BMW M3 E92 445Ps
Η τελευταία γενιά της Μ3, η Ε92, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που ακροβατεί μεταξύ supercar, πολυτελούς coupe και καθημερινού μέσου απόδρασης. Κάπως έτσι το φανταζόταν και ο Αντώνης Τ. και πήρε την απόφαση να δώσει λίγα άλογα παραπάνω στην Μ3 του, αλλά να την κάνει και λίγο πιο όμορφη. Το βασικότερο όμως είναι ότι την έκανε και πιο γρήγορη, οπότε μας κίνησε το ενδιαφέρον όταν την είδαμε από κοντά στο τελευταίο μας ταξίδι στα Χανιά της Κρήτης.
Thunderboltandlightning!
Το μυστικό αυτής της Μ3 βρίσκεται στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της GETRAG, γνωστό και ως Μ-DCT, στο οποίο έχει τοποθετηθεί το πρόγραμμα της Filos Rennsport, του Νίκου Φίλου. Το DCT, ή αλλιώς Dual Clutch Transmission, χρησιμοποιεί δύο ομόκεντρους άξονες, που ο κάθε ένας έχει τον δικό του συμπλέκτη. Ο ένας συμπλέκτης και κατ' επέκταση άξονας, χρησιμοποιείται για τις μονές σχέσεις και ο άλλος για τις ζυγές. Όταν έχουμε επιλέξει 1η, η 2η είναι ήδη επιλεγμένη και ο αντίστοιχος συμπλέκτης ανοιχτός, περιμένοντας εντολή για την αλλαγή. Όταν επιλέγουμε την 2η το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να κλείσει ο αντίστοιχος συμπλέκτης και έτσι μειώνεται δραστικά ο χρόνος αλλαγής. Το πόσο «δραστικά» μειώνεται, εξαρτάται από τη σχέση που έχουμε επιλέξει και τις στροφές του κινητήρα. Ένας μέσος όρος χρόνου αλλαγής στο DCT είναι τα 80ms. Σκεφτείτε ότι ένα Nissan GT-R, που έχει και αυτό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, χρειάζεται 100ms, ενώ το SMG III στα προηγούμενης γενιάς Μ3, το οποίο ήταν απλά ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, χρειαζόταν 200ms. Την ίδια στιγμή ένα χειροκίνητο κιβώτιο χρειάζεται -ανάλογα πάντα με τον οδηγό- από 500 μέχρι και 800ms. Ακόμα και τον καλύτερο κοντράκια να βάλετε στο τιμόνι, οι αλλαγές είναι αδύνατο να γίνουν σε λιγότερο από τα 250ms.
Ο χρόνος που χρειάζεται τώρα η Μ3 του Αντώνη, είναι πρακτικώς αδύνατον να μετρηθεί, γιατί στο διάγραμμα των μετρήσεων η καμπύλη είναι απλά... καμπύλη! Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, οι αλλαγές ξεχωρίζουν από ένα σκαμπανέβασμα, εδώ όμως αυτό δεν υπάρχει. Οι αλλαγές είναι ακαριαίες και από την θέση του συνοδηγού το μόνο που ένιωθα ήταν συνεχόμενη επιτάχυνση. Επίσης, ο ήχος του κινητήρα ελάχιστα άλλαζε όταν άλλαζαν οι σχέσεις, πράγμα που φανέρωνε πως οι στροφές μειώνονταν ελάχιστα κατά τη διάρκεια της αλλαγής!
Πύραυλος εδάφους-εδάφους!
Η αίσθηση της επιτάχυνσης μόνο με πύραυλο μπορεί να συγκριθεί. Από την στιγμή που θα ενεργοποιήσεις το launch control και θα αφήσεις το φρένο, η Μ3 εκτοξεύεται επιταχύνοντας ακατάπαυστα, χωρίς να μειώνει καθόλου ρυθμό. Τότε είναι που νιώθεις την διαφορά του DCT, αλλά και της εισαγωγής RPi, του full συστήματος εξαγωγής της Akrapovic και του αναπρογραμματισμού της ECU με το νέο πρόγραμμα της Filos Rennsport. Βάλτε και ένα φίλτρο ελευθέρας ροής της aFe στην εισαγωγή και μπορείτε πλέον να καταλάβετε τι ήχο βγάζει ο κινητήρας με τέρμα γκάζι! Δυστυχώς δεν μπορούμε να μετρήσουμε σε δυναμόμετρο την ισχύ του κινητήρα, μιας και η Μ3 πρέπει να μπει σε δυναμόμετρο που περιστρέφει τα εμπρός ράουλα με την ίδια ταχύτητα με τα πίσω. Σε διαφορετική περίπτωση η ECU μπερδεύεται και μπαίνει σε safe mode. Aπό καθαρά εμπειρική άποψη, οι κινητήρες αυτοί στην εργοστασιακή τους μορφή αποδίδουν μέχρι 405Ps, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων 410Ps αν έχουν κάνει αρκετά χιλιόμετρα. Η τιμή ιπποδύναμης που ανακοινώνει η Filos Rennsport μετά τον αναπρογραμματισμό της ECU είναι στα 445Ps, μία πάρα πολύ καλή τιμή.
Έναν οδοστρωτήρα...
...και μερικούς τόνους άσφαλτο θα πάρω μαζί μου την επόμενη φορά που θα κατέβω για μετρήσεις στην Κρήτη! Και αυτό γιατί αν θυμόσαστε και από προηγούμενα τεύχη, όσα αυτοκίνητα είχαμε μετρήσει είχαν αδικηθεί από την πραγματικά κακή ποιότητα της ασφάλτου. Από αυτό δεν γλίτωσε δυστυχώς ούτε και η λευκή Μ3 του Αντώνη, μιας και για τα πρώτα 100km/h χρειαστήκαμε 5,74sec! Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη όμως, που είχε κάνει μόνος του μέτρηση σε καλή άσφαλτο σε άλλο σημείο, έχει κάνει 0-100 σε 4,55sec και το 400άρι σε 12,55sec με ταχύτητα εξόδου στα 186km/h!
Εκεί που φαίνεται καθαρά η διαφορά του DCT κιβωτίου, είναι όταν κάνουμε σύγκριση στην roll-on 2ης από τα 60 στα 200km/h, μεταξύ της παρούσας λευκής και της πορτοκαλί Μ3 του τεύχους 160, με παρόμοιες βελτιώσεις. Από τα 60 μέχρι τα 120km/h, η πορτοκαλί χρειάστηκε 3,99sec, ενώ η λευκή 3,69sec από τα 60 στα 160 η πορτοκαλί θέλει 7,86sec, όταν η λευκή κάνει 7,26sec ενώ μέχρι τα 200km/h 12,58sec για την λευκή με το DCT και 13,18sec για την πορτοκαλί με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Προσοχή, δαγκώνει!
Τρομάζω με την σκέψη για το τι μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο σε καλή άσφαλτο και με ένα καλό σετ ελαστικών. Επίσης εντυπωσιάζομαι με την ευκολία που την μία στιγμή καταπίνει χιλιόμετρα σε καταιγιστικούς ρυθμούς και την επόμενη αφήνεις το γκάζι και πας σε ρυθμούς βόλτας σαν να οδηγείς μία απλή 325!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τους πρώτους αγώνες αυτοκινήτων στην πίστα Opel Rennbahn.