Ssangyong XLV 1.6 Diesel 115Ps

Ssangyong XLV 1.6 Diesel 115Ps

Διπλός δράκος
Αυτό σημαίνει «SsangYong» και η εταιρεία δεν είναι σε καμία περίπτωση «τυχαία». Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τον παλαιότερο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Κορέας και μάλιστα με ειδίκευση στην τετρακίνηση. Δεν είναι κρυφό ότι συνεργαζόταν με την Mercedes-Benz, αφού μοντέλα της φορούσαν κινητήρες της γερμανικής φίρμας. Φτάνοντας στο σήμερα, οφείλουμε να σεβόμαστε εταιρείες, που εξελίσσουν δικούς τους κινητήρες από λευκό χαρτί, αλλά και που έχουν κάνει άλματα στην εξέλιξή τους. Δεν ήταν τυχαίο εξάλλου ότι το Tivoli ήταν ένα από τα 20 αυτοκίνητα του World Car Of The Year το 2016. Πάμε, όμως, να δούμε εν συντομία το Tivoli, που πέρασε από το τραπέζι του Προκρούστη.

Εντυπωσιακό Έξυπνο Lifestyle Όχημα
Ή στα Αγγλικά, eXciting smart Lifestyle Vehicle, όπου, κρατώντας τα κεφαλαία γράμματα, έχετε το XLV. Αν και βασίζεται στο Tivoli –μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο- εδώ μιλάμε για σχεδόν 24 πόντους επιπλέον, φλερτάροντας συνολικά με τα 4,5 μέτρα. Εξωτερικά φαίνεται ότι πρόκειται για ένα «τραβηγμένο» μοντέλο, αφού η διαφοροποίηση στη σχεδίαση προέκυψε από την τρίτη κολώνα του αμαξώματος και πίσω. Μπροστά θα λέγαμε ότι μας αρέσει αρκετά, όπως μας άρεσε και το Tivoli. Για το πίσω μέρος, θα μας βρείτε σκεπτικούς, καθώς μάλλον δεν είναι του γούστου μας. Είναι, όμως, πρακτικό? Πιο πολύ, δεν γίνεται. Ανοίγοντας το πορτ μπαγκάζ, αντικρίζεις ένα… οικόπεδο! Για τους αριθμολάγνους, πρόκειται για πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 720lt, νούμερο που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ο χώρος των επιβατών μένει απείραχτος. Εξαιρετικά πρακτική είναι και η καμπίνα των επιβατών, με πολλές θήκες, χώρους, ευκολίες. Η πηγή multimedia συνδέεται με τα πάντα (USB, HDMi, Bluetooth, AUX), καθίσματα και θέση οδήγησης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά και στον τομέα της ασφάλειας, τα πράγματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. ESP, Hill Start Assist, 7 αερόσακοι, LED φώτα ημέρας… Γενικώς, οι Κορεάτες έχουν πάει πολλά βήματα παραπέρα την κατασκευή των οχημάτων τους και αυτό είναι προς όφελος όλων εκείνων που θέλουν να πάρουν πολλά, αλλά να μην πληρώσουν αντίστοιχα. Φυσικά και δεν θα στο χαρίσουν, όταν, όμως, με τον 1.6 turbo diesel των 115 ίππων, με το πολύ συμπαθητικό εξάρι manual κιβώτιο η τιμή ξεκινά από τα 20.650 ευρώ, τότε μιλάμε για bargain. Μάλιστα, αυτός ο συνδυασμός του e-XDi160 με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και το χειροκίνητο κιβώτιο, θα λέγαμε ότι είναι και ο καλύτερος όλων. Επιδόσεις μην περιμένετε, αλλά να περιμένετε μία συμπαθητική μέση κατανάλωση, γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση και ο τρόπος, που αυτή χειρίζεται το αμάξωμα, δεν είναι για σεμινάριο, στέκεται, όμως, στο ύψος των περιστάσεων και θα λέγαμε ότι το περιμέναμε πιο πλαδαρό και βαρετό στην οδήγηση. Αν και με ημιάκαμπτο πίσω, η δουλειά γίνεται με αξιοπρέπεια και χωρίς έντονες κλίσεις. Η SsangYong έχει επιλέξει ένα πολύ προσιτό πακέτο after sales, αφού δίνει πέντε χρόνια εγγύηση (ή 100.000χλμ), πέντε χρόνια δωρεάν service και πέντε χρόνια οδική βοήθεια. Όλα τα παραπάνω αποτελούν σημαντικά κίνητρα για πολύ κόσμο και αν δούμε τα πράγματα με πιο ανοιχτό μυαλό, η SsangYong έχει όλα τα εχέγγυα για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Εξάλλου, οι Κορεάτικες εταιρείες μόνο καλά δείγματα έχουν δώσει στην αγορά τελευταία, οπότε και αξίζουν προσοχής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SSANGYONGXLV 1.6 DIESEL 115PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
BASE: €20.650


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο,  κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.597

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   76 x 88

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            15,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Common rail άμεσου ψεκασμού, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.405

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός:  Γόνατα MacPherson, τριγωνικά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

Πίσω:  Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και ελικοειδή ελατήρια

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•           Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

•           Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων      

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός:  Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 296mm

Πίσω:  Δίσκοι διαμέτρου 290mm

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18 in

Ελαστικά: 215/45 R18

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      115/3.400-4.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   30,6/1.500-2.500

0 - 100km/h    11,7sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  170

 

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       117

 

Μέση κατανάλωση

(lt/100km)  4,5 εργοστασιακή
(lt/100km) 7,4 δοκιμής

 

Αρθρογράφος

 

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio MY20 στην Ελλάδα

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio MY20 στην Ελλάδα

Οι ανανεωμένες Giulia και Stelvio ΜΥ20 είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά με μία σειρά τεχνολογικών αναβαθμίσεων που ενισχύουν περεταίρω τα επίπεδα ...