Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182Ps

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182Ps

Με τον 1.5 VTec Turbo
Αυτόν με τα 182 άλογα, ναι. Αν και δοκιμάσαμε και το Civic με τον 1.0 V Tec Turbo, θα σταθούμε περισσότερο στο 1.5, καθώς μας ταιριάζει καλύτερα. Το νέο Civic φαίνεται να έχει γεννηθεί ύστερα από ατελείωτες εργατοώρες μελέτης και εξέλιξης και αυτό επιβεβαιώνεται με τα λόγια του Mitsuru Kariya, Αρχιμηχανικού & Επικεφαλής του project: «Η δημιουργία της δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της Honda». Όμως η Honda δεν ξέφυγε από το βασικό στόχο, το Civic να παραμείνει ένα αυτοκίνητο «για όλους» σε όλο τον κόσμο. Το νέο Civic είναι όντως νέο, αφού σχεδιάστηκε από την αρχή, με νέο πάτωμα και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αφήνοντας στο παρελθόν τον ημιάκαμπτο των τελευταίων γενιών. Το νέο πλαίσιο είναι αρκετά πιο ελαφρύ, πιο άκαμπτο και το κέντρο βάρους αρκετά χαμηλότερο. Πλέον το Civic είναι κατά 30mm φαρδύτερο, 136mm μακρύτερο και 20mm πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Μιας και μιλάμε με αριθμούς, η Honda υποστηρίζει ότι το νέο αμάξωμα είναι κατά 16% πιο ελαφρύ και με 52% πιο βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Ηλεκτροπόντες πυκνής συγκόλλησης ανά 20mm σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος αυξάνουν αισθητά την ακαμψία και την αντοχή σε σχέση με τους ανά 40 ή 50mm που συνήθως συναντάμε. Όλα τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα μία αύξηση 65% στη συνολική αντοχή του αμαξώματος στην κάμψη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και 41% αύξηση στη στρεπτική ακαμψία.

Μέσα
Η νέα σχεδίαση του αμαξώματος δημιούργησε και ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, που καταργεί όμως τα magic seats πίσω καθίσματα, χωρίς ταυτόχρονα να προβληματίζει. Καθήμενος στη θέση του οδηγού, νιώθεις άμεσα ότι βρίσκεσαι χαμηλότερα. 35mm συγκεκριμένα. Αν σκέφτεστε το προφανές, και το καπό έχει χαμηλώσει κατά 65mm, με αποτέλεσμα η ορατότητα να έχει βελτιωθεί αρκετά. Γενικότερα, η ορατότητα είναι άριστη και σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις κλειστοφοβικά. Το πορτ μπαγκάζ, με 478lt, θα καλύψει -λογικά- τους πάντες. Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι αναβαθμισμένα, η συναρμογή τους είναι αρκετά καλή, αλλά με την τιμή βασικής έκδοσης να παίζει στα 25.000 ευρώ έχει δύσκολους αντιπάλους απέναντί του. Το σύστημα ψυχαγωγίας με την οθόνη αφής κάνει τα πάντα και μάλιστα από εκεί χειρίζεσαι και τη θερμοκρασία της καμπίνας και τον κλιματισμό γενικότερα, επομένως έχεις περισσότερο χώρο διαθέσιμο στην κονσόλα.  

