Θα ήθελα να παρουσιάσετε το ρημάδι μου...
Θα διαβάζετε συχνά στις σελίδες του περιοδικού την φράση “λαμβάνουμε πλήθος email”, κυρίως στο Overboost, καθώς ο Γάκης, μαζί με τον γράφοντα, είναι ο βασικοί παραλήπτες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αυτοί που αναλαμβάνουν την πρώτη διαλογή: τεχνικές απορίες, ευχές και κράξιμο φεύγουν για τον Dr Power που αναλαμβάνει την… κατάλληλη απάντηση μέσω του περιοδικού, διαδικαστικές και διεκπεραιωτικές επιθυμίες στην Ελένη προς διεκπεραίωση και τα υπόλοιπα είναι το… θέμα μας, δηλαδή αιτήσεις, παρακλήσεις, απαιτήσεις, ερωτήσεις ή απλές εκφράσεις επιθυμίας για παρουσίαση κάποιου αυτοκινήτου στο περιοδικό. Συνήθως μένουμε να τα κοιτάμε για πολλή ώρα, μέχρι να αποφασίσουμε αν κάποιο αυτοκίνητο από αυτά αξίζει να παρουσιαστεί στο περιοδικό ή αν απλά πρέπει –ευγενικά- να αρνηθούμε για τους λόγους που θα πούμε στην συνέχεια.
Αλήθεια, υπάρχει λόγος να αρνηθούμε παρουσίαση κάποιου αυτοκινήτου; Πολλοί… Αλλά δεν είναι αυτοί που οι περισσότεροι νομίζετε. Δεν είναι απαραίτητο ένα αυτοκίνητο να βγάζει τετραψήφιο αριθμό αλόγων για να εμφανιστεί στο περιοδικό, ούτε πρέπει να έχει 400άρι κάτω από 10sec, ούτε αλλαγμένα τα 2/3 του κινητήρα, ούτε να είναι ο βασιλιάς της κόντρας. Σίγουρα βοηθάει να είναι κάτι από όλα αυτά, αλλά τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Και ποια είναι αυτή; Να έχει “να πει κάτι”, σε τεχνικό επίπεδο! Ακούγεται αρκετά αφηρημένο και μάλλον είναι, οπότε πρέπει να το εξηγήσω…
Αναλογιστείτε, τι είναι αυτό που περιμένετε όταν διαβάζετε ένα κείμενο στο POWER Techniques; Επίτηδες αναγράφω ολόκληρο το όνομα του περιοδικού, για να μην ξεχνιόμαστε. Από το “Techniques” λοιπόν, περιμένετε να διαβάσετε ένα κυρίως τεχνικό άρθρο και αυτό θέλουμε και εμείς να δημοσιεύουμε. Ένα άρθρο που να αναφέρει και να εξηγεί τα “πως” και τα “γιατί” και πως αυτά μεταφράζονται σε απόδοση στο δρόμο, την πίστα ή έστω στο δυναμόμετρο. Είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε οποιοδήποτε άρθρο του περιοδικού, είτε πρόκειται για δοκιμή βελτιωμένου αυτοκινήτου, είτε για νέα τεχνολογία, είτε για καθαρόαιμο τεχνικό άρθρο (τα υπερ-δημοφιλή Know How), είτε για δοκιμή νορμάλ αυτοκινήτου - γι αυτό και οι δοκιμές εργοστασιακών (“untuned” όπως τα λέγαμε παλαιότερα) αυτοκινήτων του POWER έχουν ιδιαίτερη αξία, σε σχέση με τις τυπικές δοκιμές mainstream περιοδικών αυτοκινήτου.
Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, ένα αυτοκίνητο, για να εμφανιστεί στις σελίδες του περιοδικού, θα πρέπει να έχει πρώτα από όλα τεχνικό ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια, βελτιώσεις σε κινητήρα/ ανάρτηση/ φρένα. Σε αυτοκίνητα που απλά έχουν αισθητικές μετατροπές, είμαστε σίγουροι ότι ο μέσος αναγνώστης του POWER θα αλλάξει σελίδα. Συνεχίζοντας, οι μηχανικές βελτιώσεις θα πρέπει να είναι άρτιες, σωστά φτιαγμένες και αποδεδειγμένα αποδοτικές. Ένα αυτοκίνητο με απλό ΦΠΕ που έχει κερδίσει π.χ. 20-30PS, πέρασε την διαδικασία των μετρήσεων άψογα και έδειξε βελτιωμένους χρόνους, έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει δεκτό για δοκιμή (κρατήστε την λέξη “δοκιμή”) από ένα υπερτούμπανο που ρετάρει, αρνείται να ξεκινήσει και τελικά κάνει χρόνους που θα έκανε κάποιο σωστό με τα 2/3 της ιπποδύναμης. Έχουμε πολύ μεγάλο φωτογραφικό αρχείο από αυτοκίνητα που φωτογραφήθηκαν για το περιοδικό, αλλά δεν μπήκαν ποτέ γιατί απλούστατα… έσπασαν στις μετρήσεις. Πολλές εργατοώρες χαμένες, θυσία στην υψηλή ποιότητα του περιοδικού.
Αυτό που θέλουμε από τα αυτοκίνητα που παρουσιάζουμε, είναι να είναι παράδειγμα προς μίμηση και προτάσεις προς βελτίωση για τους αναγνώστες μας. Η φράση “το διάβασα στο POWER” κρύβει πολύ μεγάλη ευθύνη για όλους εμάς που γράφουμε αυτό το περιοδικό. Οπότε, η διαλογή πρέπει να είναι αυστηρή και ζητούμε προκαταβολικά συγγνώμη από όσους στεναχωρούμε. Υπάρχουν και άλλα περιοδικά βελτίωσης αυτοκινήτου, έστω για λίγο ακόμα… Η σταθερή ποιότητα του περιοδικού, είναι αυτό που το έχει κρατήσει 13 χρόνια στην κορυφή του ειδικού τύπου και στις καρδιές σας, ακόμη και όταν αυτή η πρωτιά δεν συμβάδιζε με την πορεία του στο περίπτερο. Υπήρχαν στην Ελλάδα tuning περιοδικά που έκαναν μεγαλύτερες πωλήσεις από το POWER, ακόμη και του ίδιου ομίλου, αλλά, όπως είπα “υπήρχαν”. Η επιμονή (έως και εμμονή) του περιοδικού στον τεχνοκρατικό τομέα ήταν αυτό που το βοήθησε να περάσει τον σκόπελο του “lifestyle tuning”, που αρχικά γιγάντωσε και μετά καταπόντισε τα αντίστοιχα περιοδικά, το οποία νόμιζαν -και πρόβαλαν- σαν “βελτίωση” τα φουσκώματα, τις αερογραφίες και τα ημίγυμνα γκομενάκια. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα φουσκώματα, τις αερογραφίες και τα ημίγυμνα γκομενάκια (ειδικά αυτά), απλά προτιμούμε να τα βλέπουμε σε άλλα περιοδικά. Στο POWER θέλουμε να διαβάζουμε για τουρμπίνες, βαλβίδες, gas flowing, ελαφρωμένους στροφάλους, λόγους συμπίεσης, υδραυλικά αμορτισέρ και οκταέμβολα φρένα. Θέλουμε να προσφέρουμε τεχνική γνώση και τροφή για σκέψη. Ακούγεται σαν μονομανία, εγώ το λέω επιλογή. Και ο καθένας, κρίνεται από τις επιλογές του. Το χειρότερο είναι να μην κάνεις επιλογές και να αφήνεσαι στην “μόδα”. Όταν η μόδα περάσει, τι κάνεις; Κλείνεις το μαγαζί… Το POWER Techniques είναι ακόμη εδώ.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ειδική σε bodykit από ανθρακονήματα 1016 Industries αλλάζει διακριτικά αλλά και αποτελεσματικά την Porsche 911 Turbo S (992).