VW Scirocco 2.0 TSI DSG AWD 497wHp
Με άλλα λόγια έχουμε ακόμα ένα sleeper, το οποίο δεν είναι μόνο ότι είναι φουλ ντυμένο, φέρει εντελώς εργοστασιακό look, αλλά, επιπλέον, είναι και αθόρυβο! Το μόνο που του λείπει είναι η ρεζέρβα, γιατί τη θέση της την έχει πάρει πλέον το πίσω διαφορικό. Ο Θοδωρής είναι ο περιχαρής ιδιοκτήτης του και πριν το Scirocco είχε μερικά ακόμα αυτοκίνητα, τα οποία ήταν όλα βελτιωμένα. Ξεκίνησε με ένα Starlet EP91, ακολούθησε ένα VW Polo, μετά ένα Ibiza FR 20VT, ένα Mazda RX-8 και τέλος, κατέληξε στο Scirocco, το οποίο μάλιστα είναι και ένα από τα πρώτα 2.0TFSI στην Ελλάδα που απέκτησαν τετρακίνηση. Η κύρια αιτία όλων των παραπάνω ήταν ο μεγάλος του αδερφός και οι «κακές» παρέες του! Αυτά παθαίνεις όταν τη μία μέρα είσαι Βούτα, την επόμενη στη Μαύρη και μετά στα Λιμανάκια και πάει λέγοντας…
Ωραίες εποχές όμως…
Άραζες στη Βούτα ή σε κάποιο καφέ εκεί κοντά και άνοιγες με ό,τι βρισκόταν δίπλα σου, δεν ρώταγες πολλά, γιατί πάνω-κάτω τους ήξερες όλους και ήξερες ακριβώς τι έχει ο κάθε ένας κάτω από το καπό του. Η αφορμή για να κάνεις ένα πάτημα μπορούσε να είναι απλά και μόνο το ότι άλλαξες intercooler ή ρύθμισες διαφορετικά το boost controller. Τότε δεν υπήρχε το Facebook ούτε και forum, οπότε όλες οι σημερινές «ηλεκτρονικές κόντρες» του πληκτρολογίου γινόντουσαν από κοντά και οι διαφορές λύνονταν με βενζίνη, κόφτες, καρότσες και κολώνες. Και τότε υπήρχαν φυσικά διαμάχες και άκουγες δικαιολογίες του στυλ «δεν μου μπήκε η ταχύτητα, πατίναρε ο συμπλέκτης, είχα τη μικρή πίεση» κτλ, απλά δεν έπαιρναν την έκταση που παίρνουν σήμερα. Τότε κατά βάση παίρναμε τα αυτοκίνητά μας και όλο το βράδυ γυρνάγαμε στους δρόμους, ψάχνοντας θύματα. Η διαδρομή Λ. Βουλιαγμένης, Καβουρίου, Παραλιακή και πίσω ή και αρκετές φορές ανέβασμα Εθνικής μέχρι τον Λαϊνόπουλο και τα φανάρια που υπήρχαν τότε εκεί, ήταν μια καθημερινότητα που την έκανες για χαβαλέ και μόνο. Αρκετά χρόνια μετά μπήκαν στο παιχνίδι ευθείες, όπως η Κερατέα, η Κρυφή, τα Σκοτάδια και τότε ήταν που εμφανίστηκαν και τα πρώτα forum και οι αντιπαραθέσεις στα φανάρια και στις καφετέριες μεταφέρθηκαν εκεί. Σε αυτό το κλίμα μεγάλωσε και ο Θοδωρής, ακολουθώντας τα χνάρια του αδερφού του. Τώρα που μεγάλωσε αποφάσισε να αποκτήσει κάτι που θα μπορεί να το χρησιμοποιεί κάθε μέρα, χωρίς όμως να προκαλεί είτε με την εμφάνιση είτε με τον θόρυβο και κατέληξε σε αυτό το όμορφο και πολύ γρήγορο Scirocco.
Undercover!
Εμφανισιακά, το Scirocco του Θοδωρή είναι τελείως εργοστασιακό. Δεν έχει το παραμικρό που να προδίδει τον χαρακτήρα του. Ακόμα και η εξάτμισή του έχει ένα τελικό με διπλές μπούκες που δεν κάνουν ιδιαίτερο θόρυβο, ενώ το εσωτερικό του διατηρεί και αυτό όλα τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά. Είναι κανονικά ντυμένο, με δερμάτινα καθίσματα, επενδύσεις, ηχοσύστημα, κλιματισμό και ό,τι άλλο εξοπλισμό του προσέδωσε η μαμά VW. Από την άλλη, όμως, έχει έναν κινητήρα που βγάζει μπόλικη δύναμη, αλλά, το κυριότερο, πλέον είναι και τετρακίνητο και με DSG κιβώτιο. Μπορεί να του στοίχισε κάτι παραπάνω, αλλά τώρα πλέον έχει ένα όπλο που το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση, χωρίς να προκαλεί και παράλληλα κάνει και γρήγορες καταδρομικές νυχτερινές βόλτες. Υπαίτιος όλων των παραπάνω είναι η 0-400 Tune 2 Race και ο Τάκης Παρασκευόπουλος, ένας συνδυασμός που μας έχει συνηθίσει σε ολοκληρωμένα αυτοκίνητα με σωστές και ψαγμένες λύσεις και, κυρίως, με αξιοπιστία και δυνατά αποτελέσματα. Ο Τάκης παρέλαβε το αυτοκίνητο ήδη βελτιωμένο και με την τετρακίνηση επάνω, αλλά όχι σε σωστή λειτουργική κατάσταση. Η παροχή καυσίμου δεν ήταν επαρκής και έπρεπε να βρεθεί μία σωστή λύση για να αποδώσει ο κινητήρας και το turbo τα μέγιστα δυνατά.
