Alfa Romeo MiTo 1.4 T-Jet 215wHP
Ο AlexMiTo, έχοντας σπουδάσει μηχανικός αυτοκινήτων και φυσικά με τη μανία που έχουμε όλοι μας με τα αυτοκίνητα, έψαχνε για κάποιο μικρό όπλο ανάμεσα σε VW Scirocco, Opel Corsa OPC και Alfa Romeo MiTo για το ποιo θα είναι το επόμενό του αυτοκίνητο. Τον κέρδισε η Alfa Romeo, μιας και δεν τη συναντούσε τόσο συχνά στο δρόμο, αλλά και γιατί του άρεσε ιδιαίτερα ως σχήμα. Τυχαία βρήκε τη συγκεκριμένη σε μια μάντρα μεταχειρισμένων και χωρίς δεύτερη σκέψη την αγόρασε. Με αυτό το αυτοκίνητο ο Alex έχει δει το όνομά του αρκετές φορές στη στήλη του Κοντράκια και μάλιστα μετράει αρκετές νίκες υπέρ του.
Τα πρώτα 174
Τόσα ήταν τα άλογα που έφτασε η MiTo του Alex, αφού της αντικατέστησε το εργοστασιακό φιλτροκούτι με μια φιλτροχοάνη τύπου «μανιτάρι», έναν αναπρογραμματισμό στην εργοστασιακή ECU και ένα τελικό καζανάκι. Όπως είναι αναμενόμενο, τα 174Ps και τα 27kgm ροπής δεν του έφτασαν. Τα συνήθισε γρήγορα. Η Alfa Romeo MiTo είναι το δεύτερο αυτοκίνητο που πέρασε από τα χέρια του, αλλά το πρώτο που βελτίωσε. Δύο χρόνια πριν, τότε που την αγόρασε, υπήρχαν λιγότερες λύσεις για βελτίωση του κινητήρα αυτού και ήθελε λίγο παραπάνω ψάξιμο. Αυτό, πάντως, που ευχαριστιέται ιδιαίτερα είναι ότι όταν στήνεται δίπλα σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, ο αντίπαλος δεν περιμένει ότι θα μείνει πίσω, αφού η εξωτερική εμφάνιση είναι αρκετά διακριτική. Τέτοια, που τη νύχτα δεν φαίνεται! Μιας και λέμε για την εμφάνιση, που έχει κρατηθεί σε διακριτικά επίπεδα, πέραν του μαύρου ματ χρωματισμού σε όλα τα νίκελ σημεία του αμαξώματος, όπως ο χαρακτηριστικός θυρεός της Alfa Romeo, τα περιγράμματα στα φώτα κτλ., έχουν τοποθετηθεί φιμέ μεμβράνες στα πίσω φώτα, έχουν βαφτεί τα εσωτερικά των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, όπως είναι στην QV, και έχει βαφτεί και ένα κομμάτι του μπροστινού προφυλακτήρα με μαύρο ματ. Οι λίγο περισσότερο παρατηρητικοί θα προσέξουν το μεγαλύτερο intercooler πίσω από τη μάσκα, καθώς και το αλλαγμένο τελικό καζανάκι.
Πάμε στα 215!
Όπως έγραψα και παραπάνω, τα 174 άλογα ήταν λίγα, οπότε ο Alex, για να φτάσει τα 215 άλογα στους τροχούς, πήγε αρχικά στη Manoukis Tuning και έπειτα στην ACEMotorsport. Ο Βαγγέλης Μανούκης άλλαξε το εργοστασιακό turbo και έβαλε στη θέση του ένα TD04-13T της Mitsubishi. Ο κινητήρας παρέμεινε στην εργοστασιακή του μορφή, αφού δεν ανοίχθηκε μπλοκ, με μοναδική αλλαγή τα μεγαλύτερα μπεκ που προέρχονται από OpelCorsaOPC. Ο σωλήνας της εισαγωγής πλέον είναι μεταλλικός και κατασκευασμένος από την NSRacing. Στην άκρη της εισαγωγής τοποθετήθηκε μια μεγάλη σε μέγεθος φιλτροχοάνη της Pipercross. Το downpipe είναι ανοξείδωτο, κατασκευασμένο από την NS Racing και έχει διάμετρο 70mm, ενώ η υπόλοιπη de-cat εξάτμιση είναι στα 63,5mm και καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι με διπλή απόληξη. Πίσω από τη μάσκα του προφυλακτήρα βρίσκεται το front mount intercooler της A’PEXi, το οποίο αντικατέστησε το μικρότερο σε μέγεθος εργοστασιακό. Με τον κινητήρα έτοιμο το αυτοκίνητο οδηγήθηκε στην ACE Motorsport, όπου ο Γρηγόρης Δημητριάδης ανέλαβε τον αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU. Το αποτέλεσμα ήταν να αποδώσει ο κινητήρας 215,35wHP και 28,1kgm ροπής. Το διάγραμμα μας δείχνει ότι ο κινητήρας είναι αρκετά γεμάτος με ροπή στις μεσαίες στροφές, μιας και διαθέτει πάνω από 22kgm από τις 3.800rpm μέχρι και τις 6.800rpm. Όλα τα παραπάνω έγιναν με overboost 1,4bar, σταθερή πίεση 0,9bar και κόφτη στροφών στις 7.300rpm.
