VW Scirocco GTS 2.0TSI DSG 220Ps

VW Scirocco GTS 2.0TSI DSG 220Ps

1982
Τότε τα 90 άλογα ήταν υπεραρκετά για να θεωρείται ένα αυτοκίνητο γρήγορο. Όσα δε, μάλιστα, είχαν 0-100km/h κάτω από 10sec, ήταν τα GTi της εποχής. Έτσι είχαν τα πράγματα για το VW Scirocco GTS του 1982, ένα αυτοκίνητο με compact coupe σχεδίαση, το οποίο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο. Κάτω από το καπό είχε ένα μοτέρ 1.800 κυβικών εκατοστών, με οχταβάλβιδη κυλινδροκεφαλή, το οποίο απέδιδε 90 ίππους. Η VW υποσχόταν τότε  0-100 σε μόλις 9,9sec και τελική γύρω στα 180km/h. Μη γελάτε. Τότε, τα παραπάνω χαρακτηριστικά τα είχαν λίγα αυτοκίνητα και δύσκολα τα έβλεπες στο δρόμο. Μιας και το VW Scirocco έχει δύσκολο δρόμο να διαβεί, η VW σκέφτηκε να βγάλει στην αγορά μία έκδοση GTS, με πολύ καλό εξοπλισμό και 220 άλογα από τον δίλιτρο TSi. Αν είναι καλή περίπτωση, για ποιους, αλλά και γιατί έχει δύσκολο δρόμο, θα τα διαβάσετε παρακάτω.

Εντυπωσιακό
Ό,τι και να λέμε, το Scirocco από το 2008, που παρουσιάστηκε, τραβούσε τα βλέμματα και πραγματικά, πούλησε σε μικρό χρονικό διάστημα πολλές μονάδες. Όμως, από τότε, η σχεδίασή του έχει αλλάξει ελάχιστα και η αλήθεια είναι ότι στοχεύει σε ένα ιδιαίτερο κοινό, το οποίο, πλέον στην Ελλάδα, δεν βρίσκεται εύκολα. Ένα κοινό που επιζητά ένα σπορ hatch-back με σχεδίαση κουπέ με ότι συνεπάγεται αυτό στους παρεχόμενους χώρους. Το δυνατό του στοιχείο είναι βέβαια αυτή η ειδική του σχεδίαση, καθώς η τιμή του είναι παραπλήσια με άλλων τρίθυρων, γρήγορων μοντέλων, ακόμα και ομόσταυλων. Οπότε, η εμφάνιση είναι αυτή που θα κάνει τον αγοραστή να το επιλέξει. Βέβαια, οι πωλήσεις του Scirocco, παγκοσμίως, δεν «σκίζουν». Θυμάμαι ότι πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο στο Αγγλικό TopGear, στο οποίο ο συντάκτης προσπαθούσε να καταλάβει ποιοι είναι αυτοί οι χιλιάδες που αγοράζουν Scirocco. Όπως και να έχει, αυτό που οφείλω να παραδεχτώ είναι ότι σχεδιαστικά, αν και του 2008, τα καταφέρνει μια χαρά. Το GTS, λοιπόν, που δοκίμασα ξεχωρίζει εξωτερικά από τις εντυπωσιακές 18άρες ζάντες, το aero kit του τμήματος R της VW και κυρίως, από τις ματ λωρίδες με τις κόκκινες ρίγες, που διατρέχουν το αμάξωμα από το καπό ως το πορτ μπαγκάζ. Θέμα γούστου, θα μου πείτε, αλλά εγώ θα αφαιρούσα τις λωρίδες και θα το προτιμούσα με σκέτο το αμάξωμα, σε ένα από τα χρώματα Deep Black, Indium Grey, Urano Grey, Pure White, Oryx White ή Flash Red. Το Scirocco GTS του 1982 είχε τους καθρέπτες του βαμμένους μαύρους, έτσι και το φρέσκο μοντέλο. Τα logos GTS εμπρός και πίσω ολοκληρώνουν την εξωτερική εικόνα. Στο εσωτερικό, το λογότυπο GTS σε καλωσορίζει, αφού βρίσκεται στο μαρσπιέ, τα πεντάλ είναι inox, το τιμόνι φέρει το logo του GTS, όπως και τα καθίσματα. Διάφορες κόκκινες λεπτομέρειες κάνουν διακριτικά την εμφάνισή τους σε διάφορα σημεία, φτιάχνοντάς σου το κέφι. Το DSG σασμάν είναι γνωστό ότι το συμπαθούμε εδώ στο περιοδικό μας, φυσικά όχι δίχως λόγο.

