VW Corrado 2.0 Turbo 4WD 600Ps
Ο Γιάννης Κασταμπέκης είναι ιδιοκτήτης της Brutal Performance και για να φρεσκάρω τη μνήμη σας θα σας βάλω να ανατρέξετε πίσω στο 2017 και πιο συγκεκριμένα στο τεύχος 12, όταν είχαμε δοκιμάσει το τετρακίνητο VW Golf Mk II με τον VR6 κινητήρα των 2.9lt και των 750Ps, που του ανήκει και φυσικά είχε προετοιμάσει ο ίδιος. Ο Γιάννης, λοιπόν, εκτός από αυτό το Golf έχει και έναν αδερφό, τον Μάριο και σαν καλός αδερφός που είναι, είπε να του φτιάξει και εκείνου ένα δυνατό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Τι καλύτερο λοιπόν από το να χρησιμοποιηθεί ως βάση το VW Corrado G60 που είχε ήδη ο Μάριος, στο οποίο τα δύο αδέρφια έριξαν άπειρες ώρες δουλειάς για να έρθει το αποτέλεσμα που βλέπετε.
Full undercover
Το Corrado αυτό έχει αρκετές ιδιαιτερότητες που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Οι ζάντες των 17in και το τελικό της εξάτμισης σε υποψιάζουν ότι κάτι έχει αυτό το αμάξι, αλλά θέλει αρκετή -αρρωστημένη- φαντασία για να καταλάβεις ότι είναι τετρακίνητο με δίλιτρο μοτέρ και ένα περίεργο, όσο και μεγάλο σε μέγεθος turbo. Αυτά τα καταλαβαίνεις όταν δεις τους χρόνους που έκανε στις μετρήσεις. Στο 1,2bar πίεσης είχε βγάλει 455Ps, στις μετρήσεις όμως σήκωσε μέχρι και 1,95bar, με την εκτιμώμενη ιπποδύναμη να αγγίζει τα 600Ps. Με τα καινούργια R888 που φόρεσε πρόσφατα και σε καλή άσφαλτο, μιας και δεν μετρήθηκε σε κάποια από τις δικές μας Αθηναϊκές ευθείες, αλλά στην Θήβα, οι χρόνοι που σημειώθηκαν ήταν τρομερά εντυπωσιακοί! Και πώς να μην είναι δηλαδή, αφού το αμάξι ξεκινάει λες και τρώει κλωτσιά από καταπέλτη. Για τα πρώτα 18 μέτρα χρειαστήκαμε μόλις 2,16sec και σε μόλις 3,77sec είχαμε πιάσει ήδη 100km/h! Παλαβό έτσι; Κάθε αλλαγή ταχύτητας την ένιωθες λες και σου έριχνε μπουνιά στο στομάχι επαγγελματίας μποξέρ! Παράλληλα ακούς τον συνδυασμό turbo, external και 76άρας εξάτμισης και ξεχνάς ότι είσαι σε ένα αυτοκίνητο 30 χρονών! Και κάπου εκεί ήρθε η ώρα να σου πέσουν τα σαγόνια, όταν βλέπεις τα 11,14sec που θέλει για τα 400 μέτρα, έχοντας 215,52km/h ταχύτητα εξόδου. Το δε 60-160km/h έγινε σε 4,82sec και το 100-200km/h σε 5,91sec! Το αυτοκίνητο είναι διαολεμένα γρήγορο για τα άλογα που αποδίδει και για το βάρος του, που κυμαίνεται γύρω στα 1.300kg! Δηλαδή, αν του βάλεις μια τετράδα μπαλόνια και το ρίξεις στην πίστα, τι θα κάνει; Και πού να σηκώσει και πίεση δηλαδή και φτάσει στα 2,4-2,5bar που το turbo αποδίδει τη μέγιστη παροχή του! Αυτό που μου άρεσε σε αυτό το Corrado, πέρα από την σπανιότητά του σαν όχημα, είναι το ότι δεν προδίδει με τίποτα τον χαρακτήρα του, αλλά και ότι κυκλοφορεί έτσι ακριβώς σε καθημερινή βάση από το 2016 που το έφτιαξαν τα παιδιά!
