Αφιερωμένο εξαιρετικά!
Η στήλη του προηγούμενου μήνα, περί “προτεινόμενων”, “ενδεικτικών” και “ρεαλιστικών” διαστημάτων συντήρησης προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, από συγχαρητήρια μέχρι ανώνυμα τηλεφωνικά… χεστήρια! Προς επίρρωση των γραφομένων μου, δείτε τι πέρασε το κατώφλι μου λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση της στήλης. Αφιερωμένο εξαιρετικά, σε όσους έχουν κάνει ευαγγέλιο την ηλεκτρονική ένδειξη σέρβις, λιθοβολώντας όποιον την αμφισβητήσει.
Το μοτέρ ακούγεται περίεργα…
Νεαρός αδελφός πελάτη μου, μού φέρνει ένα ταλαίπωρο Corsa C 1.4 Twinport επειδή “τον τελευταίο καιρό το μοτέρ ακούγεται άγρια”. Βασικά, το αυτοκίνητο έχει υπάρξει σχεδόν όλα τα χρόνια “κοινόχρηστο” μεταξύ οικογένειας, υπαλλήλων της οικογενειακής τους επιχείρησης και του όποιου φίλου χρειαστεί αμάξι. Αποτέλεσμα, αφενός μεν να έχει χαθεί απ’ την αρχή η μπάλα της συντήρησής του, αφετέρου να έχει υποφέρει ποιος ξέρει τι και, επιπροσθέτως, να βλέπει συνεργείο μόνο κάθε φορά που ξεραίνεται. Εκτός κι αν προλάβει ν’ ανάψει η ένεδειξη “INSP” στο καντράν, οπότε όλο και κάποιος θα φιλοτιμηθεί ν’ αλλάξει κάνα λάδι…
Τι “περίεργα”, εδώ μιλάμε για επιληπτικό ντράμερ!
Σαν να είχαν δουλέψει πολύ καιρό χωρίς καθόλου λάδι, καδένα χρονισμού και ωστήρια ακούγονταν σας ετοιμόρροπος σπαστήρας λατομείου! Μόνο μπιέλα δεν βάραγε (ακόμα) το οπελάκι… Προς απερίγραπτή μου έκπληξη, η βέργα λαδιού ήταν μέχρι τη μέση. Οσο για το λάδι καθαυτό, ενώ δεν είχε αποκτήσει ακόμα υφή ασφάλτου, με τόσο… Glitter, το χρώμα του θα έκανε θραύση σε βερνίκι νυχιών! Λύνοντας το φίλτρο λαδιού, η πρώτη φωτογραφία μιλάει από μόνη της: το φίλτρο έχει βουλώσει από την πολυκαιρία με αποτέλεσμα να έχει συνθλιβεί από την πίεση του λαδιού, η οποία το μετέτρεψε σε… κουβαρίστρα για να το παρακάμψει! Όπως φαντάζεστε, χωρίς φίλτρο λαδιού ακόμη το παραμικρό ρίνισμα ξεκινάει μια αλυσιδωτή αντίδραση, κατά την οποία το μοτέρ κυριολεκτικά τρώει τα σωθικά του! Εξ ου και το… Glitter στο λάδι. Στις Photo 3 και 4 βλέπετε το κέλυφος του φίλτρου λαδιού, και ένα δείγμα από το λάδι που έβγαλα από το κάρτερ.
Μήπως γίνονται θαύματα, μέρες που είναι?
Εξηγώ στον πελάτη ότι το μοτέρ είναι σκραπ και ότι, ακόμα και μια αλλαγή λαδιών, θα πάει στράφι. Εκείνος μου ζητάει να κάνω ότι καλύτερο μπορώ με budget €100, μήπως το μοτεράκι τη σκαπουλάρει μέχρι το τέλος του χρόνου -- ίσα να βγάλει τις γιορτές! Κατόπιν σφοδρής κεφαλόξεσης, ακολουθεί συμπτωματική αγωγή με… γενόσημα, βλέπε κεφάλαιο “Παρηγοριά στον Αρρωστο”: Πρώτα μια αλλαγή με ειδικό ορυκτέλαιο πλύσης (flushing oil) για να… φύγουν τα πολλά, ακολουθούμενη από μια κανονική αλλαγή λαδιών με ιξώδες ρακόμελου. Και στις δύο περιπτώσεις καινούριο φίλτρο, στο flush ένα “οικονομικό” και στην τελική αλλαγή ένα “επώνυμο”… για την τιμή των όπλων. Οι οικογενειακή φωτογραφία 5 δείχνει το αρχικό “φίλτρο”, το φίλτρο που έπλυνε το μοτέρ για μισή ώρα και το τελικό φίλτρο πριν λάβει θέση μάχης. Η έκτη πόζα, δείχνει το flushing oil που στραγγίξαμε από το κάρτερ. Τελικά χρησιμοποιήσαμε SAE 5W-50, να σχωρεθούν τα πεθαμένα του, και το μοτέρ “ηρέμησε κάπως”. Για να μην κοροϊδευόμαστε, αν δεν κόψει καδένα ή δε βαρέσει μπιέλα οσονούπω, θα έχω αποκτήσει τη δική μου μουτζουρωμένη ιστορία για το Πνεύμα των Χριστουγέννων! Ακόμα κουνάτε το κεφάλι, ε? Κι ο πελάτης το ίδιο, γιατί η ένδειξη “INSP” δεν είχε εμφανιστεί πολύ καιρό…
Υ.Γ.: Εχω και μάρτυρες!
Παρών στην όλη φάση ήταν ο Νίκος Βλάχος, που είχε περάσει να πει καλησπέρα στο υπό τούρμπισμα Miata Project του. Ο Νίκος ακόμα μαζεύει το σαγόνι του απ’ το πάτωμα –ο δε Σταυριανός, παλαιόθεν, μπορεί να σας πει τι μου πέφτει εμένα σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις…
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Τροχαία Αττικής βεβαίωσε πάνω από 5.000 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. κατά τον μήνα Αύγουστο, ενώ σημειώθηκαν 435 τροχαία ατυχήματα με 17 νεκρούς.