Παρουσίαση: Ford Kuga ST-Line 1.5TDCi 120Ps
Μας άρεσε
Το νέο Ford Kuga έχει αρκετές αλλαγές, παρότι εμάς μας άρεσε και πριν. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από την εμφάνισή του, ακόμα και στην πρώτη του έκδοση. Εκείνα τα δυομισάλιτρα -δυστυχώς- δεν πρόλαβαν να «περπατήσουν» καλά στην Ελληνική αγορά, αφού η κρίση τα έκανε «πικάντικα» στη χρήση. Από τότε, το Kuga, κάθε φορά που ανανεωνόταν με μικρές ή μεγάλες αλλαγές, γινόταν πάντοτε καλύτερο, φτάνοντας στη σημερινή εικόνα, η οποία ακολουθεί μοντέρνα βήματα και πάλι. Το 2016, στην παρουσίασή του στην έκθεση της Γενεύης, ο Vice President της Ford Ευρώπης δήλωσε -μεταξύ άλλων- ότι ο νέος σχεδιασμός χαρίζει στο Kuga μία φρέσκια, μοντέρνα εμφάνιση, ενώ το SYNC 3 επιτρέπει στους οδηγούς να επικοινωνούν με το όχημά τους και με τις άλλες συνδεδεμένες συσκευές με τρόπο αδιανόητο πριν από μερικά χρόνια. Γενικότερα, όλα έγιναν πιο εύκολα στην καμπίνα του νέου Kuga, αλλά πάμε να τα δούμε όλα με τη σειρά.
Νέος αέρας
Θα φτάσουμε μετά και στο πως πατάει στο δρόμο, αλλά και για το αν «φτάνει» ο turbo diesel με τα 120 άλογα να κινήσει τα σχεδόν 1.600 κιλά. Θέλουμε όμως προηγουμένως να πούμε δυο λόγια για τις αλλαγές. Εξωτερικά, η νέα μάσκα, αλλά και οι νέοι προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED κάνουν τη διαφορά. Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Επίσης, δύο νέα χρώματα προστέθηκαν στην παλέτα της Ford, το Guard Grey και το Copper Pulse. Περισσότερες και ουσιαστικές αλλαγές εντοπίζουμε μόλις καθίσουμε στο κάθισμα του οδηγού. Η Ford απλούστευσε τα χειριστήρια, αφαίρεσε αρκετούς διακόπτες, ενώ πρόσθεσε και το νέο σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας SYNC 3, για το οποίο υπερηφανεύεται πολύ και καλά κάνει. Η οθόνη αφής 8in έχει γίνει ευκολότερη στη χρήση, πιο γρήγορη και με μεγαλύτερα κουμπιά –αφής. Η συνδεσιμότητα είναι εύκολη για όλες τις συσκευές και, φυσικά, το σύστημα είναι συμβατό με CarPlay, MirrorLink και Android. Μεταξύ μας, με τη δουλειά που κάνουμε, μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο παλαιότερης τεχνολογίας νιώθουμε «ξένοι» ή γερασμένοι, θα έλεγα. Πάμε παρακάτω. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει στο εσωτερικό, πράγμα που σημαίνει ότι όλα είναι πολύ ευρύχωρα ακόμα και για τέσσερα άτομα με αποσκευές.
120 για 1600?