Χτίζοντας έναν δυνατό κινητήρα
Ο κινητήρας που έφτιαξε η Brutal Performance είναι ένα πολύ ιδιαίτερο σύνολο. Χρησιμοποιεί το μπλοκ από έναν 2.0TFSI με κωδικό ΑΧΧ και τη «χοντρόμπουκη» και πιο αποδοτική κεφαλή ανάμεσα στα 20βάλβιδα του Group, την AGU. Στο μπλοκ τοποθετήθηκαν σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, με oversize διάμετρο στα 83mm (+0,5mm) και οι ατσάλινες Η-beam μπιέλες της FCP Engineering. Ο στρόφαλος που χρησιμοποιήθηκε είναι από τον 2.0TFSI και για να ολοκληρωθεί το κεφάλαιο μπλοκ τοποθετήθηκε η αντλία λαδιού από έναν 1.8 20VT και μια ενισχυμένη πλάκα της Integrated Engineering στο στρόφαλο. Ο κυβισμός έφτασε τα 2.008cc και ο λόγος συμπίεσης βρίσκεται στο 9,8:1. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε αρχικά ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής από την Brutal Performance και ετοιμάστηκε για να δεχθεί τους νέους εκκεντροφόρους της Cat Cams που έχουν 263ο διάρκεια στην εξαγωγή και 247ο στην εισαγωγή, με 9,95mm και 8,25mm βύθισμα αντίστοιχα. Οι εκκεντροφόροι πλέον συνεργάζονται με μεγαλύτερες βαλβίδες της Supertech, ενισχυμένα διπλά ελατήρια της dBillas Dynamic και τα retainers της FCP Engineering. Ο Γιάννης κατασκεύασε μια custom πολλαπλή εισαγωγής και πάνω της τοποθέτησε την εργοστασιακή μπεκιέρα του 20VT παρέα με τα μπεκ της Bosch, που έχουν παροχή 1.000cc/min και τον ρυθμιστή πίεσης που είναι ρυθμισμένος στα 4bar. Εκτός από την πολλαπλή εισαγωγής, κατασκεύασε και την πολλαπλή εξαγωγής, η οποία έχει πάτημα Τ3 και αυλούς με διάμετρο στα 48mm. Εκεί επάνω βρήκε τη θέση του το “Frankenturbo”, το οποίο είναι ένα υβρίδιο μεταξύ Garrett GT3582R και Precision PT6262. Έχει χρησιμοποιήσει το αλουμίνιο και τη φτερωτή συμπιεστή της 6262, με τον άξονα, το ρουλεμάν και το μαντέμι της GT3582R. Ένα external wastegate των 44mm της TiAL έχει αναλάβει έργο στο κύκλωμα, παρέα με μία σκάστρα Type RS της GReddy και ένα custom intercooler που έχει φτιάξει και αυτό, μαζί με τις σωληνώσεις του, ο Γιάννης. Για να φτάσει το καύσιμο στη μπεκιέρα χρησιμοποιούνται δύο αντλίες καυσίμου, μία εσωτερική της AEM, με παροχή στα 320lt/h και μια εξωτερική 044 της Bosch. Επίσης, δύο μπεκ της Devilsown ψεκάζουν μεθανόλη μέσω των αντλιών των 300PSI. Η Brutal Performance κατασκεύασε και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που αποτελείται από ένα downpipe με διάμετρο 76mm και ένα τελικό καζανάκι, που και αυτό χρησιμοποιεί σωληνώσεις των 76mm. Ο Τίμος της Mallioservice Center έφτιαξε από την αρχή την καλωδίωση του αυτοκινήτου για να ταιριάξει την εργοστασιακή ECU Bosch ΜΕD 7.5 των 1.8 20VT με τις φίσες και τα όργανα του Corrado. Έπειτα ανέλαβε η E-Tuners Motorsport και ο Κρίτωνας, που ρύθμισε την ECU και έχει ενεργοποιήσει λειτουργίες, όπως launch control και flat shift και τοποθέτησε και έναν wideband από S3 8L.
Εδώ είμαστε!
Η τοποθέτηση της τετρακίνησης δεν ήταν και ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση. Για να μπει χρειάστηκε να αφαιρεθεί το πάτωμα και να πάρει τη θέση του το αντίστοιχο τμήμα από το Golf Mk III VR6 Syncro. Την τετρακίνηση την πρόσφερε ένα Audi S3 8L, με τον κεντρικό άξονα όμως και τα ημιαξόνια να είναι custom από τον Γιάννη. Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι και αυτό από το S3, όμως έχουν αλλαχθεί η 1η και η 2η σχέση με τις αντίστοιχες από Leon 1M Cupra R, ενώ έχουν γίνει ενισχύσεις στα σημεία που εδράζονται οι άξονες. Από το ίδιο Leon προέρχεται και το διαφορικό, με τελική σχέση μετάδοσης 3.8:1, ενώ ο συμπλέκτης είναι της Sachs Performance. Επίσης, έχει τοποθετηθεί κατανεμητής για το Haldex της SQS Racing, που δίνει την επιλογή για να γίνεται δικίνητο ή τετρακίνητο. Από το Golf VR6 Syncro προέρχεται και το ρεζερβουάρ καυσίμου, γιατί το εργοστασιακό του Corrado πλέον δεν χωρούσε. Τα coilovers PSS9 της Bilstein πήραν τη θέση τους και το μόνο αδύναμο σημείο του αυτοκινήτου για την ώρα είναι τα φρένα, τα οποία είναι τα εργοστασιακά του Corrado G60 και, έχοντας διάσταση 280x22mm, δεν φτάνουν με την καμία να τιθασεύσουν την ορμή του κτήνους των 600Ps. Στα άμεσα σχέδια πάντως τόσο του Γιάννη όσο και του Μάριου είναι η αντικατάσταση των φρένων με τετραπίστονες δαγκάνες και μεγαλύτερους χαρακτούς δίσκους.
