Budget Test: Seat Ibiza Cupra 1.4Tsi 226Ps
Ο Διονύση Σπυλιόπουλος, της R-TMG Athens, μας ειδοποίησε πρόσφατα για ένα 14άρι Ibiza πρώτο στάδιο που ετοίμαζε, λίγο διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Πρώτο στάδιο, πόσο διαφορετικό να είναι, αναρωτηθήκαμε όλοι; Παρ’ όλα αυτά του δώσαμε μία ευκαιρία, καθώς η R-TMG μας έχει συνηθίσει σε ανάλογα και ενδιαφέροντα Projects στα 1.4TSI. Πιο συγκεκριμένα, το μαύρο 14άρι Cupra του Σταύρου βελτιώθηκε για στρίψιμο, αυτό σίγουρα είναι πρωτοπορία, αξίζει όμως; Και τι κόστος έχει μία τέτοια βελτίωση;
Δεν ήξερες, δεν ρώταγες;
Ο Σταύρος έπεσε θύμα του «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις» αρκετές φορές, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει κάμποσες φορές προβλήματα με το αυτοκίνητό του, εξαιτίας της κακής δουλειάς κάποιου επαγγελματία (λέμε τώρα...) και αυτό οδήγησε σε ζημιές και έξοδα, τα γνωστά σε όλους μας και ως «κερατιάτικα», αλλά ας μην γενικεύουμε, πρέπει να πάθεις για να μάθεις έλεγαν από παλιά, ας κρατήσουμε μόνο ότι η «σούμα» κάποια στιγμή έφτασε τα €3.000, χωρίς να έχει ένα σωστό και λειτουργικό αυτοκίνητο. Μέχρι που μία μέρα, ενώ έχει πάει με την παρέα του να δει το τελευταίο «The Fast and the Furious», πέφτει το διαφημιστικό σποτάκι της R-TMG για το νέο κατάστημα που άνοιγε στην Αθήνα. Γνώριζε ήδη για τις δουλειές του Πέτρου Ταξόπουλου πάνω σ’ αυτόν τον κινητήρα, αλλά η έδρα τους ήταν στη Θεσσαλονίκη. Δεν έχασε χρόνο και έκλεισε αμέσως ραντεβού στο νέο κατάστημα της R-TMG.
Πάρε και γράφε
Το ραντεβού αυτό σίγουρα δεν του βγήκε φθηνά, αλλά το είχε πάρει απόφαση να ολοκληρώσει το project. Πιο συγκεκριμένα, ο Σταύρος έδωσε €3.000 για το κιτ εισαγωγής αέρα με βαρελάκι από ανθρακόνημα και φίλτρο ελευθέρας της R-TMG, τη σκάστρα ανοιχτού τύπου της R-TMG, το intercooler, το δοχείο αναθυμιάσεων της R-TMG, τα μπουζί της NGK, τους πολλαπλασιαστές από R8 και το πρόγραμμα σε κινητήρα και κιβώτιο από την R-TMG. Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφέρουμε, μία ακόμα πρωτοπορία που είδαμε στο Ibiza, είναι το νέο «Pop&Bang»file της R-TMG, που προσθέτει σκασίματα στην εξάτμιση, κάτι που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια στα περισσότερα νέα σπορ μοντέλα. Αυτό είναι η πρώτη φορά που το συναντάμε σε 1.4TSI και το κόστος γι’ αυτήν την -extra- λειτουργία είναι €150. Επιπρόσθετα, έχουμε την εξάτμιση από τη Mavroidakos Exhaust, με de-cat downpipe 70mm, ενώ το catback είναι 68,5mm, με ένα τελικό και τις Mavroidakos Exhaust σωληνώσεις του intercooler, με το κόστος και για τις δύο εργασίες να αγγίζει τα €1.200. Επιπλέον φοράει τη wastegate της Forge με το σκληρό (κόκκινο) ελατήριο που κοστίζει €220. Αυτά είναι τα τυπικά που θα έβαζε κάποιος για ένα απλό βολτίσιο πρώτο στάδιο, ο Σταύρος όμως είχε άλλα σχέδια προκειμένου να κάνει το αυτοκίνητο πιο «στριφτερό». Ξεκινάμε από την ανάρτηση, που αποτελείται από αμορτισέρ B8 της Bilstein (€600), μαζί με τα ελατήρια χαμηλώματος από το Pro Kit της Eibach (€180). Τα αμορτισέρ ανοίχθηκαν και δέχθηκαν