Citroen C3 1.2 PureTech 82Ps
Το μικρό αδερφάκι
Το νέο Citroen C3 είναι ένα crossover αυτοκίνητο πόλης, με άνετους χώρους, καλή ποιότητα κατασκευής και οικονομικό κόστος κτήσης. Αντίστοιχα οικονομικό είναι και στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και στη συντήρηση.
Το Citroen C3, που θυμίζει πλέον αρκετά ένα C4 Cactus σε σμίκρυνση και αποτελεί ένα τρομερά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Το πρώτο πράγμα, που προσέχει κανείς, είναι τα προστατευτικά airbumps, που συναντήσαμε για πρώτη φορά στο Cactus. Το αμέσως επόμενο, αφού ανοίξει την πόρτα, είναι το σύγχρονο και minimal design, ένα στοιχείο που είδαμε πάλι για πρώτη φορά στο Cactus. Τα καθίσματα είναι άνετα και ανατομικά και γενικά η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού θυμίζει ακριβότερα μοντέλα. Οι εσωτερικοί χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και πέντε επιβάτες. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 300ltκαι μπορεί να φτάσει τα 922lt με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, τιμή που το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας. Η εργονομία είναι αρκετά καλή, αρκεί κανείς να συνηθίσει το γεγονός ότι σχεδόν τα πάντα ελέγχονται από την κεντρική οθόνη αφής, που βρίσκεται στο ταμπλό. Από εκεί θα ανοίξει τον κλιματισμό, θα μιλήσει στο κινητό του μέσω του Bluetooth, θα αλλάξει σταθμό στο ραδιόφωνο κλπ.
Λίγη ανάλυση
Ο κινητήρας, που θα συναντήσουμε κάτω από το καπό, είναι ο ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος 1.2 PureTech, που αποδίδει 82Ps και 12kgm ροπής στις 2.750rpm, αποσπά καλές εντυπώσεις, αν και φαινομενικά έχει χαμηλές τιμές απόδοσης. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των πέντε σχέσεων βοηθάει πολύ στο να λειτουργεί ο κινητήρας χωρίς να κουράζεται, εκτός βέβαια αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και λειτουργεί ο κλιματισμός. Εκεί, θα αναγκαστούμε να κατεβάσουμε σχέση, όταν θελήσουμε να επιταχύνουμε. Ο ατμοσφαιρικός PureTech είναι πάντως πολύ οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 6,6-6,8lt/100km, αν και η Citroen ισχυρίζεται τυποποιημένη μέση κατανάλωση 4,4lt/100km. Το μόνο αρνητικό του κινητήρα είναι οι ανεπαίσθητοι κραδασμοί στο ρελαντί, όντας τρικύλινδρος, όταν όμως κινείται το αυτοκίνητο και οι στροφές του είναι ανεβασμένες, τότε ταξιδεύουμε χωρίς να αισθανόμαστε καθόλου την τρικύλινδρη φύση του μοτέρ.
Οδηγώντας το μικρό
Μέσα στην πόλη, κινείται με χαρακτηριστική άνεση, με δυνατό χαρτί τη ρύθμιση της ανάρτησης. Χρησιμοποιεί την κλασσική και δοκιμασμένη γαλλική συνταγή, δηλαδή γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Κάτι που μου έκανε εντύπωση ήταν η αντίδραση του πίσω άξονα, όπου στις εγκάρσιες ανωμαλίες συμπεριφέρεται λίγο ξερά, κάτι που δεν συμβαδίζει με την προσεγμένη ρύθμιση της ανάρτησης. Σε γενικές γραμμές, το C3 ταξιδεύει με άνεση και μάλιστα οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες ακόμα και σε απότομες στροφές. Προσωπικά θα ήθελα κάτι παραπάνω από την αίσθηση του τιμονιού, που δεν είναι τόσο ακριβής, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης και όχι για κάποιο hatchback επιδόσεων. Αν και το περιβάλλον, για το οποίο σχεδιάστηκε, είναι η πόλη, το C3 δεν θα μας πει όχι σε ένα ταξίδι μικρής απόστασης. Η ήσυχη καμπίνα και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης θα βοηθήσουν, ώστε να ταξιδέψει κανείς άνετα και ξεκούραστα. Σίγουρα θα χρειαζόταν μερικά άλογα παραπάνω για κάτι τέτοιο, αλλά γι ‘αυτό υπάρχει και ο turbo PureTech!
Κοιτώντας τον ανταγωνισμό!
Το CitroenC3 1.2 PureTech 82Ps μπαίνει σε μία δύσκολη κατηγορία, αλλά έχει να αντιπαραθέσει στον ανταγωνισμό τη μοναδική του εμφάνιση, τις πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης, το προσεγμένο του εσωτερικό και την άνεση της ανάρτησης. Γνώμη μας, αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του και, αν το προτιμήσετε, θα έχετε κάνει μια πολύ καλή επιλογή.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai και η Toyota θα διοργανώσουν ένα φεστιβάλ στην Νότια Κορέα, στο οποίο θα φέρουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοντέλα υψηλών επιδόσεων.