VW Golf V GTI 4WD DSG 740Ps
Για πρωινό
Με όσο περισσότερα αυτοκίνητα σαν αυτό έρχομαι σε επαφή, τόσο περισσότερο τα συμπαθώ. Το tuning στις μέρες μας έχει πάρει άλλη διάσταση. Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και εσείς που διψάτε για βελτίωση, θα προσέξετε -και έτσι πρέπει- πάρα πολύ για το πού και πώς θα επενδύσετε τα ωραία σας χρήματα, που με τόσο κόπο μαζεύονται (?) πλέον. Πρέπει να σκεφτείτε δύο και τρεις φορές πριν κάνετε ένα βήμα. Παλιότερα αγοράζατε ένα αυτοκίνητο, άμεσα προχωρούσατε σε πρώτο στάδιο, μετά αλλάζατε turbo ή εκκεντροφόρους, μετά τα «πετούσατε» όλα και ανοίγατε μοτέρ και είτε τουρμπίζατε είτε αλλάζατε όλα τα σωθικά και πάει λέγοντας. Τώρα πλέον πρέπει να πάτε κατευθείαν στο τελευταίο βήμα… Αφού τελικά εκεί θα φτάσετε, προτιμότερο είναι να κάνετε υπομονή γεμίζοντας τον κουμπαρά παρά να αλλάζετε set-up κάθε χρόνο -το πολύ- και στο τέλος, ένα βράδυ που σας άφησε η «Μαριάννα» (όπως λέει κι ο Γιώργος Παύλου στο Impeller αυτού του μήνα), να μην έχετε τι να κάνετε και να τα βάζετε κάτω στο κομπιουτεράκι και με το συνολικό ποσό που έχετε ξοδέψει, να αγοράζατε ένα supercar (kind of). Και επειδή σας ξέρω, δεν θέλετε supercar. Θέλετε να περνάτε τα supercars, γιατί αυτό είναι η βελτίωση. Για δείτε τι σας έχω παρακάτω…
Καλό παιδί!
Ο Κωνσταντίνος, ιδιοκτήτης της Auto Technica Racing, είναι αυτό που λέμε «καλό παιδί». Ευγενικός, πρόθυμος, υπομονετικός, ακομπλεξάριστος. Τον χρειάστηκα αρκετές φορές για να γράψω τούτο εδώ το κείμενο και ήταν πάντοτε πάνω από το τηλέφωνο και στο internet για να απαντήσει και να βοηθήσει. Σπάνιο αυτό. Αλλιώς δεν θα σας το έγραφα. Η νέα γενιά των παιδιών που ασχολούνται με τη βελτίωση και ξημεροβραδιάζονται στα μαγαζιά τους, έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά. Διαβάζουν, μελετάνε, ακούνε… Χαιρόμαστε γι’ αυτό. Τα πράγματα προχωράνε. Ο Κωνσταντίνος, λοιπόν, αγόρασε ένα Golf V GTi, το οποίο είχε ήδη μετατραπεί σε τετρακίνητο DSG. Όχι ότι δεν μπορεί να το κάνει και αυτός στο μαγαζί του… Πάνε 4-5 μήνες που είδα εκεί ένα Audi TT να μπαίνει δικίνητο και σε λιγότερο από δύο μέρες, να βγαίνει τετρακίνητο. Η βάση ενός τέτοιου Golf, λοιπόν, είναι ό,τι πρέπει για βελτίωση. Γιατί? Γιατί διαθέτει σύγχρονο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, άρα υπερβολικά γρήγορες αλλαγές, έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, κινητήρα με σοβαρή κυλινδροκεφαλή και άμεσο ψεκασμό και μία από τις καλύτερες ECUs στον πλανήτη. Παράλληλα το βάρος δεν είναι απαγορευτικά ψηλά, μιας και παίζει στα 1.400-1.500 κιλά, αναλόγως το πόσο street χαρακτήρα θες να κρατήσεις. Πέφτει και αρκετά πιο κάτω πάντως αν χρειαστεί. Στη δική μας περίπτωση, οι μετρήσεις έγιναν με 100άρα βενζινάδικου, κομπλέ σαλόνι και δύο άτομα. Για να ξηγιόμαστε.
