VW Golf III VR6 Turbo DSG 755Ps

VW Golf III VR6 Turbo DSG 755Ps

1999, ένα Golf III VR6 φτάνει στην Κεφαλονιά. Ο Γεράσιμος, που έχει τρέλα με τα γρήγορα Golf, αρχίζει τις βόλτες στο νησί. Τα 174Ps του 2,8lt είναι αρκετά σοβαρό νούμερο για την εποχή, κυρίως όμως είναι τα 24kgm που σπρώχνουν από χαμηλά τα οποία κάνουν όλη τη διαφορά. Και στους στριφτερούς δρόμους του νησιού το VW με το μεγάλο μοτέρ είναι ποίημα. Έλα όμως που ο Γεράσιμος διψάει για περισσότερα άλογα, έτσι μπαίνουν εκκεντροφόροι- πρόγραμμα- εξάτμιση (φτάνοντας τα 198Ps) και 2 χρόνια αργότερα το συγκεκριμένο Golf τουρμπίζεται! Τότε το Power ήταν ακόμη βρέφος, αλλά ξέρουμε ότι στην Ελλάδα τα τουρμπάτα VR6 ήταν μετρημένα στα μισά δάχτυλα ενός εξαδάκτυλου χεριού. Μαμά εντόσθια, χοντρή φλάντζα για να ρίξει συμπίεση στο 7,5:1 και μία Garrett T4 να φυσάει 0,7bar. 300Ps το 2001; Πυροβόλο, τότε σε εξώφυλλο του Power έπαιζε Mitsubishi EVO VIII με 380Ps!

2022, το αμάξι ανήκει ακόμη στο Γεράσιμο που το ευχαριστήθηκε όσο γινόταν, αλλά τώρα το οδηγούν οι γιοι του, Διονύσης και Παναγής. Για να το πω πιο σωστά, το οδηγούν, το χαίρονται και το βελτιώνουν σε ακραίο βαθμό, αφού η δική τους δήλωση, περί πρωτιάς στον πλανήτη Γη, δείχνει το πώς ένα καλό καθημερινό εργοστασιακό αυτοκίνητο σιγά-σιγά μεταμορφώθηκε σε κτήνος (αφού έφτασε να αποδίδει 745Ps), ενώ τώρα μετατράπηκε σε daily κτήνος!

Έξι σε μήκος τεσσάρων    

To μικρόσωμο -best of both worlds, σύμφωνα με την VW- VR6 μοτέρ είναι 12βάλβιδο και τώρα έχει αγκαλιά μία Gen2 PT6466, με A/R εξαγωγής 0.96. Με την Presicion Turbo να λέει ότι το συγκεκριμένο turbo είναι γι’ αυτούς που ζητάνε μέχρι 900Ps, καταλαβαίνεις ότι τα αδέρφια έχουν αφήσει κάμποσο περιθώριο για... μελλοντική αύξηση ισχύος! Στη θέση της την κρατάει το μαντεμένιο- inconel χταπόδι της Κinetic Μotorsport, που έχει όμως τροποποιηθεί για να δεχτεί το μεγάλο 50άρι external wastegate της Turbosmart. H υπόλοιπη εξάτμιση είναι 80άρα και καταλήγει σε ένα τελικό.

Η Reamco φιλτροχοάνη καθαρίζει τον αέρα που ρουφάει το turbo, μετά πιεσμένος και θερμός ο αέρας πάει στο custom intercooler (60x30x7,5) για να αποβάλλει κάμποση απ' την θερμότητα που κουβαλάει. Η σκάστρα Supersonic της Turbosmart είναι πριν την ηλεκτρονική (!) 76άρα πεταλούδα από Audi TT RS (!!), ενώ μετά υπάρχει μια χειροποίητη εισαγωγή με διπλό plenum. Για οοοόλα όσα διάβασες πιο πάνω υπεύθυνη είναι η θηβαϊκή Brutal Performance των αδερφών Κατσαμπέκη.

