Ford Fiesta ST-Line Black Edition 1.0EcoBoost 140PS

Ford Fiesta ST-Line Black Edition 1.0EcoBoost 140PS

Black edition

Το Fiesta ST-Line Black Edition είναι μια ειδική έκδοση βαμμένη σε Panther Black, με ματ μαύρες ρίγες οι οποίες τονίζονται με high-gloss red μπορντούρα.

Η διαφορά του από το απλό χιλιάρι ST Line των 140Ps δεν είναι όμως μόνο αυτή η χρωματική, αλλά επιπλέον φοράει μία πιο μεγάλη πίσω αεροτομή βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου 17in διαφορετικής σχεδίασης σε μαύρο χρώμα με κόκκινη στεφάνη και μαύρους καθρέπτες με κόκκινη ρίγα. Το εσωτερικό του ακολουθεί το ίδιο μοτίβο της έκδοσης ST Line προσθέτοντας κόκκινες λεπτομέρειες στα καθίσματα, στις ταπετσαρίες, στο ταμπλό και στο τιμόνι. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford με οθόνη 8in, είναι φυσικά συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το ηχοσύστημα B&O Play με τα 675watt είναι κορυφαίο ακόμα και για μεγαλύτερες κατηγορίες. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που προσφέρονται στάνταρ, είναι προβολείς αλογόνου -τύπου projector- με αυτόματο φωτισμό, φώτα ημέρας LED και πίσω φώτα LED, εμπρός φώτα ομίχλης με φωτισμό διασταυρώσεων, Lane-Keeping Aid, Speed Limiter και Hill Start Assist. Αυτά όμως λίγο πολύ, υπάρχουν και στην υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει αυτές τις «ειδικές» εκδόσεις (υπάρχει και η Red edition) να ξεχωρίζουν?

 

Ένα μικρό ST

Ο λόγος ύπαρξης των εκδόσεων ST-Line γενικά και πόσο μάλλον αυτής εδώ με τα επιπλέον σπορ πρόσθετα, την ελαφρώς σφιχτότερη ανάρτηση και την καταπληκτική χρωματική εναλλαγή μεταξύ του μαύρου και του κόκκινου, είναι να προσφέρει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση και χαρακτηριστικά, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στην οικονομία καυσίμου, την άνεση και την ευκολία στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου. Φοράει τον μικρό χιλιάρη EcoBoost στην δυνατότερη εκδοχή του με 140Ps και 18,3kgm τα οποία είναι αισθητά μόλις από τις 2.000rpm, ο οποίος σε μια όχι και τόσο παλιότερη εποχή, θα μπορούσε να είναι αρκετός για να εξοπλίσει την κορυφαία έκδοση ST, μιας και οι 140 ίπποι θα ήταν αρκετοί για να χαρακτηριστεί ένα μικρό αυτοκίνητο GΤi. Ακολούθως και οι επιδόσεις του, που με 0-100km/h σε 9s και 202km/h τελική ταχύτητα είναι πολύ παραπάνω από όσο χρειάζεται ένα αυτοκίνητο πόλης. Τώρα θα μου πείτε πως έτσι είναι και το κανονικό ST-Line, αλλά έτσι κι αλλιώς η διαφορά τους στην τιμή είναι πολύ μικρή για όλα αυτά τα πρόσθετα που έχει η Black Edition, αφού το απλό ST-Line κοστίζει 17.345 ευρώ και αυτό μόλις 572 ευρώ περισσότερα, δηλαδή €17.907. Η αλήθεια πάντως είναι πως στα σχεδόν 18.000 ευρώ έχει έρθει πολύ κοντά στην έκδοση ST με τον φοβερό και τρομερό -για τα κυβικά του- 1,5lt Ecoboost και όλο το πακέτο που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας των μικρών hot-hatch, αλλά όπως είπα και πριν, το ST-Line είναι σχεδόν ότι και το ST χωρίς την επιπλέον δύναμη. Είναι δηλαδή για αυτούς που δεν χρειάζονται τους 200 ίππους του «μεγάλου», γιατί προφανώς δεν θα τους χρησιμοποιήσουν πουθενά, αλλά θέλουν την καλή καρότσα του, γιατί αυτή θα την χρησιμοποιήσουν. Το έχουμε ξαναπεί εξάλλου, πως τα αυτοκίνητα με τόσο καλό στήσιμο που δεν έχουν υπερβολικά άλογα, σε πολλές περιπτώσεις είναι πιο διασκεδαστικά γιατί μπορείς να τα πηγαίνεις τέρμα χωρίς να «μαζεύουν» υπερβολικά χιλιόμετρα και να σε παρασύρουν σε επικίνδυνες καταστάσεις είτε για την ασφάλεια σου είτε για την τσέπη σου.

