BMW E92 335i 640Ps

BMW E92 335i 640Ps

Incognito

Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο κυκλοφορεί incognito στη Λάρισα, όπου και βρίσκεται το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή αν είναι φόβος και τρόμος, πάντως για κάποιον που δεν το γνωρίζει ή το πετυχαίνει στο δρόμο για πρώτη φορά, αν πατήσει γκάζι, θα του κάνει μεγάλη εντύπωση. Βλέπετε, το 335i του Χρήστου είναι μεν βελτιωμένο, αλλά παράλληλα είναι και εξαιρετικά διακριτικό. Τα 3,0lt του Ν54 και τα διπλά turbo αρκούν για να εκτοξευτεί η ιπποδύναμη σε αριθμούς, που για να τους δουν τα ταπεινά τετρακύλινδρα πρέπει να γίνουν μπαούλα. Είναι όμως και τρελή μοτερούκλα αυτός ο Ν54. Είναι ένα μοτέρ που παίρνει πολύ εύκολα δύναμη, το έχουμε δει ακόμα και σε πρώτο στάδιο να παίρνει +100Ps και είμαι σίγουρος ότι όταν παλιώσει κι άλλο, μιας και το φορούν πάρα πολλά μοντέλα της BMW, στο μέλλον θα αποτελέσει το αγαπημένο μοτέρ των swappers και θα το δούμε φορεμένο σε ό,τι μπορεί να μπει. Θα γίνει σίγουρα το αγαπημένο των budget drifters και όχι άδικα, αφού θα κάνει τη δουλειά τους, κλειστό, όπως το πήραν από το τροπέτο, με δύο μεγαλύτερες τουρμπίνες και μια χούφτα περιφερειακά. Από χρόνους, όπως βλέπετε, δεν έχουμε και πολλά πράγματα, γιατί, όπως συμβαίνει συχνά με αυτοκίνητα που βρίσκονται στην επαρχία, δεν είναι εύκολο να μετρηθούν σωστά. Αυτό συμβαίνει συχνά όταν κανονίζουμε ένα ταξίδι σε μια άλλη πόλη, γιατί έχουμε συγκεντρώσει από πριν αρκετά αυτοκίνητα για δοκιμή και πρέπει να γίνουν όλα σε μία-δύο ημέρες. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του δικού μας του χωριού εδώ, που, αν δεν μπορούμε το πρωί, θα πάμε το βράδυ ή αν δεν μπορούμε σήμερα, θα πάμε αύριο. Επίσης, στην Αθήνα, έχουμε συγκεκριμένα μέρη που μπορούμε να μετρήσουμε χωρίς να ενοχλήσουμε κανένα, χωρίς να διασταυρωθούμε με άλλο αυτοκίνητο και χωρίς να κινδυνέψει κανένας ούτε στο ελάχιστο. Δεν είναι εύκολο πράγμα αυτό και κυρίως στην επαρχία, σε δρόμους που δεν γνωρίζουμε, δεν γίνεται πάντα να μπεις μέσα σε ξένο αυτοκίνητο και να πας με 200km/h. Έτσι, λοιπόν, έχουμε ένα δείγμα από μετρήσεις, το οποίο μας το έστειλε αργότερα ο Χρήστος, που βγήκε και μέτρησε ένα βράδυ μόνος του, με ένα Performance box φίλου. Έγραψε 4.69sec για το 0-100km/h, με μπόλικο φυσικά σπινιάρισμα και 5.38sec για το 60-160km/h, το οποίο μάλιστα ο Χρήστος το έκανε λάθος, γιατί, αντί να πατήσει από δευτέρα και να αλλάξει σε τρίτη, όπως κάνουμε στη μέτρηση roll, το έκανε όλο με τρίτη ταχύτητα, σαν ρεπρίζ. Για το 100-200km/h, το θηρίο χρειάστηκε μόλις 6,54sec, ένας χρόνος που, αν αναλογιστείς και το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου που είναι εντελώς πολιτικό και με πλήρη εξοπλισμό, δεν είναι παίξε-γέλασε.

 

