Volvo EX30

Volvo EX30

Το πιο μοντέρνο EV

Χωρίς να αποκλίνει από την σουηδική γλώσσα σχεδιασμού με τις καθαρές γραμμές, το Volvo EX30 δείχνει εξαιρετικά δυναμικό και άκρως μοντέρνο! Τα αιχμηρά εμπρός LED φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά πίσω περιμετρικά του αμαξώματος δηλώνουν ξεκάθαρα πως πρόκειται για ένα μοντέλο από το μέλλον, ένα μέλλον που αν κρίνουμε από το συγκεκριμένο μοντέλο διαγράφεται λαμπρό για την εταιρεία.

Οι compact διαστάσεις του δεν έχουν να κάνουν με «εκπτώσεις» σε ποιότητα και τεχνολογία, κάθε άλλο θα λέγαμε, με το χαμηλό του κόστος να προέρχεται καθαρά από  την πρόοδο στις τεχνολογίες κατασκευής, τον έξυπνο σχεδιασμό και τις οικονομίες κλίμακας. Παράλληλα, όλη αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει και στο αποτέλεσμα, το ΕΧ30 να είναι το μοντέλο της Volvo με το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα στην γκάμα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι σήμερα.

Η μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση και η αποδοτική χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών συμβάλουν στην μείωση του κόστους και στο οικολογικό προφίλ του μοντέλου. Αναλυτικότερα, σχεδόν το 25% των αλουμινένιων εξαρτημάτων και το 17% αυτών από χάλυβα και πλαστικό που χρησιμοποιούνται στο EX30 είναι ανακυκλωμένα, χωρίς φυσικά να χαθεί ο premium χαρακτήρας που επιτάσσει το λογότυπο στην μάσκα.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία εντυπωσιακή κάθετη οθόνη αφής 12,3in χωρίς φυσικά πλήκτρα, από την οποία πληροφορείσαι τα πάντα, έτσι δεν χρειάζεται πια ξεχωριστό πίνακα οργάνων. Το μενού του infotainment είναι ξεκάθαρο και εύχρηστο, ώστε να μπορείς να χειριστείς από εκεί τα πάντα στο όχημα, όπως επίσης και με διάφορες φωνητικές εντολές. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων βρίσκονται στο κεντρικό υποβραχιόνιο για απλούστερη και πιο γρήγορη διαδικασία συναρμολόγησης, ενώ το κλασικό ντουλαπάκι αποθήκευσης αντικειμένων έχει καταργηθεί δίνοντας την θέση του σε ένα κεντρικό ντουλαπάκι που βρίσκεται κάτω από την κεντρική οθόνη, προσφέροντας έτσι έξτρα χώρο για τα πόδια του συνοδηγού, ενώ είναι πολύ ευκολότερο για τον οδηγό να το χρησιμοποιήσει.

 

Οικολογικό και ταχύτατο!

Για τους λάτρεις των επιδόσεων, η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance αποδίδει συνδυαστικά 428 ίππους με 55kgm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100km/h είναι υπόθεση μόλις 3,6sec, με την αίσθηση επιτάχυνσης να διατηρείται αμείωτη μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180km/h. Όμως ακόμη και η βασική έκδοση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και την μικρότερη μπαταρία με την ονομαστική χωρητικότητα των 51kWh αποδεικνύεται ταχύτατη. Η κίνηση της έκδοσης Single Motor είναι στους πίσω τροχούς, οι οποίοι θα δεχθούν 272Ps (35kgm ροπής) μέσω του έξυπνου και προοδευτικού προγραμματισμού, περνούν απροβλημάτιστα στην άσφαλτο, με το χρονόμετρο να σταματάει στα 5,7sec όταν φτάνεις τα 100km/h.

Το κενό ανάμεσα στις δύο αυτές εκδόσεις γεφυρώνει η Single Motor Extended Range έκδοση. Εδώ έχουμε την ίδια ισχύ απ’ τον ένα ηλεκτροκινητήρα, αλλά μεγαλύτερη μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 69kWh. Όμως γι’ άλλη μια φορά η Volvo κάνει ...μαγικά. Μολονότι έχουμε ίδια απόδοση και λίγο αυξημένο βάρος απ' το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών, οι επιδόσεις σε σχέση με την απλή έκδοση είναι βελτιωμένες (λόγω διαφορετικής διαχείρισης της ροής ενέργειας) με το 0-100km/h να πέφτει στα 5,3sec!

