Ford Ecosport 1,5lt Ecoblue 125Ps AWD

Ford Ecosport 1,5lt Ecoblue 125Ps AWD

Εξαιρετικό!

Το ανανεωμένο Ford Ecosport βασίζεται στο πάτωμα του νέου Fiesta (B Platform) και ξεπερνάει ελαφρώς τα 4m (4.096mm) για να εξυπηρετεί τις ανάγκες πρακτικότητας για καθημερινή μετακίνηση, χωρίς να ξεφεύγει σε μέγεθος από την πλειοψηφία των supermini. Το ανανεωμένο B-SUV της Ford είναι διαθέσιμο σε 12 εξωτερικές αποχρώσεις αμαξώματος, ενώ οι ανάγκες εξατομίκευσης του νεανικού κοινού καλύπτονται επιλέγοντας κάποιο διαφορετικό χρώμα για την οροφή, τις κολώνες και την αεροτομή. Δεν είναι όλα τα Ford EcoSport τετρακίνητα, αλλά αυτό εδώ το 1.5L EcoBlue 125Ps είναι και μάλιστα με το σύστημα τετρακίνησης από το Ford Kuga. Το Intelligent All Wheel Drive της Ford δεν διαθέτει κάποιο διακόπτη επιλογής 2WD ή 4WD, αλλά αξιολογεί αυτόματα το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών, υπολογίζοντας το φορτίο, τη γωνία του τιμονιού και την πιθανότητα απώλειας πρόσφυσης, μαζί με άλλα δυναμικά χαρακτηριστικά και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής σε λιγότερο από 20ms για να μεταφέρει την κίνηση εκεί που απαιτούν οι συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο, σε συνδυασμό με το πανέξυπνο ESC που διαθέτουν όλα τα καινούρια μοντέλα της Ford, το σύστημα είναι σε θέση να προλαμβάνει τα οποιαδήποτε φαινόμενα υποστροφής και σε αυτό φυσικά συμβάλλει και η πίσω ανάρτηση που στα τετρακίνητα Ecosport δεν είναι με απλό ημιάκαμπτο άξονα, αλλά με πολλαπλούς συνδέσμους και γέφυρα που φιλοξενεί το διαφορικό και τα ημιαξόνια. Η λειτουργία του συστήματος μάλιστα απεικονίζεται και στην κεντρική οθόνη του ταμπλό, όπου μπορείτε να παρακολουθείτε την κατανομή της ροπής, γνωρίζοντας ακριβώς τι συμβαίνει. Καλό και στην άσφαλτο, λοιπόν, καλό και στο χώμα, αφού η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική και φιλτράρει με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι, το EcoSport είναι αυτή τη στιγμή το πιο ικανό -εκτός δρόμου- μικρό SUV, με γωνία προσέγγισης 21°, ράμπας 23,3° και αναχώρησης 33,3°, με την απόσταση από το έδαφος, στην έκδοση με τον κινητήρα diesel, να φτάνει τα 160mm.

Ecoblue Technology

Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος turbo diesel 1.5lt EcoBlue ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων της Ford με βελτιωμένες επιδόσεις και μειωμένες εκπομπές CO2. Διαθέτει διπλό σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων LNT (Lean NOx Trap), το οποίο δεν χρειάζεται τη βοήθεια του πρόσθετου AdBlue, άρα ξενοιάζετε από το να το συμπληρώνετε, αλλά και από το να το μυρίζετε... Ο νέος 1,5lt έχει μειωμένες τριβές και αυξημένη απόδοση χάρη στην παράκεντρη έδραση του στροφάλου, την ενσωμάτωση της πολλαπλή εισαγωγής στην κυλινδροκφαλή, το intercooler νερού-αέρα και το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές. Το νέο σύστημα ψεκασμού μπορεί να ψεκάσει ακόμα και σε 6 φάσεις ανά κύκλο καύσης, με αποτέλεσμα 10% χαμηλότερη κατανάλωση, υψηλότερη απόδοση και πιο αθόρυβη λειτουργία. Σε γενικές γραμμές, ο κινητήρας δείχνει εξαιρετικά δυνατός, βοηθούμενος και από το πολύ καλό, σε κλιμάκωση, χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, με την κοντή πρώτη ταχύτητα, όπως πρέπει να είναι σε όλα τα αυτοκίνητα που είναι σχεδιασμένα και για εκτός δρόμου χρήση, η οποία μάλιστα, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, το καθιστούν πραγματικά γρήγορο για τα πρώτα μέτρα εκκίνησης από στάση. Φυσικά το γεγονός ότι είναι diesel δεν του επιτρέπει να λειτουργήσει το ίδιο και στις υψηλές στροφές, αλλά, μέχρι τις 4.000rpm με πρώτη, δεν νομίζω να μπορέσει να σας πιάσει στο φανάρι κανείς.