re-valving για να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά συμπίεσης και επαναφοράς τους σύμφωνα με τον τρόπο οδήγησης του Σταύρου, τη γεωμετρία του αυτοκινήτου και την κατανομή βάρους. Το κόστος της εργασίας αυτής δεν είναι φθηνό, φτάνει τα €900, αν όμως σκοπεύεις να βελτιώσεις ένα FWD αυτοκίνητο για στρίψιμο, θα πληρώσεις αρκετά παραπάνω και είναι λογικό, αφού το αυτοκίνητο πιέζεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα συγκριτικά με έναν αγώνα Dragster π.χ. ή σε μία κοντρο-ευθεία. Για να μειώσει την υποστροφή κατά την είσοδο του αυτοκινήτου, πρόσθεσε τους αποστάτες της SCC, με τη διαφορά, όμως, ότι στους μπροστά τροχούς φρόντισε να είναι κατά 0,6cm μεγαλύτεροι σε σύγκριση με τους πίσω. Αυξάνοντας το μπροστινό μετατρόχιο, επιτυγχάνεται βελτιωμένη πρόσφυση και ομαλοποιείται η αναλογία υποστροφής και υπερστροφής σύμφωνα με την -μπροστόβαρη- κατανομή βάρους του Ibiza. Οι αποστάτες κόστισαν €250, ενώ για να τοποθετηθούν χρειάζονται και μεγαλύτερα μπουλόνια, που κόστισαν €80. Τέλος, δεν στρίβεις χωρίς φρένα και εδώ ο Σταύρος το έχει πάλι τερματίσει, οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo είναι από Porsche, βαμμένες σε Toxic Green, οι δισκόπλακες είναι διαιρούμενες, με αλουμινένια bell. Το μπροστινό κιτ φρένων, τα κέντρα, οι αντάπτορες, οι δίσκοι, τα τακάκια, τα σωληνάκια και τα υγρά κόστισαν περίπου €2.000, σας είπα ότι το τερμάτισε, όλα όμως έχουν τον λόγο τους. Μόνο οι δισκόπλακες κόστισαν €800 και ο λόγος που επιλέχθηκαν είναι γιατί κρατάνε το στατικό βάρος του μπροστινού τροχού χαμηλά, πράγμα που βοηθάει και στην επιτάχυνση, αλλά και στην κάθε αλλαγή κατεύθυνσης του τροχού στο στρίψιμο!
Αυστηρό το Maha
Πρώτα τον στείλαμε στο Maha LPS3000 δυναμόμετρο της Petropoulos Werks, όπου απέδωσε 226Ps, με 31kgm ροπής. Η αλήθεια είναι ότι με 1.8bar over που είδαμε στο O-LED boost controller της GReddy να σηκώνει το εργοστασιακό τούρμπο περιμέναμε να βγάλει περισσότερα άλογα. Στις μετρήσεις για το τετρακοσάρι χρειάστηκε 14,33sec, με 168km/h έξοδο και 2,76sec για το 18m, για το 60-160km/h χρειάστηκε σχεδόν 10sec και για το 100-200km/h περίπου 17sec. Περίμενα να δω καλύτερα νούμερα, ειδικά από στάση, σε σύγκριση με ένα άλλο πρωτοσταδιάτο 1.4TSI, λόγω στησίματος, παρ’ όλα αυτά δεν παρατήρησα να βοηθάει κάπου στις επιδόσεις του στην ευθεία. Σε στριφτερό κομμάτι, όμως, είναι αλλού! Το τιμόνι έχει βαρύνει με τους μεγαλύτερους αποστάτες μπροστά και σε συνδυασμό με την ψαγμένη ανάρτηση μεταφέρει σημαντικά περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό. Πλέον είναι απόλυτο και εκεί που θα στοχεύσεις κατά την είσοδο στη στροφή εκεί μένει, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ακολουθεί ιδανικά τη γραμμή, ενώ με ένα μικρό «ακούμπημα» στο φρένο, πλαγιάζει αρμονικά και ελεγχόμενα, λες και είναι σίδερο πάνω στη σιδερώστρα. Έχω περάσει αρκετά βράδια σε στριφτερά κομμάτια με το δικό μου Ibiza με διάφορα επίπεδα ιπποδύναμης και στησίματος, ποτέ όμως δεν διασκέδασα τόσο πολύ όσο με το Ibiza του Σταύρου.
