BMW 116d M-Sport Shadow Line Advanced 116Ps
Νέα έκδοση!
Αυτή η πανέμορφη 1-series ακούει στο όνομα M Sport Shadow Line Advanced και πρόκειται για μια νέα, ειδική έκδοση, με έντονα sport χαρακτηριστικά. Δεν θα την βρείτε με κινητήρα βενζίνης, αλλά μόνο με τον τρικύλινδρο turbodiesel των 1.5lt, απόδοσης 116 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων. Από εξοπλισμό είναι αρκετά φορτωμένη, αλλά πάνω απ’ όλα εντυπωσιακή. Δεν κοστίζει λίγο -το μοντέλο της δοκιμής μας κοστολογείται στα €34.690- αλλά εν τέλει όποιος την αγοράσει θα έχει ωφεληθεί κατά 7.900 ευρώ, αφού η BMW έχει δώσει ειδική τιμή γι’ αυτήν την ειδική έκδοση.
M DNA
Καταρχάς το χρώμα του μοντέλου της δοκιμής τα σπάει. Seaside Blue ονομάζεται και θυμίζει αρκετά το all time classic Estoril Blue. Μαζί με τις μαύρες 18άρες ζάντες με ελαστικά 225/40 εμπρός και 245/35 πίσω, αλλά και τους επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, το σύνολο έχει ξεκάθαρο DNA από το M Division. Οτιδήποτε θα μπορούσε να είναι χρωμιομένο, στην περίπτωση της Shadow Line Advanced είναι μαύρο. Για παράδειγμα, τα πλαίσια των παραθύρων, αλλά και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Διαφοροποιήσεις έχουμε και στα φωτιστικά σώματα που έχουν σκούρο χρώμα. Ίδιο μοτίβο και στο εσωτερικό, όπου τα πολύ καλά -σε στήριξη- καθίσματα έχουν επένδυση alcantara, το όμορφο τιμόνι είναι από τη σειρά M Sport, ενώ οι νέες, ασημί και μπλε λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των θυρών δημιουργούν ένα sport προφίλ υψηλής όμως ποιότητας.
116d με 116Ps
Ο 1.5 turbodiesel με τους τρεις κυλίνδρους αποδίδει 116Ps και 27,5kg ροπής, μόλις από τις 1.750rpm. Ιδιαίτερα ήσυχος, αλλά και με ελάχιστους κραδασμούς (λόγω τρικύλινδρου setup), εντυπωσιάζει με την απόδοση και την ευστροφία του. Ο συνδυασμός του με το άριστο οχτάρι Steptronic είναι μαγικός, ενώ στη ρύθμιση Sport+ οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία, κάνοντάς σε να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο με diesel κινητήρα. Άνετα κινείσαι καθημερινά με μέση κατανάλωση κάτω από 7lt/100km και αν το επιδιώξεις, πέφτεις σε πολύ χαμηλά 6, χωρίς να σέρνεσαι και να δημιουργείς ουρές κίνησης πίσω σου.
Πάντα Sport!
Βάζεις ζώνη, δένεσαι στο κάθισμα και πιάνεις το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε κάποια M. Οι 18άρες με το χαμηλό προφίλ βοηθούν αρκετά στην αμεσότητα που σου προσφέρει το τιμόνι. Παράλληλα, η M Sport ανάρτηση κάνει το αυτοκίνητο όσο σφιχτό πρέπει χωρίς όμως να είναι σκληρό. Γενικότερα, κάθε στιγμή γνωρίζεις που βρίσκονται οι τροχοί σου και μπορείς να προβλέψεις την κάθε αντίδραση. Έτσι, σε δρόμους με στροφές, η νέα σπορ έκδοση της Σειράς 1 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευδιάθετη να προσφέρει πολλές στιγμές απόλαυσης στον οδηγό της, παρά το γεγονός ότι η δύναμη δεν είναι αρκετή για να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου και της ιδανικά ρυθμισμένης ανάρτησης. Η συμπεριφορά της συγκεκριμένης BMW θυμίζει μεγαλύτερα sport αυτοκίνητα. Τα φρένα, χωρίς να είναι μεγάλα ή με πολυπίστονες δαγκάνες, προσφέρουν σιγουριά και καλή αίσθηση, ακόμα και σε ζόρικες καταστάσεις.
Μικρός μεν…
Ο κινητήρας λοιπόν, ναι, είναι μικρός και η εξωτερική εμφάνιση υπόσχεται μεγαλύτερες συγκινήσεις, τελικά, όμως, αφού ο συγκεκριμένος συνδυασμός (πεντάθυρη σειρά 1 και turbodiesel με 116 άλογα) προορίζεται για καθημερινή χρήση εντός πόλης κυρίως, το σύνολο κρίνεται παραπάνω από επαρκές. Για ποιον λοιπόν? Γι’ αυτόν που θέλει ένα αυτοκίνητο για κάθε μέρα, ίσως και για μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας, το οποίο όμως ναι μεν να είναι οικονομικό στην κατανάλωση, όχι όμως και να κάνει «εκπτώσεις» σε εμφάνιση και ποιότητα κύλισης. Πάντα με το sport προφίλ στο επίκεντρο, στοχεύοντας σε εκείνους που δεν θέλουν να χάσουν την οδηγική απόλαυση από την καθημερινότητά τους. Και ναι, δεν θα το πληρώσετε και φθηνά όλο αυτό το πακέτο, αλλά εντάξει, ας μην τα θέλουμε και όλα δικά μας…
Μας Άρεσε (+)
Εμφάνιση
Ποιότητα εσωτερικού
Ποιότητα κύλισης
Κατανάλωση
Οδική συμπεριφορά
Δεν μας Άρεσε (-)
Τιμή για...λίγους
Τιμή βασικής έκδοσης 116d: €27.937
Τιμή έκδοσης δοκιμής 116d Μ Sport Shadow Line Advanced: €34.690
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, κατά μήκος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.496
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90 x 84
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΒΑΡΟΣkg 1.395
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Πίσω
ΚΙΒΩΤΙΟ Steptronic 8 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικού κλειδώματος
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7,5Jx18in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ Εμπρός 225/40 R18 - Πίσω 245/35 R18
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 116 / 4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 27,5/ 1.750-2.500
0-100km/h 10,3sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 200
Εκπομπές CO2
C02 (gr/km) 106-94
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,0
Δοκιμής (lt/100km) 6,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ποιές πρέπει να είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου; Για την Ford η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα εί...