρότερα, με 2πίστονες Brembo δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια και χαρακτούς αεριζόμενους δίσκους 320mm.

DrakosHeart

Στην ουσία του πράγματος τώρα: την καρδιά του Δράκου. Στα ενισχυμένα εμπρός ράμφη του S14, πάνω σε custom βάσεις στήριξης, έχει τοποθετηθεί με μεγάλη μαεστρία ο V8 της Nissan, με κωδικό VK56DE. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σε χωρητικότητα V8 της «οικογένειας» κινητήρων VK της Nissan (υπάρχουν επίσης οι VK45DE και VK50DE), είναι εξ’ ολοκλήρου αλουμινένιος, με 4 βαλβίδες/κύλινδρο, 2ΕΕΚ και συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής CVTCS. Ο VK56DE βασίζεται στον ιδιαίτερα επιτυχημένο VK45DE (τα 350Z Super GT του 2007 και αργότερα τα GT-R Nismo της κατηγορίας Super GT χρησιμοποιούσαν αυτόν αντί του VR38DETT twin-turbo V6, με τα τελευταία να αποδίδουν με περιορισμούς 500Ps και 52kgm. Χωρίς περιορισμούς, η απόδοση του VK45DE «σκαρφάλωνε» έως και τα 800Ps!), με αρκετές όμως βασικές διαφορές. Το αλουμινένιο μπλοκ του κινητήρα είναι επανασχεδιασμένο και κατασκευασμένο με τη μέθοδο GDC (Gravity Die Casting). Προκειμένου να αυξηθεί η διάμετρος των κυλίνδρων, το πάχος του αλουμινίου του κορμού μεταξύ των κυλίνδρων μειώθηκε από τα 14,2mm στα 8,8mm. Την ίδια στιγμή, αυξήθηκε η απόσταση μεταξύ των κυλίνδρων από τα 14mm στα 19mm, επιτυγχάνοντας έτσι την επιθυμητή διάμετρο κυλίνδρων, διατηρώντας ταυτόχρονα το συνολικό μήκος του μπλοκ. Το τελευταίο, είναι ψηλότερο κατά 12mm, στα 232mm, η διάμετρος των κυλίνδρων αυξήθηκε από τα 93mm στα 98mm και η διαδρομή των εμβόλων, με ψηλότερες κατά 7,5mm, στα 154,2mm, μπιέλες, αυξήθηκε από τα 82,7mm στα 92mm. Διαφορετικά είναι και τα πιστόνια στον VK56DE, ρίχνουν τη σχέση συμπίεσης στο 9,8:1, έχοντας σαν συνολικό αποτέλεσμα έναν πιο ροπάτο V8. Παρά την αύξηση της συνολικής χωρητικότητας από τα 4.494cc του VK45DE στα 5.552cc του VK56DE, το βάρος του δεύτερου είναι χαμηλότερο κατά 8,2kg, ζυγίζοντας 225kg, μόλις 25kg βαρύτερος από έναν SR20DET! Ο VK56DE τοποθετείται στα μεγάλα pick-up και SUV της Nissan, όπως τα Armada, Titan, Patrol και Pathfinder και αποδίδει σε ατμοσφαιρική μορφή 320Psκαι 54kgm ροπής. Η Nismo χρησιμοποιεί τον VK56DE και στα R35 NissanGT-RFIA-GT1, όπου και αποδίδει -σε ατμοσφαιρική πάντα μορφή- 600Ps και 66kgm ροπής!

VK56DE + 2xGarrett GTX3071R

Αυτό το «ιερό τέρας» της Nissan διάλεξε, λοιπόν, ο Dmitriy Illyuk για να…τουρμπίσει! Ενισχύοντας τα κινούμενα μέρη του VK56DE πέραν του στροφάλου με customspec σφυρήλατες μπιέλες της Carillo, custom spec σφυρήλατα πιστόνια της Mahle, δένοντας όλο το μοτέρ με βίδες και μπουζόνια της ARP και προσθέτοντας ελατήρια βαλβίδων της Brian Crower στις κυλινδροκεφαλές, είσαι έτοιμος για τα «σαλιγκάρια». Στις custom πολλαπλές εξαγωγής με διάμετρο 80mm, που κοιτάζουν μπροστά, «πατάνε» δύο Garrett GTX3071turbo, ικανές για 650Ps έκαστη. Στο «παιδικό» 1,1bar, ο δράκος έχει δείξει στο dyno 1.100Ps με…135kgm ροπής! Μην ψάχνετε για downpipes, καζανάκια και εξατμίσεις, ο δράκος βρυχάται από δύο straight pipes συνέχεια των turbo, που βγαίνουν δεξιά και αριστερά από τα φτερά, μπροστά από τους εμπρός τροχούς! Ανάμεσα στα turbo, θα βρεις το custom made φιλτροκούτι με το φίλτρο αέρα της Pipercross και δεξιά-αριστερά τα Powergate Turbosmart external των 60mm, που εξέχουν και πετάνε φλογίδια από το καπό! Ο εισερχόμενος αέρας οδηγείται στους θαλάμους καύσης από την custom, dual chamber πολλαπλή εισαγωγής, για να συναντήσει τις γενναίες ποσότητες καυσίμου, που έρχονται μέσω των οκτώ ID 2000 μπεκ αλλά και της μεθανόλης, που τροφοδοτεί το AIS 3000 directportwatermethanolinjectionkit της SnowPerformanceΗ χρήση του ψεκασμού water-meth έκανε δυνατή τη μη-χρήση intercooler, με αποτέλεσμα αστραπιαίο spoolάρισμα στις μεσαίες rpm! Ο Illyuk παραμένει πιστός και στα σειριακά κιβώτια της Drenth, δοκιμασμένα επί σειρά ετών και events, παρόλα αυτά, ετούτο εδώ το MPG, αν και custom order με ενισχυμένα σωθικά, δείχνει να περνάει δύσκολες ώρες αντιμέτωπο με το βουνό ροπής των 135kgm του υπερτροφοδοτούμενου VK56DE. Στη σειρά για να περάσουν άσχημα, ακολουθούν ο R4C συμπλέκτης της OS Giken, το R320 διαφορικό, μέχρι και τα ημιαξόνια του Nissan GTR R35! Μην ξεχνάτε ότι το πράμα φοράει και 18άρες ζάντες με 10,5in φάρδος και 265/35/18 λάστιχο πίσω…Ναι, αυτά που ξεφτιλίζει για πλάκα, όπως εμείς δεν μπορούμε ούτε με 195/50/15!!!       

