Citroen C3 1.6 Blue HDi 75Ps
Επιτέλους, χαμόγελο!
Φτάνει πια αυτή η γκρίζα αντιμετώπιση τον πραγμάτων. Φτάνει πια αυτή η μουρμούρα. Πρέπει να αρχίσουμε και πάλι να χαμογελάμε, να σκεφτόμαστε αισιόδοξα και να εκμεταλλευόμαστε, με θετικό τρόπο, την εξέλιξη της τεχνολογίας. Και αν θες ένα αυτοκίνητο για την καθημερινότητά σου, το οποίο να σε παρασύρει σε όλα τα παραπάνω, τότε το C3 σου κάνει σίγουρα! Το ζήσαμε και τις εφτά ημέρες που κυκλοφορήσαμε μαζί του. Ερχόταν ολοένα και πιο κοντά, το χαζεύαμε από φωτογραφίες σε διεθνής εκθέσεις, μετά είδαμε την έκδοση WRC και μας έπεσε το σαγόνι και κάπου εκεί… τεράστια banner σε κεντρικούς δρόμους της πόλης έγραφαν «ΗΡΘΑ»! Δεν αργήσαμε να το πάρουμε στα χέρια μας και μάλιστα έτυχε να το οδηγούμε τις ημέρες που ψηφίστηκε «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2017». Άκρως δικαιολογημένη η αγωνία μας να φτάσει στα χέρια μας και καθόλου τυχαία η βράβευσή του.
Τολμηρό
Με αυτήν τη λέξη χαρακτήρισε ο Alexandre Malval, ο Διευθυντής του τμήματος Design της Citroen, το νέο C3. Εντελώς νέες γραμμές, με αύρα δανεισμένη από το πρωτοποριακό Cactus, πραγματικά καταφέρνει να σε κάνει να σηκώσεις τα φρύδια σου και να γουρλώσεις τα μάτια σου. Εγώ, προσωπικά, το θεωρώ ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας. Ειδικά το εμπρός μέρος δεν έχει αντίπαλο. Και επιτέλους, φτάνει πια με αυτές τις επιθετικές γραμμές, που θυμίζουν body builders. Να, δείτε που υπάρχει και άλλος τρόπος! Τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα, το σήμα της Citroen τοποθετημένο εκεί ψηλά, τα Airbumps στο πλάι –μην το αγοράσετε χωρίς αυτά- που τα είδαμε για πρώτη φορά στο Cactus, αλλά και το συνολικά στρογγυλεμένο, αλλά επιθετικό σχήμα, το κάνουν πραγματικά πολύ ξεχωριστό και… αισιόδοξο! Ναι, σου φτιάχνει τη διάθεση, όταν το βλέπεις και θέλεις να το οδηγείς. Δεκάδες ανθρώπους είδαμε να το χαζεύουν στο δρόμο, αρκετούς από αυτούς να μας ρωτούν σχετικά με τιμές και επιδόσεις και όταν στο καντράν βλέπεις και χαμηλά 5lt/100km κατανάλωση, βρισκόμενος σταματημένος στην κίνηση, ε τότε πώς να μην φτιάχνει η διάθεσή σου?
