Audi S3 8P 2.0 TFSI 792Ps
Λατρεύω αυτά τα μοτέρ. Αναφέρομαι φυσικά στον γνωστό 2.0TFSI, που εδώ και αρκετό καιρό έχει δείξει τι μπορεί να κάνει και πόσα άλογα μπορεί να αποδώσει με αξιοπιστία. Κατά καιρούς έχουμε δοκιμάσει διάφορα setup αυτού του κινητήρα με, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ο Λεωνίδας Τσιούτσιας, ιδιοκτήτης της Autospeed, από τη Λάρισα, επέμενε να δούμε και το συγκεκριμένο Audi S3 και φυσικά θα είχε τους λόγους του. Τους οποίους φυσικά θα δείτε παρακάτω, όταν φτάσουμε στις μετρήσεις. Οι βιαστικοί ρίξτε μια ματιά στον πίνακα στο τέλος και γυρίστε πίσω να διαβάσετε την υπόλοιπη δοκιμή.
Όλα είναι θέμα μετάδοσης
Η μετάδοση ενός αυτοκινήτου είναι συχνά ένα παραμελημένο τμήμα από πολλούς. Οι περισσότεροι καταφεύγουν σε έναν καλό συμπλέκτη και μέχρι εκεί. Εδώ όμως ο Λεωνίδας έδωσε ιδιαίτερη σημασία και έκανε την κίνηση ματ. Αρχικά το S3 του Κώστα είχε το κλασσικό χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο όμως αλλάχθηκε και τη θέση του πήρε το S-Tronic με κωδικό DQ250, αφού πρώτα αλλάχθηκαν τα δισκάκια του συμπλέκτη με τα ενισχυμένα της Dodson Motorsport. Η αλλαγή αυτή, από χειροκίνητο σε αυτόματο, μόνο εύκολη δεν είναι, γιατί, εκτός από το ίδιο το κιβώτιο, θα πρέπει να τοποθετήσεις και τη μονάδα διαχείρισης, η οποία φυσικά θα πρέπει να συνδεθεί με την εργοστασιακή ECU και να συνεργαστεί σωστά μαζί της. Και μην ξεχάσουμε φυσικά τα paddles στο τιμόνι και τον αντίστοιχο επιλογέα, έτσι; Πέρα, όμως, από αυτά τοποθετήθηκε και ένα ψυγείο για την ψύξη λαδιού του κιβωτίου, από την Mishimoto και φυσικά η ECU Megatronic πέρασε μερικές ώρες παρέα με τον Ερωτόκριτο Γκαγκαδέλη των E-Tuners. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, όπως θα δείτε στο διάγραμμα επιτάχυνσης, αφού οι αλλαγές ξεχωρίζουν με δυσκολία. Αυτό σαν αίσθηση μεταφράζεται σαν ένα μονοκόμματο σπρώξιμο του σώματος πάνω στο κάθισμα, που διαρκεί όση ώρα το γκάζι είναι στο πάτωμα.
Fueltime
Ο 2.0ltTSI είναι ένας κινητήρας που μπορεί να βγάλει αρκετή δύναμη, αλλά έχει όμως και κάποιες συγκεκριμένες απαιτήσεις. Έχει σοβαρή ανάγκη για καύσιμο και πρέπει να δοθεί αρκετή σημασία στη σωστή παροχή του. Εδώ η εργοστασιακή αντλία καυσίμου υψηλής τα βρίσκει ζόρικα, αφού, όταν οι ιπποδυνάμεις ξεπερνούν τα 500 άλογα, ζορίζεται και μπορεί να σπάσει το ποτηράκι της. Η πρώτη κίνηση για να μη γίνει κάτι τέτοιο θα είναι να αντικατασταθεί με μία aftermarket, όπως και έγινε εδώ και τοποθετήθηκε μία custom που κατασκεύασε η Autospeed, η οποία δουλεύει στα 180bar και τροφοδοτεί τα μπεκ που προέρχονται από Audi RS4 και έχουν παροχή στα 480cc/min. Αυτή η αντλία συνεργάζεται με μία Aeromotive Stealth, η οποία και έχει αναλάβει την τροφοδοσία των τεσσάρων έξτρα μπεκ της Bosch, με παροχή στα 1.000cc/min. Η δεύτερη αντλία οπλίζει με ένα διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό και τη διαχείρισή της την έχει αναλάβει μία extra ECU, η οποία χρησιμοποιεί και wideband. Επίσης, όλες οι σωληνώσεις καυσίμου και παροχής λαδιού έχουν κατασκευαστεί από την Autospeed. Τα μπεκ του RS4 είναι τοποθετημένα στις εργοστασιακές θέσεις, ενώ τα Bosch έχουν τοποθετηθεί επάνω στην πολλαπλή εισαγωγής της Boulekos Dynamic. Η πολλαπλή αυτή είναι η αμέσως πιο συμφέρουσα λύση για όποιον δεν θέλει να δώσει τα λεφτά για να αγοράσει μία ΗΕΡ. Εκτός από τις αναμονές για τα έξτρα τέσσερα μπεκ, έχει αναμονή για μπεκ μεθανόλης, πράγμα που εκμεταλλεύτηκαν και εκεί θα συναντήσουμε το μπεκ από το κιτ ψεκασμού water/methanolτης SnowPerformance. Εντάξει, λοιπόν, το θέμα της παροχής λύθηκε και ο κινητήρας είναι έτοιμος για να δεχθεί το turbo.