Γυρνάνε οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι που δέχθηκαν το μαγικό άγγιγμα της Boubis Cams (διάρκεια 268°- βύθισμα 11,2mm), ανοίγουν τις βαλβίδες της Supertech (οι εξαγωγής είναι inconel και oversized κατά 2mm σε διάμετρο) και μπαίνει μέσα στο θάλαμο καύσης ο αέρας μαζί με το καύσιμο που ψέκασαν τα 850άρια μπεκ της Injector Dynamics. Τα ελατήρια βαλβίδων, της Supertech κι αυτά, κλείνουν τις βαλβίδες, ενώ τα εργοστασιακών διαστάσεων σφυρήλατα έμβολα της Wossner πιέζουν το μείγμα. Η σωστή στεγανοποίηση κεφαλής - κορμού έχει τη σφραγίδα της Elring, ανεβάζοντας τη συμπίεση στο 9,0:1 (εργοστασιακά είναι στο 10,0:1, αλλά την είχαν ρίξει στο 7,5:1 στα πρώτα στάδια βελτίωσης). Μετά το μπαμ, οι μπιέλες τιτανίου της Arrow μεταδίδουν την κίνηση στο στροφαλοφόρο άξονα που είναι εργοστασιακός, γιατί απλά δεν νιώθει τίποτα ακόμη και απ' την υπερτετραπλάσια αύξηση ιπποδύναμης! Για σιγουριά όμως ότι δεν θα ζοριστούν άλλα τμήματα του μοτέρ έχει μπει water-methanol kit της AEM με 2 μπεκ, για αυξημένη αντικροτικότητα καυσίμου και χαμηλότερες θερμοκρασίες εισερχομένου.

Στα 1,9bar όλο αυτό το σύνολο στο DynoJet δυναμόμετρο της TuneMasters με τον Γιάννη Σάσσαλο έβγαλε 755,2Ps/6.395rpm και 91,51kgm/5.368rpm, ενώ στα 1,55bar 645,6Ps/6.571rpm και 81,22Ps/4.972rpm. Και υπάρχει λόγος που αναφέρω μεγάλη και μεσαία πίεση.

Πάμε στο daily

Λόγω της συναισθηματικής αξίας που έχει το μαύρο VR6 για την οικογένεια, τα αδέρφια το χρησιμοποιούν συχνά, έτσι αποφάσισαν να κάνουν μία μετατροπή που ταιριάζει τέλεια στο χαρακτήρα ενός τέτοιου GT οχήματος και κάνει ταυτόχρονα τη ζωή τους πιο εύκολη. Αυτόματο κιβώτιο DSG! Όσο και να έψαξαν Ελλάδα και εξωτερικό δεν βρήκανε στοιχεία ότι έχει ξαναγίνει, για να έχουν έναν μπούσουλα για το transmission swap. Η λύση για όποιον θέλει τέτοια τρελά project είναι η Brutal Performance, μας το έχει αποδείξει πολλές φορές!

Η νέα μετάδοση είναι από VW Passat R32 4motion και είναι θεόμακρη, με την 5η να σκάει στα 271km/h και η να ξεπερνάει τα 315km/h στις 7.300rpm που είναι ο κόφτης! Όσο κι αν ακούγεται τρελό, δεν θέλει ιδιαίτερο κόψε-ράψε, ακόμη και η γέφυρα έχει παραμείνει η εργοστασιακή. Αφού το Passat R32 ήταν τετρακίνητο, βγήκε το transfer case, φτιάχτηκε στον τόρνο αλουμινένιο καβούκι για να μπει τσιμούχα ώστε να μην φεύγει η βαλβολίνη και μπήκε κούπα σασμάν από προσθιοκίνητο. Για να στηριχτεί η μετάδοση, η βάση είναι χειροποίητη και, αν εξαιρέσεις ότι τα πάντα είναι τσίμα-τσίμα, είναι πιο εύκολη η τοποθέτηση απ' ό,τι ακούγεται, αφού το βολάν του R32 βιδώνει στο στροφαλοφόρο του 2,8, όπως επίσης και το DSG σασμάν βιδώνει στον κορμό του παλιού VR6! Όμως εδώ ξεκινάνε τα δύσκολα...τα ηλεκτρολογικά. Πολλά μέτρα καλωδίωσης και πολλά ξενύχτια ρυθμίσεων, σκέψου ότι για να γίνει φουλ ολοκληρωμένη δουλειά σε όλο το αμάξι έχει μπει μέχρι και μονάδα ABS από Golf V, σωστά κωδικοποιημένη για να μην πετάει ενδείξεις σφάλματος! Το σασμάν μπορείς να το χειριστείς από τον επιλογέα ή τα paddles πίσω απ' το τιμόνι, τα οποία προέρχονται από Mercedes-Benz. Η διαχείριση του DSG γίνεται απ’ τον EMU Black της ECU Master, ο οποίος χειρίζεται ταυτόχρονα και τη χαρτογράφηση του VR6.