Έμπνευση από έπιπλα
Κάπως έτσι. Ο Υπεύθυνος Εσωτερικού Σχεδιασμού της Citroen, Jean Arthur Madelaine, δήλωσε ότι έχουν καταφέρει να μεταφέρουν όλο το σύμπαν του interior design μέσα σε ένα αυτοκίνητο, αναφερόμενος φυσικά στο νέο C3. Με την ομάδα του επισκέφθηκαν μέχρι και την έκθεση «Milan Furniture Show» με σκοπό να πάρουν ιδέες για το σχεδιασμό του εσωτερικού του νέου C3. Εκεί στηρίζει και την εντυπωσιακή σχεδίαση των καθισμάτων, που, όπως λέει, θυμίζουν έναν υπερμοντέρνο καναπέ. Παράλληλα, μεγάλο κομμάτι του ταμπλό είναι επενδεδυμένο με ύφασμα υψηλής ποιότητας, με αποτέλεσμα η συνολική εικόνα να σε κάνει να νιώθεις σαν το –μοντέρνο- σπίτι σου. Εκτός λοιπόν από όμορφα είναι και υπερβολικά άνετα τα εμπρός καθίσματα για να μην ξεχνάς, γιατί είναι πολλοί αυτοί που συμπαθούν τη Citroen. Τα πλαστικά στο εσωτερικό μπορεί να μην έχουν την καλύτερη ποιότητα, που έχουν δει τα μάτια σου, δείχνουν όμως ανθεκτικά και σίγουρα, καλά δεμένα μεταξύ τους. Έρωτα πάθαμε με τις χειρολαβές στις πόρτες. Ναι, θυμίζει Cactus σε αρκετά σημεία και αυτό είναι καλό. Ωραίο το μπλε ηλεκτρίκ, που είχαμε στη διάθεσή μας, να ξέρετε όμως ότι μπορείτε να παίξετε μεταξύ 36 διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών, αφού υπάρχουν εννέα επιλογές εξωτερικού χρώματος και τρεις για την οροφή. Όσο για το εσωτερικό, υπάρχουν τέσσερις επιλογές πακέτου χρωματισμών. Αδύνατο να μην ταιριάξετε απόλυτα με κάποια από αυτές.
Diesel σε εμάς!
Η πρώτη μας γνωριμία με το νέο C3 έχει να κάνει με τον 1.6 HDi των 75 ίππων, με σύστημα Start & Stop. Υπάρχουν ακόμα τρεις επιλογές, που θα φροντίσουμε να πάρουμε στα χέρια μας σύντομα. Αυτές είναι με τον ατμοσφαιρικό 1.2 PureTech των 82 ίππων, 1.2 PureTech των 110 ίππων και τον 1.6 HDi με τους 110 ίππους, επιλογή που σίγουρα θα αρέσει σε πολλούς. Νιώθουμε ότι εμείς εδώ θα συμπαθούσαμε το πακέτο με τον 1.2 PureTech των 110 ίππων, μιας και είναι πιο γκαζιάρης. Με μόλις 5km στο οδόμετρο, έπρεπε να γράψουμε όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορούσαμε, ώστε να πραγματοποιήσουμε μετρήσεις επιδόσεων, για να μπορούμε να συγκρίνουμε και αργότερα με τις άλλες επιλογές κινητήρων. Γράψαμε κάτι περισσότερα από 500km, με τη μέση κατανάλωση να παίζει στα 5,2lt/100km νούμερο που εξαιρετικά σπάνια συναντάμε πλέον. Η κλιμάκωση του σασμάν βοηθά αρκετά στην κατανάλωση, αλλά δεν μας άρεσε η αίσθηση του επιλογέα. Το τιμόνι σου μετέφερε όσα έπρεπε να γνωρίζεις, χωρίς να κερδίζει βραβείο σε αίσθηση. Είναι σίγουρα πάνω από το μέσο όρο και, μεταξύ μας, κανείς δεν χρειάζεται ένα τιμόνι-ξυράφι σε αυτοκίνητο καθημερινής μετακίνησης. Εντός της πόλης, η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, παρά τις 17άρες. Ευτυχώς αυτές είχαν ελαστικά με 50άρι προφίλ και το αυτοκίνητο δεν κοπάναγε καθόλου. Αντιθέτως, η απόσβεση των μικροανωμαλιών είναι μαγική διαδικασία. Μας «ενόχλησε» λιγάκι η συμπεριφορά της πίσω ανάρτησης σε ένα «γιαμπ», που συναντήσαμε, αφού την νιώσαμε και την ακούσαμε να ζορίζεται, συμβάν που δεν μας έτυχε ξανά στη σύντομη συμβίωσή μας με τον νέο C3. Κλήσεις υπάρχουν, αν πιέσεις, αλλά είναι στα πρότυπα της Citroen, που σημαίνει «άνεση πάνω απ’ όλα». Και μην πει κανένας καμιά εξυπνάδα. Όταν «έστριβαν» τα Citroen, οι περισσότεροι προσπαθούσαν να καταλάβουν τι σημαίνει αμορτισέρ. Τα φρένα δείχνουν δυνατά και αποδοτικά, αλλά δεν πραγματοποιήσαμε μετρήσεις 100-0, καθώς τα λυπηθήκαμε. Επίσης, για την ιστορία, όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν εξαιρετικά φρένα. Διαφορές εντοπίζονται σε μεγάλα, βαριά σύνολα που εκεί, ναι, υπάρχουν απαιτήσεις. Επιστρέφοντας και πάλι στον κινητήρα, τα 75 άλογα μας φάνηκαν λίγα, κινούν όμως αξιοπρεπώς το C3 εντός πόλης και σίγουρα θα κουμπώσουν γάντι σε γυναίκες. Από την άλλη, τα ελάχιστα χιλιόμετρα, που είχε γράψει το μοτέρ μας, σίγουρα έπαιζαν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είδαμε 14,8sec για το 0-100km/h, χρόνος χαμηλότερος από τον εργοστασιακό.