One Car

Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε τη σχεδίαση όλων των μοντέρνων Ford με εύχρηστα χειριστήρια και ποιοτικά υλικά, οθόνη αφής 8in, με το εξαιρετικό σύστημα ενημέρωσης και πολυμέσων, Ford SYNC 3, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και στην έκδοση ST-Line διαθέτει προβολείς Bi-xenon, Blind Spot assist, Cruise control, Ford Keyfree System, κάμερα οπισθοπορείας, Roll Stability Control και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών. Η έκδοση ST-Line προσθέτει στο πακέτο αρκετά στοιχεία που προσδίδουν πιο σπορτίφ εμφάνιση, όπως είναι τα πεντάλ αλουμινίου, οι κόκκινες ραφές, το τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τα καθίσματα με συνδυασμό επένδυσης δέρματος «Miko Dinamica Ebony Black».

Η θέση οδήγησης είναι ψηλά, παρέχοντας στον οδηγό καλή ορατότητα και οι χώροι για μία οικογένεια είναι παραπάνω από επαρκείς. Ο χώρος αποσκευών, με μέγεθος 356lt, είναι άκρως ικανοποιητικός για την κατηγορία, την καθημερινή χρήση, αλλά και για τις διακοπές, ενώ διαθέτει πρακτικό διπλό πάτωμα. Στην πόλη, το Ecosport είναι εξαιρετικά ευέλικτο και πρακτικό, μπορεί να παρκάρει σχεδόν παντού, χωράει σε στενά περάσματα και περνάει με ευκολία ράμπες και πάσης φύσεως κράσπεδα και εμπόδια, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να ταξιδεύει ξεκούραστα και αθόρυβα με 130-140km/h, με σχεδόν 2.500rpm, πετυχαίνοντας εξαιρετική αναλογία χρόνου και οικονομίας, με κατανάλωση κάτω από τα 7lt/100km.

Γενικά, το Ford Ecosport 1.5L EcoBlue iAWD μπορεί εύκολα να αποτελέσει το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μίας οικογένειας, το οποίο θα ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες, από την οικονομική καθημερινή χρήση εντός του αστικού περιβάλλοντος, μέχρι την πιο απομακρυσμένη παραλία του Αιγαίου και το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Οι μικρές του διαστάσεις, όταν δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις σε χώρους, μόνο πλεονέκτημα μπορούν να θεωρηθούν και η οδική του συμπεριφορά, σαν μοντέρνο Ford, αποκλείεται να μην ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Ειδικά σε αυτή την τελευταία του γενιά, εφοδιασμένο με τους νέους κινητήρες της Ford και το σύστημα τετρακίνησης, είναι ένα εντελώς άλλο αυτοκίνητο από το Ecosport που είχε πρωτοεμφανισθεί στην αγορά πριν μερικά χρόνια. Αν είχατε οδηγήσει εκείνο το αυτοκίνητο, αξίζει να κλείσετε ένα test drive για να δείτε πόσο βελτιωμένο και εξαιρετικό είναι πλέον. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoBlue 125Ps FWD (Business): €19.422

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5EcoBlue 125Ps iAWD (ST-Line): €25.672 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 84,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 16,4:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1450

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικά: Ελεύθερα

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 17in

Ελαστικά: 225/55 R17

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 125/3.600

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/1.750

0-100km/h (sec): 11,3

Τελική Ταχύτητα (km/h): 181

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       123

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  4,7

Δοκιμής (lt/100km):    7,1

 

Αρθρογράφος

 

H Lamborghini «έβγαλε» την Huracan και την Urus για σκι

H Lamborghini «έβγαλε» την Huracan και την Urus για σκι

Η εκδήλωση Esperienza Neve της Lamborghini προσέφερε συναρπαστικό θέαμα, καθώς η Huracan και η Urus βγήκαν στο χιόνι της Μογγολίας.