Bmw 420d M Performance-190Ps
MPerformance
Αυτά είναι τα τμήματα των εταιρειών, που μας αρέσουν πολύ. Εταιρείες, που πιστεύουν στην εξατομίκευση, που θέλουν να δίνουν επιλογές στους αγοραστές τους. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η BMW, η οποία βαδίζει στα motorsport βήματα της βαριάς ιστορίας της και έτσι έχει στα σπλάχνα της ένα τμήμα, που όλοι εσείς σίγουρα θα αγαπήσετε. Το τμήμα, λοιπόν, M Performance Parts μπορεί να καλύψει από μία αισθητική αλλαγή στην καμπίνα της BMW σας έως και μηχανικές επεμβάσεις, που θα βελτιώσουν τμήματα του αυτοκινήτου σας, όλα με τη σφραγίδα της BMW. Η BMW Hellas, λοιπόν, προκειμένου να μας βοηθήσει να σας «συστήσουμε» το τμήμα της αυτό, έχει τοποθετήσει μπόλικα αξεσουάρ της M Performance σε μία κούκλα 420d Coupe. Έτσι, το μάτι ξεγελιέται και η 4άρα θυμίζει Μ4!
Σιλουέτα για βραβείο
Από τα ομορφότερα coupe της αγοράς θα λέγαμε ότι είναι η 4άρα της BMW. Ακόμα και στην πιο απλή έκδοσή της, παραμένει μία κούκλα. Πόσο μάλλον όταν το αμάξωμά της είναι βαμμένο στο Estoril Blue. Πάμε τώρα στα πρόσθετα αξεσουάρ. Καταρχήν, κυριαρχούν τα ανθρακονήματα, τομέας που η BMW έχει εξελίξει πάρα πολύ, αφού τα χρησιμοποιεί κατά κόρον στις σειρές i, αλλά και για το αμάξωμα της 7άρας, ενώ έχει κατορθώσει να μειώσει πολύ το κόστος κατασκευής των carbon κομματιών με διάφορες μεθόδους. Ο τιμοκατάλογος πάντως, όπως θα δείτε, σίγουρα δεν είναι προσιτός από τον καθένα, αφού, για παράδειγμα, η carbon αεροτομή κοστίζει 661 ευρώ, το εμπρός carbon spoiler 1.731 ευρώ, το κάθε carbon καπάκι καθρέπτη 439 ευρώ. Η ποιότητα, βέβαια, και το φινίρισμα είναι άψογα και γι’ αυτό δεν χωράει αμφιβολία. Οι λωρίδες με τα χρώματα της M, που διατρέχουν το αμάξωμα, θα είναι φοβερές σε λευκό αυτοκίνητο, σκεφτήκαμε. Πίσω από τις 19άρες ζάντες (ο κωδικός τους είναι 401) κρύβονται τα μεγάλα φρένα M Performance, με 370mm αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους για εμπρός και συμπαγείς 345mm για πίσω. Οι αλουμινένιες κόκκινες δαγκάνες είναι τετραπίστονες και όλο το σετ κοστίζει 3.316 ευρώ. Σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα ελαστικά, το φρενάρισμα της 4άρας ήταν εκπληκτικό και, γενικότερα, το πακέτο αυτό ήταν υπεραρκετό για τα 190 άλογα του δίλιτρου turbo diesel κινητήρα της. Εδώ, να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη 420d δεν είχε καμία διαφορά σε σχέση με κάθε άλλη 420d όσον αφορά τον κινητήρα και την ανάρτησή της. Είναι η κλασσική πετυχημένη συνταγή, με το 8άρι Steptronic κιβώτιο και τον ροπάτο δίλιτρο. Μεταξύ μας, αν κάποτε έλεγες 190 άλογα και 40 κιλά ροπής, θα νόμιζαν ότι είσαι ο Πινόκιο.
