Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB325HP
Ήμουν περίπου 18 χρονών όταν πήγαινα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα στην αντιπροσωπεία της Alfa Romeo, που βρισκόταν στη μέση περίπου της Συγγρού, και χάζευα με τις ώρες τη νέα τότε Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB. Διάβαζα συνεχώς άρθρα και δοκιμές για αυτή, ξανά και ξανά, και την είχα κατατάξει στα dream-cars μου. Κάπως έτσι αισθανόταν και ο Γιώργος Χ., με τη διαφορά ότι εκείνος την αγόρασε το 2003 και φυσικά τη βελτίωσε μετά από λίγο καιρό!
Δεν είναι τυχαίο που ο Jeremy Clarkson είχε πει για αυτό τον κινητήρα ότι: “That isn’t an engine, it’s a heart”. Κάνει αισθητή την παρουσία του σε κάθε περιστροφή του στροφαλοφόρου, ενώ η τελείως ελεύθερη εξάτμιση τονίζει κάθε κύκλο καύσης και μεταδίδει στα αυτιά σου κάθε μηχανικό ήχο και ένα τραχύ μουγκρητό, ικανό να σε βάλει στην πρίζα, ακόμα και αν είσαι τελείως αδιάφορος με τα αυτοκίνητα.
V6 Power!
Η ιστορία του κινητήρα αυτού ξεκινάει αρκετά χρόνια πίσω, στο 1979, όταν ανέλαβε την κίνηση της Alfa Romeo Alfa 6. Είναι αρκετά αξιόπιστος, αν βέβαια συντηρηθεί σωστά, και μπορεί εύκολα από τα 205Ps που αποδίδει στην εργοστασιακή του μορφή, να ξεπεράσει τα 250Ps με περιφερειακές βελτιώσεις. Με διάμετρο στα 80mm και διαδρομή μόλις στα 66,2mm καταλαβαίνετε πως το στροφάρισμα στις υψηλές rpm και η ροπή από τις χαμηλές στροφές είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του. Τα 27,8kgm τα αποδίδει στις 2.700rpm, ενώ την ιπποδύναμη στις 6.000rpm.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και από έναν εκκεντροφόρο ανά κυλινδροκεφαλή, με τις βαλβίδες εξαγωγής να ανοίγουν με κοκοράκια και τις εισαγωγής απευθείας από τους εκκεντροφόρους. Το turbo βρίσκεται στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου, ακριβώς μπροστά από τον 6ο κύλινδρο, και πατάει πάνω σε μια πολλαπλή εξαγωγής. Η πολλαπλή εξαγωγής των πίσω κυλίνδρων ενώνεται με την μπροστά σειρά μέσω ενός σωλήνα που περνάει δίπλα ακριβώς από το κάρτερ. Με όλη αυτήν την περίεργη συνδεσμολογία, η τοποθέτηση custom συστήματος εξαγωγής που να περιλαμβάνει και τις πολλαπλές εξαγωγής είναι πραγματικός πονοκέφαλος. Στην εξίσωση προσθέστε και το γεγονός πως ο χώρος του κινητήρα είναι γεμάτος. Πραγματικά γεμάτος, οπότε οποιαδήποτε επέμβαση στο μηχανοστάσιο της GTV είναι ένας μικρός άθλος!
Alfisti’s paradise!
Η Aggelakis Competizione που ανέλαβε τη βελτίωση του κινητήρα και φυσικά της υπόλοιπης GTV, βρήκε λύσεις για τα πάντα. Ξεκινώντας από τα σωθικά του κινητήρα, έγινε κρυογενική επεξεργασία τόσο στις μπιέλες όσο και στα χιτώνια, ενώ τα εργοστασιακά πιστόνια αντικαταστάθηκαν με σφυρήλατα της CP, διατηρώντας όμως την εργοστασιακή διάμετρο, αλλά και τη σχέση συμπίεσης. Οι δύο εκκεντροφόροι απέκτησαν αγριότερα χαρακτηριστικά από την Boubis Cams, όπου τους έγινε reprofile και τοποθετήθηκαν στις κυλινδροκεφαλές, οι οποίες δέθηκαν με το μπλοκ έχοντας ανάμεσά τους δύο φλάντζες της Navalinea Sport με μεταλλικά O-rings.
Οι Αφοί Σκριβάνου ανέλαβαν το δύσκολο έργο της κατασκευής των πολλαπλών εξαγωγής, του downpipe και της υπόλοιπης ελεύθερης εξάτμισης, που έχει εσωτερική διάμετρο 70mm. Και όταν λέμε ελεύθερη, εννοούμε τελείως, χωρίς ούτε ένα καζανάκι! Πάνω στη νέα πολλαπλή εξαγωγής, πατάει μια Garrett GT28RS, που συνεργάζεται με ένα front-mount intercooler και μια σκάστρα της Hercules Parts, καθώς και με ένα external wastegate της Forge. Όλες οι σωληνώσεις είναι custom και στις ενώσεις τους έχουν χρησιμοποιηθεί κολάρα σιλικόνης Samco Sport.
Μια αντλία βενζίνης της Walbro που έχει παροχή στα 255lt/hr φέρνει καύσιμο στα μπεκ της Bosch, που η παροχή τους είναι στα 440cc/min, ενώ ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Aeromotive έχει αναλάβει το έργο του εργοστασιακού ρυθμιστή.
