Toyota Yaris 1.6 20V ITB 167Ps
Ο Κυριάκος είχε ένα μηχανάκι, στο οποίο είχε σπάσει ένα πλαστικό τμήμα του. Μέσω αγγελίας βρήκε έναν άνθρωπο, που ανέλαβε να το επισκευάσει και όταν ξεκίνησε να πάει να τον βρει, τράκαρε, με αποτέλεσμα το scooter του να θέλει ολική επισκευή μαζί με το πλαστικό τμήμα, που είχε σπάσει. Ο άνθρωπος, όμως, που θα αναλάμβανε την επισκευή, ενδιαφέρθηκε για το scooter και το πήρε, δίνοντας στον Κυριάκο ως αντάλλαγμα ένα Toyota Yaris Cup! Το αποτέλεσμα ήταν να έρθει στα χέρια του ένα παιχνίδι και -ως λάτρης της σειράς Gran Tourismo στο PlayStation- φέρθηκε αναλόγως στο Yaris.
National B
Το Yaris Cup ήταν ένα ενιαίο πρωτάθλημα, του οποίου τα αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με roll-cage, bucket καθίσματα, σύστημα πυρόσβεσης, σκληρότερα αμορτισέρ και ελατήρια, και κινητήρα 1.3lt με βελτιώσεις πρώτου σταδίου. Την εξέλιξη των αγωνιστικών Yaris την είχε αναλάβει η Toyota Μαλιώρας, υπό την επίβλεψη της TRD και φυσικά την έγκριση της ΕΘΕΑ. Το Yaris του Κυριάκου ήταν ένα από αυτά και έτσι, όταν το αγόρασε, είχε έτοιμο εξοπλισμό ασφαλείας, αναρτήσεις, αλλά παράλληλα και το μικρό -σε ιπποδύναμη- 1.300άρη κινητήρα. Πρώτο μέλημα του Κυριάκου ήταν να αλλαχθεί ο κινητήρας με τον 1,5lt από το T-Sport. Με το μοτέρ αυτό, η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά, αλλά όχι τόσο όσο θα ήθελε.
National A
Η λύση βρέθηκε χάρη στο Δημήτρη Μπαρμπαρή και ακούει στο μαγικό όνομα, που κάθε σοβαρός Toyotaκιας σέβεται και θα ήθελε κάτω από το καπό του. Ο κινητήρας, που μπήκε, δεν είναι άλλος από τον 4A-GE με το μαύρο καπάκι, την τετραπετάλουδη εισαγωγή και τις 20 βαλβίδες. Η πέμπτη γενιά του κινητήρα είχε μεγαλύτερα σώματα από 42mm στα 45mm, μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, το βύθισμα του εκκεντροφόρου είχε αυξηθεί από τα 7,9mm στα 8,2mm , παράλληλα είχε μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, ελαφρύτερο βολάν και ελαφρύτερες μπιέλες. Το αποτέλεσμα ήταν να αποδίδει 160Ps στις 7.800rpm και 16,5kgm ροπής στις 5.600rpm. Όταν ο Κυριάκος αγόρασε τον κινητήρα, τον έδωσε στον Αχιλλέα Λάδα της D-ProjectWorkshop, ο οποίος έκανε ένα γενικό rebuilt και ανέλαβε την τοποθέτηση στο μηχανοστάσιο. Ο Αχιλλέας άλλαξε τα ελατήρια εμβόλων με καινούρια, καθώς και τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών, έκανε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και παράλληλα τοποθέτησε μια μεταλλική φλάντζα κεφαλής για να ανέβει η συμπίεση από το 11:1 στο 11,9:1. Τοποθετήθηκε, επίσης, μια νέα τροχαλία στροφάλου, που την προμηθεύτηκε από την TGS-Parts και στη συνέχεια ανέλαβε η NS Racing, που έφτιαξε ένα σύστημα εξαγωγής από το δίχαλο και πίσω με ένα τελικό καζανάκι και τέλος, με τη βοήθεια του GReddyE-Manage, το αποτέλεσμα ήταν το Yaris να έχει 160wHp στις 7.700rpm και 19kgm ροπής στις 6.200rpm. Ο κινητήρας χρειάστηκε δουλειά για να μπει, αφού έπρεπε να μετατραπεί ένα μικρό μέρος των θόλων αλλά και των ραμφών του αμαξώματος, για να χωρέσει στη θέση του. Αφού έγιναν αυτά, ο κινητήρας πάτησε σε νέες custom βάσεις, που κατασκεύασε η AkisInox.
