Volkswagen Electric Cars
Ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα
Ο δρόμος για ένα καλύτερο, καθαρότερο και ποιοτικότερο μέλλον, ένα μέλλον που οφείλουμε στις επόμενες γενιές, μπορεί να είναι δύσβατος και απαιτητικός, αλλά πλέον είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να τον βαδίσουμε, με πλοηγούς πάντα αυτούς που έχουν αποδείξει και στο παρελθόν ότι μπορούν να είναι πρωτοπόροι και υπεύθυνοι. Η VW, ούσα μία από τους μεγαλύτερους ομίλους στον χώρο της αυτοκίνησης, είναι και αυτή που έχει αναλάβει πρωταρχικό ρόλο στο να οδηγήσει τις εξελίξεις. Στόχος της είναι να έχει καταφέρει μέχρι το έτος 2050 να έχει ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα (CO2 Neutral) καθ’ όλη τη ζωή του οχήματος, από την παραγωγή των επί μέρους τμημάτων του (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας), τη συναρμολόγησή του, τη χρήση, αλλά και την ανακύκλωσή του. Αυτό σκοπεύει να το επιτύχει με εργοστάσια που θα έχουν τη δική τους αυτόνομη παραγωγή ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές μέσω του VW Naturestrom, από τις οποίες θα μπορεί να φορτίζει και το όχημα κατά τη χρήση του, ενώ, στο τέλος του κύκλου ζωής του, θα ανακυκλώνεται μέσω του προγράμματος ανακύκλωσης second life closed loop recycling. Για το εναπομείναν -μικρό- ποσοστό των ρύπων που δεν είναι ακόμα δυνατό να αποφευχθεί, η VW έχει αναλάβει την εξισορρόπησή του με μέτρα προστασίας των δασών και αναδασώσεις, τα οποία τους αντισταθμίζουν.
Το μεγαλύτερο ποσοστό εκπομπών CO2 στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος προέρχεται από τη κατασκευή της μπαταρίας. Αυτή τη στιγμή, κατά μέσο όρο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται σχεδόν 1,5 φορά περισσότερες εκπομπές CO2 για να κατασκευαστεί από ένα αντίστοιχο συμβατικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η VW αυτό το ποσοστό θα το μειώνει συνεχώς, έχοντας έρθει σε συμφωνία με τους προμηθευτές της για να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, ειδικότερα με την LG Chem, από το νέο εργοστάσιο της οποίας στην Πολωνία προμηθεύεται τις μπαταρίες. Η LG Chem, σε αυτό το καινούριο υπερσύγχρονο εργοστάσιο για την κατασκευή των μπαταριών της VW, χρησιμοποιεί μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και εκπέμπει μηδενικούς ρύπους! Η ίδια πολιτική ακολουθείται και στα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου, όπως στους ηλεκτροκινητήρες στους οποίους χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο αλουμίνιο και στα ατσάλινα μέρη του αμαξώματος που μέσω νέων μεθόδων παραγωγής και επεξεργασίας θα μειώσουν την παραγωγή CΟ2 κατά 70% τα επόμενα χρόνια. Φυσικά, η VW δεν θα μπορούσε να έχει αυτές τις υψηλές απαιτήσεις από τους προμηθευτές της αν δεν έδινε πρώτα η ίδια το καλό παράδειγμα, ένα παράδειγμα που ακούει στο όνομα Zwickau.
Zwickau Factory
CO2 δεν παράγεται μόνο κατά τη δημιουργία των επιμέρους ανταλλακτικών από τους προμηθευτές, αλλά και κατά την παραγωγή των τμημάτων του αυτοκινήτου, τη συναρμολόγηση και τη βαφή του από το ίδιο το εργοστάσιο κατασκευής του. Η VW, από το 2018, έχει ξεκινήσει τη μετατροπή του εργοστασίου στο Zwickau της Σαξονίας, η οποία θα ολοκληρωθεί πλήρως το 2021, σε εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό το εργοστάσιο θα είναι ο πυρήνας των ηλεκτρικών μοντέλων της VW στο μέλλον, αλλά δεν θα είναι το μόνο. Συνολικά, η επένδυση της εταιρείας στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται στα 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το έτος 2023, με 8 συνολικά εργοστάσια σε Ευρώπη, Αμερική και Κίνα. Η επένδυση στο Zwickau -από μόνη της- θα κοστίσει περισσότερα από 1,2 δισεκατομμύρια και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο δύσκολες μετατροπές που έχουν γίνει ποτέ σε εργοστάσιο. Σε αυτό κατασκευάζεται ήδη από τον προηγούμενο μήνα το νέο -αμιγώς- ηλεκτρικό VW ID.3 και θα ακολουθήσουν τρία ακόμα μοντέλα της εταιρείας, κάνοντας το Zwickau το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με δυνατότητα παραγωγής 330.000 μονάδων ετησίως. Όλα αυτά με τον οικολογικότερο δυνατό τρόπο, μιας και φέτος το εργοστάσιο του Zwickau έχει καταφέρει να μειώσει την επιβάρυνση στο περιβάλλον κατά 66% σε σύγκριση με το 2010, χρησιμοποιώντας δικές του μονάδες παραγωγής ρεύματος από ένα συνδυασμό ανανεώσιμων πηγών, όπως φωτοβολταϊκό πάρκο, ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο, το οποίο, ταυτόχρονα με την παραγωγή ρεύματος, χρησιμοποιείται και για τη θέρμανση των χώρων εργασίας.
