VW Golf IV GTI 1.8T 531Ps
Ποια DSG?
Πλέον, η μετάβαση σε DSG κιβώτιο είναι από τις must βελτιώσεις και για τα 20VT του Group VW. Δεν το έχουν όμως όλα ανάγκη, όχι ότι θα ήταν κακή επιλογή και για το συγκεκριμένο Golf, αλλά το χειροκίνητο έχει άλλη χάρη και γράφει χρονάρες ακόμα και έτσι, με ένα big-turbo setup, που στις μέρες μας, για τα 20VT, κατατάσσεται στα «Daily Driven». Πού φτάσαμε έτσι? Να λέμε τα 500 άλογα «καθημερινά»...
Πρώτο στάδιο… και καλά!
Η Autospeed φημίζεται για τα δυνατά αυτοκίνητα του Group VW που διαθέτει στο στόλο της και όταν ο Τόλης ήθελε να ξεκινήσει τη βελτίωση του κόκκινου Golf, που έχει στην κατοχή του, πήγε κατευθείαν εκεί. Ξεκίνησε με ένα τυπικό πρώτο στάδιο, μετά ακολούθησε το γνωστό «μπεκ-μαφ», μετά big turbo με μία GT2860RS να αντικαθιστά την εργοστασιακή Κ03S και εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής από το ατμοσφαιρικό 20vt. Αφού έκανε τον κύκλο του ως big turbo με εργοστασιακό κινητήρα, πήρε απόφαση να το κάνει σφυρήλατο με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Μαζί με τον Λεωνίδα μελέτησαν το setup, με γνώμονα αρχικά να μην αλλοιώσουν τόσο πολύ το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά και, ταυτόχρονα, να το μετατρέψουν σε ένα φονιά από roll. Θα μπορούσε να γίνει τετρακίνητο, αλλά το budget θα ξέφευγε, οπότε ξεχνάμε τα πατήματα από στάση. Ο κινητήρας έγινε σφυρήλατος με τα πιστόνια της CP-Carillo και τις μπιέλες της ZRP, με την κεφαλή να υποδέχεται τα ελατήρια της Cat Cams και βαλβίδες της Supertech, με όλες τις βίδες να προέρχονται φυσικά από την ARP. Σειρά είχε το turbo. Δεν έπρεπε να ξεφύγουν υπερβολικά σε ιπποδύναμη, αφού με την GT2860RS ήδη υπήρχε πρόβλημα με την πρόσφυση. Κατέληξαν σε μία υβριδική Garrett, μία λίγο πιο παλιά GT30, με διαφορετική φτερωτή εξαγωγής, η οποία προέρχεται από το ανανεωμένο μοντέλο της ίδιας σειράς, την GT3071R. Σειρά είχε η πολλαπλή εξαγωγής, οι σωληνώσεις για το intercooler από την Energie Racing Parts και η 100mm σωλήνα εισαγωγής που καταλήγει στο φίλτρο της Κ&N. Την παραπάνω εργασία ανέλαβε η Vampire Exhaust. Η ολόσωμη εξάτμιση υπήρχε ήδη από προηγούμενο setup με 76mm διάμετρο, επίσης από την Vampire Exhaust. Σκάστρα και wastegate είναι της TiAL και φυσικά μιλάμε για external. Στην τροφοδοσία φοράει μπεκ της Bosch, με παροχή 750cc/min και ταυτόχρονα ψεκάζει μεθανόλες με το Kit της Snow performance. Έτοιμο το 500άρι! Για την ακρίβεια, στο Dyno Race της AutoSpeed έβγαλε 531Ps με 54,6kgm ροπής.
25th Anniversary Edition
Η συγκεκριμένη έκδοση, που έβγαλε στην αγορά το 2002 η VW, είχε πολλές διαφορές από το απλό Golf IV GTI και το συγκεκριμένο «4αρι» είναι ένα από αυτά. Διαφορετικά φανάρια, ζάντες BBS RC 18in, front splitter, side skirts και αεροτομή, ενώ τις τρύπες στο μπροστινό προφυλακτήρα τις έκανε μόνος του ο Τόλης με Dremel, ε, δεν είναι και εντελώς συμμετρικές. Επιπλέον αντικατέστησε τα εργοστασιακά πίσω φώτα με τα αντίστοιχα της Hella. Στο εσωτερικό έχουμε δερμάτινες λεπτομέρειες στο χειρόφρενο και στον επιλογέα ταχυτήτων, ζώνες σε μαύρο-κόκκινο χρώμα και τα όμορφα Recaro καθίσματα. Ο Τόλης το διατηρεί μέχρι και σήμερα σε αξιοζήλευτη κατάσταση και, πιστέψτε με, έχουν δει πολλά τα μάτια μου. Οι προσθήκες που έκανε στο εσωτερικό περιλαμβάνουν το μπαρόμετρο της Defi από την CR σειρά και το wideband της AEM και για να έχει το νου του αν όλα λειτουργούν σωστά, ο Τόλης, πρόσθεσε και μία οθόνη στην κεντρική κονσόλα που εμφανίζει αρκετές real-time μετρήσεις από τον κινητήρα. Κυριολεκτικά, δεν του λείπει τίποτα. Έχει κι άλλο και τώρα ξεκινάει το καλό… Τα επετειακά GTI φορούσαν το εξάρι κιβώτιο με κωδικό 02M, με τη δική μας περίπτωση να προσθέτει μπλοκέ διαφορικό και εξάφτερο δίσκο της Sachs με το εργοστασιακό βολάν.