BOX ON

Ο νέος 1.5 V TEC Turbo
Αρχικά να πούμε ότι τα 182 άλογα μοιάζουν περισσότερα, αφού υπάρχει μπόλικη δύναμη στις χαμηλές στροφές και ένα ξέσπασμα εκεί γύρω στις 5.000rpm. Όλη η μελέτη εξέλιξης των 1.0 και 1.5 VTEC Turbo βασίστηκε στον δίλιτρο turbo με τα 310 άλογα του Type R, ενώ μοιράζονται και αρκετές τεχνολογίες από αυτόν. Το turbo είναι μονής εισαγωγής, χαμηλής αδράνειας και όχι twin scroll, όπως θα φανταζόσασταν. Ο μεταβλητός χρονισμός και η βύθιση των βαλβίδων ελέγχονται ηλεκρεονικά, όπως και το διπλό VTC (Dual Variable Timing). Η Honda υποστηρίζει ότι η επιλογή του συμπαγή υπερτροφοδότη ταιριάζει ιδανικά στον κινητήρα της, αφού η σχεδίαση του κελύφους βοηθά το turbo να παράγει overboost ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές. Οι σωληνώσεις από και προς το intercooler δεν είναι με τα συνηθισμένα κολάρα, αλλά με πλαστικά, από ρητίνη, για μείωση βάρους, αλλά και lag. Το μπλοκ του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, με ξεχωριστά και ενισχυμένα κουζινέτα. Τα χιτώνια των κυλίνδρων είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο. Κάθε κομβίο του ελαφρού στροφάλου από σφυρήλατο χάλυβα έχει περάσει από διαδικασία γυαλίσματος (μικροστίλβωση) για μείωση των εσωτερικών τριβών. Τα πιστόνια, πάλι, έχουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση ποδιάς, με σκοπό την ελαχιστοποίηση του βάρους. Τα ελατήρια των πιστονιών έχουν ιοντική επίστρωση, με σκοπό τη μείωση των τριβών. Ο κινητήρας δεν έχει, φυσικά, ιμάντα, αλλά καδένα, την οποία η Honda λέει ότι δεν θα χρειαστεί να την αλλάξει κανείς και ποτέ στο αυτοκίνητό του. Οι βαλβίδες εξαγωγής είναι γεμισμένες με νάτριο, το οποίο ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για πλούσιο μείγμα, επομένως με φτωχό μείγμα μειώνετε η εκπομπή των ρύπων. Το έξυπνο σύστημα Dual VTC «παίζει» με το overlap των εκκεντροφόρων, με σκοπό την απόδοση, αλλά και την χαμηλή εκπομπή ρύπων. Η Honda, στους κινητήρες αυτούς, ζητά η λίπανση να γίνεται από λάδι 0W-20.
BOX OFF

Οδηγώντας
Γενικώς, εντυπωσιαστήκαμε από την απόδοση του κινητήρα και θα τολμούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για τον πιο ωραίο και δυνατό κινητήρα από αυτούς τους νέους turbo, με τα λίγα κυβικά, των τελευταίων ετών. Επίσης, το τιμόνι είναι αρκετά καλό, με άμεση απόκριση χάρη στην ψαγμένη κρεμαγιέρα. Αυτή έχει δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική, υποβοήθηση. Το σύστημα δύο πινιόν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2015, στο Civic Type R hatchback. Κάτι που συναντάμε σε πολλά αυτοκίνητα είναι τα «χτυπήματα» που νιώθουμε στο τιμόνι από τις ανωμαλίες των δρόμων. Οι άνθρωποι της Honda ελαχιστοποίησαν τους κραδασμούς, αφού αύξησαν τη διάμετρο της κολώνας του τιμονιού και με αυτόν τον τρόπο τοποθέτησαν ένα ελαφρύ ηλεκτρικό μοτέρ στην κρεμαγιέρα αντί της συμβατικής του θέσης στην κολώνα του τιμονιού. Και το πόση μελέτη έχει πέσει ειδικά με την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, θα το καταλάβετε όταν μάθετε ότι η εξέλιξη αυτού του τμήματος ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια! Το σασμάν είναι εξατάχυτο χειροκίνητο, με σίγουρο-Honda κούμπωμα και καλή κλιμάκωση. Η αλήθεια είναι ότι όλα τα παραπάνω δείχνουν να λειτουργούν αρκετά καλά στο δρόμο,  θα θέλαμε, όμως, μία πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, αφού ορισμένες φορές νιώσαμε το αμάξωμα να γέρνει περισσότερο απ’ όσο ταιριάζει σε ένα Civic. Χωρίς να προβληματίζει, αλλά χωρίς πάλι να «δένει» με την εξωτερική εμφάνιση του νέο Civic, που θυμίζει πολύ το Type R.

