Audi Q2 1.6TDi 116Ps
Ειδικό κοινό
Γκρίνια, χλευασμό και άσχημες κουβέντες διαβάζω δεξιά και αριστερά για αυτοκίνητα, όπως το Audi Q2. Παίρνεις το τάδε και σου μένουν και λεφτά για διακοπές, λέει ο ένας, premium με ημιάκαμπτο, λέει ειρωνικά ο άλλος, ακριβό χωρίς λόγο, λέει ένας τρίτος. Αμέτρητα σχόλια τέτοιου είδους για αυτοκίνητα, όπως το Q2, το Mini Countryman και τη Mercedes-Benz GLA. Όμως κάτι λείπει από την ιστορία και αυτό είναι η λεπτομέρεια του brand. Ναι, το σήμα που φέρουν τα μοντέλα αυτά, καθώς και άλλα αντίστοιχα που ανήκουν στην premium κατηγορία, τα κατατάσσουν σε ένα άλλο «αγοραστικό ράφι», το οποίο είναι γι' αυτούς που έχουν και μπορούν. Αυτοί πάλι έχουν και μπορούν να διαθέσουν περισσότερα χρήματα για αγορές, για επενδύσεις κ.ο.κ.. Αν δεν υπήρχαν όλες οι κατηγορίες πορτοφολιών στον κόσμο, τα πράγματα θα ήταν άσχημα, οπότε ας σκεφτόμαστε καλύτερα πριν κράξουμε όποιο μοντέλο μας φαίνεται ακριβό. Αυτά τα λέω για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι διάβασα άσχημα σχόλια αναγνωστών σε διάφορα μέσα για το Q2, αλλά κυρίως γιατί, οδηγώντας το, βρέθηκα ακινητοποιημένος σε φανάρι στο κέντρο της Αθήνας, καθημερινή πρωί, όπου δίπλα μου ήταν σταματημένος Ελληνάρας με παπί. Εξηγούμαι. Φορούσε κράνος –από αυτά που τα φοράς για να μην σε γράψει η τροχαία, αλλά αν πέσεις κάτω, θα γίνει θρύψαλα- στο όποιο είχε «καρφώσει» το κινητό του ανάμεσα στο μάγουλο, φτιάχνοντας έτσι αυτοσχέδιο handsfree. Μιλούσε δυνατά με κάποιον στο τηλέφωνο και λέει: έχω εδώ και τον μ@λ*κα με το Audi το τζιπ. Πήγε και το πήρε κίτρινο για να δούμε ότι έχει Audi. Ρε, κοίτα κάτι μ%λ*κες, ρε! Είπε ο τύπος με το κινητό χωμένο στο κράνος του 10ευρου... Αφήνω το παραπάνω συμβάν εδώ και συνεχίζω με τη δοκιμή.
Sport μοιάζει!