Τα ρεύματα ενισχύθηκαν με την αλλαγή του εργοστασιακού πολλαπλασιαστή, με ενός που προέρχεται από Alfa Romeo 166 με τον 3.0ltV6 και με τα μπουζοκαλώδια της Magnecor.
Αντικαταστάθηκε η εργοστασιακή ECU με DTAS80, που προγραμματίστηκε από τον Σωκράτη Νουχουτίδη της AutoVeltiosis, όπου και έγινε η δυναμομέτρηση με αποτέλεσμα ο Γιώργος να έχει πλέον 325Ps με 40,91kgm ροπής στους τροχούς του V6 του. Κρίνοντας από το διάγραμμα, ο κινητήρας ξυπνάει και έχει φουλ πίεση μετά τις 4.500rpm, πράγμα που διαπίστωσα και στις ρεπρίζ, ενώ η απόδοσή του παρουσιάζει φθίνουσα πορεία μετά τις 6.500rpm.
Τρομοκρατώντας στο δρόμο!
Τα 1.380kg του κενού αμαξώματος κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Αξίζει να σας πω πως όταν έκλεισε ο Γιώργος το τεράστιο καπό, κουνήθηκε όλο το αυτοκίνητο! Όταν γύρισε το κλειδί και έβαλε μπρος τον V6, ο τόπος γέμισε με τον ξερό ήχο της εξάτμισης και το απαλό γουργουρητό του κινητήρα στο ρελαντί. Μου θύμισε ήχο από αμερικάνικο αγωνιστικό με V8, στο πιο φινετσάτο του όμως -η ιταλική χροιά του ήχου ενός αυτοκινήτου είναι χαρακτηριστική. Πατώντας μερικές ξερογκαζιές, ο ήχος έγινε άγριος και δυνατός θυμίζοντας πλέον καθαρόαιμο ιταλικό sportscar. Ξεκινήσαμε με ρεπρίζ 3ης και χρειαστήκαμε 3,16sec από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, καθώς και 3,38sec από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h. Σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο γρήγορο έχω δοκιμάσει, αλλά αν σκεφτείτε ότι το αυτοκίνητο μόνο του ζυγίζει 1.380kg, οδηγός και συνοδηγός παίζουν μαζί στα 170kg περίπου, συν μισό ρεζερβουάρ, οι επιδόσεις είναι μια χαρά! Τα 13,19sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h είναι μια καλή τιμή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Από στάση η εργοστασιακή GTV ήθελε 7,4sec για τα πρώτα 100km/h, εμείς με 18m σε 2,55sec, χρειαστήκαμε 6,03sec, ενώ τα 400 μέτρα τα περάσαμε σε 14,26sec με 166,61km/h ταχύτητα εξόδου. Τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν ο Γιώργος δεν είχε ξεχάσει να ενεργοποιήσει το launchcontrol, αλλά δυστυχώς όταν το θυμήθηκε, ήμασταν ο καθένας στο σπίτι του!
Ferrari Enzo!
Ενδιαφέρον έχει το χρώμα της GTV, το οποίο είναι αυτούσιο το χρώμα της Ferrari Enzo. Πριν από αρκετά χρόνια είχε μια άτυχη στιγμή με κάποιον κακοήθη και ένα κατσαβίδι, οπότε και πήρε την απόφαση να αλλάξει το κόκκινο της Alfa Romeo, το οποίο μάλιστα ξεθωριάζει εύκολα, με το πολύ καλύτερο σε ποιότητα αλλά και εμφάνιση, της Enzo. Ιδανικό συμπλήρωμα είναι οι 17άρες μαύρες ζάντες της GTA που δένουν τόσο με το όμορφο αμάξωμα όσο και με το χρώμα του.
Italian beauty
Αυτή η πανέμορφη Alfa Romeo GTV μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Οι επιδόσεις τις είναι αξιοπρεπείς και αντίστοιχες της ιπποδύναμής της, η εμφάνισή της είναι όσο χρειάζεται επιθετική και όμορφη, ενώ ο ήχος της είναι απλά το κάτι άλλο. Σκεφτείτε πως αφού τελειώσαμε τη φωτογράφιση και ο Γιώργος έφυγε, όση ώρα περίμενα τον Γιάννη να μαζέψει τα φωτογραφικά του, η GTV ακουγόταν από τουλάχιστον τρία οικοδομικά τετράγωνα μακριά!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Aggelakis Competizione Σαρανταπόρου 5 Καλλιθέα 2109514393 aggelakisalfa@hotmail.com |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της AutoVeltiosis
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,99 0-80 4,80 0-100 6,03 0-120 8,32 0-140 10,24 0-160 13,30 0-180 16,31 0-200 20,15 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 3,16 100-140 3,38 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,55 @ 51,33 60 4,86 @ 80,97 100 6,39 @ 103,96 200 9,49 @ 132,28 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 9,52 60-200 15,89 100-200 13,19 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ένα εντυπωσιακό ατύχημα, χωρίς ευτυχώς θύματα κατέγραψε κάμερα αυτοκινήτου, όταν φορτηγό βρέθηκε σταματημένο εντός ανισόπεδης διάβασης τραίνου.