Chevrolet Corvette Stingray 1977
US - UK - GR…
Ο Αλέξης είναι μηχανολόγος-μηχανικός σπουδαγμένος στην Αγγλία. Όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του το 2008, το πέμπτο έτος διαμονής του στη Γηραιά Αλβιόνα, είχε ήδη αλλάξει 16 αυτοκίνητα και δυο μοτοσικλέτες. Στο ίδιο διάστημα, είχε πουλήσει μαζί με τους συγκατοίκους του, περίπου 30 αυτοκίνητα σε Αγγλία, Κύπρο και Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό, είχε συγκεντρώσει μέρος των απαιτούμενων χρημάτων για την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, επιστρέφοντας στην Ελλάδα μαζί με το... πτυχίο. Όνειρο ζωής για τον Αλέξη ήταν μια BMW M3 E46, ενώ δεύτερη, πιο «προσγειωμένη» εναλλακτική, ήταν το Honda S2000. Τελικά, η BMW ξεπερνούσε το budget, το Honda μετά από όσα αυτοκίνητα είχαν περάσει από τα χέρια του ήταν ολίγον «αδιάφορο» και έτσι ο Αλέξης επικεντρώθηκε σε αυτό που ήξερε να κάνει καλά τα τελευταία χρόνια: να βρει, να αγοράσει και να φέρει μαζί του πίσω στην Ελλάδα ένα αυτοκίνητο από την Αγγλία. Η αναζήτηση επικεντρώθηκε σε κλασικό αυτοκίνητο, προκειμένου να μην «ξεφύγει» το κόστος εκτελωνισμού. Οι εναλλακτικές ήταν η Aston Martin V8, η BMW M3 E30, η Porsche 930 Turbo και η Corvette. Η Aston Martin ήταν ακριβή, δεξιοτίμονη και αναξιόπιστη, η τιμή της Μ3 είχε τετραπλασιαστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια και οι περισσότερες Porsche ήταν ή μετατροπές ή πανάκριβες. Δια της ατόπου απαγωγής, λοιπόν, κατέληξε σε Corvette, ψάχνοντας συγκεκριμένα για την καλύτερη C3 ή Stingray, αν προτιμάτε, που θα ήταν εντός προϋπολογισμού. Το έμπειρο μάτι του πατέρα του Αλέξη, που πάντα είχε το ρόλο του συνεκτιμητή, ξεχώρισε ανάμεσα στα links των αγγελιών που του έστελνε ο γιος από την Αγγλία, την μπλε Corvette μεταξύ πολλών άλλων. Προτρέπει, λοιπόν, τον Αλέξη να πάει να τη δει από κοντά και να διαπραγματευθεί την τιμή. Τι να διαπραγματευθείς, όμως, όταν σου ανοίγουν ένα γκαράζ με σταθερή θερμοκρασία στους 18 οC, υγρασία στο 50% και πάνω σε ένα λευκό χαλί βλέπεις μια απαστράπτουσα Stingray σε κατάσταση βιτρίνας που δεν είχε πατήσει ποτέ σε βρεγμένο δρόμο και τη μετέφεραν στις εκθέσεις με κλειστού τύπου τρέιλερ? Προκαταβολή ΧΘΕΣ!!!
