Feature: Boost Controllers

Feature: Boost Controllers

Η επιλογή του κατάλληλου boost controller δεν είναι απλή διαδικασία. Δεν αγοράζουμε στην τύχη ένα, το πετάμε απλά στο ταμπλό και όλα έτοιμα.. Τώρα πλέον που τα σύγχρονα boost controller διαθέτουν ένα σωρό εξελιγμένες λειτουργίες, πρέπει να ξέρεις τι κάνει το κάθε ένα και τι είναι απαραίτητο για σένα, ανάλογα πάντα με το πόσο αντέχει η τσέπη σου. Εμείς διαλέξαμε τα κορυφαία, τα πιο δημοφιλή και κάποια πιο προσιτά, για να διαλέξετε τι πραγματικά χρειάζεστε και πόσο θα το πληρώσετε.

 

PRD600

Τιμή: €350

PRD

215 21 51 765

www.prd.com.gr

 

Το 2021 έφερε ανανέωση για τα boost controller της PRD. Το νέο PRD600 είναι ίδιο με το PRD700 όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και εσωτερικά, αφού έχουν τον ίδιο 32bit επεξεργαστή. Η διαφορά τους θα είναι ότι το νέο PRD600 δεν θα διαθέτει τους extra αισθητήρες που μπορεί να πάρει το 700. Το νέο PRD600 θα συνδέεται μόνο μέσω της OBD και θα λειτουργεί αποκλειστικά χρησιμοποιώντας πρωτόκολλο Can-Bus. Μπορεί να αποθηκεύσει έως και εφτά διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Low boost, Mid boost, High boost, RPM1, RPM2, VSS και Gear), πέρα δηλαδή από τα κλασσικά off, low, mid, high boost, μπορεί να ρυθμίσει την πίεση του turbo ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο (By Gear) ή τις στροφές του μοτέρ (RPM). Ακόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως shift light μέσω ενός φωτεινού LED που σε ειδοποιεί όταν πλησιάζεις τις σωστές στροφές για «αλλαγή», χωρίς να χρειάζεται να κοιτάς το στροφόμετρο. Η οθόνη 2.4in είναι πολύ χρηστική και πρακτική, αφού μέσα από αυτή μπορείς να ενημερωθείς για ζωτικές λειτουργίες του κινητήρα (προπορεία ανάφλεξης, θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα κ.λπ.) ή να διαχειριστείς τα Fault Codes του κινητήρα σου, επιλέγοντας είτε να αποθήκευσης τον κωδικό του σφάλματος για να το τσεκάρεις αργότερα ή να το σβήσεις επιτόπου. Πέρα από όλα αυτά, το PRD600 διαθέτει και προγράμματα για την ασφάλεια του κινητήρα σου, σε περιπτώσεις που οι τιμές AFR δεν είναι σωστές, τότε θα «κόψει» πίεση προκειμένου να προστατέψει το μοτέρ. Τέλος, κάτι που στις μέρες μας έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντικό είναι το data logging. Παλαιότερα το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι προγραμματιστές και οι μηχανικοί, όμως στις μέρες μας έχω δει αρκετές φορές άτομα να προσπαθούν να βρουν λύση στο πρόβλημα του αυτοκινήτου τους με logs που απέσπασαν οι ίδιοι από την ECU. Με το PRD600 μπορείς οποιαδήποτε στιγμή να ξεκινήσεις το Data Logging, καταγράφοντας κάθε ένδειξη λειτουργίας του κινητήρα. Το κόστος του ανέρχεται στα €350 και αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις της αγοράς.

