Ford Escort Mk II RS2000

Ford Escort Mk II RS2000

Βρείτε έναν υπολογιστή ΤΩΡΑ! Ανοίξτε τον και πληκτρολογήστε αυτόν τον σύνδεσμο. Το πορτοκαλί Escort που βλέπετε στην οθόνη σας και το ακούτε να ουρλιάζει από τα ηχεία σας, είναι -προφανώς- αυτό που βλέπετε και στο περιοδικό που κρατάτε στα χέρια σας. Ο λόγος που κάνω αυτή την ανορθόδοξη εισαγωγή δεν είναι άλλος από το να σας βάλω στο κλίμα… Αν, τώρα, έχετε τρομάξει βλέποντάς το και μόνο, εγώ τι να πω που μπήκα και μέσα! Ο κύριος Τσαλαματάς δε είχε όλη την καλή διάθεση, όπως ακριβώς βλέπετε στο video, να κουμπώσει μια καλή 4η, να κατεβάσει σε 3η κάνοντας ανάποδο φλικ, ξανά κατέβασμα σε 2α και να στρίψει στη δεξιά παρατεταμένη που ο Καραγιωργάκης είχε στηθεί να φωτογραφίσει, ρίχνοντας το Escort τέρμα διπλωμένο στην είσοδο για να ισιώσει πολύ αργότερα και λίγο πριν από την έξοδο. Ο φωτογράφος μας είναι ικανός να πιάσει το καρέ που θέλει από το πρώτο κιόλας πέρασμα, επειδή όμως τη βρίσκει μέσα από τον τηλεφακό του σχεδόν το ίδιο όσο και εγώ που είμαι στο δεξί bucket του Escort, πάμε για μερικά ακόμα περάσματα. Παλάβωσα...

It all make sense...

Ford Escort Mk II RS2000Η εμπειρία συνοδήγησης ενός αγωνιστικού Escort στα κατάλληλα χέρια, αρκεί για να σου «ανοίξει τα μάτια», να δικαιολογήσει και να δικαιώσει στο έπακρο το μύθο που το συνοδεύει. Αυτή η ελαφριά καρότσα, με τις απλές σε όλους τους τομείς μηχανολογικές λύσεις, είναι ικανή να προσφέρει τέτοια αίσθηση, εμπιστοσύνη και καθαρή οδηγική απόλαυση, τόσο έντονη που υπερκαλύπτει ακόμα και εμένα, εδώ δίπλα, στη θέση του συνοδηγού. Φαντάσου να το οδηγείς, με τον τρόπο μάλιστα που μπορεί και το κάνει ο Γιάννης Τσαλαματάς, βγάζοντας τον καλύτερό του εαυτό. Ο συνδυασμός των δυο τρελαίνει χρονόμετρα και θεατές στις ειδικές, «καθαρίζει» τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των Ιστορικών και κάνει πλάκα σε τετρακίνητες υπερσύγχρονες κατασκευές. Πώς τα καταφέρνουν? Ακολουθώντας την παλιά, κλασική, δοκιμασμένη συνταγή...

@ CELLAS…

Ford Escort Mk II RS2000Στην Κορίνθου 22 στη Μεταμόρφωση, στις εγκαταστάσεις της Cellas που εξειδικεύεται σε ευθυγραμμίσεις και αναρτήσεις αυτοκινήτων, μας περίμενε το φονικό δίδυμο Τσαλαματάς-πορτοκαλί Escort Μκ ΙΙ RS2000. Το Escort ήταν παρκαρισμένο στο κέντρο του χώρου του ισογείου, λοξά και με τις παχιές του ρόδες ελαφρώς στριμμένες. Άλλα αυτοκίνητα δεν υπήρχαν, μαρτυρώντας ότι το απόγευμα ήταν αφιερωμένο σε αυτό, στο καμάρι όλων των παρευρισκομένων, φίλων, βοηθών και υποστηρικτών του Γιάννη Τσαλαματά. Είναι από τις φορές που μπορείς πολύ εύκολα να παρεξηγηθείς. Παρασύρεσαι από τον ενθουσιασμό σου, αγνοείς άθελά σου τους ανθρώπους και εστιάζεις στη μηχανή. Λάθος, αφού η μηχανή χρωστάει την ύπαρξή της σε αυτούς, στο πάθος, το μεράκι, την αφοσίωση, τις γνώσεις και φυσικά τα κότσια να τη φέρνουν μηχανολογικά και οδηγικά στο προσκήνιο ξανά μετά από τέσσερις ολόκληρες δεκαετίες. Την ανεβάζουμε, λοιπόν, στο τετρακόλονο για να την εξετάσουμε σπιθαμή προς σπιθαμή...