Turbotime
Πάνω σε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής, που κατασκεύασε η Vampire Exhaust, τοποθετήθηκε το μεγάλο -σε μέγεθος- turbo της Garrett, GTX3582R. Το turbo αυτό χρησιμοποιεί 11 πτερύγια στη φτερωτή της εισαγωγής, η οποία έχει διάμετρο 62,5mm, ενώ η αντίστοιχη για την εξαγωγή είναι 68mm. Εννοείται ότι έχει anti-surge και η παροχή του φτάνει για ιπποδυνάμεις της τάξεως των 750Ps. Ο εισερχόμενος αέρας ψύχεται από ένα custom intercooler, που κατασκεύασε η Autospeed και έχει διαστάσεις 600x300x80mm, το οποίο προσπαθεί να κρυφτεί, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, πίσω από τον προφυλακτήρα. Ένας καλός συνεργάτης του turbo είναι το external wastegate της TiAL των 44mm, καθώς και η σκάστρα της ίδιας εταιρείας. Η προαναφερόμενη πολλαπλή εξαγωγής καταλήγει σε ένα σύστημα εξαγωγής κατασκευασμένο και αυτό στα Τρίκαλα από την Vampire Exhaust, το οποίο έχει διάμετρο 80mm και αποτελείται από downpipe, μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι.
Enginetime
Για να μπουν βέβαια όλα τα παραπάνω και για να αποδώσουν, όπως έπρεπε, ήταν λογικό και αναμενόμενο να γίνουν και οι αντίστοιχες υποδομές στο μπλοκ και στην κυλινδροκεφαλή. Ξεκινώντας λοιπόν από την κυλινδροκεφαλή, ο Λεωνίδας έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και στη συνέχεια ασχολήθηκε με το valvetrain. Η κλασσική και δοκιμασμένη λύση σε αυτόν τον τομέα στα 2.0ltTFSIκαι TSI μοτέρ είναι η Supertech. Από τη γκάμα της προέρχονται οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, όπως και τα διπλά τους ελατήρια, ενώ τα retainers είναι custom κατασκευασμένα από την Autospeed. Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι έχουν 231ο διάρκεια και 10,75mm βύθισμα για την εισαγωγή και οι αντίστοιχες τιμές για την εξαγωγή είναι στις 190ο και στα 10,05mm αντίστοιχα. Οι εκκεντροφόροι Stage 2 της CatCams, που πλέον βρήκαν τη θέση τους στην κυλινδροκεφαλή, έχουν 254ο διάρκεια στην εισαγωγή, με 11,25mm βύθισμα και στην εξαγωγή 207ο , με 10,2mm. Η ανάφλεξη των μπουζί της Bosch γίνεται μέσω των πολλαπλασιαστών που προέρχονται, μαντέψτε, από Audi R8. Περνάμε τώρα στο μπλοκ, στο οποίο τοποθετήθηκαν τα oversize σφυρήλατα πιστόνια της CP με 82,5mm διάμετρο και συνδυάστηκαν με μπιέλες της ZRP, με τον κυβισμό του κινητήρα να φτάνει τα 2.008cc. Παντού χρησιμοποιήθηκαν οι L19 βίδες της ARP, δηλαδή σε στρόφαλο, μπιέλες και καπάκι, ενώ στο στρόφαλο τοποθετήθηκαν μέταλλα της ACL. Ο Λεωνίδας κατασκεύασε ένα custom ελαφρωμένο γρανάζι στροφάλου και πλέον ο κινητήρας ήταν σχεδόν έτοιμος. Σχεδόν, γιατί ήταν η ώρα του προσεκτικού remapping της εργοστασιακής μονάδας ECU της Bosch, που συνεργάζεται με το boost controller Profec-B της GReddy, καθώς και με την extra μονάδα που διαχειρίζεται τα επιπλέον μπεκ.