 

iBOOST

Τιμή: €450

iBOOST

info@iboost.gr

Το iBoost είναι άλλη μία πολύ αξιόλογη και άκρως δημοφιλής επιλογή. Πρακτική και ταυτόχρονα μοντέρνα σχεδίαση που μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη ή ακόμα και να «ραφτεί» στα μέτρα του με custom σελίδες κ.λπ. Επίσης, με μία γρήγορη αναζήτηση στο site της εταιρείας, θα δείτε ότι το iBoost (εκτός από την κλασσική τοποθέτηση στο ταμπλό ή την κολώνα του τιμονιού) μπορεί να τοποθετηθεί και σε αεραγωγό με τα πλήκτρα ελέγχου -που κανονικά είναι στην οθόνη του boost controller- να μεταφέρονται στα κουμπιά του τιμονιού. Παρόλο που διαθέτει μικρή σχετικά οθόνη, είναι τόσο ευκρινής, ευανάγνωστη και σωστά φωτισμένη, που δεν δυσκολεύει καθόλου κατά τη χρήση του και έχει αρκετά που πρέπει να ρυθμίσεις αν το επιλέξεις. Το iBoost μπορεί να αποθηκεύσει έως και τέσσερις διαφορετικούς χάρτες πίεσης του turbo (off, low, high και race) με τον χρήστη να μπορεί να ρυθμίσει την πίεση ανά σχέση κιβωτίου ή ανά km/h σε κάθε χάρτη. Στην οθόνη εμφανίζονται real-time οι τιμές της πίεσης υπερπλήρωσης, οι rpm, η ταχύτητα του οχήματος, η σχέση του κιβωτίου, ενδείξεις για θερμοκρασία καυσαερίων και αναλογία AFR και φυσικά το duty cycle, ενώ διαθέτει και λειτουργία Shift-light. Υπάρχει η δυνατότητα ανάγνωσης σφαλμάτων (Fault Codes) του κινητήρα, που μπορείς είτε να τα σβήσεις είτε ακόμα και να τα αποθηκεύσεις. Εκτός από το βασικό πακέτο που κοστίζει €450,  μπορείς να το εξοπλίσεις με διάφορα extra gadgets, όπως το ασύρματο κουμπί για την ταχύτατη εναλλαγή προγραμμάτων πίεσης που μπαίνει στο τιμόνι ή τον σένσορα για τη λειτουργία του πυρομέτρου, με την τιμή να ανεβαίνει ανάλογα. Πέρα από τα extra hardware, όμως, με το i-Boost υπάρχει η δυνατότητα να διαφοροποιηθεί και το software, πάλι με κάποιο ανάλογο αντίκτυπο.

 

Plex Tuning PBC PRO

Τιμή: €669

PLEX TUNING

213 03 40 031

www.plex-tuning.com

Το PBC Pro της Plex Tuning ήταν το Boost Controller που άλλαξε ό,τι ξέραμε μέχρι τη στιγμή που εμφανίστηκε στην αγορά. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε, οι δυνατότητες που έδινε στο χρήστη ήταν σε άλλο επίπεδο (σε σύγκριση με καταξιωμένες επιλογές από τις Apex-i, HKS και GReddy...) και με τα χρόνια εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο. Παρέχει τη δυνατότητα ρύθμισης της πίεσης βάσει στροφών (rpm), ταχύτητας (km/h), θέσης πεταλούδας (TPS), σχέση κιβωτίου (gear), θερμοκρασίας αέρα και χρόνου (time), όχι μόνο μεμονωμένα, αλλά και συνδυαστικά. Ήταν το πρώτο boost controller που πρόσθεσε δικλείδες ασφαλείας για την προστασία του κινητήρα σε περίπτωση που κάποια τιμή (πίεσης, EGT, AFT κ.λπ.) ξεπερνούσε τα όρια του ασφαλούς (προεπιλεγμένα φυσικά από τον χρήστη). Επίσης ήταν το πρώτο που παρουσίασε τη διαχείριση των Fault Codes σε πραγματικό χρόνο. Το housing είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, έχει διαστάσεις 90x50x17mm και η οθόνη 2,3in είναι πολύ εύχρηστη στη χρήση, προσφέροντας πολλές real-time πληροφορίες που λαμβάνει από τη σύνδεση με τη θύρα OBDII (έως και οχτώ ενδείξεις ταυτόχρονα). Μπορείς να αποθηκεύσεις μέχρι τέσσερις χάρτες, που μπορείς να αλλάξεις ακόμα και εν κινήσει (τα περισσότερα boost controllers απαιτούν να μην λειτουργεί το αυτοκίνητο σε περίπτωση αλλαγής χάρτη ή προγράμματος λειτουργίας), ενώ και εδώ συναντάμε τη λειτουργία του shift light, με LED φωτάκι που βγάζει μάτι.