EasyHorses

Εντάξει, δεν πατάς ένα κουμπί και γίνεται 600Ps, αλλά σε σχέση με άλλα μοτέρ είναι πιο εύκολο. Συγκεκριμένα, αυτό εδώ το 335i του Χρήστου, που έχει και συνεργείο BMW στη Λάρισα, φοράει ένα έτοιμο πακέτο από την Αμερική, που ονομάζεται VTT 600 packageκαι με κάτι λίγα ακόμη «extrαδάκια» έχει τσιμπήσει ακόμα 40Ps. Πιο συγκεκριμένα, στο πρόσφατο Dynoday της Autospeed στη Λάρισα έβγαλε 639,5Ps, με 66,7kgm ροπής. Το πακέτο αποτελείται από δύο υβριδικά turbo και όλα τα απαραίτητα περιφερειακά για την τοποθέτηση και τη σωστή λειτουργία τους. Ο Χρήστος δεν τα έχει πάρει όλα, γιατί σε μερικούς τομείς έχει χρησιμοποιήσει άλλες λύσεις. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Τα turbo της Vargas turbo (VTT) έχουν custom κέλυφος τουρμπίνας και συμπιεστή με billet φτερωτές, οι οποίες βασίζονται στο TD04L της Mitsubishi, με custom όμως προφίλ 9 φτερών και ενισχυμένα thrust bearing. Συνοδεύονται από τα απαραίτητα κολάρα, άλλα σιλικόνης και άλλα αλουμινίου, ένα kit εισαγωγής και από δύο downpipe. Επίσης το kit -μεταξύ άλλων- σου παρέχει και λύσεις για την τροφοδοσία καυσίμου, με διπλές αντλίες χαμηλής πίεσης της Walbro, παροχής 450lt/h και υψηλής πίεσης για τον άμεσο ψεκασμό Double Barrel Shotgun. Για την ανάφλεξη δίνει δυνατότερους πολλαπλασιαστές της Delphi με μπουζί NGK 5992, με ρυθμισμένο από αυτούς διάκενο.Map Sensor δίνει τον Ν20, που είναι για 3,5bar, καθώς επίσης δίνει και μία βελτιωμένη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων στροφαλοθαλάμου (PCV), μαζί με δοχείο αναθυμιάσεων της BMS. Για τον προγραμματισμό δίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, της MHDTuning, την οποία δεν γνώριζα πιο πριν και ως περίεργος έκατσα λίγο να την μελετήσω... Πρόκειται για μία εφαρμογή Android που κοστίζει μόλις 75$ και σου δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσεις, μέσω της θύρας OBD, τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου. Έχει έτοιμους χάρτες για διάφορα στάδια βελτίωσης και πολλές έτοιμες παραμέτρους, αλλά σου δίνει και τη δυνατότητα να επέμβεις και να προσαρμόσεις έναν από αυτούς στο δικό σου setup. Φυσικά έχει και όλα τα υπόλοιπα, όπως απεικόνιση στο smartphone ή το tablet όλων των λειτουργιών real time, data logging, βλάβες, κτλ. Αυτοί που κατασκεύαζαν τα αναλογικά οργανάκια τόσα χρόνια θα μείνουν να πουλάνε βολτόμετρα σε Escort MK2 στο τέλος.

 

Στα περιφερειακά

Εκτός του kit, ο Χρήστος έχει μία ολόσωμη εξάτμιση της Akrapovic, ένα intercooler EVO 2 competition της Wagner με διαστάσεις520x210x150mm, μία σκάστρα Tial 50mm και ένα kit ψεκασμού νερού και μεθανόλης της AEM, το οποίο βοηθά ιδιαίτερα στην αύξηση της ιπποδύναμης πάνω από την τιμή που δίνει η VTT. Τα turbo, έτσι κι αλλιώς, έχουν περιθώριο ακόμα και για 675Ps. Για το λόγο αυτό, ο Χρήστος -εκτός από το πρόγραμμα που έχει αλλάξει στον εργοστασιακό εγκέφαλο- χρησιμοποιεί και ένα δεύτερο παράλληλο εγκέφαλο, τον JB4 της Burger Motorsports, τον οποίο έχει προγραμματίσει ο ίδιος και μπορεί να ρυθμίσει σταδιακά τον ψεκασμό της μεθανόλης, υποστηρίζει flat-shift αλλαγές, έχει 2 step κόφτη, ρυθμιζόμενο shift light, launch control με torque limiting εφαρμογή για ιδανικές εκκινήσεις και πολλές ακόμα εφαρμογές που δεν υπάρχουν με την άλλη συσκευή. Στις λοιπές ειδήσεις, η καρότσα δεν έχει αφεθεί στην τύχη της, αλλά έχει ακολουθήσει σε μεγάλο βαθμό τον κινητήρα για να μπορεί εξάλλου και το αυτοκίνητο να σταθεί στο δρόμο αξιοπρεπώς. Έτσι, διαθέτει μπλοκέ διαφορικό, ημιαξόνια και κεντρικό άξονα από ΒΜM3 E92, δίδισκο σετ συμπλέκτη της XtremeClutch με βολάν μονής μάζας, την εξαιρετική coilover Bilstein PSS10 για σταθερό πάτημα και για να μαζεύει γρήγορα τα χιλιόμετρα που απλώνει, φοράει εξαπίστονες δαγκάνες Brembo, με δίσκους 380x36mm εμπρός και τετραπίστονες, με δίσκους 370x24mm πίσω. Εντάξει, νομίζω πως ό,τι ήταν δυνατόν να κάνει ο Χρήστος, το έκανε και το χρυσοπλήρωσε κιόλας. Αλλά έτσι είναι παλικάρια, τα μεταξωτά άλογα θέλουν και επιδέξιους αναβάτες. Την τροποποίησα λίγο την παροιμία, αλλά καταλαβαίνεται πού το πάω…

