VW Golf II G60 178Ps
Απαγωγή
Μάλιστα κύριε πρόεδρε. Πρόκειται περί απαγωγής. Ο κατηγορούμενος έφτιαξε αυτό το ΜkΙΙ μαζί με την γερμανίδα φίλη του για να τρέχουνε παρέα στο Βerg Cup, και μετά την εγκατέλειψε και το φυγάδευσε στην Ελλάδα για να εξαφανίσει τα ίχνη του. Πρόκειται περί αδίστακτου και στυγνού εγκληματία αξιότιμοι κύριοι δικασταί, και ως εκ τούτου αιτούμαστε από το κατηγορητήριο την παραδειγματική τιμωρίαν αυτού και των συνεργών του. Προτείνομεν δε ως ποινή, την δια βίου κατοχή, επιμέλεια, και συντήρηση του οχήματος, αλλά και την παρουσίασή του στο μεγαλύτερο tuning περιοδικό της Ευρώπης ως αποζημίωση.
Και κάπως έτσι, well… περίπου, βρήκαμε αυτό το Golf.
Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, ο φίλος μας ο Στέφανος είναι μετανάστης από την Γερμανία. Έφυγε στα 15 του χρόνια από την Αθήνα με τους γονείς του δίνοντας στον εαυτό του και στους φίλους του την υπόσχεση ότι ύστερα από μερικά χρόνια θα επιστρέψει στην αγαπημένη του πατρίδα. Αυτό βέβαια, το υποσχέθηκε πριν το 2010, δηλαδή πριν πάει ο υδροκέφαλος στο Καστελόριζο και πετάξει ένα κουβά σκατά σε έναν τεράστιο ανεμιστήρα που σημάδευε την υπόλοιπη χώρα. Τώρα λοιπόν ο Stef είναι μια χαρά εκεί, και έρχεται όσο περισσότερο μπορεί για διακοπές. Έφερε και το καμάρι του εδώ για να μην σκουριάζει, και κράτησε στην Γερμανία ένα ML diesel.
Τελικά πάντως, τα παλιά αυτοκίνητα και οι αναπαλαιώσεις δεν αγγίζουν μόνο αυτούς που δεν μπορούν να πάρουν καινούριο αυτοκίνητο. Αυτό συζητούσα και με τον Στέφανο. Έχει περισσότερο χόμπι το παλιό, περισσότερη προσωπική εργασία, περισσότερα πράγματα να του κάνεις, και γενικότερα είναι «αλλιώς». «Δεν είναι μόνο το γκάζι το θέμα ρε φίλε,» μου έλεγε, «αν ήθελα γκάζι με τα λεφτά που έχω δώσει για αυτό το ΜΚ ΙΙ, στην Γερμάνια θα έπαιρνα Μ3 Ε46». Και έτσι είναι. Πρόσφατα μάλιστα ανακάλυψα ένα καινούριο trend στον χώρο του αυτοκινήτου που λέγεται Restomods προφανώς από την σύνθεση των λέξεων Restoration και Modification, και αν το Googlαρετε θα δείτε ότι πρόκειται για παλιά ανακατασκευασμένα μοντέλα, κυρίως αμερικάνικα, αλλά με την χρήση και σύγχρονων εξαρτημάτων, τα οποία πραγματικά τα σπάνε!!!
FireandIce
Το δικό μας εδώ όμως δεν είναι Restomod. Είναι ένα τρίπορτο 1100cc πού γδύθηκε μέχρι την τελευταία βίδα και ξεκίνησε να δουλεύεται ώστε να ικανοποιήσει δύο σκοπούς. Ο ένας ήταν να γίνει ένα πιστό αντίγραφο του Golf II G60 της περιορισμένης έκδοσης “FireandIce”και ο άλλος να πληροί τις προδιαγραφές για να μπορεί να συμμετέχει σε αγώνες Berg Cup. Τα Fire and Ice ήταν όλα μωβ, με αυτές τις γερμανικού γούστου ταπετσαρίες, και κυκλοφόρησαν μόνο στην Γερμανία σε περίπου 2.500 κομμάτια, τα περισσότερα με κινητήρα 1,8L 90PS, λιγότερα με 1,8 GTi 130 Ps, και μόλις 70 με 1,8L G60 και 160Ps.
Καταρχάς αγοράστηκε καινούριο μοτέρ από VWCorradoG60 στο οποίο αντικαταστάθηκε η τροχαλία του κομπρέσορα για να ανεβάζει πίεση 0,8bar και τοποθετήθηκε χειροποίητη εξάτμιση, διαμέτρου 60mm, χωρίς καταλύτη, με δύο καζανάκια και DTM style απολήξεις. Επίσης, τοποθετήθηκε ένα φίλτρο της K&N στο εργοστασιακό φιλτροκούτι και κάπου εδώ τελειώνουν οι μετατροπές στον κινητήρα που επέτρεπε η κατηγορία στην οποία συμμετείχε. Το ίδιο ισχύει και για το σασμάν, και αυτό από VWCorradoG60 με μπλοκέ διαφορικό και τετράφτερο δίσκο της Exedy. Η ανάρτηση είναι η ρυθμιζόμενη coilover Variant 1 της KW και τα άκρα με τα φρένα προέρχονται από το GolfIIGTi. Για να μπορέσουν όμως να τοποθετηθούν στην 9Jx14in (!!!) ζάντα της RSI που απαιτούσε το look, χρησιμοποιήθηκαν ελαφρώς μικρότερης διαμέτρου δίσκοι της TarOx και κατασκευάστηκαν ειδικά μεταλλικά πλακάκια για να κατέβει η δαγκάνα και να ταιριάξει στους μικρότερους δίσκους. Το αντίθετο από ότι κάνουμε συνήθως δηλαδή. Σαν να μην έφταναν οι 9 ίντσες πλάτος και το απίθανο offset, ο Στέφανος έβαλε και 30mm αποστάτες για να φέρει τους τροχούς ακόμα πιο έξω. German Style.