Ωραία πραγματάκια
Έχουν εξελιχθεί μπόλικα aftermarket για αυτά τα μοτέρ-διαμάντια, τα 2.0 TFSi/TSi. Ομοίως και για τα DSG σασμάν τους όμως. Ελπίζω να μας φτάσει ο χώρος εδώ… Η Auto Technica Racing στηρίζει τις ελληνικές προσπάθειες, όπως αυτή της DP Engine Parts, εταιρεία που κατασκευάζει πιστόνια, μπιέλες, βίδες, καβαλέτα και ό,τι άλλο βάλει ο νους σας. Έτσι τα -ελάχιστα oversized- πιστόνια είναι DP, όπως και οι νέες μπιέλες, οι βίδες τους, οι βίδες του στροφάλου αλλά και τα custom by DP billet καβαλέτα του. Σηκώνει αρκετά πάνω από 8.000rpm το τερατάκι, οπότε όλα πρέπει να μείνουν στη θέση τους. Ο εργοστασιακός στρόφαλος δεν χαμπαριάζει από πίεση και στροφές, ακόμα και αν αυτή φτάνει τα 2,7bar που είδα με τα μάτια μου στο boost controller την ώρα των μετρήσεων. Στην κυλινδροκεφαλή, η Auto Technica Racing έχει επέμβει αρκετά. Έχει μελετήσει και εξελίξει ένα δικό της set με ελατήρια βαλβίδων, τα οποία, μαζί με το υπόλοιπο valvetrain, συνεργάζονται με τους εκκεντροφόρους της Cat Cams, οι οποίοι είναι ό,τι πρέπει για ένα καλό «καπάκι». Η κυλινδροκεφαλή, λοιπόν, είναι επεξεργασμένη ροϊκά από τον ίδιο τον Κωνσταντίνο και πλέον το extra καύσιμο και ο αέρας είναι ευπρόσδεκτα σε αυλούς και θάλαμο καύσης. Και ξέρετε, τα παραπάνω εισέρχονται σε μεγάλες ποσότητες και στριμώχνονται εκεί μέσα…
Επ! Μια ΧΕΠ!
Ανοίγοντας το καπό, ξεχωρίζει η πολλαπλή εισαγωγής της HEP Performance. Με ένα ευμέγεθες plenum αλλά και extra θέσεις για τέσσερα ακόμα μπεκ, η stage 2 πολλαπλή εισαγωγής είναι πολύ καλή επιλογή για κινητήρες που «πάνε για πολλά». Τον αέρα τον έχουμε λοιπόν. Το παραπάνω καύσιμο έρχεται από τα τέσσερα μπεκ άμεσου ψεκασμού, τα οποία προέρχονται από Audi RS4, και τα τέσσερα extra της Injector Dynamics, τα οποία έχουν παροχή 750cc/min. Όλα τα παραπάνω κάνουν ενδιαφέρων τον ρόλο του προγραμματιστή. Δεν είναι και piece of cake να παίρνει «τσακμάκι» μπροστά ο κινητήρας, να κρατάει ρελαντί για πλάκα και στη βόλτα να ξεφεύγει συνεχώς ο «στόχος» του αισθητήρα «λ». Εγώ παρατήρησα τα εξής: στη φωτογράφιση, λόγω του ότι αλλάζαμε συνεχώς θέση το Golf, το βάζαμε μπροστά και το σβήναμε. Ξανά και ξανά. Όχι ωραία φάση για τέτοιο set-up. Βάλτε στην εξίσωση και το καλοκαιρινό λιοπύρι. Δεν παραπονέθηκε ποτέ το κακόμοιρο! Στις μετρήσεις, που εκεί είναι το ζουμί για το Golf, κινητήρας και σασμάν -και αυτό έχει πρόγραμμα!- συμπεριφέρθηκαν άψογα, χωρίς παράπονα και προβλήματα. Ο Κρίτων της E-Tuners έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, οφείλω να πω. Και ξέρετε κάτι? Οι έλληνες προγραμματιστές είναι πολύ καλοί. Η φήμη ορισμένων έχει φτάσει σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού και αυτό είναι τρομερή επιτυχία. Οπότε οι «παλαμάκηδες» που τάσσονται υπέρ του ενός στρατοπέδου ή του άλλου και με φανατισμό υποστηρίζουν τον προγραμματιστή τους, καλό θα είναι να δουν πιο καθαρά τα πράγματα και να ξέρουν ότι κάθε ζημιά που ανυπομονούν να συμβεί ώστε να βρουν «πάτημα» να κράξουν σε forums και social media, μόνο κακό κάνει στον χώρο μας και στο κάτω-κάτω, αν είναι καλύτεροι, ας γίνουν προγραμματιστές. Αλλιώς σιωπή και σεβασμό σε αυτούς που προσπαθούν, είτε είναι από Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, είτε από όπου αλλού υπάρχουν αξιόλογοι προγραμματιστές -και υπάρχουν παντού και πολλοί. Ξέσκασα!
Τι είναι τούτο?