ΑΕΜ TRU-Boost

Τιμή: €349

RACEDOM

261 600 7676

www.racedom.com

Το TRU-Boost της AEM ήταν ένα από τα πρώτα Boost controller που σου επέτρεπε να ρυθμίσεις custom χάρτη πίεσης, χωρίς να απαιτεί σύνδεση με υπολογιστή. Πλέον τα περισσότερα boost controller μπορούν να «ρυθμιστούν» χωρίς τη χρήση laptop, χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στην οθόνη τους. Το TRU-Boost χρησιμοποιώντας 2 πλήκτρα στο όργανο 52mm, μπορεί να αποθηκεύσει μέχρι 2 ξεχωριστούς χάρτες, ενώ διαθέτει ξεχωριστή λειτουργία του scramble mode, ρυθμίζοντας την πίεση στη φάση του overboost, αλλά και για πόσα δευτερόλεπτα θα διαρκέσει το mode αυτό. Όπως τα περισσότερα boost controllers, έτσι και αυτό προειδοποιεί σε περίπτωση που οι τιμές πίεσης που παίρνει διαφέρουν με αυτές που ζητάει από τη wastegate προκειμένου να προστατέψει τον κινητήρα στις περιπτώσεις που κάτι πάει στραβά. Τέλος, μπορεί να συνδεθεί με laptop για data-logging ή περαιτέρω διαμόρφωσης των χαρτών πίεσης.

 

PRD700

Τιμή: €500

PRD

215 21 51 765

www.prd.com.gr

 

Ανανέωση και για το PRD700, καθώς με το 2021, οι χάρτες πίεσης γίνονται εφτά έναντι των εννέα που είχε η προηγούμενη έκδοση, μόνο που πλέον ο αλγόριθμος PID μπορεί να ενεργοποιηθεί σε όλα τα προγράμματα πίεσης και όχι μόνο σε δύο, όπως ήταν στη προηγούμενη γενιά. Αυτή είναι η κύρια διαφορά με το 600, ο closed loop αλγόριθμος PID, που ρυθμίζει τον εκάστοτε χάρτη πίεσης με πιο ακριβή στόχο, με αποτέλεσμα καλύτερο έλεγχο της πίεσης και ταχύτερο spoolάρισμα από το turbo. Η σχεδίασή του PRD700 είναι πανομοιότυπη με το PRD600, με τη μονάδα να έχει διαστάσεις 81x49x12mm και να μπορεί να τοποθετηθεί πάνω στη κολώνα του τιμονιού ή ακόμα και μέσα σε αεραγωγό. Το εξωτερικό του πλαίσιο είναι αλουμινένιο, η οθόνη του είναι αφής TFT 2.4in και από αυτή διαχειρίζεσαι τα πάντα. Όπως το 600, έτσι και το PRD700 θα σε «σώσει» σε περίπτωση που η τιμή του AFR, του EGT ή της θερμοκρασίας εισαγωγής δεν είναι σωστή, αφού θα φροντίσει να κόψει την πίεση (Boost-Cut) για να προστατέψει τον κινητήρα, με το 700 όμως έχουμε μία extra ασφάλεια, αφού καλύπτει και την περίπτωσης που δεν ψεκάσει σωστά το μπεκ μεθανόλης (αν υπάρχει εγκατεστημένο σύστημα ψεκασμού water-methanol). Για τις έξτρα αυτές λειτουργίες, η τιμή ανεβαίνει σε σύγκριση με το 600 και φτάνει τα €500. Παίρνεις όμως στα σίγουρα ένα κορυφαίο boost controller με κορυφαίες λειτουργίες.