Υπάρχει μία λέξη που χαρακτηρίζει το συνολικό αποτέλεσμα και αυτή είναι: ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ! Βέβαια, για να βγει αυτό το ωραίο αποτέλεσμα ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα και χρόνος, ας πούμε άπλα ότι αν ζητήσεις να κάνουν το ίδιο στο δικό σου Golf III VR6 θα πρέπει να έχεις έτοιμα 8.500 ευρώ στην άκρη!

Υπάρχουν μόνο 2 λεπτομεριούλες που πρέπει να δώσουμε προσοχή. 1) Τα δισκάκια του DSG είναι μαμά και μολονότι ο Μανώλης Μωραΐτης (Integrated Calibration R&D) έχει κάνει φοβερή δουλειά, αν σηκώσουν τη μεγάλη πίεση στο turbo αυτά μπορεί να αρχίζουν να πατινάρουν. Πάντως η παραγγελία για ανθεκτικότερα έχει ΗΔΗ γίνει. 2) Η ECU Masters που κατασκευάζει τον εγκέφαλο ακόμη δεν έχει τελειοποιήσει το launch control, οπότε στέλνει συνεχώς αναβαθμίσεις (τον τελευταίο χρόνο εγκατέστησαν 7 updates στην ECU) και γίνεται όλο και καλύτερο, αλλά θέλει μερικές δοκιμές ακόμη, το launch δεν είναι ακόμα τέλειο.

Full Boost

Ξεκινάμε με μεγάλη πίεση να δούμε μήπως τα δισκάκια μας κάνουν τη χάρη. Εκεί που πάει με 70km/h ο Διονύσης, πατάει τέρμα το δεξί πεντάλ, δυνατό kickdown και το Golf γρυλίζει. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, η οθόνη γράφει: 100-200km/h@4,92s! Για σύγκριση θα βάλω δίπλα ένα VW Golf V 2.0 TFSI AWD DSG με 630wHp (τεύχος 43) που έγραψε για την ίδια μέτρηση 5,5s, ένα Audi S3 8P 2.0TFSI DSG 800Ps (τεύχος 54) με 5,3s και ένα Audi Α4 DTM 817Ps με 4,9sec (τεύχος 2). Και μιλάμε για ένα δικίνητο αμάξι του '99 με δέρματα, A/C, ηχοσύστημα, που ήρθε στη Θήβα και θα επιστρέψει οδικώς στην Κεφαλονιά. Ώρα για 2ο πάτημα και ο Διονύσης μόλις βυθίζει το γκάζι νιώθει πατινάρισμα και αμέσως το κόβει. Οι υπόλοιπες μετρήσεις θα γίνουν με τη μεσαία πίεση (645Ps), να γιατί έγραψα γι' αυτήν πιο πάνω. Ξανά 100-200km/h για να έχουμε ένα καινούριο μέτρο σύγκρισης και τώρα θέλει 5,81s. Το Audi TT RS 2.5T 650Ps (τεύχος 22) έκανε στην ίδια μέτρηση 6,56s, ενώ το VW Golf VI GTI 611Ps (τεύχος 29) έγραψε 5,60s.

Το 3άρι έκανε 4,91s για 60-160km/h και 2,85s για 60-120km/h, ενώ είναι αστείο ότι με τη μεσαία πίεση θέλει για το 100-140km/h μόνο 1,8s (1,64s με την μεγάλη)! Χωρίς launch control δεν είχε καμία ουσία να κάνουμε μέτρηση από στάση, είναι δικίνητο με 90+kgm ροπής, απλά θα στρώναμε τον δρόμο με τα φοβερά Yokohama Advan A052 λάστιχα (215/40-17), ενώ είναι ενάντια στον GT χαρακτήρα του δηλαδή να κάνει γρήγορα και άνετα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Σε αυτή την άνεση βοηθά και η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση DT2 της Hot Bits, ενώ για να σταματάει απ' τα πολλά φοράει τα τετραπίστονα φρένα από Porsche 996 Turbo, με διαιρούμενους δίσκους 330mm εμπρός και απλούς 280mm πίσω.