Motorsport in Heart

Μας αρέσει πολύ το motto και η φιλοσοφία του Dmitriy Illyuk και της ομάδας του. Είναι στην κυριολεξία τα παιδιά της διπλανής πόρτας, πάντα χαμογελαστοί, πρόθυμοι και συνεργάσιμοι, δίχως ίχνος υπεροψίας, που κάλλιστα θα μπορούσε να συνοδεύει τις επιτυχίες τους. Σεμνοί, μετρημένοι και αφοσιωμένοι στο στόχο τους, δείχνουν και είναι μία οικογένεια, μία ζεστή παρέα, που ταξιδεύει, περνάει καλά, driftάρει και μαζεύει κύπελλα! Η φετινή τους παρουσία στη χώρα μας, στο Gymkhana Grid The European Gauntlet στο Μαραθώνα, καθώς και στους αγώνες DCG Drift στον Καρτόδρομο Αφιδνών και στο λιμάνι του Ηρακλείου, ήταν χορταστική όσο ποτέ άλλοτε! Ήρθαν, για ακόμα μια φορά, όπως ακριβώς το συνηθίζουν, με το Mercedes Sprinter, το τρεϊλερ, αλλά και έναν...Drako φέτος μαζί τους! Έναν Drako, που οι φλόγες του έκαψαν κάμποσες γούνες και άλλες τόσες καρδιές!

Till next time, Happy New DriftingYear Dmitriy Illyuk team

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 5.552cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 98mm x 92mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

 

 

TUNING SPECS

Mahle Motorsport custom σφυρήλατα πιστόνια

Carillo custom σφυρήλατες μπιέλες

ARP βίδες, παξιμάδια, μπουζόνια

Brian Crower ελατήρια βαλβίδων

Garrett GTX3071R turbo x 2 @ 1,1bar

Turbosmart Powergate 60mm external x 2

Turbosmart Raceport σκάστρες x 2

Turbosmart FPR 2000

ID 2000 μπεκ

Pipercross φίλτρο αέρα

AIS 3000 direct port water methanol injection

ATI Race τροχαλίες

Vipec i88

Motec pdm16

Motec keypad

Motec e888 can expander

Link dash 2 pro

Mil spec wiring & ecu  maping

Can programming by @afterfix

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά: Feal suspension coilovers, Wisefab Nissan front kit

Πίσω: Feal suspension coilovers, Wisefab Nissan rear kit

 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Drenth MPG σειριακό κιβώτιο, custom order με ενισχυμένα σωθικά, OS Giken R4C συμπλέκτης, Tilton magnesium ρουλεμάν συμπλέκτη, R230 διαφορικό, GTR ημιαξόνια  

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Dmitriy Illyuk Motorsport Custom Rocket Bunny Boss 2 kit

Motorsportinheart Roll Cage

Nissan S15 αριστεροτίμονο ταμπλό

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: AP Racing 4πίστονες δαγκάνες, Carbonne Loraine RC8 τακάκια, αεριζόμενοι-χαρακτοί δίσκοι τύπου «μαργαρίτα» 330mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

Πίσω: Brembo 2πίστονες δαγκάνες, Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενοι-χαρακτοί δίσκοι 320mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

7Jx17in, ελαστικά 205/40/17 μπροστά, 10,5Jx18in, ελαστικά 265/35/18 πίσω

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Test: Kia ΧCeed 1.5T 7DCT 48V Hybrid 160PS

Test: Kia ΧCeed 1.5T 7DCT 48V Hybrid 160PS

Το Kia XCeed ανανεώθηκε στα σημεία και εξακολουθεί να αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην ολιγομελή κατηγορία των σπορτίφ crossover.