VW GOLF V GTI 400PS
Μόλις γύρισα από τις μετρήσεις. Πριν κανα μισάωρο ήμουν στην ευθεία των μετρήσεων παρέα με το VBOXIII και τον Τάσο με το Golf του. Είδα τις μετρήσεις του VBOX στην οθόνη του και ακόμα να το πιστέψω. Θέλω να κατεβάσω τα δεδομένα από την κάρτα μνήμης στο laptop μου, να ανοίξω το πρόγραμμα της Racelogic για να μελετήσω τις επιδόσεις. Τελικά όσα είχα ακούσει γι' αυτό το αυτοκίνητο, είναι πραγματικότητα. Ακόμα σκέφτομαι τον τρόπο που ξεκινούσε, τον τρόπο που άλλαζε ταχύτητες το DSG και το πόσο γρήγορα έβλεπα 200km/h από στάση. Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο μπροστοκίνητο με 400 άλογα να πηγαίνει έτσι...
Κ04
Ο Τάσος επέμενε να πάμε σε συνεργείο ώστε να λυθούν τα απαραίτητα του κινητήρα για να δούμε ότι το turbo παραμένει το εργοστασιακό. Είμαι σίγουρος ότι έτσι όπως πάει αυτό το Golf, θα κάνει τους αντιπάλους του να παραξενεύονται. Ποιος να τον πιστέψει ότι έχει stock turbo? Και όμως, δεν φοράει διαστημικά πράγματα και δεν διαθέτει μαγικές συνταγές. Πάνω-κάτω ότι χρειάζεται για να παίζει στην κατηγορία των 400 ίππων. Φυσικά ο κινητήρας έχει λυθεί, καθώς για να παίζεις μπάλα τόσο δυνατά πρέπει η πίεση του turbo να είναι τουλάχιστον στα 2bar overboost. Και λύθηκε για να πάρουν την θέση τους τα νέα τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου και μπιελών, οι μπιέλες Veltiosis και τα CP πιστόνια τα οποία ρίχνουν την συμπίεση από το 10:1 στο 9,5:1. Στην κυλινδροκεφαλή δεν έγινε καμία αλλαγή και οι εκκεντροφόροι παρέμειναν οι εργοστασιακοί. Ο σωλήνας εισαγωγής προς το turbo είναι χειροποίητος και συνδυάζεται με φιλτροχοάνη της Pipercross. Παρατηρούμε ότι ο MAF sensor υπάρχει τοποθετημένος στην εισαγωγή, αλλά δεν είναι συνδεδεμένος. Ο Τάσος μας ενημέρωσε πως η DynoDrome που έχει προγραμματίσει την ECU, έχει απενεργοποιήσει τον MAF sensor και έχει τοποθετήσει MAP sensor στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Να τονίσουμε πως είναι η πρώτη φορά που συναντάμε τέτοια εφαρμογή σε TFSi.
Η decat εξάτμιση με R32 look, από το turbo και πίσω είναι χειροποίητη της GP Exhaust και έχει διάμετρο 76mm. Χειροποίητο είναι και το μονό front mount intercooler. Αλλαγές έχουν γίνει και στις αντλίες καυσίμου. Η υψηλής πίεσης είναι αναβαθμισμένη της KMD και η χαμηλής πίεσης (πίσω) προέρχεται από Audi S3 TFSi. Τα μεγαλύτερα μπεκ προέρχονται από Audi RS4. Της Forge Motorsport είναι η σκάστρα και η wastegate. Στον χώρο του πορτ μπαγκάζ θα δούμε το δοχείο του water/methanol injection kit της AEM, βελτίωση απαραίτητη όταν θες να ξεζουμίσεις την εργοστασιακή Κ04.
TasosDSGvs...
Το συγκεκριμένο Golf έχει δοκιμάσει την τύχη του απέναντι σε πολύ καλά αυτοκίνητα. Πολλά από αυτά ήταν πιο δυνατά, αλλά το ασημί Golf κατάφερε να βρεθεί μπροστά. Ήταν θέμα χρόνου να δούμε το γιατί και κυρίως να μετρήσουμε από στάση αυτό το αυτοκίνητο. Προσωπικά, είμαι φανατικά υπέρ των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων, καθώς σου δίνεται η δυνατότητα να αλλάξεις σχέσεις όταν ακριβώς θες εσύ και όπως θες εσύ, με ρίσκο πάντοτε μία ζημιά σε συγχρονιζέ κλπ. Όλο το παιχνίδι παίζεται στις αλλαγές πρώτης και δεύτερης σχέσης, αλλά και στα πρώτα μέτρα από στάση. Δεν πίστευα λοιπόν ότι ένα DSG θα μπορούσε να συμπεριφερθεί πιο έξυπνα από έναν καλό οδηγό. Ο Τάσος είναι φίλος της γυμναστικής ή αλλιώς είναι σχεδόν 2 μέτρα και 120 κιλά. Κάθισε στην θέση του συνοδηγού και θα οδηγούσα εγώ το Golf του. Η αλήθεια είναι ότι με τα DSG δεν κάνεις και πολλά. Επιλέγεις την θέση Sport, πατάς φρένο και γκάζι ταυτόχρονα, ο κινητήρας ανεβάζει 3.500rpm περίπου και απλά αφήνεις το φρένο. Μετά, ευελπιστείς ότι θα ξεκινήσεις και δεν θα μείνεις στον τόπο από το έντονο σπινάρισμα.