International B
Όλα ωραία και καλά με τον κινητήρα, αλλά κάτι δεν ταίριαζε. Ο κινητήρας είχε δύναμη και χάρη στην custom carbon εισαγωγή, που είχε φτιάξει ο Λευτέρης Παλαιοδήμος της Revolution Sound και έπαιρνε πλέον φρέσκο αέρα από εμπρός. Γι αυτόν το λόγο αλλάχθηκαν και τα εργοστασιακά χωνιά, που κοίταζαν κατευθείαν τον καθρέφτη, με νέα, που η διάταξή τους τους επιτρέπει να ρουφάνε αέρα από πάνω. Αυτό, που δεν ταίριαζε, ήταν το κιβώτιο των 5 σχέσεων του YarisT- Sport. Ήταν υπερβολικά μακρύ και ο κινητήρας πνιγόταν. Η μοναδική λύση ήταν το εξάρι C160, που φορούσε ο 4A- GEBlackTop, το οποίο χρησιμοποιεί μπλοκέ διαφορικό. Το κιβώτιο, όμως, αυτό ήταν και είναι ακόμα εξαιρετικά σπάνιο να βρεθεί στην Ελλάδα. Ο μοναδικός, που το είχε και το έδωσε στον Κυριάκο, ήταν ο Δημήτρης Μπαρμπαρής. Εδώ, όμως, είχαν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμα πρόβλημα, το υπάρχον κιβώτιο απείχε 2cm από τα ράμφη και το 6άρι κιβώτιο είναι κατά 5cm μεγαλύτερο από το 5άρι. Ευτυχώς, όμως, είναι τέτοιο το σχήμα του, που το επιπλέον μήκος περνάει κάτω από το ράμφος και έτσι κουμπώνει στη θέση του σχεδόν χωρίς κανένα πρόβλημα. Την τοποθέτηση και τις απαραίτητες τροποποιήσεις τις ανέλαβε ο Γιώργος Τραχίλης, της GTMotorpower.
International A
Τι κάναμε στο Gran Tourismo, αφού είχαμε εξαντλήσει όλα τα στάδια βελτίωσης του κινητήρα? Πιάσαμε τα φρένα φυσικά και εδώ χρησιμοποιήθηκε το πακέτο από την CelicaGT-4 πρώτης γενιάς. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους εμπρός και αεριζόμενους πίσω, με διπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα και τακάκια της Brembo. Και αφού τα είχαμε κάνει όλα και θέλαμε να ξοδέψουμε λεφτά, πιάσαμε το αισθητικό κομμάτι του αυτοκινήτου μας. Ο Κυριάκος παρήγγειλε στο Λάβδα πολυεστερικά φτερά τόσο εμπρός όσο και πίσω, με αποτέλεσμα να φαρδύνει αρκετά το Yaris και να χρειαστεί αποστάτες για να «βγουν» πιο έξω οι τροχοί. Επόμενο βήμα, στο μέλλον, θα είναι να κατασκευάσει μεγαλύτερα σε μήκος ψαλίδια για να μπουν στους εμπρός τροχούς, πίσω δεν υπάρχει λόγος, αφού έχουμε ημιάκαμπτο άξονα και οι αποστάτες κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Το στήσιμο και τη γεωμετρία του Yaris την ανέλαβε η TGS-Parts.
