Citroen C4 1.6 e-HDI
Η μικρομεσαία κατηγορία στην οποία ανήκει το Citroen C4 απαιτεί να είσαι ανταγωνιστικός, αν θες να πρωταγωνιστήσεις. Το να είσαι ανταγωνιστικός σημαίνει να προσφέρεις πολλά και να ζητάς όσο το δυνατόν λιγότερα γίνεται. Η Citroen, με το ανανεωμένο σε εμφάνιση C4, τα καταφέρνει αρκετά καλά και του δίνει έναν καθαρά ταξιδιάρικο και οικογενειακό χαρακτήρα. Με κύριο χαρακτηριστικό του την μέγιστη δυνατή άνεση της ανάρτησης και παράλληλα με έναν αρκετά δυναμικό σχεδιασμό και με ποιοτικά υλικά κατασκευής, κεντρίζει, αν μη τι άλλο, το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή.
Εκ των έσω
Ξεκινώντας με το ανανεωμένο εσωτερικό, αντικρίζουμε ένα αρκετά μοντέρνο ταμπλό κατασκευασμένο από αφρώδες μαλακό και ποιοτικό πλαστικό, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει μία οθόνη αφής των 7in. Από την οθόνη αυτή μπορούμε να χειριστούμε το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης και φυσικά μπορούμε να συνδέσουμε το κινητό μας. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τον ψηφιακό χαρακτήρα του προηγούμενου μοντέλου, αλλά ευτυχώς απουσιάζει η τεράστια πληθώρα διακοπτών και κουμπιών που προκαλούσε μία μικρή σύγχυση στο απερχόμενο μοντέλο, με αποτέλεσμα τώρα να είναι πολύ περισσότερο εργονομικός. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και ανατομικά, ενώ περιτριγυρίζονται από πολλές πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, καθιστώντας το εσωτερικό πάρα πολύ πρακτικό. Τα πίσω καθίσματα βρίσκονται τοποθετημένα κάπως ψηλά, με αποτέλεσμα όσοι έχουν ύψος άνω του 1,85m, να ακουμπάει το κεφάλι τους στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος και φτάνει στα 408lt, ενώ μπορεί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, αν αναδιπλώσουμε τα πίσω καθίσματα. Εξωτερικά, οι διαφορές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στα διαφορετικά σχεδιασμένα πίσω φώτα, στην αλλαγή χρωματισμού των φλας εμπρός και στην διαφορά χρωματισμού στα led ημέρας, καθώς και στις ζάντες. Το γενικό σουλούπι του C4 παραμένει απαράλλακτο με το προηγούμενο, με αυστηρές και δυναμικές γραμμές, που εναρμονίζονται με τις καμπύλες του και δίνουν ένα όμορφο και ξεχωριστό τελικό αποτέλεσμα.
Smartcar!
Ο κινητήρας του C4 e - HDi είναι ο γνώριμος από το Peugeot 308, αλλά και από την προηγούμενη έκδοση του C4. Έχει κυβισμό 1.560cc, αποδίδει 115Ps στις 3.600rpm, 27,5kgm ροπής στις 1.750rpm και φυσικά είναι εναρμονισμένος με την προδιαγραφή Euro 5. Για να το πετύχουν αυτό, κατέβασαν την στατική σχέση συμπίεσης από το 17,5:1 στο 16:1 που είχε, όταν παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2010. Ο κινητήρας έχει μεγαλύτερη κατά 10% διάμετρο στον θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα τον μειωμένο στροβιλισμό του μείγματος και την βελτιστοποίηση της καύσης, αλλά και την ελάττωση του θορύβου. Το turbo της Garrett που χρησιμοποιεί έχει μεταβλητή γεωμετρία και είναι μικρότερο από το αρχικό με αποτέλεσμα την πολύ καλύτερη απόκριση του κινητήρα. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ έχουν επτά οπές και η πίεσή τους φτάνει στα 1.650bar. Παράλληλα, ο κινητήρας χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία e - HDi, χάρη στην οποία εξοικονομεί καύσιμο. Είναι εφοδιασμένος, δηλαδή, με το σύστημα start and stop, το οποίο, όμως, σβήνει τον κινητήρα από την στιγμή που θα βάλουμε νεκρά και θα αφήσουμε το πετάλι του συμπλέκτη, αρκεί να έχουμε ταχύτητα μικρότερη από τα 20km/h. Εκείνη τη στιγμή, φορτίζεται μία μικρή μπαταρία μέσω του alternator, η οποία βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση, προστατεύοντας με αυτό τον τρόπο την κανονική μπαταρία.
Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετικά!
Φαινομενικά το Citroen C4 και το Peugeot 308 είναι τα ίδια αυτοκίνητα, στην πράξη όμως διαπιστώνουμε το αντίθετο. Έχουν τόσα πολλά κοινά, αλλά παράλληλα και τόσες πολλές διαφορές, που κατά βάση έχουν και τα δύο τον δικό τους χαρακτήρα. Το Citroen C4 κινείται αρκετά γρήγορα και σε αυτό βοηθάει η ροπή του κινητήρα, που είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές rpm. Η μέση κατανάλωση που δηλώνει ο κατασκευαστής των 3,7lt/100km απέχει από τα περίπου 6,5lt που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής, αλλά δεν παύει να είναι αρκετά οικονομικό, ειδικά όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε στην εθνική οδό. Εκεί το C4 ξεδιπλώνει τις αρετές του, με την πάρα πολύ άνετη ανάρτηση και υπόσχεται ένα ευχάριστο, ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Είναι ένα κλασικό δείγμα της γαλλική σχολής και η αλήθεια είναι πως περιμέναμε η σχολή Peugeot και η σχολή Citroen να βρίσκονται πιο κοντά η μία στην άλλη, όμως το Peugeot έχει πιο fun to drive χαρακτήρα. Το C4 έχει τιμόνι με αργή απόκριση και μέτρια αίσθηση, ενώ όλο το αυτοκίνητο είναι αρκετά μαλακό και του λείπει η σπιρτάδα που έχει το 308. Παρά πάντως την άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων, το C4 δεν θα σε προβληματίσει στην οδήγηση. Οι κλίσεις που παίρνει στις στροφές είναι μικρές, ενώ η συμπεριφορά του είναι πάντα προβλέψιμη και χωρίς ξαφνιάσματα.
Family guy
Με το 308 να έχει προσανατολισμό στον πιο ανήσυχο οδηγό, το C4, μπορώ να σας πω με σιγουριά, ότι θα το επιλέξει κάποιος οικογενειάρχης, που θα θέλει να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια την οικογένειά του από το σημείο Α στο σημείο Β. Σαν σύμμαχο το C4 έχει τον πολύ καλό κινητήρα του και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Στα συν ο εξοπλισμός και φυσικά η ποιότητα στο εσωτερικό και η όλη πρακτικότητα του αυτοκινήτου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,34 0-80 7,15 0-100 10,67 0-120 16,02 0-140 22,58 0-160 30,12 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,04 80-110 5,47
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,46 100-140 11,14
5η KM/H SEC 80-110 8,30 100-140 12,81 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,67 42,45 60 5,12 68,60 100 7,17 80,62 200 11,02 102,41 400 17,31 127,58 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ZipCharge ανακοίνωσε την παραγωγή ενός φορητού battery pack το οποίο μπορεί να αυξήσει την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου κατά 60km.