Srength in numbers
Η συνταγή της επιτυχίας της VW είναι γνωστή και όχι νέα. Αυτό που θέλει να πετύχει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι να τα κάνει προσιτά στο ευρύ κοινό και όχι μόνο σε αυτούς που έχουν την οικονομική άνεση να αποκτήσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, κάτι που έχει ξανακάνει επιτυχώς τουλάχιστον άλλες δύο φορές στην ιστορία της, μία με τον σκαραβαίο, που δημιουργήθηκε για να μπορούν -πρακτικά- όλοι να αποκτήσουν ένα ιδιωτικό μέσο μετακίνησης και άλλη μία με το Golf, αποσκοπώντας στο να μπορούν σχεδόν όλοι να αποκτήσουν ένα ολοκληρωμένο και ασφαλές αυτοκίνητο. Όπως λοιπόν έχει φροντίσει να πουλάει υψηλής ποιότητας μοντέλα σε προσιτή τιμή εκμεταλλευόμενη τις οικονομίες κλίμακας, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την MQB πλατφόρμα των τελευταίων ετών, το ίδιο σκοπεύει να κάνει και με την πρώτη της ηλεκτρική πλατφόρμα, την ΜΕΒ (Modular Electric Drive Matrix). Η νέα αυτή πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη με την ίδια φιλοσοφία και χάρη στην ευελιξία που προσφέρει ο έξυπνος σχεδιασμός της θα μπορέσει να δημιουργηθεί μία πληθώρα διαφορετικών ηλεκτρικών μοντέλων όλων των διαστάσεων, τα οποία θα μοιράζονται τα μηχανικά μέρη, αλλά και το κόστος. Αυτό θα δώσει το πλεονέκτημα της ευρείας γκάμας, της ευκολίας παραγωγής και διαμόρφωσης και φυσικά της τελικής τιμής στην VW έναντι του ανταγωνισμού, η οποία μέχρι το 2028 θα διαθέτει 70 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα, πραγματοποιώντας 22 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 15 θα βασίζονται σε αυτήν την πλατφόρμα.
VW ID series
Το πρώτο μοντέλο της ευρείας γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα ακολουθήσει είναι το ID.3. Ένα μοντέλο που αναμένεται να μείνει στην ιστορία, όπως ο σκαραβαίος και το πρώτο Golf. Ένα μοντέλο που στο μέλλον θα συμβολίζει την έναρξη της νέας εποχής στην αυτοκίνηση, όχι ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός και τα εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την τελευταία λέξη στις νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και οδηγικών βοηθημάτων θα προσφέρονται για πρώτη φορά σε προσιτή τιμή.
Η μεγάλη του αυτονομία προσφέρει απροβλημάτιστη οδήγηση εντός και εκτός πόλης και η ευρύχωρη και άριστα εκμεταλλεύσιμη καμπίνα του το καθιστούν ένα όχημα που μπορεί να αποτελέσει το κύριο ή μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας (45KWh με αυτονομία 330km, 58KWh με 420km και 77Kwh με 550km!), οι οποίες, χάρη στη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με τη χρήση ταχυφορτιστή 100KW, μπορούν να επαναφορτιστούν για αυτονομία 290km εντός μόλις 30 λεπτών. Παράλληλα, η VW θα προσφέρει το ID.3 με εγγύηση μπαταρίας 8 ετών ή 160.000km.
Μέσα στο 2020 θα ακολουθήσει το ID. CROZZ, ένα τετρακίνητο SUV 302 ίππων με αυτονομία 500km, ικανό να αναπτύξει ταχύτητες μέχρι 180km/h και χώρους αντίστοιχους με αυτούς του VW Tiguan. Το 2022 θα ακολουθήσει το εκπληκτικό ID. BUZZ, ένα επιβατικό Van, συνεχιστής της μεγάλης ιστορίας του VW Microbus, συμβόλου μιας ολόκληρης εποχής. Το ίδιο σκοπεύει να αποτελέσει και το νέο μοντέλο, το οποίο θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) συνολικής ισχύος 369 ίππων, με μπαταρία 111KWh και αυτονομία 480km. Προχωρώντας προς το μέλλον, το ID. VISSION Concept θα φέρει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης και ανέσεων που είναι πραγματικά επαναστατικές στο χώρο της αυτοκίνησης. Τεχνολογίες όπως αναγνώριση του οδηγού και ρύθμιση των προτιμήσεών του, για παράδειγμα, στα καθίσματα, στη μουσική κτλ, επικοινωνία με τον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών και κινήσεων, τηλεσκοπικό τιμόνι που μπαίνει μέσα στο ταμπλό όταν το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του και διάφορες ακόμα επαναστατικές τεχνολογίες, που θα έχουμε την ευκαιρία να αναλύσουμε εκτενώς στα επόμενα, σημαντικά για την αυτοκίνηση, χρόνια που θα ακολουθήσουν. Χρόνια κατά τα οποία η VW σκοπεύει να βρίσκεται στην κορυφή των εξελίξεων, να οδηγήσει τη βιομηχανία στην νέα εποχή, να δείξει τον δρόμο προς ένα καθαρότερο, οικονομικότερο και ασφαλέστερο οδηγικό περιβάλλον. Ένα μέλλον πιο ανθρώπινο, ανάλογο με τη νέα γενιά των πολιτών, οι οποίοι διαθέτουν οικολογική συνείδηση, εκτιμούν την ανθρώπινη ζωή και ασφάλεια και είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και να δουλέψουν για αυτές.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Alfa Romeo F1 Team Stake αποκαλύπτει την C43. Επιθετική σε κάθε πτυχή της με τα χρώματα του Centro Stile Alfa Romeo.