THE project…
Η αγγελία πώλησης της Stingray αναφερόταν σε ένα restoration project που είχε ξεκινήσει το 1998, με περισσότερες από 2.500 ώρες εργασίας αφιερωμένες αποκλειστικά και μόνο στην αποκατάσταση του πλαισίου και του αμαξώματος και αναρίθμητες ακόμα για τα μηχανικά μέρη. Την αμμοβολή του πλαισίου ακολούθησε η twin pack βαφή του σε μεταλλικό γκρι, ενώ για το αμάξωμα επιλέχθηκε μια απόχρωση του μπλε-midnight blue, που κανονικά συναντάς σε μια Jaguar XJ220, με τη διαφορά ότι εδώ έχει προστεθεί και λίγη πέρλα. Είπαμε, αμερικάνικο χωρίς customιά δεν υφίσταται. Καθένα εξάρτημα της ανάρτησης, το κιβώτιο και ο πίσω άξονας ήταν φυσικά ανακατασκευασμένα και βαμμένα μαύρα ή μπλε, στην ίδια απόχρωση με το αμάξωμα. Ο κινητήρας ήταν ένας small block 350CID, με Holley καρμπιρατέρ, Weiand πολλαπλή εισαγωγής, γυαλισμένες και ροϊκά εξελιγμένες κυλινδροκεφαλές, Hedmanhusler πολλαπλές εξαγωγής, ανάφλεξη MSD, τετρατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων Borg Warner, Hays Street-Strip συμπλέκτη και ανάρτηση με μονό φύλλο σούστας πίσω. Το επίπεδο της ποιότητας των εργασιών και ανταλλακτικών αυτής της Stingray επισφραγίστηκε με τη συμμετοχή της στο Corvette Nationals UK, όπου και απέσπασε το χρυσό βραβείο ανακατασκευασμένης-βελτιωμένης C3 L48, από το Classic Corvette Club UK. Ο πατέρας του Αλέξη, όπως καταλαβαίνετε, είχε εξαρχής πέσει διάνα στην αξιολόγηση...
The GREEK touch
Ένας άνθρωπος με την επιστημονική κατάρτιση και την παιδεία του Αλέξη δεν θα μπορούσε παρά να προσεγγίσει τη βελτίωση του αυτοκινήτου από τη σωστή οπτική γωνία. Επεμβαίνεις στους τομείς που δεν σε ικανοποιούν, φέρνεις το αυτοκίνητο στα «μέτρα» σου, δίνοντάς του ταυτόχρονα έναν χαρακτήρα που σε εκφράζει και σε αντιπροσωπεύει. Ο δρόμος της βελτίωσης, όμως, δεν είναι εύκολος, αλλά δύσβατος, κρύβει πολλές παγίδες και αν δεν προσέξεις, θα πονέσεις ψυχικά και οικονομικά. Στην περίπτωση δε των κλασικών αυτοκινήτων, ο βαθμός δυσκολίας και οι κακοτοπιές πολλαπλασιάζονται. Από μια τέτοια δυσάρεστη εμπειρία έχει φροντίσει να προστατέψει τον Αλέξη η Margomenos Service, ή αλλιώς οι αδελφοί Βαγγέλης και Θανάσης Μαργωμένος. Το Stingray βρήκε εκεί καταφύγιο και οι επί ελληνικού εδάφους εργασίες ξεκίνησαν. Η αρχή έγινε από τον κινητήρα, με την αντικατάσταση του ΟΕΜ από έναν ολοκαίνουριο DART SHP 351 small block, κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο και υπερκυβισμένο στις 355CI, στα 5.817cc δηλαδή. Τα εσωτερικά κινούμενα μέρη του κινητήρα, πιστόνια και μπιέλες, είναι όλα σφυρήλατα και προέρχονται από την Eagle, οι κυλινδροκεφαλές είναι οι Sportsman II SBC της World Products, ενώ οι εκκεντροφόροι είναι ασύμμετροι της Comp Cams με διάρκεια 280ο και 286ο για την εισαγωγή και την εξαγωγή αντίστοιχα. Η Weiand εισαγωγή σύντομα θα αντικατασταθεί από τη νέα πολλαπλή της Edelbrock, προκειμένου να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη η μεγαλύτερη παροχή αέρα-καυσίμου των 750 CFM που προσφέρει το καρμπιρατέρ της Edelbrock, το οποίο έχει ήδη αντικαταστήσει το Holley. Ολόκληρο το σύστημα