Φρένα και σχέδια για το μέλλον
Στο εσωτερικό δεν θα συναντήσουμε τίποτα παραπάνω από τα δύο όργανα της Daemon, ένα πυρόμετρο και ένα μπαρόμετρο, δηλαδή. Η μετάδοση έχει παραμείνει στην εργοστασιακή της μορφή, όχι όμως και τα μπροστινά φρένα, τα οποία αλλάχθηκαν με μεγαλύτερους δίσκους της Brembo που έχουν 305mm διάμετρο και χρησιμοποιούν τετραπίστονες δαγκάνες και τακάκια της Brembo, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ έδωσαν τη θέση τους στα κίτρινα Koni, τα οποία συνδυάζονται με ελατήρια της Eibach που χαμηλώνουν κατά 3,5cm το αμάξωμα. Επίσης τοποθετήθηκαν αποστάτες 16mm στους τροχούς. Στο άμεσο μέλλον σκέφτεται να αλλάξει τα αμορτισέρ, αλλά και τα ελατήρια με ένα coilover kit, να τοποθετήσει δύο bucket καθίσματα στο εσωτερικό, να αφαιρέσει τα πίσω καθίσματα και να τοποθετήσει μια μπάρα θόλων πίσω. Για αργότερα, πάντως, ένα σετ με σφυρήλατα πιστόνια και τις αντίστοιχες επεμβάσεις στον κινητήρα, δεν θα τον πείραζε καθόλου.
Μέχρι να έρθουν τα πιστόνια!
Μέχρι να έρθουν τα σφυρήλατα, ο Alex θα έχει 215 άλογα στους τροχούς (περίπου 250Ps) και με αυτά μπορεί να κάνει αρκετά πράγματα. Οι κόντρες που κάνει είναι τσουλητές και συνήθως από 2ες και αυτό γιατί δεν απενεργοποιείται πλήρως το ESP, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει καλό 18άρι. Στις μετρήσεις από στάση περάσαμε τα πρώτα 18 μέτρα σε 2,79sec, ενώ τα 200 μέτρα σε 9,74sec με τα 400 μέτρα να έρχονται σε 14,51sec με 168,24km/h ταχύτητα εξόδου. Για τα 100km/h χρειαστήκαμε 6,65sec. Δεδομένων των αναλογιών, οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές και αν τις μεταφέρουμε σε πίστα dragster, λόγω του διαφορετικού τρόπου χρονομέτρησης αλλά και λόγω της πολύ καλύτερης πρόσφυσης θα έχουμε εύκολα 0,3sec διαφορά. Αν, μάλιστα, τρέξει σε κάποια Index κατηγορία με τα πίσω καθίσματα στα pits, τότε θα κάνει σίγουρα αρκετά καλύτερο χρόνο -μην ξεχνάτε πως εκεί θα τρέχει χωρίς εμένα συνοδηγό. Στην ρεπρίζ με 3η σχέση φάνηκε καθαρά πως ο κινητήρας αποδίδει στις μεσαίες στροφές, μιας και από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,35sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, 2,48sec.
Είμαστε αρρωστάκια τελικά…
Με τη βελτίωση είμαστε αρρωστάκια και αυτό το διαπιστώνω σε κάθε αυτοκίνητο που δοκιμάζω και σε κάθε ιδιοκτήτη που γνωρίζω. Όλοι τους απαντάνε πως θα το έφτιαχναν ξανά από την αρχή, με οποιοδήποτε κόστος, ακόμα και αν είχαν το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Πάντα ονειρεύονται περισσότερα άλογα και πάντα ονειρεύονται τα επόμενά τους project. Ο Alex, για παράδειγμα, θέλει κάποια στιγμή να αποκτήσει ένα S2000 με κομπρέσορα. Μέχρι τότε, όμως, δεν θα ξεχάσει ποτέ την πρώτη βόλτα που έκανε όταν τελείωσαν οι βελτιώσεις στο αυτοκίνητό του. Το χαμόγελο έφτανε μέχρι τα αυτιά, κάτι που όλοι μας το έχουμε ζήσει όταν οδηγούμε κάτι δικό μας που έχουμε βελτιώσει, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο βαθμό. Το χαμόγελο, επίσης, παραμένει κάθε φορά που κερδίζει μια κόντρα. Για περισσότερα ρίξτε μια ματιά στη γνωστή στήλη της τελευταίας σελίδας…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.368cc Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1 | Tuned by Manoukis Tuning Ήρας 1, Καλαμάκι Τηλ. 210 98 58 010 Email: info@manoukistuning.gr |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | |
ΑΜΑΞΩΜΑ Μαύρη βαφή στα νίκελ σημεία Φιμέ μεμβράνη στα πίσω φώτα Βάψιμο θυρεού | |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι Brembo 305x28mm, 4πίστονες δαγκάνες, τακάκια Brembo σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω εργοστασιακά | ΤΡΟΧΟΙ Εργοστασιακές ζάντες 7Jx17in Pirelli P-Zero Nero 215/45 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της ACE Motorsport Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 215,35/6.809 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 28,11/4.822 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,78 0-80 4,89 0-100 6,65 0-120 8,29 0-140 10,67 0-160 13,29 0-180 16,51 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,35 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,79 @ 48,25 60 5,15 @ 84,33 100 6,71 @ 100,80 200 9,74 @ 132,01 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 11,16 60-200 22,31 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λόγο της διεξαγωγής του αγώνα δρόμου με την επωνυμία 5ος Νυχτερινός Αγώνας Kallithea Night Run 2021 το Σάββατο 23 Οκτώβρη, αναμένονται κυκλοφοριακές ρ...