Special Stage
Πάντα μου άρεσαν τα πιστάδικα αυτοκίνητα. Πόσο μάλλον τα σωστά προετοιμασμένα που έχουν roll-cage, bucket καθίσματα και ζώνες τεσσάρων σημείων. Όταν μάλιστα συνδυάζονται με μπλοκέ διαφορικό, σκληρά αμορτισέρ, αγωνιστικό τιμόνι και τέσσερις πεταλούδες, μπορώ να μείνω μέσα και να οδηγώ μέχρι να μείνω από βενζίνη. Παιχνίδι. Η πρώτη λέξη, που μου ήρθε στο μυαλό, μόλις έκανα τα πρώτα 100 μέτρα δεμένος σφιχτά πάνω στο bucket της Sparco. Νωρίτερα είχε ακολουθήσει ένα μικρό breefing για το πώς παίρνει μπρος, για τα φρένα, που θέλουν σωληνάκια υψηλής και την έχουν ακούσει λίγο τα υγρά και θέλει να είσαι θαρραλέος στο πετάλι και τέλος, το πάτα το γκάζι όσο θες. Τα πάντα τρίζουν και μουγκρίζουν στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές. Ο μεσαίος καθρέφτης χοροπηδάει, αλλά όσο πατάς το γκάζι προς το τέρμα της διαδρομής και ακούς τις τέσσερις πεταλούδες να ρουφάνε αέρα, τα ξεχνάς όλα. Το τιμόνι στρίβει σχεδόν άμεσα τα μούτρα εκεί ακριβώς, που τα θέλεις, και το Yaris γίνεται ένα πραγματικό παιχνίδι στα χέρια σου. Έχει δύναμη εκεί που χρειάζεται, και πιστό σύμμαχο το εξάρι σασμάν με τις κοντές σχέσεις και το μοναδικό ήχο από τις τέσσερις πεταλούδες. Μπορεί σε απόλυτα νούμερα στην ευθεία των μετρήσεων να μην σου γεμίζει και πολύ το μάτι, αλλά ο προσανατολισμός του είναι η πίστα και οι στροφές. Εκεί το μόνο που χρειάζεται να έχεις, είναι καλή παρέα και άφθονη βενζίνη. Τίποτα άλλο.
Autumn Ring
Μία από τις αγαπημένες μου πίστες για τα αυτοκίνητα των μικρών κατηγοριών στο Gran Tourismo, είναι η Autumn Ring. Αν υπήρχε στην πραγματικότητα, θα ήταν η ιδανική πίστα για να οδηγήσει κανείς το Yaris. Επειδή, όμως, βρισκόμαστε στην Ελλάδα, ο Κυριάκος και οι φίλοι του λιώνουν σε κάθε ευκαιρία το Yaris στα Μέγαρα. Μάλιστα βάζουν και στοιχήματα για το ποιος θα κάνει τον καλύτερο χρόνο. Ναι, ζουν το Gran Tourismo στην πραγματικότητα! Άλλωστε αυτός ήταν και ο σκοπός, που φτιάχτηκε αυτό το αυτοκίνητο. Η διασκέδαση μαζί με τους φίλους του!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.587cc Σχέση Συμπίεσης: 12:1 | Tuned by D-Project Workshop Σουλίου 17, Αθήνα Τηλ: 210 99 58 930
Tsilivarakos Service Λ.Ιωνίας 76, Άνω Καλαμάκι Τηλ: 210 99 22 119 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Διπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι Toyota Celica ST205 GT-4, Brembo τακάκια Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι δίσκοι Toyota Celica ST205 GT-4, Brembo τακάκια | ΤΡΟΧΟΙ ΟΖ Racing 7Jx17in ζάντες
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της 1320ProShop by Nikiforos Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 19,0/6.200 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,36 0-80 5,98 0-100 7,95 0-120 10,89 0-140 14,64 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,05 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,92 @ 45,05 60 5,44 @ 74,08 100 7,17 @ 92,36 200 10,57 @ 117,74 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με το βλέμμα στραμμένο στο εξαντλητικό Ράλι Ντακάρ, η Ford Performance σε συνεργασία με μια ομάδα με κορυφαία εμπειρία στους αγώνες εκτός δρόμου, σχεδ...