Εννοώ, 120 άλογα για 1.600 κιλά… Δεν είναι ακριβώς έτσι, μιας και η Ford λέει ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.591 κιλά, με οδηγό βάρους 75 κιλών, γεμάτο από υγρά και ντεπόζιτο καυσίμου στο 90%. Όπως και να έχει, το βάρος του είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο για τον όγκο του και η ανάρτηση της Ford, με τα γόνατα McPherson εμπρός και την άριστη επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, πατάει πολύ καλά και βοηθά ακόμα και έναν πολύ μέτριο οδηγό να κινηθεί με υψηλές ταχύτητες. Η ρύθμιση των αμορτισέρ-ελατηρίων προσφέρει εξαιρετική κύλιση και το αμάξωμα παίρνει πολύ μικρές κλίσεις. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός, με ωραία κατανομή της δύναμης, με ροπή που σε καλημερίζει άμεσα, ό,τι και να κάνεις, το βάρος, όμως, είναι παράγοντας που δεν ξεπερνιέται. Εμείς, μιας και το έχουμε στο αίμα μας, το remap στην εργοστασιακή ECU θα το κάναμε, οπότε δεν προβληματιζόμαστε παραπάνω. Το 4,4lt/100km ως μεικτή κατανάλωση είναι δύσκολος στόχος, αλλά -με χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης- είδαμε 6,9lt/100km μέσα σε 7 ημέρες που το οδηγήσαμε. Σε ανοιχτούς δρόμους, προσπαθεί να πιάσει τα 5lt/100km. Ο κινητήρας είναι οχταβάλβιδος και όχι 16βάλβιδος, όπως διαβάζουμε δεξιά και αριστερά, αφού διαθέτει έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο. Το turbo της Honeywell (μαμά Garrett…) είναι τεχνολογίας VNT (Variable Nozzle Turbocharger) ή μεταβαλλόμενης γεωμετρίας πτερυγίων, αν το θέλετε στα Ελληνικά. Το VBOX σταμάτησε κάτω από τα 12sec για το 0-100Km/h και μάλιστα όχι δύσκολα. Βέβαια, μόλις βάλεις 4η, νιώθεις ότι τα άλογα είναι λίγα, αλλά ποιος θα κάνει κόντρες με ένα Kuga? Με λίγα λόγια, κινείσαι αξιοπρεπώς και, αν έχεις λογική στο κεφάλι σου, ξέρεις τι να περιμένεις σαν αποτέλεσμα.
ST Line
Εμείς στη διάθεσή μας είχαμε την πολυτελή και σπορτίφ έκδοση ST-Line, με το ωραίο περλέ λευκό χρώμα, αλλά και τα μπόλικα extra στον εξοπλισμό. Η βασική έκδοση Business του Kuga, με τον 1.5 TDCi, ξεκινά από τα 25.840 ευρώ, νούμερο που δεν θα χρειαστεί καν να φτάσει τα 30.000 ευρώ για να έχεις μία πολύ πλούσια έκδοση. Συνοψίζοντας, με το νέο Kuga αγοράζεις ένα όχημα όμορφο, με μπόλικους χώρους, κινητήρα που πέφτει αρκετός για το βάρος του, με πάτημα τυπικά Ford, άρα σίγουρο τιμόνι, ωραίο turn in και αμάξωμα που σε ακούει. Ένα με απ’ όλα δηλαδή!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FORDKUGA 1.5 TDCi 120PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ FORDKUGA1.5 TDCi 120PSBUSINESS: €25.840
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο
• ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
• ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499
• ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 73,5 x 88,3
• ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1
• ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός commonrail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Honeywell με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας
• ΒΑΡΟΣ kg 1.591
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
• ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
• ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
• ΠΙΣΩ Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
• ΖΑΝΤΕΣ 7,5Jx18in
• ΕΛΑΣΤΙΚΑ 235/50 R18
ΦΡΕΝΑ
• ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
• ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 120 / 3.600
• ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 27,5/ 1.500-2.000
• 0-100km/h 12,7sec
• ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 173
Εκπομπές CO2
• C02 (gr/km) 115
Μέση κατανάλωση
• Ονομαστική (lt/100km)
Μεικτός κύκλος 4,4
• Δοκιμής (lt/100km) 6,9
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,57
0-80 7,60
0-100 11,86
0-120 18,58
0-140 31,29
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,71 42,01
60 5,46 65,96
100 7,45 79,08
200 11,47 98,39
400 18,04 118,64
ΦΡΕΝΑ
ΚΜ/Η SEC Μ
100-0 2,49 41,62
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο η Abarth ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αυτή είναι η ιστορία του Abarth 695 biposto, του μικρότερου supercar στον κόσμο.