Βασιλιάς του νησιού

Τα αδέρφια το λένε ξεκάθαρα και το εννοούν: το αμάξι του πατέρα τους είναι και θέλουν να παραμείνει το γρηγορότερο στην Κεφαλονιά. Δηλαδή σκοπεύουν να κάνουν πολλά ακόμη για να μην χάσει την πρωτιά. Βέβαια τα μάτια τους γυαλίζουν λίγο και εκφράσεις όπως «είναι φοβερά φιλικό ακόμη και σε τέρμα πίεση» με τρομάζουν κάπως. Φοβερά φιλικό; Ένα μοτέρ που από 50kgm@4.000rpm πηδάει στα 90kgm@5.000rpm! Η δύναμη εκτινάσσεται από 280Ps@4.000rpm σε 480Ps@4.500rpm και 620Ps@5.000rpm, σε χίλιες rpm υπερδιπλασίασε την ιπποδύναμη και πήρε 340Ps!!! Πάνω σε κάποιες δοκιμές έγραψε 10,37s για το 200-300km/h, και αυτό για τους Διονύση και Παναγή είναι ΦΟΒΕΡΑ ΦΙΛΙΚΟ...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Εξακύλινδρος σε V με περιεχόμενη γωνία 15°, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 2.792cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 90,3mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

Πιστόνια σφυρήλατα εργοστασιακής διάστασης της Wossner

Μπιέλες τιτανίου της Arrow Precision

Μπουζόνια κεφαλής της ARP

Φλάντζα της Elring

Εκκεντροφόροι με reprofilling από την Boubis Cams, διάρκεια 268°- βύθισμα 11,2mm

Εισαγωγή με διπλό plenum και χωνιά κατασκευής Brutal Performance

Ηλεκτρονική πεταλούδα 76mm από Audi TTRS

Σκάστρα Supersonic της Turbosmart

Intercooler και σωληνώσεις της Brutal Performance

Βαλβίδες της Supertech, οι εξαγωγής είναι Inconel 751 oversized +2mm

Retainers τιτανίου και ελατήρια βαλβίδων της Supertech

Turbo Precision PT6466 Gen 2 (A/R 0.96)

Χταπόδι της Κinetic Μotorsport με τροποποίηση για να δεχτεί 50mm external wastegate της Turbosmart

Πολλαπλασιαστές από VW Passat R32

Μπεκ 850cc/min της Injection Dynamics

Water-Methanol kit AEM με 2 μπεκ

Διπλές αντλίες βενζίνης Bosch 044

Custom εξάτμιση 80mm με ένα τελικό καζανάκι

Ενισχυμένες βάσεις κινητήρα

Εγκέφαλος EMU Black της ECU Master που διαχειρίζεται κινητήρα και κιβώτιο

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

DSG κιβώτιο από VW Passat R32 με extra ψυγείο λαδιού

Ενισχυμένα ημιαξόνια

Χειροποίητη βάση σασμάν

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Aftermarket μπάρα θόλων

Καπό αντίγραφο από VW Golf III Α59

Φανάρια εμπρός της Hella

Μπαρόμετρο, AFR meter, πίεση λαδιού, θερμοκρασίας νερού, όλα της Αuto Μeter

Τurbo timer της HKS

Boost controller APEXi AVC-R

Όργανο BTIgauges με ενδείξεις επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου

Τιμόνι της Momo με paddles από Mercedes-Benz

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Τετραπίστονες δαγκάνες από Porsche 996 Turbo, διαιρούμενους δίσκους 330mm εμπρός και απλούς 280mm πίσω

Coilover DT2 της Hot Bits, ρυθμιζόμενη σε σκληρότητα και ύψος

Σινεμπλόκ ενισχυμένα

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 8Jx17in OZ Ultraleggera

Ελαστικά 215/40 Yokohama Advan A052

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 745,2/6.395 (1,9bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 91,51/5.368

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 328%

ΡΕΠΡΙΖ                                

100-120           0,8s     

100-140           1,64s   

100-160           2,58s

100-180           3,65s

100-200           4,92s   

Tuned by:

Brutal Performance

Κωστή Παλαμά 1, Θήβα 322 00

Τηλ: 22620 24 001

        697 235 9469

 

Αρθρογράφος

 

Έρχονται νέες αλλαγές στον Κ.Ο.K.

Έρχονται νέες αλλαγές στον Κ.Ο.K.

Η Ελληνική κυβέρνηση θα καταθέσει νέο νομοσχέδιο για την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβαίνοντας σε αρκετές αλλαγές.