Κάτι παραπάνω από Fun to Drive
Τι άλλο να ζητήσεις από ένα μικρό hot hatch; Στην κυριολεξία, το τερμάτισε ο Σταύρος. Αν κάτι έλειπε από αυτά τα μοντέλα ήταν ο στριφτερός χαρακτήρας στην ευθεία και μόνο λόγω του DSG ήταν πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό, στο στρίψιμο έτρωγε σφαλιάρες από τα περισσότερα. Αυτό το Ibiza, όμως, θεωρώ ότι κοντράρει άνετα ένα mk7 Fiesta ST (αγαπημένο supermini στις συζητήσεις στο γραφείο) σε στροφοδιαδρομή.
BUDGET:
Εισαγωγή R-TMG: €330
Πολλαπλασιαστές R8 R-TMG: €250
NGK Iridium BR8EIX: €50
Σκάστρα R-TMG: €210
Intercooler R-TMG: €250
Δοχείο αναθυμιάσεων R-TMG: €130
Greddy Oled Boost Controller: €550
ECU Remap R-TMG: €350 Overrun/Crackles tune R-TMG: €150
Wastegate Forge με σκληρότερο ελατήριο: €220
De-Cat downpipe 70mm: €350
Ολόσωμη εξάτμιση 68,5mm: €400
Αγωνιστικού τύπου τελικό με ειδικά διαμορφωμένα τοιχώματα: €150
Σωληνώσεις intercooler: €300
DSG Remap R-TMG: €350
DSG7/DQ200 Kevlar R-TMG €900+ €150: Τοποθέτηση
Bonnet vents στο καπό: €80 + €150 βαφή/τοποθέτηση
Αεροτομή: €180 + €100€ βαφή/τοποθέτηση
Blistein B8: €600
Re-valving: €900
Eibach Pro Kit: €180
Brembo 4pot kit: €600 + €250 αντάπτορες
Ferodo DS2500 τακάκια: €80 Σωληνάκια αεροπορικού τύπου: €150
Brembo DOT4 αγωνιστικό υγρό φρένων: €60
Αποστάτες SCC: €250 +€80 Μπουλόνια
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.390cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 76,5mm x 75,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
Εισαγωγή R-TMG
Πολλαπλασιαστές R8 R-TMG
NGK Iridium BR8EIX
Σκάστρα R-TMG
Intercooler R-TMG
Δοχείο αναθυμιάσεων R-TMG
Greddy Oled Boost Controller
ECU Remap R-TMG Overrun/Crackles tune R-TMG
Wastegate Forge με σκληρότερο ελατήριο
De-Cat downpipe 70mm
Ολόσωμη εξάτμιση 68,5mm Σωληνώσεις intercooler
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
DSG Remap R-TMG DSG7/DQ200 Kevlar R-TMG
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Bonnet vents στο καπό Αεροτομή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Blistein B8 με Re-valving
Eibach Pro Kit
Brembo 4pot
Ferodo DS2500 τακάκια Σωληνάκια αεροπορικού τύπου Brembo DOT4 αγωνιστικό υγρό φρένων
ΤΡΟΧΟΙ
Αποστάτες SCC
MOMO Outrun M3 ελαστικά
TUNED BY
R-TMG Performance
Athens Πεύκων 60
Μεταμόρφωση Τηλ.: 21 5501 393
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,60
0-80 4,86
0-100 6,31
0-120 8,13
0-140 10,27
0-160 13,01
0-180 16,50
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,76 @ 48,43
60 5,06 @ 82,51
100 6,60 @ 103,65
200 9,61 @ 134,57
400 14,33 @ 168,46
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,18
80-110 2,27
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,54
60-160 9,87
60-200 19,83
100-200 17,18
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Hyundai Kona αλλάζει δραματικά εμφάνιση, μεγαλώνει σημαντικά σε διαστάσεις και ακροβατεί ανάμεσα στις κατηγορίες B-SUV και C-SUV. Το δοκιμάζουμε στ...