RS2000…

Custom αμορτισέρ τύπου coilover της Bilstein, με στενό ελατήριο 240lbs και ΟΕΜ διπίστονη δαγκάνα με αεριζόμενο δίσκο 260mm, Mintex τακάκια και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσηςΤα πρώτα Escort Mark II κύλησαν τις ρόδες τους από τη γραμμή παραγωγής στις 2 Δεκεμβρίου του 1974. Σε αντίθεση με το Escort Mk I που εξελίχθηκε από τη βρετανική Ford, η δεύτερη γενιά εξελίχθηκε από κοινού με τη Ford Γερμανίας. Τα «performance» μοντέλα του Mk II ήταν τα Sport, RS Mexico και RS2000. Το τελευταίο «φορούσε» τον 4κύλινδρο Pinto των 1.993cc με διάμετρο 90,7mm, διαδρομή 76,2mm, σχέση συμπίεσης 9,2:1, τροφοδοσία από καρμπιρατέρ Weber DGAV 32/36 και απόδοση 110Ps. Ξεκινάμε, λοιπόν, με μια καθαρή Mk II καρότσα, που ενισχύεται με «ράψιμο», πονταρισιές κατά μήκος όλου του πατώματος και τοποθέτηση ενός roll bar έξι σημείων της OMP. Στα εμπρός ράμφη βιδώνεται η Group 4 γέφυρα και πάνω σε αυτήν η κοντύτερη κρεμαγιέρα της Quaife. Η ανάρτηση αποτελείται από OEM parts, οι σύνδεσμοι των ψαλιδιών, όμως, έχουν μετατραπεί σε uniball και τα αμορτισέρ είναι custom made τύπου coilover με χοντρομπούκαλα Bilstein και στενό ελατήριο 240lbs. Στον πίσω άξονα διατηρούνται τα φύλλα σούστας, έχουν όμως τοποθετηθεί και εδώ custom made αμορτισέρ της Bilstein, κόντρα μπάρες και σύνδεσμοι πολυουρεθάνης. Τους εξωφρενικούς ρυθμούς κίνησης αυτού του Escort αναλαμβάνουν να ανακάμψουν, μέσω της πεταλιέρας με τη διπλή τρόμπα φρένων, οι ΟΕΜ διπίστονες δαγκάνες μπροστά, με αεριζόμενους δίσκους 260mm, τακάκια Mintex και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης. Πίσω, το έργο αναλαμβάνουν διπίστονες AP δαγκάνες, με αεριζόμενους δίσκους 238mm, Mintex τακάκια και εδώ καισωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης επίσης. Χαμηλώνουμε το τετρακόλονο, για να συνεχίσουμε την κουβέντα μας με τον Γιάννη Τσαλαματά, πάνω από το αστραφτερό μηχανοστάσιο, εξετάζοντας αυτήν τη φορά την καρδιά του Escort…

Τ88 Series, Pinto engine…

Στη θέα του μηχανοστασίου, συνειδητοποιείς γιατί αυτό το Escort κερδίζει. Απλά, άψογο...Ο αειθαλής και ιδιαίτερα δεκτικός στη βελτίωση Pinto TL20H, βρήκε τη θέση του στο engine bay του Escort, πάνω στις competition βάσεις. Τον κοιτάζω και παρατηρώ την απλοϊκότητά του, αλλά και το πόσο μινιμαλιστικά και τακτοποιημένα είναι τα περιφερειακά του. Κάτω από το μαύρο ψευδοκάπακο με τους ανάγλυφους λογότυπους Ford RS, υπάρχει ένας εκκεντροφόρος με διάρκεια 312ο και μια ροϊκά εξελιγμένη κυλινδροκεφαλή με μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, μπρούτζινους οδηγούς βαλβίδων και σκληρότερα ελατήρια. Ανάμεσα στην κεφαλή και το μαντεμένιο μπλοκ, παρεμβάλλεται μια custom ενισχυμένη φλάντζα που ανεβάζει τη σχέση συμπίεσης από το εργοστασιακό 9,2:1 στο 11:1. Στη βρετανική competition πολλαπλή εισαγωγής εδράζονται τα δυο διπλά 48άρια Weber που «κερνάνε» αέρα και καύσιμο τον πουσαρισμένο τετρακύλινδρο. Από τη Γηραιά Αλβιόνα μας έρχεται και η competition πολλαπλή εξαγωγής που συνεχίζει σε μια χειροποίητη εξάτμιση με διάμετρο 50mm και δυο καζανάκια. Εσωτερικά, ο Pinto έχει επανδρωθεί με σφυρήλατα πιστόνια Wossner, Cosworth μπιέλες και τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου-μπιελών. Το αλουμινένιο κάρτερ, εκτός του ότι είναι πιο ελαφρύ και αποβάλλει τη θερμοκρασία γρηγορότερα, έχει επιπλέον χωρητικότητα λαδιού 4lt, που γυρνάνε και λιπαίνουν το μοτέρ από μια competition τρόμπα λαδιού. Την αναβάθμιση της λίπανσης συμπληρώνει αυτή της ψύξης με ένα μεγαλύτερο ψυγείο νερού. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου, δια χειρός Στράτου Μανωλάκη-Electric Tech. Το μοτέρ αποδίδει 185Ps και 23kgm. Η πανάλαφρη καρότσα (τα εργοστασιακά mk2 RS ήταν με το ζόρι 900kg) σε συνδυασμό με το close ratio τετρατάχυτο κιβώτιο της ZF και την τελική σχέση μετάδοσης 4,6:1, αρκούν ώστε το Escort να πηγαίνει... αέρα!

