Alfa Romeo GTAm
The Margomenos Brothers…
Ο Βαγγέλης και ο Θανάσης απασχόλησαν το section του Power Classic, λίγα μόλις τεύχη πριν, με την πληθωρική Corvette Stingray. Η «Αμερικάνα» στάθηκε η αφορμή της γνωριμίας μας και η αφετηρία μιας πολλά υποσχόμενης «συνεργασίας», που θα κάνει όλους εσάς τους πιστούς αναγνώστες του Power να τρίβετε τα μάτια σας. Όσοι από εσάς δε έχετε αδυναμία στα ιταλικά και ειδικά στα old school, σας υπόσχομαι ότι θα... χάσετε τον ύπνο σας, αφού η Margomenos Service αποτελεί φωλιά αυτών! Τα projects των αδελφών Μαργωμένων είναι πολλά και ποικίλα και τελειώνουν με ρυθμούς που θυμίζουν εργοστασιακή μονάδα παραγωγής -το συγκεκριμένο που διαβάζετε μιζάρισε και πήγε πίστα σε λιγότερο από τρίμηνο! Μείνετε συντονισμένοι, λοιπόν. Γιατί, όμως, είμαι σίγουρος ότι προτού φτάσετε να διαβάζετε τούτες εδώ τις αράδες, έχετε ήδη ξεροσταλιάσει ζαχαρώνοντας αυτήν τη Veloce? Μα πολύ απλά και δίκαια, γιατί πρόκειται για την καλύτερη GTAm επί ελληνικού εδάφους...
Temperamento Italiano…
Τη βάση για τη δημιουργία της GTAm -που βασιζόταν στην αμερικάνικη έκδοση της Veloce 1750 GTV, μπορεί να παρείχε η Alfa Romeo τη δεκαετία του ’60, ποτέ όμως δεν ασχολήθηκε η ίδια με την κατασκευή της, ποτέ δεν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Alfa και ποτέ δεν απέκτησε δικό της Tipo number. Κατασκευαζόταν από την Autodelta -το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, το οποίο παρείχε και ανταλλακτικά σε ανεξάρτητους βελτιωτές που μετέτρεπαν 1750 GTV σε GTAm. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, καθιστά σχεδόν ανέφικτη την απαρίθμηση των παραχθέντων GTAm, που φημολογείται ότι ανέρχονται σε 40 στο σύνολό τους. Λειτουργώντας με το σκεπτικό των ανεξάρτητων βελτιωτών της εποχής, η Margomenos Service παρέλαβε μετά τις περιποιήσεις του Γιώργου Κατσαρού -θυμάστε το Castrol Escort Mk1 στο Power 166?- μια καθαρή, πλήρως αποκατεστημένη, ραμμένη, ενισχυμένη και φρεσκοβαμμένη καρότσα, έτοιμη να δεχθεί επάνω της μια πλειάδα επώνυμων και κορυφαίων ποιοτικά μηχανικών μερών, και βελτιωτικών, συνολικής αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ... Με μια διακριτική ασάφεια, το διευκρινίζω αυτό, σε περίπτωση που σας πέρασε από το μυαλό να φτιάξετε και εσείς μια, με κάνα εύκαιρο σαπάκι... Καμία σχέση.
Twin Spark soul…
Ξεκινώντας από την κυλινδροκεφαλή, από εκεί που πραγματικά βγαίνει η δύναμη, η Margomenos Service εξέλιξε ροϊκά ένα 8V Twin Spark καπάκι, που τώρα φοράει custom ελατήρια και retainers, βαλβίδες εισαγωγής με διάμετρο 46mm και εξαγωγής με διάμετρο 38,5mm. Αυτές ανοιγοκλείνουν από εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής με διάρκεια 304ο / 300ο και βύθισμα 12,8mm/11,6mm αντίστοιχα, που με τη σειρά τους οδηγούνται από αλουμινένια γρανάζια. Μεταξύ κυλινδροκεφαλής και μπλοκ, παρεμβάλλεται μια competition φλάντζα της Victor Reinz, με τη συμπίεση να έχει ανέβει στο 11,8:1. Ο κορμός έχει «γεμίσει» με σφυρήλατα πιστόνια δυο ελατηρίων και ατσάλινες μπιέλες custom order της Margomenos Service, δεμένα με ΟΕΜ Alfa Romeo τριμεταλλικά κουζινέτα στροφάλου-μπιελών. Μέσα στο ΟΕΜ αλουμινένιο κάρτερ με τα fins ψύξης, μια competition αντλία λαδιού κυκλοφορεί το 20w60 Motul LeMans λιπαντικό του κινητήρα. Τα εντυπωσιακά σώματα των 50mm της KMS πατάνε σε μια custom CNC τετραπετάλουδη εισαγωγή σχεδίασης Margomenos Service, που σε συνδυασμό με τις δυο αντλίες βενζίνης Bosch παροχής 260lt/hr-160lt/hr και των μπεκ χωρητικότητας 320cc/min, τροφοδοτούν το μοτέρ με αέρα και καύσιμο. Σχεδίασης αλλά και κατασκευής Margomenos Service είναι και το σύστημα εξαγωγής, με το εντυπωσιακά 4-2-1 χταπόδι να φέρει πλοκάμια με διάμετρο 48mm, που αυξάνεται στα 63mm στο section 2-1 για να καταλήξει στα 71mm μέχρι το μονό τελικό καζανάκι. Ένας KMS MP25 άγραφος εγκέφαλος, ένα KMS wideband και ένας KMS ρυθμιστής πίεσης βενζίνης, κάνουν το μοτέρ να δουλεύει σωστά και στρωτά. Όλες οι σωληνώσεις στο μηχανοστάσιο είναι αεροπορικού τύπου και τα κολάρα είναι σιλικόνης. Το μεγαλύτερο, custom Margomenos Service, αλουμινένιο ψυγείο νερού και το ακριβώς από πίσω του τοποθετημένο ψυγείο λαδιού, συγκρατούν τις θερμοκρασίες ψυκτικού-λιπαντικού σε ασφαλή επίπεδα. Custom είναι και οι βάσεις τόσο του κινητήρα όσο και του... σειριακού 6τάχυτου κιβωτίου! Πώς είπες? Ναι, σειριακό, 6άρι Elite με δίδισκο σετ συμπλέκτη της AP, custom σχέσεις 1η 2,090:1, 2η 1,580:1, 3η 1,280:1, 4η 1,080:1, 5η 0,960:1, 6η 0,880:1 και κόστος... όσο αυτό ενός καινούριου αυτοκινήτου πόλης! Από εκεί και πίσω, συνεχίζει ένας custom κεντρικός άξονας μετάδοσης που καταλήγει στο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με τα έξι δισκάκια, ποσοστό εμπλοκής 75% και τελική σχέση μετάδοσης 4,8:1.