GReddy Profec OLED

Τιμή: €419

RACEDOM

261 600 7676

www.racedom.com

Απλό, όμορφο, minimal και λειτουργικό. Το Profec OLED της GReddy είναι η value for money επιλογή σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, αφού του λείπουν πολλές λειτουργίες που διαθέτουν τα κορυφαία boost controllers της αγοράς, αλλά δε παύει να είναι μία από τις πιο αγαπημένες επιλογές. Διαθέτει την πιο στιλάτη και φουτουριστική σχεδίαση απ’ όλα τα controllers, με το πολύ μικρό και λεπτό χειριστήριο (89x36,5x11mm) να μπορεί να τοποθετηθεί κυριολεκτικά παντού και τη μικρή, αλλά ιδιαίτερα ευκρινή οθόνη LED να παρέχει εύκολη ανάγνωση και μεγάλο περιστροφικό κουμπί για την εναλλαγή modes και χαρτών. Διαχειρίζεται πίεση μέχρι 3bar και αποτελεί μία πολύ εύχρηστη και όμορφη επιλογή που κάνει τα βασικά και συμφέρει. Παρέχει δύο διαφορετικές ρυθμίσεις Low και High, με ξεχωριστή ρύθμιση για το overboost. Είναι πλέον διαθέσιμο σε εκδόσεις με λευκές, μπλε ή κόκκινες ενδείξεις, ενώ η υπάρχει και η δυνατότητα να εξοπλιστεί με το extra Profec MAP για τη σταθεροποίηση και διόρθωση της πίεσης βάσει θέσης πεταλούδας, rpm, ταχύτητας, σχέσης κιβωτίου κ.λπ., πάντα με το ανάλογο κόστος.

 

GFB G-FORCE III

Τιμή: €350

TOXIC PERFORMANCE

211 01 24 856

www.toxicperformance.net

Το G-FORCE III είναι το τελευταίο μοντέλο της GFB και όπως αρμόζει στην εποχή, διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, παραμετροποιήσιμα από τον χρήστη πλήκτρα (για να ταιριάξετε το χρωματισμό των ενδείξεων με τον φωτισμό του αυτοκινήτου σας) και μία πολύ εύχρηστη και λειτουργική οθόνη. Το G-FORCE III ξεχωρίζει από τον προκάτοχό του λόγω του ότι είναι το πρώτο μοντέλο της GFB που επιτρέπει την Live απεικόνιση του AFR στην οθόνη του με τη χρήση ενός wideband αισθητήρα (διατίθεται ξεχωριστά). Η μονάδα έχει διαστάσεις 91,5x53,5x18,5mm, μπορεί να διαχειριστεί πιέσεις μέχρι 3,45bar, αποθηκεύει μέχρι και έξι διαφορετικούς χάρτες πίεσης και προσφέρει επιπλέον λειτουργίες scamble, warning light, peak, διόρθωση Closed-loop και overboost protection.

Turbosmart E-BOOST 2

Τιμή: €510

SPIROPOULOS RACING PRODUCTS 210 77 94 891

www.srptuning.gr

Το E-boost 2 της Turbosmart είναι ένα μοντέλο που δεν βλέπουμε συχνά στην Ελλάδα, αλλά αποτελεί δημοφιλή επιλογή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Είναι στην ουσία ένα πολυόργανο 60mm που παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου της πίεσης. Μπορεί να αποθηκεύσει έως και έξι διαφορετικές χαρτογραφήσεις πίεσης (μέχρι 4,1bar), με τη δυνατότητα να ρυθμίσεις την πίεση ανά ταχύτητα, σχέση κιβωτίου και rpm, ενώ επιπρόσθετα διαθέτει δικλείδες ασφαλείας (όπως για παράδειγμα το overboost shutdown) για την προστασία του κινητήρα σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Πέρα από τις λειτουργίες ως boost controller, μπορεί ακόμα να διαχειριστεί τη λειτουργία του συστήματος ψεκασμού μεθανόλης, του nitro ή του water spray injection, αν υπάρχει, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως shift-light. Η τιμή του ξεκινάει από τα €510, που μπορεί να ακούγονται αρκετά, αλλά στην ουσία πρόκειται για ένα πλήρες πολυόργανο και όχι ένα απλό boost controller.