Καλή βάση
Έχοντας χορτάσει από άλογα λόγω των αμέτρητων βελτιωμένων TSi, που έχουν περάσει από τα χέρια μας, δεν εντυπωσιαζόμαστε από τη δύναμη του GTS, αν, όμως, μπούμε «στα παπούτσια» ενός νορμάλ αγοραστή, τότε τα νούμερα του VBOX, εντυπωσιάζουν και σίγουρα δεν δείχνουν ένα αργό αυτοκίνητο, αφού χρειάζεται 6,7sec για το 0-100 με μία μόλις προσπάθεια. Το GTS διαθέτει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να επιλέξεις μεταξύ Normal και Sport. Στην επιλογή Sport, το αυτοκίνητο νιώθεις ότι σφίγγει, αλλά οι δρόμοι μας μπορεί να το κάνουν να συμπεριφέρεται πιο άτσαλα και απότομα. Σε μία πίστα σίγουρα θα είναι καλύτερα τα πράγματα, στην ελληνική, όμως, πραγματικότητα νιώσαμε ότι η Normal επιλογή είναι μια χαρά. Το αμάξωμα είναι, όπως πάντοτε, δεμένο, στιβαρό και νιώθεις ότι το φοράς, κάτι που βγάζουν τελευταία όλα τα αυτοκίνητα του group. Παράλληλα, αν και με σχήμα τύπου coupe/3Θ, καταφέρνει να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με αρκετά από τα μπαγκάζια τους στο πορτ μπαγκάζ και να ταξιδέψει με σχετική άνεση, ειδικά αν αναλογιστείς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα sport τρίθυρο αυτοκίνητο. Κλείνοντας, αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι ο κόσμος ακόμα το χαζεύει, το προσέχει, ρωτάει γι’ αυτό, κάτι που ελάχιστα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να καταφέρουν όντας 8 χρόνια στην αγορά, με ελάχιστες σχεδιαστικές αλλαγές. Το έργο του, δυστυχώς, παραμένει δύσκολο, αφού η εποχή μας βάζει εμπόδια σε τέτοιες προτάσεις. Πάντως, τιμά με όμορφο τρόπο τον πρόγονό του και αυτό από μόνο του δείχνει το σπίρτο, που έχει η VW στον πυρήνα της, αφού τα γρήγορα GT και GTi είναι, λόγω της ιστορίας της, εύκολη και γνώριμη υπόθεση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VWSCIROCCO2.0TSI 220PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €30.560

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.984cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,6:1
  • Τροφοδοσία:  Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.380

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 220/ 4.500-6.200
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 35,7/ 1.500-4.400
  • 0-100km/h (sec): 6,5sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 244
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      148
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  6,4
    • Δοκιμής (lt/100km):    9,9

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 8Jx17in
  • Ελαστικά: 205/50 R17

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη   

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,52    

0-80                 4,86    

0-100               6,61

0-120               8,62    

0-140               11,56

0-160               14,77
0-180               19,62
0-200               26,00

             ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,61     @        49,96

60        4,92     @        80,80

100      6,57     @        99,39

200      9,67     @        126,40
400      14,68   @        159,44

 

Αρθρογράφος

 

Διάκριση για την Nissan στις ΗΠΑ

Διάκριση για την Nissan στις ΗΠΑ

Τα Nissan Ariya και Titan στην κορυφή των κατηγοριών τους ως Πιο Ελκυστικά Μοντέλα στην μελέτη «J.D. Power 2023 US APEAL Study»