Technologic
Citroen Connect NAV με 6 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 7in, σύστημα Navigation 3D, λειτουργία Mirror Screen, που μεταφέρει το κινητό σου στην οθόνη, Bluetooth, θύρα USB, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματη λειτουργία προβολέων, ABS με EBD και Brake Assist, ESP, Hill Assist, AFIL: σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας –όπου δεν έχουν κολλήσει αυτοκόλλητα ΘΥΡΑ 13 κλπ-, 6 αερόσακοι… αυτά είναι μερικά από τα συστήματα και τα extra με τα οποία μπορείτε να εξοπλίσετε το C3 σας. Και όλα αυτά –και μπόλικα ακόμα- μπορούν να φτάσουν, στην έκδοση με τον diesel HDi των 75 ίππων, στα 16.105 ευρώ, νούμερο με το οποίο δεν αγοράζεις με τίποτα ένα αυτοκίνητο με τόσο πρωτοποριακό design. Μεταξύ μας, το πιο δύσκολο δεν είναι ούτε να καταλήξεις σε ποιον κινητήρα ταιριάζουν οι ανάγκες σου, αλλά ούτε και στον εξοπλισμό (αυτός χωρίζεται σε Live, Feel, Shine εκδόσεις). Το δύσκολο είναι να καταφέρεις να διαλέξεις χρωματικούς συνδυασμούς. Ρίξτε μια ματιά στο διαμορφωτή στο website της Citroen και θα με θυμηθείτε. Πάντως, κλείνοντας, το νέο C3 πραγματικά ξεχειλίζει από φρεσκάδα και καταφέρνει να ενσωματώσει τις βασικές αξίες της γαλλικής μάρκας, που, όπως υποστηρίζει και η ίδια, είναι η αισιοδοξία, το ανθρώπινο στοιχείο και έξυπνη τεχνολογία.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.6 BLUEHDI 75 S&S LIVE: €14.290
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.560cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 88,3mm
Σχέση Συμπίεσης: 16:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg): 1.165
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 266mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx17in
Ελαστικά: Goodyear EfficientGrip 205/50 R17
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Εμπρός
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 75/ 3.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 23,7/ 1.750
0-100km/h (sec): 15,5sec
Τελική Ταχύτητα (km/h): 169
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 93
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 3,6
Δοκιμής (lt/100km): 5,4
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 5,95
0-80 9,84
0-100 14,79
0-120 23,07
0-140 34,77
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,82@40,11
60 5,95@60,01
100 8,10@72,98
200 12,48@91,86
400 19,46@112,70
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 4,64
80-110 6,65
4η
ΚΜ/Η SEC
80-110 7,96
100-140 15,58
5η
KM/H SEC
80-110 11,20
100-140 18,54
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Λίγες ημέρες πριν την έναρξη του Easter Jeep Safari 2022 στις 9 Απριλίου, η Jeep, δίνει το στίγμα για το 7ο και τελευταίο(;) πρωτότυπο που θα παρουσιά...