Διαχρονικό!
Το Corrado κυκλοφορεί κάθε μέρα, αφού είναι το μοναδικό αυτοκίνητο του Μάριου και το χρησιμοποιεί παντού. Πηγαίνει στη δουλειά του, βγαίνει βόλτες, κάνει ταξίδια και φυσικά κάνει και τα πατήματά του όποτε χρειαστεί. Με αυτό το setup κυκλοφορεί από το 2016 χωρίς κανένα πρόβλημα. Εντάξει, σε καθημερινή χρήση δεν το δουλεύει στα 2bar, όπως έκανε στις μετρήσεις, αλλά στο 1,1-1,2bar, που παίζει γύρω στα 450-460Ps. Ξέχασα να σας πω ότι όλο το εσωτερικό του είναι πλήρες και μάλιστα μέχρι πρόσφατα είχε και ηχοσύστημα με subwoofer και ενισχυτή. Μου άρεσε. Όχι το ηχοσύστημα, το Corrado. Είναι old school, είναι τρομερά γρήγορο και μπορεί να κινείται σε καθημερινή βάση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.008cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
2.0TFSI AXX μπλοκ κινητήρα
Wossner σφυρήλατα πιστόνια
FCP Engineering μπιέλες
2.0TFSI στρόφαλος
1.8 20VT αντλία λαδιού
1.8 20VT AGU κεφαλή
Brutal Performance ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Supertech βαλβίδες
FCP Engineering retainers
DBillas ελατήρια βαλβίδων
Cat Cams 3651 εκκεντροφόροι
Integrated Engineering πλάκα στροφάλου
Brutal Performance πολλαπλή εισαγωγής
Brutal Performance intercooler
Bosch 1.000cc/min μπεκ καυσίμου
Garrett GT3852R-PT6262 hybrid turbo
GReddy Type RS σκάστρα
TiAL external wastegate 44mm
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
ΑΕΜ 320lt/hr αντλία καυσίμου
Bosch 044 εξωτερική αντλία καυσίμου
Bosch ρυθμιστής πίεσης καυσίμου 4bar
Brutal Performance πολλαπλή εξαγωγής T3 48mm
Brutal Performance σύστημα εξαγωγής 76mm
Devilsown Water/methanol κιτ 300PSI x2 μπεκ
Golf VR6 Syncro ρεζερβουάρ καυσίμου
Bosch ME 7.5 ECU
E-Tuners Motorsport ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
S3 κιβώτιο 8L
Leon Cupra Mk I 1η και 2η σχέση
Leon Cupra Mk I μπροστά διαφορικό 3.8:1
SQS Racing controller
S3 8L τετρακίνηση
Sachs Performance συμπλέκτης
Brutal Performance κεντρικός άξονας
Brutal Performance ημιαξόνια
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein PSS9 coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Golf VR6 Syncro Mk III πάτωμα
ΦΡΕΝΑ
Corrado G60 280x22mm
ΤΡΟΧΟΙ
ASA 8Jx17in ζάντες
Toyo R888 215/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,09
0-80 2,75
0-100 3,77
0-120 4,61
0-140 5,40
0-160 6,91
0-180 8,13
0-200 9,65
0-220 11,50
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,16 @ 64,61
60 3,85 @ 102,79
100 5,06 @ 136,16
200 7,43 @ 167,41
400 11,14 @ 215,52
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 2,52
60-160 4,82
60-200 7,56
100-200 5,91
Tuned by
Brutal Performance
Κωστή Παλαμά 1, Θήβα
697 235 9469
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 1-3 Νοεμβρίου στην Αράχωβα, η ετήσια συνάντηση του ελληνικού κλάμπ φίλων της Jeep "Hellas jeep Club"