VW GOLF MkIV GTI TURBO 531PS
Η FP, ή αλλιώς Forced Performance Turbochargers, είναι μία εταιρεία που σκαλίζει εργοστασιακά turbo, παρουσιάζοντας διάφορα μοντέλα ιδιαίτερα δημοφιλή στους ιδιοκτήτες Subaru WRX και STi, καθώς και Mitsubishi EVO. Η FP Red είναι η πολεμική έκδοση του εργοστασιακού turbo, τόσο στα Subaru, όσο και στα Lancer και είναι μία αρκετά διαδεδομένη λύση για κάποιον που θέλει ένα γρήγορο EVO ή WRX, που θα το έχει όμως και για κάθε μέρα. Εδώ όμως τα πράγματα αλλάζουν και το turbo αυτό το συναντάμε -καλά κρυμμένο- στο πίσω μέρος του κινητήρα ενός VW Golf!
Betterred!
Ο Αντώνης, ο ιδιοκτήτης του Golf, είναι ένα ακόμα από τα παιδιά που συναντήσαμε στην Κρήτη. Η αλήθεια είναι πως όταν μιλήσαμε με τον Αντρέα (φίλο του περιοδικού και του Αντώνη) για Golf, γκρινιάξαμε λίγο μιας και έχουμε παρουσιάσει αρκετά Group VW πρόσφατα, σε σημείο που διαμαρτύρονται οι αναγνώστες... Όταν όμως μας είπε για την FP Red, αλλάξαμε γνώμη! Εγώ προσωπικά άλλαξα και χρώμα όταν μπήκα μέσα και πήγαμε μία αρκετά γρήγορη βόλτα.
Δώσε πόνο!
Αυτό το αυτοκίνητο πραγματικά το ευχαριστήθηκα: τρομερός ήχος και μπόλικη δύναμη. Πράγμα που φαίνεται από τις ρεπρίζ, μιας και από στάση, λόγω κακού οδοστρώματος, δεν καταφέραμε και πολλά. Συν ότι είχε αρκετά μακρύ σασμάν. Αυτά θα σας τα αναλύσω παρακάτω, γιατί πέρα από τους αριθμούς, το Golf μου έκανε ιδιαίτερη αίσθηση σαν αυτοκίνητο. Ο ήχος συμβάλει αρκετά στον παράγοντα αυτό, ναι, είμαι από αυτούς που εντυπωσιάζονται με τα external και τα ουρλιαχτά τους και τα σκασίματα στον κόφτη. Στην βόλτα λοιπόν, το Golf μου έδινε την εντύπωση πως στις χαμηλές στροφές ήταν λίγο ράθυμο, αλλά μόλις spoolάρε η FP Red ξεκίναγε το πάρτι και γινόταν πανικός! Κόλλαγες στο κάθισμα νιώθοντας επιτάχυνση, ενώ παράλληλα γέμιζε το κεφάλι σου με το ουρλιαχτό της εξάτμισης και του external της Tial. Άκουγες τα λάστιχα να τσιρίζουν προσπαθώντας να βρουν, έστω και κάποιο ίχνος, πρόσφυσης στην άσφαλτο. Παρά την τρελή κούραση που είχα, μιας και όλη την ημέρα ήμασταν στα Χανιά φωτογραφίζοντας και μετρώντας αυτοκίνητα, συνέχισα με τις μετρήσεις του Golf ενώ η ώρα ήταν ήδη 01:00...
Μεταμεσονύχτιος πανικός!
Πολύ σπινάρισμα, τόσο που έφτασα στο σημείο να νομίζω πως πατάγαμε σε πάγο. Κακό 18άρι, με 2,93sec, με αποτέλεσμα να αδικηθεί τόσο στο 0-100 που έγινε σε 6,68sec, όσο και στα 400 μέτρα που τα περάσαμε μετά από 14,21sec με 186,46km/h ταχύτητα εξόδου. Στις ρεπρίζ πάντως τα πράγματα πήγαν πολύ καλύτερα και έδειξαν την πραγματική δύναμη του αυτοκινήτου. Με τρίτη σχέση, χρειαστήκαμε μόλις 2,48sec από τα 80 μέχρι τα 110km/h, ενώ από τα 100 μέχρι και τα 140km/h 2,42sec ήταν αρκετά. Οι αντίστοιχοι χρόνοι με τέταρτη σχέση για το ίδιο εύρος ταχύτητας ήταν στα 4,82sec, πράγμα που μας δείχνει πως στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας είναι ελαφρά «κοιμισμένος» ενώ μετά ξυπνάει, οπότε από τα 100 στα 140km/h χρειάστηκαν 2,59sec. Το καημένο το Golf παρακαλάει για πρόσφυση και πραγματικά αδικήθηκε από το κακό οδόστρωμα. Σίγουρα με ένα σετ καλών ελαστικών semi-slick, αλλά και με καλύτερη άσφαλτο, θα βλέπαμε τρομερούς χρόνους.
From VF34, to FP Red!