Ανεξάρτητα από την έκδοση, η οδική συμπεριφορά του EX30 είναι άριστη χάρη στην προσοχή που έχει δοθεί στην ανάρτηση, στο άκαμπτο πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και διασκεδαστικό με μεγάλη αυτονομία, η οποία στην πισωκίνητη έκδοση Extended Range με την συνδυαστική κατανάλωση των 17kWh/100km παρέχει 475km σε μεικτή χρήση, ενώ με αποκλειστική κίνηση μέσα στην πόλη μπορεί να φτάσει μέχρι και 613km. To ισχυρότερο τετρακίνητο μοντέλο με κατανάλωση 17,5kWh/100km θα πετύχει 590km μέσα στην πόλη ή 450km σε μεικτό κύκλο. Το πιο προσιτό μοντέλο έχει μεν την χαμηλότερη συνδυαστική κατανάλωση (16,7kWh/100km), αλλά και την την μικρότερη μπαταρία, έτσι η μεικτή του αυτονομία είναι στα 344km/h και εντός πόλεως μπορεί να φτάσει τα 475km.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η μπαταρία της μικρότερης έκδοσης είναι διαφορετικής τεχνολογίας από τις δυο άλλες, αφού είναι τύπου LPF (lithium iron phosphate) με δυνατότητα φόρτισης μέχρι 134kW, ενώ η extended range και αυτή του τετρακίνητου είναι τύπου NMC (lithium, nickel, manganese, cobalt) με δυνατότητα φόρτισης μέχρι 153kW, χάρη στην οποία μπορεί να γεμίσει σε ταχυφορτιστή από το 10 στο 80% σε μόλις 25 λεπτά, κάνοντας το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μια ξέγνοιαστη και απροβλημάτιστη εμπειρία. Επίσης από το menu της κεντρικής οθόνης μπορείς να ρυθμίσεις την ταχύτητα φόρτισης, το επίπεδο που θέλεις να σταματήσει, αλλά και το πότε θέλεις να αρχίσει να φορτίζει. Αυτή η εφαρμογή είναι πολύ χρήσιμη για την μακροζωία της μπαταρίας, μιας και σε περιπτώσεις που δεν χρειάζεται η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης είτε η μέγιστη δυνατή φόρτιση (όπως είναι η καθημερινότητα εντός πόλης), η μπαταρία προτείνεται να φορτίζει πιο αργά (AC-εναλλασόμενο ρεύμα) και μέχρι 85% της συνολικής χωρητικότητας. Όπως και να έχει, η μπαταρίες στο EX30 συνοδεύονται και από εγγύηση καλής λειτουργίας και αυτονομίας 8 ετών ή 160.000km.

Υπερπλήρης εξοπλισμός

Το EX30 ξεχειλίζει από τεχνολογίες πρόληψης-προστασίας-υποστήριξης οδηγού και μέσω διαφόρων καινοτομιών, βοηθούν τον οδηγό όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου να παραμένουν ασφαλείς. Εκτός από τα γνωστά και αμέτρητα συστήματα που μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα της Volvo, στο EX30, θα συναντήσουμε το νέο σύστημα Door Opening Alert το οποίο είναι ένα προηγμένο χαρακτηριστικό ασφαλείας που βοηθά τους επιβάτες να αποφύγουν να ανοίξουν την πόρτα τους όταν κάποιος δικυκλιστής είναι στην πορεία της. Φυσικά δεν λείπουν τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, τα Pilot Assist και Park Pilot Assist το οποίο πλέον αναγνωρίζει κάθε είδους θέση στάθμευσης, είτε είναι παράλληλη, κάθετη, διαγώνια, και αυτά είναι μόνο λίγα μόνο απ' την μεγάλη σουίτα που σκοπό έχει την ασφάλεια, αλλά και την άνεση του οδηγού.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται με μια κάρτα ή με το κινητό σου, ενώ με την εφαρμογή Volvo EX30 απ' το Smartphone σου έχεις πλέον την δυνατότητα για πολλές remote λειτουργίες, όπως η ρύθμιση εξ' αποστάσεως του κλιματισμού, η ενημέρωση για το επίπεδο φόρτισης, η ενημέρωση και η αναβάθμιση λογισμικού, ο καθορισμός της διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης και πολλά άλλα. Αυτό δίνει την δυνατότητα για πολλά «κλειδιά», αφού όλα τα μέλη της οικογένειας, ή μιας εταιρείας θα μπορούν να καταχωρίσουν το κινητό τους και να τους επιτρέπεται η χρήση του οχήματος. 

Moneywise

H τιμές του Volvo EX30 δεν είναι απλά καλές για premium ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά καλές γενικά. Με €37.572 χωρίς την επιδότηση μάλιστα, παίρνεις ένα compact SUV, πανέμορφο, υπερσύγχρονο, οικολογικό, με 272Ps και σήμα Volvo! Αυτές και μόνο οι πληροφορίες, θα αρκούσαν για να θεωρηθεί ευκαιρία, ειδικά στην σημερινή εποχή που τόσο κοστίζουν θερμικά SUV με 120-150 άλογα. Βάζοντας πάνω σε όλα αυτά, το ότι είναι ηλεκτρικό... η μπάλα χάνεται και δεν ξέρω τι σχέδια για το μέλλον έχει ο ανταγωνισμός, αλλά η Volvo εδώ δεν έχει κάνει απλά κίνηση ματ, έχει πετάξει την σκακιέρα στην θάλασσα. 

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ       Single motor     Single motor ER    Dual motor          

(km):                                                         344-475           475-613             450-590      

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(kWh/100km):                                            16,7                  17                    17,5

ΤΙΜΗ (Χωρίς Επιδότηση)                      €37.572            €42.966         €49.352

 

Αρθρογράφος

 

Test: MG ZS 1.0T Auto 111Ps

Test: MG ZS 1.0T Auto 111Ps

U-VFM: Ultra Value For Money, δηλαδή ένα πραγματικά τίμιο όχημα που μόλις μπήκε στο παιχνίδι και μπορεί να κάνει σοβαρή «ζημιά» ακόμη και σε εδραιωμέν...