Σχεδόν ST

Το νέο Ford Fiesta ST-Line Black Edition είναι ο τέλειος σύντροφος αν σου αρέσει η σπορ οδήγηση, αλλά χρειάζεσαι ένα αυτοκίνητο που να σε εξυπηρετεί και σε όλες τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σου, όπως η καθημερινή χρήση εντός πόλης και το άνετο -σε σχέση με το πιο σκληροπυρηνικό ST- ταξίδι. Είναι σίγουρα το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο στο B-segment, με καταπληκτικό πλαίσιο και στήσιμο που του επιτρέπει να στρίβει κυριολεκτικά, όπως έρχεται. Οι πανέμορφες δίχρωμες ζάντες των 17in ντύνονται με ότι καλύτερο υπάρχει σε αυτήν την διάμετρο, τα Michelin Pilot Sport 4, σε διάσταση 205/45, που εντείνουν ακόμα περισσότερο το κράτημα και την προοδευτική συμπεριφορά στο όριο, ενώ το εξάρι κιβώτιο είναι καλός σύμμαχος στην γρήγορη οδήγηση με την σωστή του κλιμάκωση και τον σπορ επιλογέα με το σαφές κούμπωμα. Κατά πόδας ακολουθούν και τα δυνατά φρένα, με δίσκους μπροστά-πίσω, που προσφέρουν τη σιγουριά πως ανά πάσα στιγμή θα το επαναφέρουν την τάξη. Η κατανάλωση του κυμαίνεται γύρω στα 7,5lt/100km, όμως αν αποφασίσεις να ξεζουμίσεις ακόμα και τον τελευταίο ίππο του EcoBoost θα φτάσεις με άνεση τα 9lt. Σε γενικές γραμμές είναι ένα φανταστικό σύνολο, που σε αυτόν τον χρωματισμό είναι πιθανότατα πιο όμορφο ακόμα και από το ST, με πολλά πλεονεκτήματα και λίγες παραχωρήσεις, αλλά ας μην γελιόμαστε, με 18.000 ευρώ, το “real thing” είναι πλέον πολύ κοντά...

Μας Άρεσε (+)

Στήσιμο –Οδική συμπεριφορά

Σπορτίφ Εμφάνιση

Πλούσιος Εξοπλισμός

Οικονομία

 

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή που πλησιάζει το Fiesta ST

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή Έκδοσης ST Line Black Edition: €17.907

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός Ti-VCT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71,9 x 82

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ          Άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα χαμηλής αδράνειας Continental

ΒΑΡΟΣ kg                  1.190

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ  Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                    Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                   Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ             Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                          Συμπαγείς δίσκοι 252x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/45/17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)     140/ 6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   18,3/ 1.500-5.000

0-100km/h       9,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           202

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

Εκπομπές Ρύπων C02 (gr/km)      114-118

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  5,2-5,0

Δοκιμής (lt/100km):    7,5

 

Αρθρογράφος

 

Νέο VW Golf GTI 380: Το τελευταίο αυθεντικό

Νέο VW Golf GTI 380: Το τελευταίο αυθεντικό

Το VW Golf GTI 380 κάνει το ντεμπούτο του ως το τελευταίο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.