Νέο Ford Fiesta 1.0EcoBoost&ST-Line,Vignale

Νέο Ford Fiesta 1.0EcoBoost&ST-Line,Vignale

TimelessDesign

Δεν είναι μυστικό ότι το Fiesta αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Ford. Μιλάμε εξάλλου για το No 1ο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, στην κατηγορία των supermini. Η εταιρεία επένδυσε 293 εκατομμύρια ευρώ σε νέες διαδικασίες παραγωγής, στο εργοστάσιο της Κολωνίας, που πλέον θεωρείται από τα πιο αποδοτικά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, με την προοπτική να παράγει ένα Fiesta κάθε 68 δευτερόλεπτα. Παρά το γεγονός ότι η έβδομη γενιά του μοντέλου έφτασε να μετράει 9 χρόνια παρουσίας στην αγορά και κατάφερνε να δείχνει ακόμα εντός εποχής εμφανισιακά, το εσωτερικό του έδειχνε πλέον τα χρόνια του και έπρεπε να ανανεωθεί, προκειμένου να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία. 

Οι designers της Ford, εξελίσσοντας τη γενική ιδέα σχεδιασμού του απερχόμενου μοντέλου, μετέτρεψαν τη σφηνοειδή φιγούρα σε ένα σύνολο πολύ πιο εκλεπτυσμένο. Είναι σαφές ότι οι σχεδιαστές ήθελαν ένα πιο ώριμο σύνολο στο μάτι, με πιο απλές και καθαρές γραμμές. Τα επιθετικά σχεδιαστικά τεχνάσματα, όπως το φούσκωμα στο κέντρο του καπό και τα μακρόστενα φανάρια, εξαφανίστηκαν. Καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για Fiesta, αν και τα πίσω φώτα έχουν αλλάξει καθολικά σχήμα και πλέον είναι οριζόντια και μετατοπισμένα πιο κάτω, τονίζοντας έτσι το αυξημένο πλάτος του μοντέλου. Το νέο Fiesta κέρδισε 71mm σε μήκος και 12mm σε πλάτος, ενώ το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 4mm. Μπροστά, τα πράγματα είναι πιο συμβατικά, με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα να παραμένει και να τροποποιείται ανάλογα με την έκδοση. Γραμμές χρωμίου για την Titanium, σπορ πλέγμα για την ST-Line και ειδικές σατινέ επενδύσεις για την πολυτελή Vignale. Τα μεγαλύτερα Full LED φωτιστικά σώματα ταιριάζουν με τους νέους προφυλακτήρες και τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς ομίχλης. Σύμφωνα με τον Γιώργο Σαριδάκη, Exterior Design Director της Ford Ευρώπης, «το σχήμα του νέου Fiesta είναι λιγότερο fashion statement και περισσότερο διαχρονικό design».

Επανάσταση

Η ωρίμανση του μοντέλου έφερε καθολικό ανασχεδιασμό, με νέα ποιοτικά υλικά, σημαντικά βελτιωμένη εργονομία και συναρμογή, αλλά και πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο. Οι σχεδιαστές της Ford μελέτησαν τον τρόπο, που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα αυτοκίνητά τους κατά την καθημερινή τους χρήση, λαμβάνοντας πολύτιμο feedback σχετικά με το πώς συνυπάρχουμε με το αυτοκίνητό μας. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι η μοντέρνα σχεδίαση, που αντλεί έμπνευση από τα tablet και αντίστοιχες ηλεκτρονικές συσκευές, με τη μεγάλη (6,5in στις μεσαίες εκδόσεις, 8in από την titanium και άνω) «αιρούμενη» οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, δίνοντας τη δυνατότητα να μειωθούν οι διακόπτες σχεδόν στο μισό συγκριτικά με το απερχόμενο Fiesta. Το λογισμικό υιοθετεί το σύστημα συνδεσιμότητας και πολυμέσων SYNC 3, είναι ταχύτατο και σου απλουστεύει τη ζωή με τις φωνητικές λειτουργίες, που διαθέτει. Η Ford είναι ιδιαίτερα περήφανη για το νέο ηχοσύστημα της Bang&Olufsen PLAY και καλά κάνει, αφού πρόκειται πιθανότατα για το κορυφαίο σύστημα στην κατηγορία. Διαθέτει δέκα ηχεία, με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω μέρος του ταμπλό, καθώς και ψηφιακό ενισχυτή ισχύος 675watt με Surround Sound! Ναι, φυσικά είναι extra, κοστίζει €400, αλλά προσφέρει απίστευτη πιστότητα ήχου στο σαλόνι του μικρού Fiesta.

Τα προηγμένα οδηγικά βοηθήματα, που εξοπλίζουν το νέο Ford Fiesta, είναι πρωτόγνωρα για την κατηγορία και περιλαμβάνουν σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, προειδοποίησης εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist με Perpendicular Parking και Park Out Assist, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης πεζών κ.α. Τα συστήματα βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που, σε συνεργασία, παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και σκανάρουν το δρόμο σε απόσταση 130m.