Το Golf μας ήρθε με 18άρες ζάντες και Toyo R1R ελαστικά, ιδανικά για επιταχύνσεις από στάση. Βέβαια, οι 18άρες απαιτούν χαμηλό προφίλ, οπότε ο συνδυασμός δεν είναι και ο καλύτερος δυνατός για απόλυτες μετρήσεις. Πριν καν μετρήσουμε λοιπόν, ήμουν σίγουρος πως ότι χρόνο και να δω στην οθόνη του VBOX, το αυτοκίνητο μπορεί και καλύτερα. Από το αυτοκίνητο έχουν αφαιρεθεί κιλά, μιας και τα εμπρός καθίσματα είναι carbon, άρα πανάλαφρα, συν ότι λείπουν και τα πίσω. Βέβαια, τα 120 κιλά του ιδιοκτήτη, συν τα 65 δικά μου, μαζί με τα όργανα μετρήσεων δεν είναι και λίγα.
Όπως τα είπα και πριν: φρένο, γκάζι, 3.500rpm. Πάμε! Ωχ! Τι κάνει αυτό! Ξεκίνησε σαν τετρακίνητο, χωρίς υπερβολές! Τα κάνει όλα μόνο του τέλεια! Πιάσαμε 220km/h για πλάκα. Δεν πιστεύετε ότι ξεκίνησε σαν τετρακίνητο? Μόλις 2,4sec χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18m και γράψαμε 0-100km/h σε 4,77sec! Όχι, δεν κάνω λάθος! Και για να επαληθεύσω τις μετρήσεις, κρύωσα το αυτοκίνητο και σταμάτησα στο ίδιο σημείο. Φρένο, γκάζι, 3.500rpm. 0-100km/h σε 4,7sec! Απόλυτα σταθερό και αυτό φάνηκε όταν έβαλα τα διαγράμματα επιτάχυνσης του VBOX το ένα πάνω στο άλλο. Οι καμπύλες είναι πανομοιότυπες! Οι παλαβές επιδόσεις δεν σταματούν εδώ. Το πιο εντυπωσιακό νούμερο είναι η επίδοση στα 400m καθώς και η ταχύτητα εξόδου: 12,58sec με 191,55km/h. Αν το αυτοκίνητο αυτό φορέσει 16άρες ζάντες με ψαγμένα ελαστικά και οδηγηθεί με ένα άτομο μόνο, θα γράφει στον δρόμο 400άρι σε 12,3 το πολύ, χρόνος που μέσα σε πίστα Dragster είναι σχεδόν ξερό 12. Το ρεκόρ (εκτός αν μας διαφεύγει κάτι) το κατέχει το Golf VI GTi της AWE Tuning στην Αμερική, με 11,87sec σε μία κορυφαία πίστα. Έχοντας δει τους χρόνους αυτούς, δεν ήθελα να ασχοληθώ ούτε με ρεπρίζ, ούτε να μετρήσω κάτι άλλο. Αυτό το Golf έχει να δείξει επιδόσεις από στάση, καθώς εκεί είναι το δυνατό του σημείο.
Παρόλα αυτά, σκέφτηκα πως καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα καλό 100-200km/h ρολάροντας με 3η. Εύκολο λοιπόν: απλά πατάς τέρμα γκάζι. Αποτέλεσμα? Και πάλι κορυφαία επίδοση, γράφοντας 8,57sec, όταν μία εργοστασιακή Ferrari F430 ή μία Porsche 997 Turbo χρειάζονται 8,4sec!
Δεν ξέρω τι έχει κάνει η DynoDrome με τον επαναπρογραμματισμό της ECU του κινητήρα και του DSG, αλλά το αυτοκίνητο δουλεύει ΤΕΛΕΙΑ, αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα και δεν νιώθεις ίχνος πατιναρίσματος, πράγμα που συμβαίνει σε πολλά DSG που «παίζουν» με τερματισμένες Κ04. No much to say... Σκοπός αυτού του Golf δεν είναι να στρίβει και να φρενάρει, αλλά να είναι γρήγορο από στάση και ρεπρίζ. Αυτά τα κάνει τέλεια!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Επόμενος προορισμός το αύριο! To πρώτο Διεθνές Συνέδριο και Έκθεση ELECTROMOBILITY ανοίγει τις πύλες του στις 3 Απριλίου 2020.