 

Τέλειο

Ενώ γενικά το 335i είναι ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην άνετη και στην premium καθημερινή μετακίνηση, με 640Ps μπορεί να σε κάνει να χάσεις το χρώμα σου. Όχι επειδή είναι επικίνδυνο ή απότομο, αλλά γιατί δεν το περιμένεις ότι θα φύγει έτσι. Είναι δυνατότερο απ’ όλη τη γκάμα των BMW Μ, ακόμα και από τη νέα M5, κάτι που το καθιστά πιο εντυπωσιακό στο γκάζι, αλλά και απαιτεί μεγαλύτερη σύνεση και προσοχή. Δεν είναι αυτοκίνητο που το παίρνεις μια βόλτα και βγαίνεις έξω να το λιώσεις έτσι «αβλεπί». Θέλει πρώτα να τα βρείτε, να γίνετε φιλαράκια και μετά να κάνετε την πλάκα σας. Όπως εξάλλου και τα περισσότερα δυνατά βελτιωμένα αυτοκίνητα, που η καρότσα τους δεν είναι σχεδιασμένη γι’ αυτήν την ιπποδύναμη. Το ξαναλέω, δεν είναι επικίνδυνο ή κακό στο δρόμο, απλώς όταν ένα εργοστάσιο κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο με 500 και 600Ps, έχει υπολογίσει και τον χαζό που θα το πάρει χωρίς να έχει ιδέα και πρέπει το αμάξι να τον προστατεύσει από τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό, τα καινούρια αυτοκίνητα το πετυχαίνουν στο 100%, δεν είναι όπως παλιά που σε έβλεπαν ξαπλωμένο στο χαντάκι και σου φώναζαν καλά να πάθεις, ρε γίδι. Αυτό εδώ είναι μία ενδιάμεση κατάσταση,  που και η καρότσα είναι πολύ καλή και αντέχει αρκετές extra εκατοντάδες άλογα και έχει και πολλά συστήματα ασφαλείας που, αν είναι ενεργά, σε σώζουν. Όπως και να έχει, είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο, που όμως απαιτεί γνώσεις και χέρια. Και αυτό το 100-200km/h σε 6,5sec…δολοφονικό!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1984cc                           
Διάμετρος x διαδρομή: 82.5 x 92.8 (mm)
Σχέση συμπίεσης: 9.6:1

Turbo Vargas VTT STAGE 2+

VTT κολάρα σιλικόνης

VTT N54 Silicone charge pipe

BMS Dual cone kit εισαγωγής

VTT DCI φιλτροχοάνες

N54 Tuning Downpipes

Εξάτμιση Akrapovic

Wagner intercooler evo 2 competition

Phoenix Racing σωλήνα εισαγωγής

PFS Double shot αντλίες βενζίνης walbro 450lph

Double Barrel Shotgun αντλίες υψηλής πίεσης

Delphi πολλαπλασιαστές

Pre-gapped NGK 5992 μπουζί

MHD Android device

N20 Map sensor

Upgrated PCB valve

BMS oil catch tank

Σκάστρα Tial 50mm

JB4 ΒΜW Performance tuner παράλληλος εγκέφαλος 

Προγραμματισμός από Paliokostas Christos BMW Service Larisa.

AEM water/Methanol kit

Θερμοστάτης ψυγείου λαδιού 

TUNED BY

 Παλιοκώστας Χρήστος BMW – Service  Λάρισα

 3ο χλμ. Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου

 Τηλ: 2410 230 133

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Μπλοκέ διαφορικό και ημιαξόνια από ΒΜW M3

Δίδισκο σετ συμπλέκτη της Xtreme

Βολάν μονής μάζας

Κεντρικός άξονας BMW M3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Bilstein PSS10 coilovers

Εξαπίστονες δαγκάνες Brembo με δίσκους 380x36mm εμπρός

Τετραπίστονες δαγκάνες Brembo με δίσκους 370x24mm πίσω

Σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες Japan Racing JR18 9jx19in

Λάστιχα Pirelli P-Zero 235/35/19 εμπρός,  265/30/19 πίσω

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο XXX

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm):  639,5/6.249

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 66,7/4.608

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 210%

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Σαλόνι γνήσιο από BMW Μ3

LED Angel eyes by Paliokostas Christos BMW service Larisa

LED LCI πίσω φανάρια

 

 

Αρθρογράφος

 

Jaguar: Μπαίνει στην ηλεκτρική εποχή με νέα λογότυπα

Jaguar: Μπαίνει στην ηλεκτρική εποχή με νέα λογότυπα

H Jaguar παρουσίασε τρία νέα χρυσά λογότυπα ενόψει της νέας εποχής, στην οποία θα μπει από το 2026.