Six Second’s Mafia
Αφού κάναμε μία βόλτα, μιας και το αυτοκίνητο κινείται σπάνια, αφού δεν βρίσκει αυτοκίνητο να πατήσει, είπαμε, για να συνηθίσει ξανά ο Τόλης μετά από τόσους μήνες, να ξεκινήσουμε με το δυνατό σημείο του Golf, τις μετρήσεις από roll. Με 2η σχέση στο κιβώτιο για το 60-200km/h το V-BOX έγραψε 10,42sec και πιο αναλυτικά 60-160km/h σε 6,18sec και 100-200km/h σε 7,3sec. Η εντύπωση ήταν καλή. Δεύτερο πάτημα πάλι από τα 60km/h με 2α και γράφει 6,12sec για το 60-160km/h και 6,7sec για το 100-200km/h. Καλά τα roll, δεν πάμε όμως και μία στάση να δούμε τι ψάρια πιάνει? 13.96sec για τα 400m, με το 18m σε 2,9sec, όχι καλό. Για την ιστορία, για το 0-100km/h έκανε 6,21sec, ενώ τερμάτισε το 400άρι με 180,25km/h. Ο Τόλης ήθελε ακόμα μία δοκιμή από roll και δεν είχα λόγο να αρνηθώ. Στην τελευταία μέτρηση έκανε και τους καλύτερους χρόνους 60-160km/h σε 6,09sec και 100-200km/h σε 6,6sec. Στο συγκεκριμένο πάτημα, η πίεση στο μπαρόμετρο καρφώθηκε στα 2,3bar, η οποία πριν είχε ρυθμιστεί από το boost controller Profec-B της GReddy. Δεν είναι εύκολο να γράφεις μεσαία εξάρια στο 100-200km/h. Έχω μετρήσει αυτοκίνητα με πιο σύγχρονα setup και περισσότερα άλογα, ακόμα και με DSG σασμάν, που με το ζόρι πλησιάζουν το χρόνο που έγραψε το 4άρι Golf. Από στάση βέβαια αλλάζει το πράγμα, αλλά οι roll του δεν παίζονται!
Ναι, αλλά πώς?
Γιατί είναι μελετημένο, δεν σκέφτηκαν μόνο τα άλογα και ένα νούμερο σε μία δυναμομέτρηση, έχουν κάνει πολλές δοκιμές, το έχουν ψάξει και, αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, μέχρι τα 500Ps πάει και έρχεται, από εκεί και έπειτα απλά παλεύεις με την άσφαλτο για να βρεις «κάααποια» στιγμή πρόσφυση. Ο Λεωνίδας έχει δώσει ρέστα στον προγραμματισμό, το Golf δουλεύει σαν ελβετικό ρολόι και έχει δύναμη παντού. Οι αλλαγές του Τόλη αγγίζουν -σε χρόνο- αυτές του Μανιουδάκη (ομολογουμένως από τους πιο ninja στο άθλημα…), με τη βοήθεια βέβαια του flat-shift και εκτός αυτού, ο Λεωνίδας έχει προσθέσει στο πρόγραμμα και rolling-antilag για να φεύγει «φουσκωμένος» και από roll. Βλέπετε πώς έρχεται το μεσαίο 6άρι?
Ο παλιός είναι αλλιώς
Δεν είναι τυχαίο που αυτά τα αυτοκίνητα κοιτάζουν κατάματα τα μεταγενέστερα μοντέλα. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν σπαταλήσει πολλές εργατοώρες για το ανάλογο αποτέλεσμα. Με τη μηχανική βελτίωση του 1.8 20VT να έχει φτάσει στο τέλμα της, το μπαλάκι πέφτει στον ψαγμένο προγραμματισμό και εκεί το συγκεκριμένο Golf κάνει τη διαφορά. Η Autospeed παρέα με την E-Tuners Motorsport κατάφεραν να βγάλουν με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη του Golf στο δρόμο και με «τζιμάνη» οδηγό, όπως ο Τόλης, έχει στεναχωρήσει και θα συνεχίσει να στεναχωρεί λοιπούς ανυποψίαστους που δε θα το αντιμετωπίσουν με τη σοβαρότητα που απαιτεί.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86,4mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
Garrett GT3071 hybrid
TiAL 50mm σκάστρα
TiAL 44mm external wastegate
Vampire Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Vampire Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm
Bosch μπεκ καυσίμου 750cc/min
Bosch 044 αντλία καυσίμου
Supertech βαλβίδες
Cat Cams ελατήρια βαλβίδων
CP σφυρήλατα πιστόνια
ZRP μπιέλες
ARP βίδες
Vampire Exhaust σωλήνας εισαγωγής 100mm
Κ&Ν φιλτροχοάνη
Εκκεντροφόροι από ατμοσφαιρικό 1.8 20v
Snow Performance water/methanol injection
Black Forest βάσεις κινητήρα
Energie intercooler
ΑΕΜ wideband
GReddy Profec B boost controller
Defi μπαρόμετρο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Sachs Performance δίσκος συμπλέκτη
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Hella πίσω φανάρια
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Bilstein B8 Sprint αμορτισέρ
H&R ελατήρια
Brembo αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 312x25mm
ΤΡΟΧΟΙ
BBS CH 7Jx18in ζάντες
Toyo Proxes R1R 225/40 ελαστικά
TUNED BY:
AUTOSPEED
3ο χιλιόμετρο Λάρισας-Βόλου
Τηλ:241 055 6276
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 3,76
0-80 4,91
0-100 6,21
0-120 7,71
0-140 9,32
0-160 11,12
0-180 13,93
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,90 @ 47,94
60 5,18 @ 85,56
100 6,66 @ 106,91
200 9,54 @ 142,76
400 13,96 @ 180,25
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,52
60-160 6,09
60-200 10,25
100-200 6,6
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan και η Nismo αποκαλύπτουν το νέο αγωνιστικό Nissan Z GT4.