Πάμε μέσα
Οργασμός carbon και alcantara στην καμπίνα, αφού μεγάλο μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με alcantara, παρέα με το logo της M Performance. Carbon στον επιλογέα ταχυτήτων, carbon στην κονσόλα, alcantara στο κεντρικό υποβραχιόνιο και, αποκορύφωμα, το φοβερό τιμόνι με την οθόνη στο πάνω μέρος της στεφάνης. Μέσω κουμπιών, που υπάρχουν πάνω στο τιμόνι (στο ύψος περίπου όπου τα χέρια είναι στη θέση 22:10), έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις πολλές ενδείξεις, όπως θερμοκρασία, g meter, χρόνους για γύρους σε πίστα και άλλα πολλά. Επίσης, έχει ενσωματωμένο shift light, ώστε να γνωρίζεις πότε είναι η ιδανική στιγμή να αλλάξεις σχέση στο 8άρι κιβώτιο. Εντυπωσιακά είναι ακόμα και τα πατάκια, αλλά και το logo της M, που ανάβει στο έδαφος, όταν ανοίγεις την πόρτα. Όρεξη και χρήμα να έχεις… Δεν μας άρεσε το extra head up display (κόστος περίπου στα 750 ευρώ), καθώς το γνήσιο head up display, που μπορείς να τοποθετήσεις από το εργοστάσιο, έχει extra 1.330 ευρώ περίπου και λειτουργεί υποδειγματικά. Η 420d της δοκιμής ήταν εφοδιασμένη και με το σύστημα εξάτμισης BMW Sound Design, το οποίο ενεργοποιείται με την επιλογή Sport και Sport+. Σκοπό έχει να υπερκαλύπτει τον αδιάφορο ήχο του diesel κινητήρα και θα λέγαμε ότι τα καταφέρνει καλά! Αν και με νορμάλ ανάρτηση, όταν πιέσαμε, το αμάξωμα δεν διαμαρτυρήθηκε και σ’ αυτό οφείλεται το αγωνιστικό pedigree της φίρμας. Στο site της BMW, στην ενότητα «Υπηρεσίες BMW», υποενότητα «Γνήσια Αξεσουάρ BMW», μπορείτε να βρείτε τη σελίδα για τα αξεσουάρ της M Performance. Αξίζει να ρίξετε μια ματιά, εφόσον ενδιαφέρεστε για βελτιώσεις σε καινούργια μοντέλα της φίρμας με τη σφραγίδα και την εγγύηση της μαμά εταιρείας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW 420dCOUPE
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMW 420d€51.750
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
• ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
• ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.995
• ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90 x 84
• ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
• ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας
• ΒΑΡΟΣ kg 1.550
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• ΚΙΝΗΣΗ Στους πίσω τροχούς
• ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο Steptronic 8 σχέσεων
• ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
• ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
• ΖΑΝΤΕΣ Εμπρός 8Jx19in, πίσω 8,5Jx19in
• ΕΛΑΣΤΙΚΑ Εμπρός 225/40 R19, πίσω 255/35 R19
ΦΡΕΝΑ
• ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι τρυπητοί δίσκοι 370mm με μονοπίστονες δαγκάνες
• ΠΙΣΩ Συμπαγείς τρυπητοί δίσκοι διαμέτρου 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 190 / 4.000
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 40/ 1.750-2.500
• 0-100km/h 7,1sec
• ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 232
Εκπομπές CO2
• C02 (gr/km) 114
Μέση κατανάλωση
• Ονομαστική (lt/100km)
Μεικτός κύκλος 4,3
• Δοκιμής (lt/100km) 7,4
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,34
0-80 5,18
0-100 7,64
0-120 10,91
0-140 14,90
0-160 20,63
0-180 28,54
0-200 42,08
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,71 42,01
60 5,46 65,96
100 7,45 79,08
200 11,47 98,39
400 15,41 142,64
ΦΡΕΝΑ
ΚΜ/Η SEC Μ
100-0 2,42 37,4
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέα ταινία (και όχι remake) του Bullitt από τον Steven Spielberg με πρωταγωνιστή τον Bradley Cooper