Down Under…
Με την GTAm στον αέρα, στο αναβατόριο της Margomenos Service, εστιάζουμε στη δουλειά που έχει γίνει από κάτω. Εκτεταμένες αλλαγές μπροστά και πίσω σε φρένα, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, αναγκαίες αν αναλογιστείς ότι αυτή η Alfa υπολογίζεται στα 820kg και 230Ps. Πίσω από τους τροχούς τέρατα -βλέπε BBS RM 9J x 15in μπροστά και 10J x 15in πίσω-, κρύβονται οιAP Racing τετραπίστονες δαγκάνες, με αεριζόμενους-χαρακτούς δίσκους 300mm x 28mm μπροστά και οι AP Racing διπίστονες δαγκάνες, με αεριζόμενους-χαρακτούς δίσκους 268mm x 23mm πίσω. Μέσω της custom Margomenos Service πεταλιέρας, ενός κατανεμητή της Wilwood, δυο τρόμπες φρένων, Ate Racing Blue υγρά φρένων και σωληνάκια αεροπορικού τύπου, τα Ferodo DS3000 τακάκια «δαγκώνουν» τις δισκόπλακες και η ελαφριά Alfa κοκαλώνει στη στιγμή. Αν τώρα θέλεις να παίξεις, έχεις δίπλα σου και ένα υδραυλικό Wilwood χειρόφρενο... Η ανάρτηση έχει δεχθεί και αυτή το άγγιγμα των αδελφών, με custom order Bilstein αμορτισέρ και Eibach ελατήρια, με custom coilover set-up για τον εμπρός άξονα, σκληρότητα ελατηρίου 1.000lbs μπροστά και 450lbs πίσω, αντιστρεπτική Eibach με διάμετρο 30mm μπροστά αλλά και μια συνδεσμολογία Dedion tube πίσω! Τέλος, μετά από πολλή μελέτη, δοκιμές και βελτιώσεις, ο ατέρμονας του συστήματος διεύθυνσης, έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μια κρεμαγιέρα. Από κάτω και κατά μήκος της Alfa, «τρέχει» και η αλουμινένια εξάτμιση με διάμετρο 71mm και ένα τελικό καζανάκι, πανομοιότυπο με το ΟΕΜ, αλλά πολύ πιο ελαφρύ και πιο ελεύθερο να αναδεικνύει τη χαρακτηριστική μελωδία του Twin Spark. Δεν βλέπω την ώρα να βγούμε στο δρόμο...
Bloody beautiful…
Ανάμεσα στα σύγχρονα, “αδιάφορα” τετράτροχα καθ’ οδόν προς το σημείο της φωτογράφισης, η ομορφιά αυτής της Alfa Romeo σε αφήνει άφωνο... Η κίνησή της, ο ήχος της, ο τρόπος που επιταχύνει και χάνεται στις ευθείες, σε μαγεύουν... Το φως του ήλιου που δύει λούζει τις καμπύλες της και την κάνει παράφορα ποθητή. Ανυπομονώ να ζήσω την εμπειρία από μέσα. Στην επιστροφή, γυρίζω με τον Βαγγέλη. Κάθομαι στο πάτωμα, πιάνομαι από το Sassa roll bar έξι σημείων, παρατηρώ τη λειτουργία σειριακού, χαζεύω το στροφόμετρο της Stack, την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων της KMS και το carbon ταμπλό. Ο Βαγγέλης δεν την πιέζει πάνω από τις 5.000rpm, μέχρι να τελειοποιήσει το πρόγραμμα στον άγραφο, να φέρει το αβάνς εκεί που θέλει και να βάλει αγωνιστική βενζίνη. Ακόμη και έτσι, είναι σοκαριστική! Ροπάτη, με γεμάτο χαμηλό-μεσαίο εύρος, πετάγεται μπροστά και επιταχύνει αδιάκοπα σε κάθε αλλαγή σχέσης! Αναρωτιέμαι και τρομάζω στη σκέψη του τι θα κάνει στις 5.500-7.500rpm, εκεί δηλαδή που έχει φτιαχτεί να δουλεύει... Ήχος ανατριχιαστικός, κιβώτιο πιστόλι, αίσθηση απόλυτη. Με δύο λέξεις? Ιταλικό καθαρόαιμο... Όνειρα γλυκά...
| Tuned by: MARGOMENOS Service, 24ο χλμ. Λ. Μαραθώνος, Ραφήνα, τηλ. 22940 31303
|
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4, για πρώτη φορά στην ιστορία της Alfa Romeo ένα μοντέλο της έχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για εκτεταμένο...