Η VF34 ξεκινάει την καριέρα της παρέχοντας 460cfm αέρα, με την μέγιστη δυνατή ιπποδύναμη σε ένα Group VW να φτάνει περίπου στα 330Ps. Όταν όμως περάσει από τα χέρια της Forced Performance Turbochargers και αποκτήσει τα χαρακτηριστικά και την ονομασία "FP Red", τότε παρέχει 950cfm, έχοντας 8cm διάμετρο στην εισαγωγή (???) και χρησιμοποιεί το εργοστασιακό cartridge, αλλά με αλλαγμένες φτερωτές. Ο Αντώνης λοιπόν, που έψαξε και βελτίωσε το Golf του ουσιαστικά μόνος του, επέλεξε αυτό το turbo για τον 20VT του. Από τον κορμό κράτησε τον εργοστασιακό στρόφαλο, παρέα με τα μέταλλά του, άλλαξε όμως τα πιστόνια με αυτά του Audi S3, καθώς και τις μπιέλες, οι οποίες πλέον είναι Scat. Σειρά είχε η κυλινδροκεφαλή, στην οποία αλλάχθηκαν οι εκκεντροφόροι από τον ατμοσφαιρικό 1.8 20V, τα ελατήρια, τα retainers και οι βαλβίδες που είναι της Supertech και αφού τοποθέτησε μία νορμάλ φλάντζα από S3, βίδωσε την κεφαλή στον κορμό με βίδες της ARP.
Οι FP Red μπορούν να αγοραστούν είτε με ενσωματωμένο wastegate, είτε χωρίς, δίνοντας το δικαίωμα της επιλογής στον αγοραστή. Ο Αντώνης επέλεξε "χωρίς" και τοποθέτησε ένα external wastegate Tial των 38mm.Το turbo πατάει πάνω σε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής και συνεργάζεται με ένα intercooler της AMS, καθώς και με μία σκάστρα της APR. Την παροχή αέρα την έχει αναλάβει μία πεταλούδα από Golf R32, που πατάει πάνω σε μία εισαγωγή της Ross Machine Racing, η οποία περιλαμβάνει και μπεκιέρα, καθώς και θέση για να κουμπώσει ο εργοστασιακός ρυθμιστής πίεσης βενζίνης.
Η ANPTS έχει κατασκευάσει, εκτός της 80άρας εξάτμισης με το ένα τελικό καζανάκι, ένα δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού και ένα για την μεθανόλη. Σημαντική βοήθεια στην ψύξη των κυλίνδρων παρέχει το ψυγείο λαδιού της Mocal, μαζί με τον θερμοστάτη του. Στην παροχή καυσίμου παίζουν μπάλα δύο αντλίες βενζίνης, η μία εσωτερική της APR και η μία εξωτερική της Bosch, η γνωστή 044, που παρέχουν καύσιμο στα μπεκ των 830cc/min της Delphi. Τέλος, ένα κιτ ψεκασμού μεθανόλης ρίχνει την θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα, ενώ στην ECU παίζει πλέον μπάλα το πρόγραμμα της SVS.
Μερικά ψιλά ακόμα...
Με κινητήρα έτοιμο και 531PS στις 7.510rpm, αλλά και την ροπή να φτάνει στα 54,6kgm στις 6.060rpm, σειρά είχε η μετάδοση, τα φρένα και η ανάρτηση. Στην μετάδοση λοιπόν, μπήκε ένα 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων από Seat Leon Cupra πρώτης γενιάς, το οποίο συνεργάζεται στενά με ένα μπλοκέ διαφορικό της Quaife, καθώς και με ένα κιτ συμπλέκτη Stage 3 της SPEC με ατσάλινο βολάν. Τον ρόλο των αμορτισέρ τον ανέλαβε το coilover kit της Bilstein PSS9, έχοντας σημαντική βοήθεια από μία μπάρα θόλων από Audi S3, καθώς και από μία ζανφόρ των 21mm. Από Audi S3 προέρχονται και τα πίσω σετ δίσκων και δαγκανών των φρένων, ενώ μπροστά συναντάμε οκταπίστονες δαγκάνες της D2, με διαιρούμενους αεριζόμενους δίσκους των 330mm.
Στο εσωτερικό τώρα, παρέα στα υπόλοιπα όργανα του ταμπλό κάνει ένα boost controller της GReddy, το Profec E-01, καθώς και ένα πυρόμετρο, ένα θερμοκρασίας και ένα πίεσης λαδιού της Daemon, καθώς και ένα turbo-timer της A'PEXi.
Sogood!
Αυτό το Golfάκι λοιπόν, πολύ μου άρεσε. Θέλετε να έφταιγε ο ήχος του, οι επιδόσεις των ρεπρίζ, η εμφάνισή του, η όμορφη δουλειά που έχει γίνει, το turbo που επιλέχθηκε? Όλα μαζί συντέλεσαν στο να πω πως είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θα μείνουν στο μυαλό μου! Είναι ένα ακόμα παράδειγμα πως για να παίξεις στο δρόμο, δεν χρειάζεται να έχεις ένα κτήνος των 900Ps. Με 500 και ένα σωστά βελτιωμένο αυτοκίνητο, μπορείς να περάσεις πάρα πολλές ώρες παίζοντας με τα υπόλοιπα παιδάκια! Ακόμα και μόνος σου.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το καινοτόμο σύστημα τηλεμετρίας Abarth Telemetry είναι πλέον διαθέσιμο σε όλα τα μοντέλα της νέας σειράς 595, δίνοντας την επιλογή στον οδηγό να κατα...