Sports-car feeling

Τον προηγούμενο μήνα δοκιμάσαμε το Fiesta με τον 1.5TDCi και τα 120Ps. Αυτή τη φορά είχαμε στα χέρια μας τον πολυβραβευμένο 1.0EcoBoost. Στην αρχή απογοητεύτηκα, όταν συνειδητοποίησα ότι πρόκειται για την έκδοση με τα 100Ps και όχι τα 125, αλλά, στην πραγματικότητα, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι άκρως ικανοποιητικός για καθημερινή μετακίνηση. Έχει ποιοτική λειτουργία και δύσκολα θα παρατηρήσεις την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, αφού οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Η υψηλή ροπή των 17,3kgm σε συνδυασμό με το κλειστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο, που διατίθεται για πρώτη φορά στη γκάμα του Fiesta(εκτός του ST φυσικά), συνηγορούν σε ένα αποτέλεσμα αρκετά ζωηρό, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Ο EcoBoost, ωστόσο, απαιτεί ευλάβεια στην πίεση του δεξιού πεντάλ για να δείξει καταναλώσεις κάτω από τα 7lt/100km.

Πραγματικά, δεν θα ήθελα να ήμουν στην θέση των μηχανικών, που ήταν υπεύθυνοι για την εξέλιξη του πλαισίου και της ανάρτησης του νέου Fiesta… πώς να βελτιώσεις το ομολογουμένως καλύτερα στημένο αυτοκίνητο του B-Segment? Στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, μιλήσαμε με τον Stefan Kappes, υπεύθυνο driving dynamics του project, που μας αποκάλυψε πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Παρότι η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας είναι ίδια με το απερχόμενο μοντέλο, έχει αλλαχθεί περίπου το 90% των εξαρτημάτων του σασί και της ανάρτησης. Ο ημιάκαμπτος άξονας διατηρήθηκε, άλλαξε όμως η σχεδίαση στο πίσω μέρος του, αλλά και το υλικό κατασκευής στην πίσω άρθρωση. Το μπροστινό σινεμπλόκ του άξονα είναι σημαντικά μεγαλύτερο, με περισσότερο λάστιχο, αλλά και κούφια σχεδίαση στο κέντρο του, με αποτέλεσμα σημαντικά καλύτερη διαχείριση των κραδασμών ή, όπως το λένε στη Ford, road noise isolation. Το μπροστινό υποπλαίσιο είναι νέας σχεδίασης, όπως νέες είναι και οι ελαφρύτερες αντιστρεπτικές, που πλέον είναι κούφιες και προσφέρουν καλύτερο έλεγχο του body-roll και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι. Τα σινεμπλόκ στα ψαλίδια είναι χωνευτά, με μεταλλικό μέρος (double-bonded), γεγονός που δίνει στο αυτοκίνητο καλύτερο έλεγχο και αντιδράσεις. Τα νέα ρουλεμάν τροχών έχουν αυξημένη ακαμψία και συμβάλλουν στη βελτίωση του turn-in. Τα νέα αμορτισέρ έχουν διαφορετικές βάσεις στήριξης και -σε συνδυασμό με τα νέα ελατήρια- προσδίδουν ιδανική ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της αποτελεσματικότητας στο στρίψιμο.

Από την πρώτη στιγμή, που οδηγείς το νέο Fiesta, συνειδητοποιείς ότι έχει πολύ μεγάλη διαφορά οδηγικά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Η πληροφόρηση και η αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει αυτοκίνητο του B-segment. Αυτό, όμως, που βελτιώθηκε στο νέο Fiesta, είναι οι περισσότερο ποιοτικές αντιδράσεις της ανάρτησης σε ανωμαλίες, κακοτεχνίες, σαμαράκια κλπ, κάτι που οφείλεται όχι μόνο στην αναβαθμισμένη ανάρτηση, αλλά στη συνολικά αυξημένη ακαμψία του πλαισίου. Η πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος κατά 36% προσφέρει μειωμένους θορύβους και κραδασμούς από τον κινητήρα και τη μετάδοση, ενώ οι βελτιωμένες μονώσεις σε συνδυασμό με το ήχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλλουν σε μείωση του θορύβου, που φτάνει στο εσωτερικό σε ποσοστό 7%.

Το Fiesta μπορείς να το οδηγήσεις με τον τρόπο που οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο. Όχι μόνο δεν θα δυσανασχετήσει, αλλά αντιθέτως θα ανταποκριθεί σε σημείο που σε κάνει να απορείς πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει οδηγικά ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας supermini. Έχει γρήγορο και ακριβές turn-in, σίγουρο πάτημα, υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, δυνατά φρένα και ένα ESP, που μπορεί να μην απενεργοποιείται,  αργεί όμως να επέμβει και είναι πολύ διακριτικό.

Στην 8η γενιά του, το νέο Fiesta τοποθετείται ξανά στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας χάρη στον εκσυγχρονισμένο σχεδιασμό, το premium και ποιοτικό σαλόνι, τους αποδοτικούς κινητήρες και την πληθώρα προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά και η σπορτίφ συμπεριφορά παραμένουν τα ισχυρά χαρτιά του, προσθέτοντας παράλληλα σε άνεση και ποιότητα κύλισης. 