Protagonist…

Το δίδυμο Γιάννης Τσαλαματάς-Ford Escort Mk II RS2000 είναι δίδυμο πρωταγωνιστών. Φέτος, στις δυο εμφανίσεις τους, στην Ανάβαση Ριτσώνας και στο Rally Sprint του Μερκούρη, βρέθηκαν πρώτοι στην κατηγορία των Ιστορικών αλλά και τρίτοι γενικής στον Μερκούρη, μπροστά από ένα Mitsubishi Lancer Evo IX και μόλις τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από το δεύτερο γενικής, επίσης με Evo. Πάρτε τον χρόνο σας και σκεφτείτε τι διαβάσατε μόλις τώρα… Αν τώρα ζηλεύετε για το αξέχαστο αυτό απόγευμα που πέρασα μαζί τους στον Μερκούρη, για τα flat out περάσματα και τα παντιλίκια που κάναμε, σας δικαιολογώ. Στη θέση σας, έτσι θα αισθανόμουν και εγώ. Κακία δεν κρατώ...

Όλοι μας, όμως, χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ σε αυτούς τους ανθρώπους, τους ρομαντικούς του motorsport, αλλά και στη Ford για τα διαμάντια που κατασκεύαζε τότε, την εποχή που για να πας γρήγορα, ένας ήταν ο τρόπος: διπλωμένος...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

  • Κυβισμός: 1.993cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 90,8mm x 77mm
  • Συμπίεση 11:1 (από 9,2:1)

Tuned by:

CELLAS-Τσαλαματάς Ιωάννης, Κορίνθου 22, Μεταμόρφωση Αττικής Τηλ.: 2102813977, Κινητό: 6977240792

 

TUNING SPECS:

  • Εκκεντροφόρος 312ο
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής, μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής, μπρούτζινοι οδηγοί βαλβίδων, σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων
  • Custom ενισχυμένη φλάντζα κυλινδροκεφαλής
  • Competition πολλαπλή εισαγωγής
  • Δύο διπλά 48άρια καρμπιρατέρ Weber
  • Competition πολλαπλή εξαγωγής με μεσαίο και τελικό με διάμετρο 50mm
  • Wossner σφυρήλατα πιστόνια
  • Cosworth μπιέλες
  • Τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου-μπιελών
  • Αλουμινένιο κάρτερ με χωρητικότητα 4lt
  • Competition τρόμπα λαδιού
  • Μεγαλύτερο ψυγείο νερού
  • Πολλαπλασιαστές Lucas
  • Competition βάσεις κινητήρα
  • Αντλίες βενζίνης Facet

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: Custom αμορτισέρ Bilstein με στενό ελατήριο 240lbs, uniball σύνδεσμοι, γέφυρα Group 4, Quaife κοντύτερη κρεμαγιέρα

 

  • Πίσω: Custom αμορτισέρ Bilstein, φύλλα σούστας, κόντρα μπάρες, σύνδεσμοι πολυουρεθάνης

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • ZF κιβώτιο 4 σχέσεων με σχέσεις Tranex
  • Δίσκος-πλατώ AP
  • ZF διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με ποσοστό εμπλοκής 75%, τελική σχέση μετάδοσης 4,6:1

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • Αμμοβολή, αποκατάσταση, «ράψιμο», ποντάρισμα, OMP roll cage 6 σημείων
  • Momo bucket καθίσματα
  • Sparco ζώνες 5 σημείων
  • Sparco πυρόσβεση

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: ΟΕΜ 2πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 260mm, Mintex τακάκια, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης, πεταλιέρα με δυο τρόμπες φρένων

 

  • Πίσω: 2πίστονες AP δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 238mm, Mintex τακάκια,σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

ΤΡΟΧΟΙ:

  • Minilite 8J x 13in ζάντες
  • Avon ACB10 Sport 7.0/21.0/13 78V ελαστικά μπροστά-πίσω

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/ rpm) 185/7.400   
  • Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) 23/4.800

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Ένα βήμα πριν την κορυφή η DS στην Formula E

Ένα βήμα πριν την κορυφή η DS στην Formula E

Η DS AUTOMOBILES απέχει λίγους βαθμούς από την κορυφή και στον διπλό αγώνα του Βερολίνου στοχεύει για τον τρίτο διπλό τίτλο στην Formula E.