Alfa Romeo MiTo 274Ps
Italian Sleeper…
Έχεις βγει βόλτα με τ’ αμάξι, να ξελαμπικάρεις, να καθαρίσει το μυαλό... Το ίδιο και ο Ξενοφώντας με το μαύρο του Mito, άσχετα αν το χρησιμοποιεί καθημερινά, ή πιο σωστά, «καθηβραδινά» για να πηγαινοέρχεται στο Bronco Bar στην Κηφισιά, όπου και δουλεύει (για να μην πείτε ότι δεν σας προειδοποιήσαμε...). «Οπ, να ένα ωραίο Mito, με ζάντα και χαμήλωμα» λες και κόβεις για να σε πλησιάσει να το χαζέψεις καλύτερα. «Άντε να ’ναι και πρώτο στάδιο, σκάρτα 200Ps», ξανασκέφτεσαι, καθώς το βλέπεις να κοντοζυγώνει στο «μπαμ». Με το που σε διπλαρώνει και γυρίζεις να το ζαχαρώσεις, σρρραααπππ, ανοίγει η external, ψαρεύει για λίγο μέχρι να βρει πρόσφυση με δευτέρα, κουμπώνει τρίτη και πετάγεται δυνατά μπροστά. Βέλος! Ευτυχώς, έχει ωραία κωλοφάναρα...
Vaffanculo…
Τι έγινε τώρα? Εντάξει, δεν παίζει να είναι πρώτο στάδιο, το καταλάβαμε αυτό. Τι γίνεται, όμως, γιατί πάει σαν παλαβό τούτο δω? Πολύ απλά διότι πρόκειται για ένα Mito με βελτίωση δεύτερου σταδίου, που χάρη στο μελετημένο, δοκιμασμένο και ιδιαίτερα αποδοτικό συνδυασμό περιφερειακών, γύρω από ένα κλειστό μοτέρ, έχει φτάσει να αποδίδει +120Ps και σχεδόν +10kgm! Είναι να μη σου κουνιέται το μυαλό? Πού ’σαι ξάδελφε που πάλευες με το 8βάλβιδο Punto Gt, να δεις πού φτάσανε οι Ιταλοί!!! Μιλάμε για σχεδόν 300Ps από stock μοτέρ χωρητικότητας 1.368cc, χωρίς extreme επεμβάσεις, χωρίς να έχεις χώσει ένα σκασμό λεφτά, χωρίς να έχει αλλοιωθεί ο everyday και all around χαρακτήρας του. Μπα, όσες φορές και να το πω, δεν το χωνεύω! Ας το αναλύσουμε, λοιπόν, λίγο παραπάνω. Ξεκινώντας από την κυλινδροκεφαλή του 1.4 T-JET της έκδοσης με τα 155Ps και τα 23,5kgm, συναντάμε την ψαγμένη επέμβαση της αντικατάστασης των OEM εκκεντροφόρων με άλλους συγγενικού ατμοσφαιρικού μοτέρ του Gruppo Fiat. Κυλινδροκεφαλή και κορμός έχουν κατά τα άλλα παραμείνει ερμητικά κλειστά, αφού δεν έχει τοποθετηθεί ούτε καν μια πιο ενισχυμένη φλάντζα. Μια φιλτροχοάνη σεβαστού μεγέθους έχει απελευθερώσει την εισαγωγή και μέσω ενός σωλήνα με διάμετρο 70mm στέλνει μπόλικο δροσερό αέρα στην εισαγωγή του GTO 221 turbo της Protoxide. Ως βάση, αναλόγως του set-up, η Protoxide χρησιμοποιεί τις GT25-GT28 τουρμπίνες της Garrett, με διαφορετικές όμως φτερωτές και άξονα, όλα δικής της σχεδίασης, και κατασκευής, αποκλειστικά για τον 1.4T-JET. Το GTO 221 turbo «πατάει» σε μια custom πολλαπλή εξαγωγής, παρέα με την Tial 38mm external, ενώ από εκεί και πίσω συνεχίζει το downpipe των 63,5mm για να καταλήξει στην decat εξάτμιση με το μονό τελικό, κατασκευής Σταύρου Σκριβάνου. Χαμηλά, πίσω από τη μαύρη σήτα του προφυλακτήρα, ένα universal intercooler με διαστάσεις 550x180x65mm, ρίχνει τη θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα, ενώ το μίγμα αέρα-καυσίμου εμπλουτίζεται από την extra παροχή βενζίνης που προσφέρουν τα μεγαλύτερα (322cc/min) μπεκ από Opel Corsa OPC. Ο Γιώργος Κάκκος της Re-Action Engineering είναι ο άνθρωπος πίσω από τον αναπρογραμματισμό της ECU του Mito, που στο δυναμόμετρο της Unlimited Exelixis έδειξε 274,1Ps και 32,7kgm! Εκτός από το stock μοτέρ, το Mito του Ξενοφώντα διατηρεί και τη stock μετάδοση με το OEM σετ δίσκο-πλατό-ρουλεμάν, που παρέα «μετράνε» 70.000+km, με τα τελευταία 10.000+km στο set-up του 1,4bar! Μιλάμε για τρελό παλικάρι αυτό το Mito! Με γνώμονα το value for money, έχει αντικατασταθεί η εργοστασιακή ανάρτηση με το coilover kit της AP, που αποδεδειγμένα δουλεύει εξαιρετικά στα Mito, καθώς και οι τροχοί με τις όμορφες, ελαφριές και ανθεκτικές OZ Superleggera 7Jx17in. Τα ΟΕΜ φρένα με τις 4πίστονες Brembo μπροστά και τους αεριζόμενους δίσκους των 305mm, εξακολουθούν να ανακάμπτουν το ρυθμό της ντοπαρισμένης Alfa, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα τους κακόπεφτε μια αναβάθμιση στα υλικά τριβής. Better safe than sorry, που λένε...