Το turbo, βρε παιδάκι μου! Είναι μια ταπεινή Garrett GTX3582R, η οποία μάλιστα έχει μεταποιηθεί στην εισαγωγή της καθώς έχει μεγαλώσει ελαφρώς. Κάποτε αυτό το Golf κυκλοφορούσε με GTX3076R και ταίριαζε περισσότερο στα γούστα μου. Ήταν πιο ροπάτο χαμηλά και άκουγε στο γκάζι αμέσως. Όμως το «παιχνίδι» που γίνεται με την 35άρα μετά τις 5.000rpm, οφείλω να πω ότι είναι εθιστικό. Μιλάμε για «άλλο έργο»! External, 80άρα εξάτμιση, big turbo και DSG δημιουργούν μια «μουσική» που δεν ακούς εύκολα. Περίεργος είμαι να δω, όμως, τι θα καταφέρει να κάνει στις μετρήσεις αυτό το Golf. Το DSG θα αλλάζει σωστά ή θα πατινάρει? Θα αλλάζει γρήγορα ή θα θυμίζει old school αυτόματο? Για το μοτέρ είμαι σίγουρος. Θα γαζώνει. Το σασμάν θα ακολουθεί άραγε? Η λύση για να το μάθω είναι μία…
Jump In!
Εγώ και ο κολλητός μου τα τελευταία 13 χρόνια, το VBOX της Racelogic, μπήκαμε μέσα, βάλαμε ζώνη, βρήκαμε τους δορυφόρους μας και είμαστε έτοιμοι. Α, αυτό δεν το οδηγάω. Καλή η τεχνολογία, αλλά αν δεν αμολήσω εγώ τον συμπλέκτη και να αλλάξω ταχύτητα όπως πρέπει, δεν με ιντριγκάρει. Ναι, ξέρω. Στα «αυτόματα» είναι το μέλλον, σε σημείο που δεν νομίζω ότι σε 20 χρόνια θα οδηγάμε καν, αλλά αυτή είναι άλλη κουβέντα. Εξάλλου θέλω να έχω το νου μου στις μετρήσεις, στο boost controller και στο wideband της AEM… Έτσι, για να ξέρω. Τα δισκάκια του DSG έχουν αλλαχτεί με ένα set της SSP Performance, τα οποία αντέχουν ακόμα και για 700 άλογα. Μέχρι στιγμής έχουν διαμαρτυρηθεί μόνο στο δυναμόμετρο και όχι έντονα. Τώρα που ο Κωνσταντίνος έχει πατημένο τέρμα το γκάζι και το φρένο… θα τη βγάλουν καθαρή όταν αφήσει απότομα το πεντάλ του φρένου ή θα κάνουν βζιιιννν? Ωωωωωπ!!! Τι έγινε, ρε παιδιά? Πάρ’ τη και την 3η… Τη 2α δεν την πολυκατάλαβα… Τι λέει το VBOX? 0-100 σε 3,2? Θεϊκό! Όσο ανεβάζουμε χιλιόμετρα, το μεγάλο turbo βρίσκεται στο στοιχείο του. Η αλήθεια είναι ότι στα πρώτα 200-300m δεν είμαι σίγουρος για το πόσο πιο γρήγορο είναι σε σχέση με ένα set-up GTX3076R, καθώς με το μικρότερο turbo σίγουρα θα ξεκινούσε καλύτερα. Τα πρώτα 20-30 μέτρα δεν τα κάναμε σαν να μας πέταξε καταπέλτης, καθώς η GTX3582R, για να φουσκώσει καλά, θέλει στροφές. Ναι, αν είχε ένα launch control με antilag θα γινόταν η δουλειά και εκεί σίγουρα τα δισκάκια θα μας έδερναν με αυτά που θα τους κάναμε, όμως κάτι τέτοιο ταλαιπωρεί turbo, κινητήρα και μετάδοση και σε ένα full street αυτοκίνητο, καλό είναι να αποφεύγεται. Ο Κωνσταντίνος μου είπε ότι θέλουν να ψάξουν δυο-τρία πραγματάκια ακόμα και να ξανακάνουμε μετρήσεις, καθώς θεωρεί λογικό το Golf να βγαίνει με σχεδόν 230km/h από το 400άρι. Ωστόσο, είμαστε οριακά με την ημερομηνία εκτύπωσης και δεν θα προλάβουμε να το μάθουμε. Μέχρι νεοτέρας, όμως, κρατήστε το 0-100 σε 3,2sec και τα 400m σε 10,9sec από ένα αυτοκίνητο με δύο άτομα, κομπλέ σαλόνι, με clima, αερόσακους κ.λπ. Πιθανό σενάριο: είσαι στον δρόμο με αυτό το Golf. Έρχεται δίπλα σου νορμάλ supercar, από εκείνα που οι γυναίκες μπαίνουν μέσα χωρίς καν να μιλήσουν με τον ιδιοκτήτη. Ανάβει πράσινο. Για τη συνέχεια αφήστε τον πίνακα μετρήσεων να μιλήσει από μόνος του…
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το αμιγώς Ηλεκτρικό Λεωφορείο Irizar ie tram του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη θα παρουσιαστεί στο περίπτερο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.