Ford Kuga: Το απόλυτο best-seller SUV στην κατηγορία Plug-in Hybrid
Τα Plug-in Hybrid μοντέλα είναι γνωστό ότι συνδυάζουν εξαιρετική χρηστικότητα και οικονομία καυσίμου. Με μερικές φορτίσεις μέσα στην εβδομάδα παρέχουν υψηλή ισχύ και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να υπάρχει το άγχος να μείνεις από μπαταρία καθώς συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα και των ηλεκτρικών και των θερμικών κινητήρων. Και στην κορυφή των SUV μοντέλων βρίσκεται -για ακόμα μία χρονιά- το Kuga Plug-in Hybrid.
2,5lt+EV
Το Ford Kuga χρησιμοποιεί την πλατφόρμα C2 που συναντάμε και στο τελευταίο Focus, έχοντας μάλιστα μειωμένο βάρος κατά 80kg σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, αλλά και κατά 10% αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Το εξαιρετικά προηγμένο υβριδικό σύστημα του Ford Kuga συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt (απόδοσης 152Ps) που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 132Ps. Με τον τρόπο αυτό, ο χρήστης απολαμβάνει την αθόρυβη λειτουργία και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με την ισχύ και την χωρίς περιορισμούς κίνηση που εξασφαλίζει ένας βενζινοκινητήρας υψηλού κυβισμού. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 225Ps, με την επιτάχυνση από στάση στα πρώτα 100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,2sec, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 200km/h. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τύπου CVT και η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 14,4 kWh, βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου και παρέχει επαρκή ενέργεια για μία ή ακόμα και δύο μέρες καθημερινής μετακίνησης (υπολογίστε 50-60km σε αστικό δίκτυο). Χάρη στο εξαιρετικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα της Ford και με επιλεγμένο το προφίλ EV Auto, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 2,5lt, ενώ ακόμα και όταν εξαντληθούν τα αποθέματα ισχύος της μπαταρίας, θα δείτε νούμερα λίγο πάνω από τα 5lt/100km. Φυσικά οι εκπομπές ρύπων των 32gr/km CO2 σημαίνουν ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, καθώς και σημαντικές φοροελαφρύνσεις για στελέχη εταιρειών ως αυτοκίνητο μίσθωσης.
Plugged & ready!
Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί λιγότερες από 6 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή παροχή, και 3,5 ώρες με τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή Elvi EVBox+ της Ford. Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Το πρώτο, εναλλάσσει την λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού, ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ και πάντα σε συνδυασμό με το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας. Στο δεύτερο, το EV Now, η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο EV Later, διατηρείται η ισχύς της μπαταρίας με την κίνηση να γίνεται μέσω του θερμικού κινητήρα. Στο EV Charge, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία και παράλληλα να κινήσει το αυτοκίνητο.
Η PHEV έκδοση του Kuga προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-Line X. Η έκδοση αυτή διαθέτει αρκετά πιο σπορ εμφάνιση χάρη στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τα τονισμένα side-skirts, τις ράγες οροφής, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18in, αλλά και μία διακριτική αεροτομή. Η σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις ενθέσεις σε carbon look, επενδύσεις αλουμινίου και κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά στην υφή, με πολύ καλή ποιότητα και με σωστή συναρμολόγηση. Ο δε εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνει οθόνη 12,3in στον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς και μια οθόνη αφής 8in στο κέντρο του ταμπλό, υπεύθυνη για την διαχείριση του Infotainment SYNC3 της Ford, το οποίο υποστηρίζει λειτουργίες με gestures, σύνδεση μέσω Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth. Παράλληλα το Kuga ST-Line X είναι εξοπλισμένο με το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της B&O που χρησιμοποιεί δέκα ηχεία και subwoofer με την ισχύ του να φτάνει τα 675watt, έχει θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμα. Τα δε πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 150mm, επιτρέποντας την αύξηση του χώρου αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες.
Πίσω από το τιμόνι
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει ο οδηγός του Kuga ST-Line PHEV είναι η πολύ καλή αίσθηση και η «μεταδοτικότητα» που έχει το αυτοκίνητο. Συνδυάζει σε εξαιρετικό βαθμό την άνεση με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καθώς η πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση απορροφά πρακτικά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, περιορίζοντας παράλληλα τις κλίσεις στις στροφές. Τα επιπλέον κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και το υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαιρετική οδηγική συµπεριφορά για την οποία είναι γνωστό το Kuga. Το τιμόνι αν και λίγο ελαφρύ στην αίσθηση, δίνει πολλές πληροφορίες στον οδηγό και είναι άμεσο και ιδιαίτερα ακριβές, επιτρέποντάς του να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε κάθε συνθήκη. Το κινητήριο σύνολο λειτουργεί αρμονικά και ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κανείς τι γίνεται κάτω από το καπό, είναι να παρατηρεί τα όργανα στον πίνακα, αφού οι εναλλαγές στις διάφορες λειτουργίες του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετικά ομαλές. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT είναι το μοναδικό στοιχείο του συνόλου που δεν εντυπωσιάζει αφού μπορεί να συμβάλλει στην αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, όμως η λειτουργία του υπολείπεται σημαντικά σε σχέση τόσο με το κιβώτιο μίας σχέσης που εξοπλίζει τη Mustang Mach-E όσο και με το 8τάχυτο που έχουμε δοκιμάσει σε άλλα μοντέλα της Ford.
Το Kuga ST-Line δεν δυσανασχετεί ακόμα και αν ο οδηγός του αποφασίσει να το πιέσει καθώς παραμένει πάντα ουδέτερο και προβλέψιμο, με το ESP να λάμπει τόσο με την παρουσία του όσο και με την διακριτικότητα του. Τα 190mm της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα ανάλογα προφίλ οδήγησης, επιτρέπουν τις εκτός δρόμου διαδρομές, οι οποίες θα περιοριστούν μόνο από το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστά άξονα. Η ανάρτηση εξακολουθεί και είναι άνετη ακόμα και σε χωματόδρομο, καθιστώντας το Kuga σε έναν ικανό «φυσιολάτρη» σε ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Ετοιμοπαράδοτο με Ford Bonus
Το Ford Kuga Plug-in Hybrid είναι μια ολοκληρωμένη επιλογή, που συνδυάζει πρακτικότητα, άνεση, ποιότητα κατασκευής και χαμηλή κατανάλωση, με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πακέτο τεχνολογικών ανέσεων που θα κάνουν την συμβίωση μαζί του μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Το κόστος αγοράς για το Kuga PHEV με το επίπεδο εξοπλισμού ST-Line Χ, ανέρχεται στα €49.900, με ένα πραγματικά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Το δημοφιλές SUV της Ford είναι πλέον ετοιμοπαράδοτο και μπορείτε να το αποκτήσετε με το πρόγραμμα Ford Bonus με με επιτόκιο 2,99% πλέον εισφοράς 0,6% του Ν. 128/1975, 3 χρόνια δωρεάν συντήρηση και 5 χρόνια εγγύηση Ford Protect ή 100.000 χλμ.
Τιμή βασικής έκδοσης Kuga 1.5EcoBoost 150Ps ST-Line: €36.148
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kuga 2.5Plug-In-Hybrid 225Ps ST-Line X: €49.900
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η VW αντικαθιστά τον επικεφαλής σχεδιασμού επειδή ο Διευθύνων Σύμβουλος της δεν εντυπωσιάστηκε από τη δουλειά του.