Assassin…
Ο Ξενοφώντας δεν είναι ακριβώς ο τύπος του κοντράκια που ζει για να «πατάει» -αν παρ’ όλα αυτά τον τσιγκλίσει κάνα Scirocco, ευχαρίστως του ράβει κοστουμάκι! Σε όλο αυτό το τριπάκι τον έχει βάλει ο κολλητός του, ο Αντρέας, με το γνωστό κόκκινο Grande Punto Abarth, που απασχολεί σχεδόν σε μηνιαία βάση τη στήλη του Κοντράκια, ενώ δεν έχει λείψει ποτέ από Drag Event! Αμφότερους τους έχουμε φιλοξενήσει στις σελίδες του Power (T.170), όταν το Abarth «έπαιζε» με πρώτο στάδιο στα 182Ps και έκανε 400άρι ξερό 15sec. Τώρα που μιλάμε, με συν πλην 300Ps, το δίδυμο φωτιά «παίζει» στα 13sec, με 0-100km/h σε 5,1-5,2sec, οπότε αν παρ’ ελπίδα γλιτώσετε από το Mito, ξέρετε ποιον θα φωνάξει ο Ξενοφώντας... Στον Αντρέα, λοιπόν, που τον έχει βοηθήσει/συμβουλέψει/κατευθύνει ο Ξενοφώντας, παραδίδει εν λευκό τα κλειδιά και το πηδάλιο του Mito, προκειμένου το Vbox III να καταγράψει τους καλύτερους δυνατούς χρόνους. Δυστυχώς, η short notice εκ μέρους μας για τη δοκιμή του αυτοκινήτου δεν τους έδωσε τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης που χρειάζονταν προκειμένου να αντικαταστήσουν τα ταλαιπωρημένα και πολυκαιρισμένα Continental Sport Contact 3 των τρεισήμισι χρόνων. Έτσι, στηνόμαστε στην ευθεία μετρήσεων με ένα υπολογίσιμο handicap, αλλά και ένα πρωτοφανές για Mito πλεονέκτημα: τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP και του traction control, που υπό άλλες συνθήκες δεν σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις το Mito όπως θα ήθελες και όπως θα μπορούσε, αφού μόλις διαγνωσθεί απώλεια πρόσφυσης, ο εγκέφαλος επεμβαίνει κλείνοντας την πεταλούδα του γκαζιού. Ο Σταύρος Στεφάνου, της Stefanou Service, υπεύθυνος για την εκτέλεση της «συνταγής» στο Mito, μπορεί να έφαγε τα ρούχα του, βρήκε όμως τον τρόπο να απενεργοποιούνται τα ESP/traction με έναν διακόπτη, για ειδικές περιστάσεις σαν και αυτή. Ο Αντρέας, λοιπόν, συγκεντρώνεται στην εκκίνηση, «καρφώνει» τη βελόνα του στροφομέτρου στις 2.800rpm, πατάει τον συμπλέκτη και ζυγίζει με το γκάζι την πρόσφυση του Mito. Ξεκινάει καλά αν και όχι ιδανικά, ενώ ακολουθούν αλλαγές που βροντοφωνάζουν το παρελθόν και την πείρα του χειριστή σε τέτοιου είδους «αποστολές»! Στο πρώτο πέρασμα, το Vbox III καταγράφει 0-100km/h σε 6,23sec, 400άρι 14,2sec και ταχύτητα εξόδου 165,9km/h. Κάνουμε αναστροφή και ξαναστηνόμαστε στο καπάκι, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούμε τη θερμοκρασία των ελαστικών. Με την ίδια τεχνική, το Mito ξεκινάει και απλώνει τώρα λίγο καλύτερα, γράφοντας 0-100km/h σε 6,18sec, 400άρι 14,1sec και ταχύτητα εξόδου 166,25km/h. «Κασέτα», όπως λέει και ο Αντρέας, αναφερόμενος στην επαναληψιμότητα του αποτελέσματος. Με το Abarth δε, ανακοινώνει και νούμερα πριν από το Vbox III… Εν ολίγοις, πριόνι το Mito. Με καινούρια λάστιχα, παίζει σίγουρα και εύκολα στα 6sec για το 0-100km/h και ξερό 14sec στο 400άρι, ενώ μονοκάβαλο θα έχει για πλάκα τα 5,8sec για το 0-100km/h, μπαίνοντας στα ψηλά 13sec και φλερτάροντας τα 170km/h ταχύτητα εξόδου...
Από εδώ και πέρα, θα τα έχω υπόψη μου στις νυχτερινές τσάρκες με το Μiata…
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Βασικά όχι ακριβώς R35 GT-R, αλλά Nissan Cefiro με body-panels από GT-R και RB26 κάτω από το καπό.