εξαγωγής, οι πολλαπλές, οι σωλήνες και τα δυο τελικά καζανάκια με τις διπλές απολήξεις, είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τη Margomenos Service, με ήχο που σου σηκώνει την τρίχα και κρουστική δόνηση που μεταφέρει τις πιστονιές του V8 σχεδόν αυτούσιες στο στήθος σου. Η μετάδοση έχει παραμείνει ως είχε, διατηρώντας το ΟΕΜ τεσσάρι χειροκίνητο κιβώτιο -δεν βρίσκεις άλλωστε και πολλές χειροκίνητες Corvette. Στην ανάρτηση και στο στήσιμο της Corvette θέλει ο Αλέξης να επικεντρωθεί στο άμεσο μέλλον. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν σε πρώτη φάση από αυτά της KYB, σύντομα όμως θα τοποθετηθούν μια custom made coilover και το Eckler Stage II Handling Kit που περιλαμβάνει πιο χοντρές αντιστρεπτικές μπροστά-πίσω με διάμετρο 28,6mm και 22,2mm αντίστοιχα. Από τον Eckler προέρχεται και το ήδη τοποθετημένο Monospring Kit για τον πίσω άξονα, που εξαλείφει την έντονη βύθιση του πίσω μέρους κατά την επιτάχυνση, περιορίζει σημαντικά τις αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες και μειώνει δραστικά το μη αναρτώμενο βάρος της πίσω ανάρτησης. ΟΕΜ έχουν παραμείνει και τα φρένα -αν δείτε το μέγεθός τους θα καταλάβετε γιατί-, διατηρώντας τις τετραπίστονες δαγκάνες με τα έμβολα διαμέτρου 29,85mm σε όλους τους τροχούς και τους αεριζόμενους δίσκους των 300mm, με μόνη αναβάθμιση τα υλικά τριβής που πλέον είναι τα Performance της Hawk. Τελευταία πινελιά στον custom χαρακτήρα της Stingray του Αλέξη, οι εντυπωσιακές νίκελ ζάντες της Center Line, 8Jx17in μπροστά και 10Jx18in πίσω με τα θηριώδη ελαστικά 245/45/17 μπροστά και 295/30/18 πίσω, που ολοκληρώνουν τον brutal και macho χαρακτήρα της C3 ιδανικά.
The American Dream
Χάρη σε ανθρώπους σαν τον Αλέξη, αλλά και τον πατέρα του που προτίμησε να μην αντικαταστήσει το οικογενειακό τους αυτοκίνητο προκειμένου να κάνουν την υπέρβαση και να πάρουν τη C3, το αμερικάνικο όνειρο διατηρείται ζωντανό. Αν πάλι σταθείς δίπλα σε αυτήν τη Stingray, που με τόσο μεράκι συντηρούν και βελτιώνουν οι αδελφοί Μαργωμένοι, έκπληκτος θα διαπιστώσεις ότι η ψυχή και το σώμα της διατηρούνται ολοζώντανα! Πληθωρική και νωχελική, αν βυθίσεις αποφασιστικά το δεξί πεντάλ, θα «απλώσει» και θα χαθεί από μπροστά σου -μην ξεχνάτε ότι η stock και fully detuned manual C3 L48 των 180Ps, έκανε 0-100km/h σε 6,8sec, καταναλώνοντας πάντα τις ανάλογες θηριώδεις ποσότητες αέρα και καυσίμου...
Ευχαριστούμε πολύ τον Αλέξη, που από τη Γενεύη έδωσε το πράσινο φως στον Βαγγέλη Μαργωμένο ώστε να βγάλουμε μια βόλτα τη μοναδική αυτή Stingray και του ευχόμαστε να επιστρέψει σύντομα για να την απολαύσει σε κάποιο classic rally στα πάτρια εδάφη...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
| Tuned by: MARGOMENOS Service, 24ο χλμ. Λ. Μαραθώνος, Ραφήνα, τηλ. 22940 31303
|
TUNING SPECS:
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ:
| |
ΦΡΕΝΑ:
| ΤΡΟΧΟΙ:
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στην τελική ευθεία πριν την παρουσίαση του βρίσκεται το νέο Volkswagen ID.7 με την ολοκλήρωση των δοκιμών του στην Ευρώπη.