Κάτι το compact σχήμα του, κάτι το χρώμα του, κάτι το αυτοκόλλητο στην πίσω κολώνα με το λογότυπο της Audi, αυτό το αυτοκίνητο μου θύμισε κάπως το ένδοξο S1 Quattro, που έτρεχε στην εποχή των Gr.B. Μη βαράτε, αλλά στα μάτια μου έχει έντονες γραμμές και μου βγάζει έναν σχεδιαστικό τσαμπουκά. Αν καταφέρουμε να πείσουμε και την Ελληνική αντιπροσωπεία να μας δώσει για δοκιμή και εκείνο το Q2 με την τετρακίνηση και τον δίλιτρο diesel των 190 ίππων, θα δείτε ένα πανέμορφο οπτικά αυτοκίνητο, που μας προϊδεάζει για το SQ2, το οποίο θα έχει 310 άλογα και τετρακίνηση. Παράλληλα, βέβαια, περιμένουμε να δοκιμάσουμε πολλά μοντέλα που φέρουν τα λογότυπα S, R και RS και ευελπιστούμε να το κάνουμε αυτό προτού βγουν νέα μοντέλα. Το κίτρινο Q2 φοράει τον 1.6 diesel με τους 116 ίππους, μοτέρ ικανό να κυλίσει άνετα το αμάξωμα των 1.390 κιλών. Αν και θορυβώδης κινητήρας –στο ρελαντί και τις υψηλές rpm- έχει ζωντάνια στις χαμηλές στροφές, χωρίς ξεσπάσματα που έχουν άλλα turbo diesel μοτέρ. Το σαλόνι του είναι σχεδόν ίδιο με του Α3 και σίγουρα δεν σε συνεπαίρνει σχεδιαστικά. Καλά υλικά, δεμένα όμορφα, συμπαθητικές λεπτομέρειες σε κουμπιά και διακόπτες, οι γραμμές, όμως, θυμίζουν ντουλάπα με άριστα τακτοποιημένα κουστούμια, ίδιου χρώματος, if you know what I mean. Ναι, είναι αρκετοί που αρέσκονται σε κάτι τόσο fixed, απλά εγώ δεν ακολουθώ. Θαυμάζω, όμως, την εργονομία και την ευκολία χειρισμού. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι μεγαλύτεροι απ' όσο νομίζεις βλέποντάς το απ' έξω και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 405 λίτρα.
Οδηγικά
Στο δρόμο είναι άριστο, με πάτημα που θυμίζει χαμηλότερο αυτοκίνητο. Η έξυπνη κρεμαγιέρα με το σύστημα Progressive Drive δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση και γενικώς, οδηγώντας το ακόμα και αρκετά γρήγορα, νιώθεις σιγουριά. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω συμπεριφέρεται just ok, χωρίς να προβληματίζει, εκτός αν περάσεις από εγκάρσια ανωμαλία του δρόμου με «πολλά», όπου αναπηδά κάπως άτσαλα, λόγω μικρής διαδρομής της ανάρτησης. Έχουν βαλθεί να φοράνε όλοι 17άρες και πάνω, οπότε αυτό κάνει ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο. Στον εξοπλισμό, η βασική έκδοση δεν είναι καθόλου φτωχή και ξεκινά από τα 27.630 ευρώ με τον κινητήρα 1.6TDI, αλλά και 24.980 ευρώ με τον 1.0 TFSi των 116 επίσης ίππων, μοτέρ που θεωρώ ότι θα ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του Q2. Στο διαμορφωτή της Audi, πάντως, βάζοντας μερικά όμορφα extra, που κάνουν πιο sport το Q2, φτάσαμε στα 35.000 ευρώ, νούμερο που αρχίζει και ξεφεύγει. Όπως και να έχει, με «ταβάνι» τις 30.000 ευρώ και κινητήρα 1.0 TFSi –που δεν έχουμε οδηγήσει, αλλά περιμένουμε άμεσα- θα είναι ένα πολύ αξιόλογο σύνολο. Ο 1.6TDi ναι μεν ήταν οκ και οικονομικός (6,7lt/100km στη δοκιμή μας), δεν ταιριάζει, όμως, με τον sport χαρακτήρα του Q2, αφού είναι φασαριόζικος και σε κάνει να επικεντρώνεσαι στο θόρυβο και όχι στην οδήγηση. Με ανυπομονησία περιμένουμε τη δοκιμή με το 1.0lt μοτέρ, αλλά και το δίλιτρο τετρακίνητο diesel των 190 ίππων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης Audi Q2 1.6TDI 116Ps: €24.980
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,2:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΒΑΡΟΣkg 1.390
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 6,5Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/60
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 116/3.250-4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 25,5/ 1.500-3.250
0-100km/h 10,3sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 197
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
O Lorenzo Daretti, επίσημος eSport αναβάτης της ομάδας Monster Energy Yamaha MotoGP, οδηγεί το νέο Abarth 595 Monster Energy σε ένα ταξίδι που ενώνει ...