DarkVioletPearl.
Έτσι λέγεται το χρώμα και ο κωδικός του είναι LC4V. Είναι πανάκριβο αλλά τα αξίζει τα λεφτά του, ειδικά κάτω από τον δυνατό ελληνικό ήλιο είναι απίστευτο. Στην Γερμανία πιθανόν τον περισσότερο καιρό να φαίνεται μαύρο. Δεν είναι μόνο το χρώμα όμως από την έκδοση Fire and Ice. Το σαλόνι είναι ολόκληρο γνήσιο από το ίδιο μοντέλο, όπως επίσης και η μάσκα με τα τέσσερα φανάρια και το μαύρο σήμα. Ακόμη και τα γνήσια αυτοκόλλητα στις πίσω κολόνες έχει. Δεν έχει όμως τα πίσω φιμέ φώτα, καθώς ο Στέφανος τα αντικατέστησε με λευκά της MHV.
Τα φτερά είναι από Golf GTi, πάνω στα οποία ο φίλος του ο Konstandin έφτιαξε αλουμινένιες προσθήκες και τα φούσκωσε ώστε να χωρέσουν οι τροχοί. Ο ίδιος φανοποιός τοποθέτησε στις πόρτες χερούλια από το VW Corrado και κατήργησε τις κλειδαριές μιας και ο κανονισμός του Berg Cup τις απαγορεύει. Βέβαια το αυτοκίνητο κλειδώνει, αλλά πλέον μόνο με τον τηλεχειρισμό. Τέλος το βιδωτό roll cage της Wiechersγια Golf II ήταν μια απαραίτητη για τους αγώνες, αλλά και πολύ χρήσιμη για μια γέρικη καρότσα, προσθήκη.
Το αυτοκίνητο τελικά έτρεξε δύο φορές και κατέκτησε μια 9η και μια 15η θέση, αποτελέσματα καθόλου άσχημα αν κρίνουμε από τις συμμετοχές που έχουν αυτοί οι αγώνες.
Και εδώ?
Α, εδώ δεν ήρθε για να τρέξει. Εδώ ήρθε για να συνταξιοδοτηθεί και να σουλατσάρει στις παραλίες με ένα φραπέ στο χέρι.
Κατ’ εξαίρεση βέβαια και μόνο για χάρη μας, είπε να ρίξει μια τελευταία γκαζιά στην ευθεία των μετρήσεων. Βέβαια δεν περιμένεις από ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο να σπάσει τα χρονόμετρα, αλλά δεν ήταν και αργό. Έκανε 7,68sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, χρόνος επαρκής για το σήμερα και τρομερός για το 1991, και 15,57sec για το τετρακοσάρι όπου η αεροδυναμική καθεδρικού ναού έχει αρχίσει να παίζει τον ρόλο της. Ειδικά με αυτές της ρόδες και με το ότι είναι οι μισές έξω από το αυτοκίνητο, και το ότι πρόλαβε να πιάσει 180km/h σε 1,5 χιλιόμετρο είναι άθλος. Ευτυχώς τα ToyoT1R διαστάσεων, ακούσατε-ακούσατε, 225/40-14 (θα έχανα χοντρό στοίχημα ότι δεν υπάρχει τέτοια διάσταση) φουλ στρετσαρισμένα στην 9αρα ζάντα, έβαλαν όση δύναμη τους επέτρεπε η γεωμετρία cartoon στον δρόμο και το αυτοκίνητο ξεκινούσε αρκετά καλά. Σε κάποια φάση καταφέραμε και 7,5sec, αλλά μας έκοψαν την μέτρηση κάτι ινδιάνοι με ΒΜΧ.
Αυτό που είναι πραγματικά αστείο, είναι το πώς ακολουθεί το τιμόνι τις κλίσεις και της διαμήκεις ανωμαλίες του δρόμου. Αν δεν το κρατάς καλά και είσαι λίγο αφηρημένος, πάει. Αυτό φυσικά οφείλεται στις τεράστιες ζάντες και στις προσθήκες που έχουν στείλει τις ρόδες σχεδόν έξω από το σασί και με έκανε να αναρωτιέμαι, μα καλά, στην Γερμανία που το TUV είναι τόσο πολύ αυστηρό σε όλα, είναι δυνατόν να δέχονται μια τέτοια μετατροπή?
Τι να πεις, Γερμανοί είναι αυτοί, εδώ το ADAC δεκαπλασίαζε τις ψήφους του Golf για να το βγάζει αυτοκίνητο της χρονιάς επί πόσα χρόνια, μας πουλάνε όπλα και εξοπλισμούς πανάκριβα, έχουν δώσει μίζες σε ότι υπάρχει και δεν υπάρχει, και λένε κλέφτες εμάς.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Μέγιστη ροπή (kgm/rpm)
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC 0-60 3,80 0-80 5,32 0-100 7,68 0-120 10,21 0-140 14,00 0-160 18,33
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,18
4η ΚΜ/Η SEC 100-140 6,57
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,67 @ 43,81 60 5,15 @ 77,92 100 6,84 @ 92,12 200 10,22 @ 120,10 400 15,57 @ 147,90
| Roll με 2α |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Suzuki Jimny επιστρέφει πλήρως ανανεωμένο και απευθύνεται σε ένα ειδικό, σκληροπυρηνικό κοινό, που ξέρει τι αγοράζει και πώς να το χρησιμοποιήσει σ...