Εκδόσεις
Το Civic με τον 1.5 lt VTEC Turbo προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: Sport, Sport Plus και Prestige. Τα μοντέλα Sport εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 17in, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, Honda Connect 2 infotainment suite, διζωνικό κλιματισμό, προβολείς LED, διπλή, κεντρική απόληξη εξαγωγής και σπορ κιτ αμαξώματος, που περιλαμβάνει διακριτικό σπόιλερ, πίσω ένθετο προφυλακτήρα και πλαϊνά διακοσμητικά. Τα μοντέλα Sport Plus φέρουν επιπλέον ηλεκτρική, ανακλινόμενη πανοραμική οροφή, Dynamic Damper Control, premium ηχοσύστημα, σύστημα keyless εισόδου και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης στην κεντρική κονσόλα. Η έκδοση Prestige βασίζεται στη Sport grade, προσθέτοντας χρώμιο στην εμπρός μάσκα και στις λαβές των θυρών, δερμάτινες επενδύσεις και θερμαινόμενα καθίσματα. Για τους τολμηρούς, η Honda παρέχει και extra πακέτα Black Line και Orange Line. Αυτά προσθέτουν ένα διακριτικό σπόιλερ, πλαϊνές ποδιές και πίσω διαχύτη, καθώς και καλύμματα καθρεπτών σε μαύρο ή πορτοκαλί. Το Orange Line περιλαμβάνει επίσης ένθετα εσωτερικού στο ταμπλό σε πορτοκαλί απόχρωση. Το νέο Civic, στη δέκατη γενιά του, έχει έρθει πιο ώριμο από ποτέ, με εμφάνιση όμως που θα ξενίσει πολλούς. Ωστόσο, οι κινητήρες του και οι τεχνολογίες του είναι πόλος έλξης και η αξιοπιστία, που έχει χτίσει τόσα χρόνια η Honda, βάζει το Civic στην C-segment κατηγορία με «φόρα και αέρα», κάνοντας τα μοντέλα των άλλων εταιρειών να το κοιτούν με περιέργεια και σίγουρα με θαυμασμό.

BOX
HONDA CIVIC 1.0 VTEC TURBO 129PS
Φυσικά οδηγήσαμε και το Civic με τον χιλιάρη τρικύλινδρο turbo VTEC κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 129 άλογα. Το μοτέρ αυτό είναι τρομερό και κάνει το Civic να μην μοιάζει με χιλιάρι, καθώς και τραβάει καλά από χαμηλά, αλλά και δεν νιώθεις κραδασμούς από τον τρικύλινδρο. Μπορεί από στάση να μην βάζει φωτιά στο δρόμο, σε ρεπρίζ όμως είναι πολύ συμπαθητικός. Το μοντέλο των 1.0lt διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις: S, Comfort, Elegance και Executive. Η βασική έκδοση S διαθέτει αυτόματους προβολείς, adaptive cruise control και τη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING. Το επόμενο επίπεδο είναι η έκδοση Comfort, που περιλαμβάνει επιπλέον θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ένα ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, ζάντες αλουμινίου 16-ιντσών και A/C.  Τα μοντέλα Elegance διαθέτουν Honda Connect 2 infotainment, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα πίσω παρκαρίσματος και διζωνικό σύστημα κλιματισμού. Η κορυφαία έκδοση Executive περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία, εμπρός προβολείς LED, έξυπνο σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρική, ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή και premium ηχοσύστημα. Τα μοντέλα Executive εφοδιάζονται επίσης με σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Απόσβεσης - Dynamic Damper Control. Η τιμή της βασικής έκδοσης με τον 1.0lt κινητήρα ξεκινά από τα 20.650 ευρώ.
BOX OFF

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

HONDA CIVIC 1.5 VTEC TURBO
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €25.650

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.498

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73 x 89,5

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,6:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣ (kg)   1.307

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ         Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ        Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΠΙΣΩ               Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ        Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 282 mm

ΠΙΣΩ               Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 259 mm

 

ΤΡΟΧΟΙ       

ΖΑΝΤΕΣ         7J x 17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ    235/45 R17

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      182/5.500

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kg.m/rpm)  24,5/1.900-5.000

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

0-100km/h (sec)         8,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)           220

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,72    

0-80                 5,60    

0-100               8,20

0-120               11,45  

0-140               15,68
0-160               21,52
0-180               30,37

           

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               3,57
80-110             3,75                            

 

ΚΜ/Η             SEC                           

80-110             5,11
100-140           6,32                

 

5η

KM/H             SEC                           

100-140           8,33                

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,60     @        47,60

60        5,07     @        74,76

100      6,81     @        89,47

200      10,33   @        114,43
400      15,93   @        141,10

 

Αρθρογράφος

 

Η Volvo Cars κάνει το πιο extreme crash test στην ιστορία της

Η Volvo Cars κάνει το πιο extreme crash test στην ιστορία της

Τα αυτοκίνητα γίνονται ανθεκτικότερα, κάτι επιθυμητό σε όλες τις περιπτώσεις, εκτός από μία: τον απεγκλωβισμό επιβατών, έτσι η Volvo Cars εκπαιδεύει τ...