Fiesta ST-Line & Vignale

Βρεθήκαμε στην πανέμορφη Ισπανία, στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Ford για το νέο Fiesta. Εκεί είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε για πρώτη φορά τις εκδόσεις ST-line και Vignale, που θα βρίσκονται στις εκθέσεις της Ford μετά το καλοκαίρι.

Η έκδοση ST-Line αποτελεί την πιο σπορ πρόταση στη γκάμα του νέου Fiesta μέχρι την έλευση του Ford Performance ST, το οποίο αναμένουμε μέσα στο 2018. Το ST-Line διαθέτει ένα αρκετά πιο επιθετικό bodykit, που περιλαμβάνει νέα φανάρια, προφυλακτήρες, μάσκα με μαύρο πλέγμα, αεροτομή οροφής, side-skirts, καθώς και διαφορετικές ζάντες αλουμινίου, διάστασης 17in, σε απόχρωση rock metallic. Το εσωτερικό είναι ό,τι περιμένεις από μία πιο σπορ έκδοση, δηλαδή πιο bucket καθίσματα με διαφορετική επένδυση και ραφές, σπορ flat-bottom τιμόνι, διαφορετικής σχεδίασης επιλογέας, χειρόφρενο και πεντάλ, όλα με επένδυση αλουμινίου και προστατευτικά φιλέτα στο εσωτερικό των θυρών με το λογότυπο ST-Line. Μου άρεσε περισσότερο το εσωτερικό των ST-Line στην απόχρωση Deep Impact Blue, που είχε φιλέτα carbon look γύρω από τον πίνακα οργάνων και το ταμπλό, σε σχέση με το Race Red, που διέθετε κόκκινες φάσες σε ταμπλό, door panels κλπ. Το ST-Line είναι απόλαυση στο δρόμο. Οι μηχανικοί της Ford ισχυρίζονται ότι το spring/dampring rate είναι πιο σφιχτό, σε ποσοστό περίπου 15%, αλλά θα ορκιζόμουν ότι είναι περισσότερο. Η ανάρτηση επιτρέπει σημαντικά πιο μειωμένες κλίσεις απ’ ότι τα Titanium και Vignale. Το τιμόνι, αν και έχει το ίδιο ratio, έχει νέα χαρτογράφηση, είναι πιο σφιχτό και διαθέτει την ίδια εξαιρετική πληροφόρηση και αμεσότητα. Το ST-Line σε ωθεί συνεχώς να πας πιο γρήγορα, να πιέσεις λίγο παραπάνω στην επόμενη στροφή. Οι δρόμοι της Ισπανίας έχουν πολύ καλό οδόστρωμα και το ST-Line κυριολεκτικά στρίβει με όσα έρχεσαι και μάλιστα με ελάχιστο στρίγκλισμα από τα Michelin Pilot Sport 4. Τα 140Ps του κινητήρα είναι αρκετά, αλλά για να εκμεταλλευτείς τη δύναμη του «πουσαρισμένου» EcoBoost, πρέπει να τον πιέσεις, με αποτέλεσμα τη γενναία αύξηση της κατανάλωσης. Ο κινητήρας ακούγεται φανταστικά για τρικύλινδρος, ενώ το άφημα του γκαζιού συνοδεύεται από ένα ευχάριστο ήχο από τη σκάστρα.

Το Vignale, από την άλλη, σε ηρεμεί. Είναι ένας εντελώς άλλος κόσμος. Πολυτέλεια στο έπακρο, με τις δερμάτινες επενδύσεις να σε συνεπαίρνουν και να καλύπτουν τα καθίσματα, το ταμπλό, αλλά και τις επενδύσεις των θυρών. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι αντίστοιχη του εσωτερικού και δείχνει πολύ πιο premium από την υπόλοιπη γκάμα. Η μεγάλη πανοραμική οροφή δύο τμημάτων πλημμυρίζει το εσωτερικό με φυσικό φως, αλλά τρώει μερικούς διαθέσιμους πόντους  από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Το Vignale είναι εντυπωσιακά άνετο παρά τις 17άρες ζάντες. Στο ταξίδι, με ταχύτητες 150-160km/h, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται ελάχιστα, σε σημείο που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα supermini αυτοκίνητο. Με κλειστά παράθυρα και με το ισχυρό ηχοσύστημα της B&O PLAY, απολαμβάνεις τη διαδρομή χωρίς κραδασμούς και θορύβους από το δρόμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Ford Fiesta 3d 1.1MPi 85Ps (Trend): €12.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Ford Fiesta 5d 1.0 EcoBoost 100Ps (Titanium): €15.740

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71,9 x 82

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.144

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 3,94:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/55

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Συμπαγείς δίσκοι 252x12mm με μονοπιστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      100/ 4.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   17,3/ 1.500

0-100km/h      10,5sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  183

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      97

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,3

 

Αρθρογράφος

 

Στην ελλάδα το νέο Mitsubishi ASX

Στην ελλάδα το νέο Mitsubishi ASX

Με το νέο ASX, η Mitsubishi Motors εισέρχεται στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ευρωπαϊκή ιστορία της.