Δύναμη και αξιοπιστία!
Ό,τι και να πούμε για τον γνωστό πλέον ΕΑ888 είναι λίγο. Έχουμε δει πραγματικά άπειρα set-up με διάφορα turbo, που ξεκινάνε από ένα απλό πρώτο στάδιο και φτάνουν σε extreme βελτιώσεις που ξεπερνάνε τα 1.000Ps. Ο Τάκης της 0-400 Tune 2 Race μας έχει δείξει ότι αυτά τα μοτέρ τα ξέρει καλύτερα κι από την παλάμη του, οπότε το να βγάλει 500 άλογα στους τροχούς με έναν 2.0TSI ήταν κάτι απλό γι’ αυτόν. Όταν λοιπόν ήρθε στα χέρια του το αυτοκίνητο, είχε ήδη γίνει ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και παράλληλα είχε γίνει ένα re-profile στους εκκεντροφόρους που απέκτησαν αγριότερα χαρακτηριστικά. Επίσης είχαν αλλαχθεί οι βαλβίδες εισαγωγής, καθώς και αντικαταστάθηκαν τα ελατήρια με διπλά, από την Supertech. Στο μπλοκ, τώρα, είχαν τοποθετηθεί σφυρήλατα πιστόνια της CP, τα οποία συνδυάστηκαν με μπιέλες της Veltiosis. Στα περιφερειακά, περιλαμβάνεται ένα intercooler της APR, kit ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance, μία σκάστρα της TiAL, καθώς και η πολλαπλή εισαγωγής V2 της HPA Motorsports. Αυτή η πολλαπλή είναι μία από τις καλύτερες λύσεις που μπορεί να επιλέξει κανείς για έναν κινητήρα TSI/TFSI, αφού έχει μεγαλύτερο plenum κατά 40% σε σχέση με την εργοστασιακή, καθώς και 24% μεγαλύτερη παροχή αέρα. Μεταξύ άλλων, έχει αναμονή για ψεκασμό μεθανόλης, ενώ είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο, που έχει σαφέστατα μεγαλύτερη αντοχή από το πλαστικό της εργοστασιακής πολλαπλής. Το turbo που επιλέχθηκε είναι ένα Garrett, με κωδικό GTX2976R, με λόγο A/R 0.86 στην εξαγωγή, πάτημα Τ25, διάμετρο φτερωτής συμπιεστή στα 58mm και μέγιστη παροχή μέχρι και 620Ps. Στην προκειμένη περίπτωση, το Scirocco μετρήθηκε στο Dynapack της Dynodrome, όπου και ρυθμίστηκε φυσικά και απέδωσε 497,4wHp στις 6.500rpm και 60kgm ροπής στις 5.400rpm, με 2,1bar πίεσης. Για να φτάσει όμως εκεί, ο Τάκης έπρεπε να ασχοληθεί λίγο με την παροχή καυσίμου και με ορισμένες μικρές λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τον σωλήνα εισαγωγής που καταλήγει πάνω στην πολλαπλή. Στην παροχή, τώρα, τοποθέτησε τέσσερα μεγαλύτερα μπεκ, μία βελτιωμένη αντλία καυσίμου χαμηλής πίεσης στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ και μία μονάδα διαχείρισης καυσίμου από Audi TT-RS. Η αντλία υψηλής πίεσης της Loba Motorsport τροποποιήθηκε καταλλήλως από τον Τάκη και αποδίδει όπως πρέπει, φροντίζοντας να υπάρχει επαρκές καύσιμο στους θαλάμους καύσης. Σύντομα πάντως ο Τάκης θα αλλάξει μερικά πράγματα ακόμα, για να αποδώσει ακόμα περισσότερη δύναμη και να λειτουργεί όπως ακριβώς το θέλει.
Ολοκληρωμένα πράγματα!