Aeroflow Boost Controller

Κόστος: €300

ENERGIE RACING PARTS

211 72 57 357

www.energieracing.com

To ολοκαίνουριο boost controller της Aeroflow θυμίζει λίγο το OLED της GReddy, καθώς και τα δύο έχουν ευδιάκριτη OLED οθόνη και το χαρακτηριστικό μεγάλο κουμπί στα δεξιά για την εναλλαγή των χαρτογραφήσεων. Μπορεί να αποθηκεύσει έως και τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, ενώ ακόμα διαθέτει λειτουργίες, όπως τη ρύθμιση του overboost (Scramble Mode), το boost alert σε περίπτωση που η τιμή της πίεσης ξεπεράσει αυτή που έχουμε προγραμματίσει και ένδειξη AFR (μέσω σύνδεσης wideband αισθητήρα στην είσοδο AUX) για τη συνεχή ενημέρωση του οδηγού. Το κόστος είναι πολύ λογικό στα 300, αλλά μην περιμένετε να έχει τις ψαγμένες λειτουργίες των πιο ακριβών επιλογών.

INNOVATE SCG-1

Τιμή: €435

RACEDOM

261 600 7676

www.racedom.com

Η Innovate, γνωστή για τους wideband ελεγκτές, χρησιμοποίησε την πατενταρισμένη τεχνολογία DirectDigital για τον έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης. Το SCG-1 βασίζεται σε ένα όργανο διαμέτρου 52mm, με μικρή OLED οθόνη και χρησιμοποιεί αυτόνομο ρυθμιστή πίεσης 4bar και τη DirectDigital τεχνολογία της Innovate για τη μέτρηση και επίβλεψη του λόγου AFR. Εκτός από τη ρύθμιση της πίεσης μέχρι 3bar, διαθέτει και προγραμματιζόμενη από τον χρήστη λειτουργία Boost-Cut, ανάλογα με τον λόγο AFR ή την πίεση υπερπλήρωσης, λειτουργία Peak and Hold και προγραμματιζόμενο shift light και όλα αυτά σε ένα μικρό οργανάκι που θυμίζει μπαρόμετρο. Το SCG-1 κοστίζει €435, περιλαμβάνει όμως και wideband αισθητήρα Bosch LSU 4.9.

Depo Racing Boost Controller

Από €220

SPIROPOULOS RACING PRODUCTS 210 77 94 891

www.srptuning.gr

Άλλο ένα boost controller που μοιάζει με μπαρόμετρο, το συγκεκριμένο έρχεται από τη Depo Racing, είναι μόλις 52mm σε διάμετρο και μπορεί να αποθηκεύσει έως και δύο διαφορετικούς χάρτες πίεσης, ενώ διαθέτει και προγραμματιζόμενη λειτουργία ασφαλείας από υπερβολική πίεση (over-preassure warning). Η οθόνη του χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την προβολή της πίεσης και η εναλλαγή προγραμμάτων και η διαχείριση του boost controller γίνεται από τα κουμπιά που βρίσκονται πάνω στο όργανο. Το Boost Controller της Depo Racing είναι ιδανικό αν είστε σε περιορισμένο budget, αφού με τιμή €220 αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση σε αυτό το θέμα που ετοιμάσαμε.

 

Αρθρογράφος

 

Το υβριδικό Fiat 500 με τιμή κάτω από τις €12.000!

Το υβριδικό Fiat 500 με τιμή κάτω από τις €12.000!

Το ξεχωριστό Fiat 500, το μοντέλο που αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ, το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του, γίνεται πιο προσιτό από ποτέ με την ...