Ήρθε η ώρα λοιπόν!
Ποια ώρα; Μα για να δούμε τι καρπούς απέδωσαν οι κόποι του Λεωνίδα και με τι αυτοκίνητο κυκλοφορεί ο Κώστας! Οι ρυθμοί επιτάχυνσης είναι απλά καταιγιστικοί. Οι αλλαγές σχέσεων είναι τρομακτικά γρήγορες και το ίδιο το αυτοκίνητο είναι και αυτό -με τη σειρά του- τρομακτικά γρήγορο. Τόσο γρήγορο, που χρειάζεται μόλις 3,83sec για να επιταχύνει από τα 60km/h μέχρι τα 160km/h και μόλις 5,04sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/hκαι όλα αυτά στην μεγάλη πίεση, δηλαδή στα 2,5bar. Μετρήσεις από στάση δεν έγιναν γιατί μόλις ολοκληρώσαμε τις ρεπρίζ, ξεκίνησε να βρέχει…
Daily Beast
Το πιο εντυπωσιακό όμως, είναι πως το αυτοκίνητο είναι καθημερινό και όχι καθαρά κοντράδικο με ξηλωμένο εσωτερικό και ελαφρώματα. Από το σαλόνι του δεν λείπει τίποτα απολύτως και δεν έχει το παραμικρό ελάφρωμα. Το Audi S3 του καπετάνιου είναι κάτι που δεν θα ήθελες να βρεθεί δίπλα σου στον δρόμο. Το παρουσιαστικό του σε ξεγελάει και μόλις ψαρώσεις και ανοίξεις μαζί του θα σε καταπιεί αμάσητο. Αυτοκίνητα σαν αυτό πάντως είναι ένα εξαιρετικό δείγμα για το επίπεδο της ελληνικής βελτίωσης.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.008cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5 × 92,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
CP 82,5mm σφυρήλατα πιστόνια
ZRP μπιέλες
ARP L19 βίδες κεφαλής
ARP L19 βίδες στροφάλου
ARP L19 βίδες μπιελών
ACL μέταλλα στροφάλου
Autospeed custom γρανάζι στροφάλου
Cat Cams stage 2 εκκεντροφόροι
Supertech Βαλβίδες
Supertech Ελατήρια βαλβίδων
Autospeed Retainers custom
Supertech Βαλβίδα Υψηλής 180psi
Autospeed ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Garrett GTX 3582R Turbo
Intercooler custom 600x300x80mm
TiAL σκάστρα
TiAL external wastegate 44mm
Vampire Exhaust πολλαπλή εξαγωγής custom
Vampire Exhaust σύστημα εξάτμισης custom 80mm με ένα μεσαίο καζανάκι
Boulekos Dynamic πολλαπλή εισαγωγής
HKS μανιτάρι φίλτρο εισαγωγής
Autospeed αντλία βενζίνης custom
Aeromotive Stealth που οπλίζει με διακόπτη από την καμπίνα
RS4 μπεκ 480cc/min
Bosh Extra μπεκ 1.000cc/min
Bosch Μπουζί F5DPOR
Audi R8 πολλαπλασιαστές
Forge κολάρα σιλικόνης
Autospeed σωληνώσεις custom
Vampire Exhaust δοχείο αναθυμιάσεων custom
Snow Performance methanol injection kit
GReddy Profec-B boost controller
E-Tuners Motorsport ECU management
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DQ250 S-Tronic αυτόματο κιβώτιο 6-Speed
Dodson Motorsport δισκάκια σασμάν
Mishimoto ψυγείο λαδιού σασμάν
E-Tuners Motorsport Megatronic custom ECU management
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Bilstein PSS10 coilover kit
Ferodo DS2500 τακάκια
Σωληνώσεις αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Work CR Kai 8Jx18in ζάντες
Bridgestone Potenza RE002 225/40 ελαστικά
TUNEDBY:
AUTOSPEED
3ο χιλιόμετρο Λάρισας-Βόλου
Τηλ:241 055 6276
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 2,10
60-160 3,83
60-200 6,29
100-200 5,04
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Subaru, η GM και η Ford αντιμετωπίζουν προβλήματα στις γραμμές παραγωγής λόγω της έλλειψη chip.