Πέρα από τη δύναμη του κινητήρα, ο Θοδωρής ήθελε να το κάνει και πιο ξεχωριστό, αλλά και πιο ολοκληρωμένο σαν set-up. Το αποτέλεσμα ήταν να τοποθετηθεί η τετρακίνηση από Audi S3, καθώς και το DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων, παρέα με ένα ψυγείο λαδιού. Παράλληλα, ο Γιάννης Πιτόσογλου ασχολήθηκε με τη διαχείριση του DSG (TCU) για να γίνονται οι αλλαγές πιο γρήγορα. Στον τομέα των φρένων θα συναντήσουμε εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός, με αεριζόμενους δίσκους των 360mm, ενώ στο στήσιμο τον πρώτο ρόλο τον έχουν τα αμορτισέρ της Bilstein με τα ελατήρια της Eibach, καθώς και οι αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω από Golf V R32. Σκοπός του Θοδωρή ήταν -και είναι βασικά- να έχει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που να μπορεί να κάνει τα πάντα, από μία απλή βόλτα και μακρινά ταξίδια στην επαρχία μέχρι και track-day.
Πάμε για μετρήσεις!
Βρισκόμαστε στη γνωστή μας ευθεία των μετρήσεων με τον Τάκη πίσω από το τιμόνι, μιας και ο Θοδωρής λόγω δουλειάς δεν προλάβαινε να έρθει. Ο Τάκης όσο εξαιρετικός είναι στις ικανότητες του ως μηχανικός, άλλο τόσο εξαιρετικός είναι και στις ικανότητες του ως οδηγός, οπότε είμαι σίγουρος ότι θα γράψουμε «καλά» νούμερα... Δυστυχώς, όμως, το ελεύθερο καζανάκι που έχει, όταν θέλει να παίξει δυνατά ο Θοδωρής, βρισκόταν στο πορτ μπαγκάζ και στην άκρη του συστήματος εξαγωγής ήταν το extra φιμωμένο (που το χρησιμοποιεί όταν πηγαίνει ταξίδια), το οποίο, σε συνδυασμό με την έλλειψη external wastegate, έπνιγε τον κινητήρα, η διαχείριση του οποίου δεν άφηνε να σηκώσουμε πίεση πάνω από 1,8bar, με τις προσπάθειες για 2bar να θέτουν την ECU στιγμιαία σε χάρτη safe mode. Οπότε ο Τάκης μείωσε την πίεση στο 1,8bar και αρκεστήκαμε σε λιγότερα άλογα από τα 500 ρόδες που αποδίδει ο 2.0TSI στο 2,1bar. Ακόμα κι έτσι βέβαια, το Scirocco είναι ταχύτατο! 5,32sec για το 60-160km/h, καθώς και 7,15sec για το 100-200km/h δεν είναι αστεία νούμερα, όταν μιλάμε για βάρος περίπου 1.700kg. Είμαι πάντως 100% σίγουρος ότι με το ελεύθερο καζανάκι και κανονική πίεση, το 100-200km/h θα γινόταν με άνεση γύρω στα 6,5sec.
Μεγάλο πειραχτήρι!
Του Θοδωρή του αρέσει να πειράζει τα supercars που κυκλοφορούν ανυποψίαστα στους δρόμους. Κανένας ιδιοκτήτης 911 Turbo ή Ferrari 430 δεν μπορεί να φανταστεί ότι ένα μικρό Scirocco μπορεί να τον καταπιεί με ένα απλό πάτημα του γκαζιού… Και σκεφτείτε ότι όλα αυτά ξεκίνησαν από ένα απλό ΦΠΕ, που στη συνέχεια έγινε Κ04 setup, μετά τετρακίνητο με GTX2976R και προσεχώς θα γίνει κάτι ακόμα πιο δυνατό! Έτσι είναι η βελτίωση! Δεν σταματάει ποτέ!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
CP σφυρήλατα πιστόνια
Veltiosis μπιέλες
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
0-400 Tune 2 Race εκκεντροφόροι
Supertech βαλβίδες
Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων
0-400 Tune 2 Race μπεκ καυσίμου
0-400 Tune 2 Race αντλία βενζίνης
Audi TTRS ECU αντλίας καυσίμου
APR intercooler
Snow Performance water/methanol κιτ ψεκασμού
NS Racing πολλαπλή εξαγωγής
NS Racing σύστημα εξαγωγής
i-Boost boost controller
Garrett GTX2976R turbo
TiAL σκάστρα
Dynodrome ECU remapping
HPA πολλαπλή εισαγωγής
Autobahn 88 κολάρα σιλικόνης
Audi R8 πολλαπλασιαστές
0-400 Tune 2 Race κιτ εισαγωγής αέρα
Loba Motorsport αντλία υψηλής πίεσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein coilover kit B16
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων
Audi S3 AWD μετάδοση
Dynodrome ECU κιβωτίου
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Brembo εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός
Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 360mm
ΤΡΟΧΟΙ
Tenzo R 8Jx18in ζάντες
Pirelli P-Zero 235/40 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 497,4/6.500
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 60,0/5.400
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 2,71
60-160 5,32
60-200 8,91
100-200 7,15
Tuned by
0-400 Tune 2 Race
Λ. Φυλής 19
Καματερό
Τηλ.: 210 26 39 990
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Dacia κάνει τη διαφορά και στα ηλεκτρικά, συστήνοντας μας το Spring, ένα αστικό αυτοκίνητο που για πολλούς λόγους μπορεί να γίνει το νέο “talk of th...